Heidfeld zadowolony, Kubica znowu ma pecha
Zespół BMW Sauber po rozczarowujących kwalifikacjach w wyścigu o GP Włoch zdobył 2 punkty dzięki siódmej lokacie Nicka Heidfelda. Robert Kubica ponownie miał pecha i na 16 okrążeniu musiał wycofać się z wyścigu z powodu wycieku oleju w jego bolidzie.„Jestem w pełni zadowolony, gdyż dla mnie był to wspaniały wyścig. Finisz na siódmym miejscu być może nie brzmi fantastycznie, ale z 15 miejsca na starcie to było naprawdę wszystko co mogłem dzisiaj zdziałać. Sam start nie był najlepszy, prawie straciłem pozycje. Ale potem na pierwszym zakręcie zdołałem wyprzedzić jeden bolid po zewnętrznej, a potem w szykanie poszedłem na wewnętrzną i wyprzedziłem Jarno Trullego. Na trzecim okrążeniu wyprzedziłem Giancarlo Fisichellę, co jak sądziłem będzie niemożliwie ponieważ miał on KERS. Potem byłem za Sebastianem Vettelem i zacząłem oszczędzać paliwo. Po naszych pit stopach on był za mną, a ja byłem ósmy zanim Lewis Hamilton nie rozbił się na ostatnim okrążeniu, a ja korzystałem z tego i zarobiłem o jeden punkt więcej.”
Robert Kubica
„Wykonałem bardzo dobry start i byłem na całkiem dobrej pozycji przed pierwszym punktem hamowania. Byłem po lewej stronie od Marka Webbera. Jak sądzę on w ogóle mnie nie widział. Mark zepchnął mnie na trawę, gdy hamowałem. Mimo, że zdołałem wrócić na tor dotknęliśmy się na pierwszym zakręcie. Na szykanie Roggia on był po zewnętrznej i nieco przede mną. Gdy dojeżdżaliśmy do pierwszego apeksu niestety ponownie nie byłem w stanie go ominąć. Zakończyłem pojedynek ze zniszczonym przednim skrzydłem, ale nie jestem pewien jak do tego doszło, gdyż mogło to nastąpić w wyniku mojej walki z Markiem lub gdy uderzyłem w krawężnik. Niemniej byłem w stanie kontynuować i zdołałem wyprzedzić Sebastiana Vettela, mimo problemu ze skrzydłem. Z powodów bezpieczeństwa musieliśmy zmienić skrzydło kilka okrążeń później. Ostatecznie wyciek oleju zmusił mnie do wycofania się.”
komentarze
1. thrakatuluk
Nie wyciek a oszczędność silnika ;)
2. gucioF1
Nie oszczędność silnika a decyzja sędziów ;)
3. grzybek12345
Smutne;]
4. feels3
Zjeżdżał dwa razy, raz bo sędzia kazał, dwa bo problem z silnikiem.
5. ganc
Dokładnie, oszczędzanie silnika. To była najlepsza opcja, w tej sytuacji silnikowej Roberta, jeśli tak nie miał szans na punkty.
6. gucioF1
5. ganc Nick też oszczędzał i zdobył cenne punkty ;) a na punktyRobert miał szansę do momentu kolizji z Markiem W.
7. brain87pl
Podobnie jak przedmówcy uważam że oszczędzają silnik i słuszna decyzja. Podobnie jak decyzja przymusowego zjazdu do boksu. Taki element skrzydła na torze mógł doprowadzić do przebicia opony, a Monza do wolnych torów nie należy.
8. bigos
Dlaczego zaraz po starcie zawsze się boję o skrzydło Kubicy?!
9. Bumszaka
Nasi polsatowscy komentatorzy: Kubica ma juz strate do prowadzącego jedna minuta i 61 sekund. Masakra
10. rafnetpc
BMW TO NAJGORSZY DOSTAWCA SILNIKÓW WIDAĆ JUŻ SIĘ WYCOFALI I WISI IM TO CO BĘDZIE DO KOŃCA SEZONU . GDYBY NIE PROBLEMY W Q2 Z SILNIKAMI NA BANK ROBERT BYŁ BY WYŻEJ NA STARCIE GDYBY TAK BYŁO PEWNIE NIE SPOTKAŁ BY TAM WEBERA I VETELA I MIAŁ BY CAŁY SPOJLER I NIE MIAŁ BY ZJAZDU NA WYMIANE SPOJLERA NO ALE JAK SIĘ JEŹDZI PONIEMIECKIM BUNKREM (NIEDOBRZE MI SIĘ ROBI JAK SŁYSZE O NIEMIECKIEJ PRECYZJI WYSTARCZY PORÓWNAĆ JAPOŃSKIE SAMOCHODY DO NIEMIECKICH ) TO NIE MA NA CO LICZYĆ , MIELI SZNSĘ NA TYTUŁ W ZESZŁYM SEZONIE ALE NIEMIASZKI NIE PRZEŁKNELI BY GDYBY TO ROBERT POLAK ZDOBYŁ TYTUŁ WIĘC TERAZ NIECH PAKUJĄ WALIZKI . BRAWA DLA BARICZELLO
11. rafnetpc
@thrakatuluk JEŻELI UWAŻASZ ŻE TEN SPORT JEST DLA OSZCZĘDNYCH TO PROPONUJĘ DLA CIEBIE BIERKI . UWAŻAM ŻE TO JEST SPORT DLA TYCH CO CHCĄ PRZEDEWSZYSTKIM SCIGAĆ SIE I WYGRYWAĆ I MIMO ŻE HAMILTON WYLECIAŁ NA KONIEC TO PODOBA MI SIĘ GOŚĆ BO WALCZY NA MAXA DO KOŃCA CZASEM SIĘ NIE UDAJE ALE TAKIE JEST ŻYCIE. OSZCZĘDZANIE W KARZDYM SPORCIE ŹLE SIĘ KOŃCZY HEH POLSCY PIŁKARZE TEŻ OSZCZĘDZALI SIŁY W PIERWSZEJ POŁOWIE I CO ... I D...PA.
12. Janosoprano
Apropos komentatorow,ja nie wien kto temu maurycemu pozwolil komentowac?!
13. GawoLoveKubica
rafnetpc - oglądasz pierwszy wyścig F1 ? Jakbyś wiedział obecna sytuacja BMW z silnikami nie jest za wesoła i po pit stopie Roberta najrozsądniejszą decyzją było zakończenie wyścigu ...
14. Manonfire
10. rafnetpc - rozumiem, że jesteś zdenerwowany, ale nie krzycz, w Hinwill i tak Cię nie usłyszą ;). Biemdablju robi może dobre luksusowe samochody, ale mają za małe doświadczenie w silnikach formuł wyścigowych. Nawet w WTCC nie idzie im najlepiej. Szkoda, że tak kończy się rozdział F1 w wykonaniu BMW Sauber. Ani silniki, ani bolidy nie wytrzymały konkurencji. Kwik Nik niby fartem zdobył te 2 pkt, ale trzeba mu przyznać, że od dawna jeździ bardzo równo, co przekłada się na częste punktowanie. Ot, taki solidny rzemieślnik. A co do zjazdu KUB po znalezieniu się na końcu stawki to mam mieszane uczucia. Z jednej strony decyzja dobra, bo oszczędzi silnik, ale z drugiej mógł trochę powalczyć i pokazać się jako fighter. Ciekaw jestem, kto podjął tę decyzję - Robert czy team? Bo w awarię jakoś nie wierzę.
15. gucioF1
12. Janosoprano się pewnie sam wprosił :P No cóż można powiedzieć ? do końca sezonu BMW już nic szczególnego nie osiągnie.
Brawa dla BGP bo mi pokrzyrzowało plany :P
16. zig-zag
12. Dokladnie, Borowczyk jest wkurzajacy, ale Kochanski to juz zupelna masakra. Do tego dorzucmy jeszcze nadmiernie rozemocjowanego Zientarskiego gadajacego non toper o Kubicy to juz mamy komplet doborowego towarzystwa ;)
17. omegags
najlepsze wyjście nie było sensu jechamc dalej i tak punktów by nie było trochę szkoda bo po wyścigu przeliczyłem że mogła być 3 lokata (przy odrobinie szczęścia)max a takto zdobył tylko jakieś 200 km więcej oszczędności na silniku czyli BMW liczy na następne wyścigi ale tutaj była super okazja szkoda że nie wykorzystana druga taka się chyba nie trafi.
18. omegags
zapomniałem mogła to być decyzja sędziów
19. Budda89
14. A silniki BMW w zeszłym sezonie? A w czasach mariażu z Wiliamsem? A silniki BMW turbo w latach '80?
20. omegags
coś przekombinowali z tym silnikami i teraz są efekty
21. krz08
no macie problem czy to było silnik czy nie ale to jest nie ważne po prostu pech
22. omegags
to jest taktyka a nie pech oni wiedzą co robią
23. leo_
też ważam że dobrze, że zdecydowali się nie konczyć tego wyścigu. Theissen zapowiada poprawki i liczę , że z tym silnikiem Robert może jeszcze powalczyć.
24. morek154
a mi sie wydaje ze kub zjechał specjalnie zeby oszczedzac silnik a nie bo cos sie z nim stalo, po tym urwaniu przedniego skrzydała i tak byłby 15
25. cooliguana
zgadza się po co miał jechać jak i tak nic z tego by już nie było - a wyciek oleju - cóż coś musieli powiedzieć
26. Dagmara_W
zobaczymy jak im pujdzie Singapur.. ten sezon to cudownych nie nalezy wiec najwyrazniej trzeb ajuz czekac na ten 2010:D. maja malo jedostek napedwocyh wiec miejmy nadzieje ze chociaz cos bmw zrobi z ta sobotnia. pozdrawiam
27. abrams
Dwa tygodnie temu Raikkonen dzisiaj Weber, Kubica przyciąga nieszczęścia jak magnes. Myślę że Kubek dojechałby z tym rozwalonym skrzydlem do swojego pita a tak to po wymianie na początku tego skrzydła wyścig dla Kubka praktycznie był już skończony więc nie było sensu marnować silnika. Najgorsze jest że taki pech spotkal Roberta w wyścigu który miał on szanse zakonczyc dość wyskoko mysle ze nawet na 5 pozycji. Nie wiem czy to fatum czy czysty przypadek, ale za dużo już tych przypadków. Myślałem że ta 13 pozycja na starcie akurat dzisiaj 13 wrzesnia przyniesie szczęści Robertowi ale okazała się pechowa. Heidfeld oczywiście pełen zachwytu az mało co w gacie nie popuścił jak zwykle zachwala sie swoimi "umiejętnościami" a tak naprawde tą 7 lokatę dał mu za darmo Liuzi i Hamilton. Podsumowując BMW powinno projektować silniki do ciągników a Sauber to raczej skonczy przy wyścigach furmanek.
28. Seveir
6 miejsce było w zasiegu. Szkoda.
29. dryndol
Ciekawi mnie czemu zespół mogł celowo ściągnąć zawodnika do boksów gdy ten przykładowo chciał walczyc. To tak jak z aferą renault. Teraz FIA powinna wszcząć śledztwo w tej sprawie. Jeśli telemetria nie pokazałaby żadnego problemu ze silnikiem to zespół może ot tak sobie ściągnąć zawodnika i zakończyć jego wyścig? Zastanawiał sie ktoś nad tym...?
30. Budyn_F1
BMW musi zrobic poprawiki nad bolidami.
31. lechart
Biedny Robert. Znów miał pecha (skrzydło), ale pomimo wycofana go z wyścigu pokazał klasę.Jeżeli natomiast chodzi o wycofywanie się z wyścigu, to nikt tego nie może zabronić. Taka decyzja nie narusza regualminu.
32. Niespokojny
29. dryndol - ja się nad tym zastanawiałem , ...,a 31. lechart nie przekonałeś mnie. Nie wiem, czy Bernie chciałby na to pozwolić, by z każdego wyścigu (bez konkretnego powodu) wycofywało się przed metą 10 - 12 kierowców, bo po co mają przekraczać linię mety, skoro pkt. zero. Sądzę( mogę się mylić,to tylko moje domysły, nie poparte żadną analizą), że jeżeli zespół decyduje się na taki krok, to ma jakąś mniej lub bardziej wiarygodną podkładkę - jak to jest naprawdę?- sam z ciekawością zapoznałbym się z konkretami.
..., czy Nick dołożył kolejny wyścig do swojego wyśrubowanego rekordu?!, bo się pogubiłem, jeżeli tak, to GRATULUJĘ !!!
33. Niespokojny
9. Bumszaka - w obronie A. Borowczyka- ja usłyszałem to tak : 'Kubica ma juz stratę do prowadzącego ponad jedną minutę , 61 sekund'. Jak myślisz Bumszaka, jest różnica? ;-) ...choć muszę przyznać, że w pierwszym odruchu też się uśmiechnąłem, co on gada?! :-)
34. joł
bigos bo jak ogadaełs poprzednie wyścigi to zawsze robert tracił skrzydło lub miał uszkodzone
35. jfc
Dzisiaj w radio usłyszałem że "RK bez sukcesów w GP Włoch. Jak to bez sukcesów??? Kubica wczoraj rozdał karty jeśli chodzi o mistrzostwo świata! Skutecznie wyeliminował z walki o punkty oba RedBulle!!! Vetel zdobył tylko 1 punkt po tym jak Robert go wyprzedził i blokował. W tej chwili Redbull w klasyfikacji konstruktorów ma szanse czysto matematyczne, a w indywidualnej nie wiele większe!
36. Gosu
Szkoda, że Kubek tak zakończył zmagania na Monzy, to chyba jego najbardziej ulubiony tor w kalendarzu. Żółw Nick przytulił dwa punkty i powiększył przewagę nad Polakiem, który zaczyna być numerem 2 :)
37. dragomirov
nie prawda, nie jest numerem 2 a przynajmniej nie w F1. Punkty punktami, ale każdy na padoku dobrze zna historię tegorocznych startów Roberta i nikt z pewnością nie ma wątpliwości co do tego że to BMW załatwiło Robertowi tak "doby" sezon. Dwa zniszczone silniki nie rokują, więc jego sytuacja jest czysto techniczna. Sądzę, że nie będzie miał kłopotów z pracą w przyszłym sezonie.
38. Gosu
37. dragomirov Nick ma te same warunki jazdy do Robert, zdobył więcej punktów, ostatnio w Qualu i treningach też jest lepszy - to fakty.
Nie napisałem, że jest numerem 2 tylko, że zaczyna nim być :)
39. Orlo
Nick ma te same warunki jazdy co Robert?! Rzeczywiście zapomniałem że "obaj" śrubują rekord GP bez awarii...
40. Bartec
Małe wtrącenie a propos niemieckiej precyzji. Mnie się niedobrze robi kiedy ktoś wszystkich wpisuje pod jedną kreskę bo się urodzili tu lub tam. A co do niemieckiej precyzji to dla kontry podam trzy nazwy: McLaren Mercedes, Brawn Mercedes i Force India Mercedes, dziękuję.
41. Budda89
40. Co oglądamy F1 od tego sezonu i nie pamiętamy jak silniki BMW bez ograniczeń obrotów działały jak "złoto" a Mercedesa wybuchały jak granaty? Ocenianie BMW po jednym nieudanym sezonie...
42. pz0
41. Budda89 - ale więcej sezonów BMW nie będzie miało, przynajmniej w najbliższej przyszłości...
43. Bartec
Budda89 Oglądamy F1 długo i pamiętamy różne układy sił, jak choćby świetną formę Renault a nawet byliśmy kiedyś fanem Nigela Mansella bo trochę lat mamy. Tu nie chodzi o faworyzowanie kogokolwiek tylko o zadanie kłamu stwierdzeniu, że niemiecka precyzja nie istnieje, bo istnieje czy to się nam podoba czy nie. Silniki BMW w tym roku mają wg mnie jakiś trudny do uchwycenia feler który mści się raz po raz. Poza tym apeluję aby darować sobie złośliwości typu "oglądamy F1 od tego sezonu" Mamy tu się wymieniać opiniami a nie zgrywać specjalistów.
44. dragomirov
no właśnie, coś jest nie tak ze specyfikacją tegorocznych silników. Gdzieś na portalu przeczytałem, że problemy w BMW pojawiły się gdy ograniczono obroty silnika a mimo to skorzystał na tym Mercedes. Może problem tkwi w obrotach. To są te same jednostki co w zeszłym roku, tylko wtedy mogły się kręcić do 19 tyś a teraz do 18 tyś. Wiadomym jest że każdy chce mieć jak najwyższą moc, więc teamy zwiększyły dawkę paliwa na każdy cykl pracy, żeby nie stracić pomimo ograniczenia i może tu jest "pies pogrzebany". Może nie wytrzymują zwiększonej dawki paliwa.
45. Skoczek130
Robert na pewno wyprzedzi w generalce Heidfelda - jestem tego w 100% pewien!!! :))
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz