2009-09-13 GP Włoch - Wyścig 14:00
Poz.KierowcaZespółCzasPkt.
1 R.Barrichello Brawn GP 1:16:21.706 10
2 J.Button Brawn GP + 2.8 8
3 K.Raikkonen Ferrari + 30.6 6
4 A.Sutil Force India + 31.1 5
5 F.Alonso Renault + 59.1 4
6 H.Kovalainen McLaren + 1:00.6 3
7 N.Heidfeld BMW Sauber + 1:22.4 2
8 S.Vettel Red Bull + 1:25.4 1
9 G.Fisichella Ferrari + 1:26.8
10 K. Nakajima Williams + 1 okr.
11 T.Glock Toyota + 1 okr.
12 L.Hamilton McLaren + 1 okr.
13 S.Buemi Toro Rosso + 1 okr.
14 J.Trulli Toyota + 1 okr.
15 R.Grosjean Renault + 1 okr.
16 N.Rosberg Williams + 2. okr.
17 V.Liuzzi Force India + 31 okr.
18 J.Alguersuari Toro Rosso + 34 okr.
19 R.Kubica BMW Sauber + 38 okr.
20 M.Webber Red Bull + 53 okr.

komentarze
  • 156. leo_
    • 2009-09-13 18:24:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    138 Marti. JeŻeli z przejściem Roberta do Renault tak jest to trudno. Ja mam wątpliwości co do tego zespołu, również pod względem tej ostatniej afery. Ale z drugiej strony bym się aż tak nie zdizwił jakby Renault zostało, a w 2010 okazało się bardzo konkurencyjne. McLaren - chyba nie jest do zaakceptowania z powodu Hamiltona- chyba by się z Robertem pożarli. Toyota - złe zarządzanie, i pewnie się wycofa. Ferrari - w 2010 prawie pewne, że Roberta nie będzie. Nowe zespoły- odpadają, ich dobra jazda mało prawdopodobna ( no ale w ostateczności...). Również RedBulla i T Roso odrzucam. Pozostaje: Renault ( jak się wydaje opcja całkiem możliwa, ale jak dla mnie niezbyt dobra). Co dalej? Sauber, Williams, BGP, FI. Z tej czwórki, nie wiem czy nie najlepszym rozwiązaniem , byłby jednak BGP- tylko czy Barichello zrezygnuje? Biorąc pod uwagę 5 dość prawdopodobnych zespołow dla Kubicy na przyszły sezon (Renault, Williams, BGP, Sauber, FI): najbardziej wolałbym BGP (plus-dobra ekipa i zarządzanie; minus- zacięta walka chyba z dość jednak dobrym Buttonem), potem Williams, Renault i Force India.

  • 157. kacperboss
    • 2009-09-13 18:27:54
    • *.sta.asta-net.com.pl

    Vettel chyba nie wie co sie wokół niego na torze dzieje... O mały włos przez niego Kubica wcześniej wyścigu by nie zakończył (w Australii vettel też dał popis umiejętności).
    Brawo Kimi, kolejny wspaniały start, szkoda że jeszcze na starcie nie udało sie wyprzedzić hama.
    Robert miał duże szanse na punkty ale oczywiście pech... Skoro żółw heidfeld był 7 to Kubica na pewno nie byłby niżej :/ Affff.....

  • 158. elloco
    • 2009-09-13 18:33:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    148. bigos popieram w 100% poto oglądam ten sport by były emocje i walka do końca tak jak to robią KUB i HAM a nie jak Sutil grzecznie posłuchał radia i odpuscił Kimiemu, a ze nie warto było odpuszczać pokazała kraksa Ham , może Sutil miałby podium a tak pozostaje mu tylko gdybanie czemu ich posłuchałem !

  • 159. rysiu200
    • 2009-09-13 18:35:17
    • *.adsl.inetia.pl

    Jest tu blad, to nie byly pierwsze punkty sutila, pamietacie GP japonii 2007?

  • 160. joo
    • 2009-09-13 18:37:56
    • *.wilan.pl

    bmw ma słabe a co za tym idzie bardzo paliwożerne silniki np.Alonso miał 20 kg lżejszy bolid od Roberta i Nicka a przejechał 27 okrążeń. Ostatnio w Belgi Robert też tankował jako pierwszy a taki lekki też niebył .Ciekawy fakt co?

  • 161. elloco
    • 2009-09-13 18:38:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Kers jest częścią bolidu tak jak podwójny dyfuzor koła czy silnik skoro dzieki temu auto jest leprze to wszystko jest ok, co tu filozofować ,a czy RAI miał leprzy bolid czy sutil to sie już nie dowiemy bo sutil wolał słuchać radia.

  • 162. Marti
    • 2009-09-13 18:45:25
    • *.160.167.2

    156. leo_ cytuję Roberta: >>Renault jest jedną z moich możliwości, teraz trzeba zaczekać na decyzję Rady Światowej. Reanult nie jest jednak jedyną opcją, mam też inne.<< Ilość ewentualnych opcji mnie nie zaskakuje, tak samo mówią Rosberg i Heidfeld :-)
    Dopóki nie wyjaśni się sprawa w Renault, również nie widzi mi się jego transfer do tego zespołu. Ciekawe gdzie bedzie jeździł od nowego sezonu, ciężko wskazać konkretny team, mam nadzieję, że podejmie dobrą decyzję i znajdzie się w konkurencyjnym bolidzie oraz że w 2010 będzie jeździł w czołówce.

    Podobno jest inwestor i BMW zostanie przyjęte, Peter Sauber twierdzi, że rozmowy zostaną niebawem sfinalizowane.
    Podobno to Sauber ma być 13. zespołem, więc może Kubica pozostanie tam gdzie jest? To też możliwa opcja.

  • 163. alfisti159
    • 2009-09-13 18:53:36
    • *.mobileonline.telia.com

    Gratki dla Rossa Browna za taktyke! brawo Kimi ,zgadzam sie kers jest czescia bolidu wiec nie na miejscu sa komentarze ze gdyby nie KERS sutil mial by podium! gdyby nie KERS ferrari mialo by pewinie lepszy bolid od poczatku sezonu ,w koncu prace nad systemem pochlonely ogromne ilosci czasu i pieniedzy!

  • 164. Piotre_k
    • 2009-09-13 19:17:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    150. Marti: o ile zgadzam się z Tobą, że KERS jako taki jest pomyłką i nie powinien znaleźć się w F1, to jednak sytuacja, w której jest dobrowolny i jedne zespoły go mają a inne nie, nie przeszkadza mi specjalnie. Bo o ile pozwala na wzrost mocy po naciśnięciu przycisku, to jednak niekorzystnie wpływa na balans i aero bolidu. Zespoły miały wybór co do jego stosowania lub nie. No i nie pisz, że jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto: w końcu dał Ferrari zwycięstwo i podium w dwóch ostatnich wyścigach :)

  • 165. zenobi29
    • 2009-09-13 19:18:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Rubens i tak nie będzie miał "majstra " - mimo , że jest lepszy.......Nie pozwolą(li) mu ;/////

  • 166. Asturia
    • 2009-09-13 19:19:25
    • *.chello.pl

    Lewis pokazał dzisiaj po raz kolejny swój "talent". Tak trzymać. :P

  • 167. dziarmol@biss
    • 2009-09-13 19:20:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    155. Marti - przypomnę ci dlaczego tylko w sumie dwa zespoły stale używają KERS.ponieważ tylko te dwa zespoły potrafiły właściwie zbilansować korzyści oraz straty jakie daje ten system. Czemu wielki orędownik tego systemu zrezygnował z użycia owego cuda?? ano problemy z balansem zbyt duża waga itp itd.Proszę bardzo niech inni również sobie zamontują tą hybrydę ;-)) przecież Ferrari nie ma tego systemu na wyłączność.widzisz mclaren oraz Ferrari kosztem makabrycznego początku sezonu teraz spijają owoce swojej ciężkiej pracy.Pytasz czy Raikkonen byłby również trzeci gdyby nie KERS heh Myślę że gdyby przez cały sezon Ferrari nie wdrażało z taką gorliwością KERSu to pewnie poszliby w innym kierunku rozwojowym, pewnie nie staliby w miejscu(mam na myśli rozwój) więc nie ma na tak postawione pytanie dobrej odpowiedzi ;-) Można jedynie przypuszczać znając ten zespól że i bez tego byliby równie konkurencyjni ;-))

  • 168. bigos
    • 2009-09-13 19:26:15
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    162. Marti - Szczerze, nie widzę Kubicy w jakimkolwiek innym zespole i może lepiej jakby pozostał w Sauberze. Tam są ludzie (Hinwil), którzy wiedzą jaki bolid dla KUB zrobić (wzrost, waga). Najważniejsze, żeby tych speców (czyt. Theissen, Rampf) już nie oglądać!

  • 169. Gosu
    • 2009-09-13 19:33:56
    • *.adsl.inetia.pl

    Niestety nie było mi dziś dane oglądać zmagań na "świątyni prędkości", ale po przeczytaniu komentarzy widzę, że wiele straciłem :(
    W radio usłyszałem o awarii Roberta i poszło kilka bluzg ....
    Gratulacje dla Brawn'ów bezbłędny wyścig + dobra taktyka.
    Lewis musi wsadzić głowę do wiadra z lodem ( ponoć Nicole go rzuciła )

  • 170. Budda89
    • 2009-09-13 19:39:46
    • *.opera-mini.net

    162. Marti - możesz podać źródło z tą wypowiedzią Roberta? ;-)

  • 171. rbej
    • 2009-09-13 19:43:30
    • Blokada
    • *.chello.pl

    Porównywanie KUB i HAM pod względem waleczności na torze to lekka przesada. KUB do pięt nie dorasta HAM w tym aspekcie.

  • 172. saint77
    • 2009-09-13 20:13:17
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @171 rbej: bredzisz człowieku, pewnie pod wpływem alkoloholu:)

    Odnośnie wyścigu - Kub miał pecha, ale jego start o późniejsza postawa na torze do przymusowo pitstopu włącznie z wyprzedzeniem Vettela, który jechał lżejszym bolidem pokazuje, że KUB to najwyższej klasy kierowca wykorzystujący potencjał każdego, nawet fatalnego bolidu (BMW). Facet ma charyzmę, odwagę, talent i cierpliwość w dążeniu do celu, jakim jest mistrzostwo w F1.
    Z uszkodzonym bolidem, na dodatek ciężkim wyprzedził Vettela, który był typowany na mistrza sezonu 2009. Fantastyczna postawa i wola walki, wielki szacunek.
    Co do pozostałych wyników: jeszcze raz mamy okazję przekonać się, że F1 to sport pełen niewiadomych i niespodzianek, czasami wypadki losowe decydują o zwycięstwie i porażce. Osobiście nie darzę sympatią HAMILTONA z uwagi na jego pyszałkowatość i brak szacunku do innych zawodników, ale jest kierowcą 1 klasy i miał pecha.

  • 173. Cwirs
    • 2009-09-13 20:17:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A wg mnie, to Hamiltonowi sie za duzo zdaje. Rozumiem rozbic sie siedzac na ogonie, przy prubie wyprzedzenia czy cos. Przeciez nie mial najmniejszych szans, co Wy tu piszecie o jakiejs walce

  • 174. Nikon92
    • 2009-09-13 20:58:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Do redakcji. :) To nie są pierwsze punkty w karierze. Zdobył przed dwoma sezonami bodajże w GP Brazyli 1 punkt. W barwach Spykera. Jeżeli nie mam racki przepraszam. pzdr

  • 175. dziarmol@biss
    • 2009-09-13 21:05:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    174. Nikon92- Masz rację 2007 Fuji 1 punkt

  • 176. Iwan.
    • 2009-09-13 21:16:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Kolejny bardzo ciekawy wyścig. Brawa dla BrawnGP i Force India a szczególnie Liuzziego, świetnie się spisał zważywszy na dwuletnią przerwę (i co teraz powie Ferrari, które prosiło o testy dla Szumiego?). Red Bull ma coraz mniejsze szanse na oba tytuły. Hamiltona mi nawet szkoda.

    Komentatorzy jak zwykle czyli BEZNADZIEJNIE, zarząd Polsatu nigdy nie zrozumie że Grand Prix Formuły 1 to NIE JEST brydż sportowy tylko wyścig a panów Borowczyka i Kochańskiego należy od tej roboty odsunąć!

  • 177. Iwan.
    • 2009-09-13 21:20:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Aaa o Sutilu bym zapomniał - uważałem go za przecenianego kierowcą ale przekonałem się, że wystarczy dać mu dobry sprzęt by udowodnił że rzeczywiście ma talent. Oby tak dalej :)

  • 178. ris
    • 2009-09-13 21:58:52
    • *.150.87.121

    Po tym wyścigu jestem już pewny o tytuł będą już tylko walczyć Kierowcy Brawn GP. Szczególnie umotywowany jest Rubens i widzę w jego jeździe zacięcie - jedzie odważnie i liczy na sukces. A niektórzy mówią, że starszy kierowca to już rutyniarz przygotowujący się do sportowej emerytury. Umiejętności + dobry bolid potrafią zdziałać cuda. Za to zaangażowanie, oraz ciągłą rolę drugoplanową jaką musiał pełnić przez wiele lat w różnych teamach kibicuję Rubensowi.

  • 179. Moria
    • 2009-09-13 23:40:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    155. Marti - nie, nie byłby. Tak samo jak Sutil, nie miałby żadnych szans na czwarte miejsce, gdyby zespół FI nie wprowadzał nadal poprawek do swoich bolidów ;-)

  • 180. mario547
    • 2009-09-14 17:02:24
    • *.191.132.42

    Dlaczego Hamilton jest 12. przecież był 3. i rozbił się na ostatnim okrążeniu to jak mogli go wyprzedzić zdublowani Nakajima i Glock?

  • 181. ja2
    • 2009-09-14 17:02:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Największe brawa należą się dla Brawna (świetna taktyka i dobra jazda kierowców i już jest dublecik). A Raikkonenowi się fartnęło z tym podium, ale widocznie zasłużył sobie. Adrian Sutil spadł tylko o 2 pozycje, więc te czwarte miejsce w jego przypadku wygląda bardzo ciekawie. No i Nick Heidfeld jeszcze pojechał ładny wyscig, no i ze strategią zespołu udało mu się punktować. A Jarno t chyba się trochę nudziło, bo nam za bardzo zaczął wariować. No i Hamilton końcówkę jechał rewelacyjnie, no ale za szybko i skończyło się tak, jak się skończyło. No, ale bardzo chciał, ale chociaż walczył i nie poddał się. A Kubica na początku bardzo ładnie, tylko niepotrzebny był ten kontakt z Webberem, no i po tym to już miał zmarnowany wyścig, a po wycieku oleju to już wogóle, ale chociaż nie jusiał się na marne męczyć. Cały wyścig ogólnie ciekawy (dość ciekawy). No i co czekamy na Singapur.

  • 182. lukasz1
    • 2009-09-14 17:34:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Bardzo dobry wyścig Sutila. A wy jak zwykle szukacie dziury w całym. Sutil zasłużył na to. Mam nadzieje że FI będzie regularnie zdobywać punkty w tym jak i następnym sezonie. Bardzo słabo Williams, pewnie mają dobrą aerodynamike, i bardzo dobrze. Bo oprucz Belgi niema w kalendarzu szybkich torów. Dobry wynik Alonso, widać klase. Szkoda Vettela bo to bardzo dobry kierowca, ale troche słabsze Red Bulle. Nie spodziewałem sie tak dobrego wyścigu Luizziego. Dali mu dobry bolid, a on dobrze to wykorzystał. Udany występ Force India i Brawna. Kimi dobry spokojny wyścig. Hamilton beznadziejny, chciał dogonić Buttona na ostatnim kółku? W gazecie f1racing był artykół o bączkach. Chciał Hamilton bączków to sie doczekał, bączek bardzo efektywny, a zwłaszcza ten finał na bandzie. Aż sie ucieszyłem, nie tylko z powodu bączka...

  • 183. Voight
    • 2009-09-14 18:14:11
    • *.8.142.227

    I potwierdziło się to co przypuszczano od dawna. Silniki Merca są najmocniejsze z całej stawki. Czyli znowu potajemne ulepszenia... Na Monzy tą widać różnicę wyraźnie. Stąd forma FI. Moim zdaniem to hamilton pokazał klasę. Walczy się do końca.

  • 184. Marti
    • 2009-09-14 18:14:18
    • *.160.167.2

    164. Piotre_k - więc mamy jeden KERS i dwa różne zdania :-)

    167. dziarmol - tak jak bym nie wiedziała, po co używają KERSu. Gdyby także orędownik (jak piszesz) tego systemu nie koncentrował się na nim, to być może całkiem inaczej by wypadli i mieli przyzwoity sezon.

    168. bigos - opcja całkiem realna. Dziwne, że w tym roku Robert jest bardzo łagodny w krytyce. To do niego niepodobne. Może faktycznie zwiąże sie jeszcze na parę lat z Sauberem, oczywiście jeśli zespół zdobędzie inwestora i pozostanie w stawce.

    170. Budda89 - serwis motorsport-total

    179. Moria - poprawki aero poprawkami a KERS KERSem :-)

  • 185. jar188
    • 2009-09-14 21:10:16
    • *.chello.pl

    183. Voight, Też mi się wydaje, że z silnikami Mercedesa jest coś "nie tak". Już dawno tak nie odstawały od konkurencji i to nie tylko pod względem niezawodności.

  • 186. bigos
    • 2009-09-14 22:26:54
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    184. Marti Tak zapewne będzie (moje przeczucia). Sukcesów w Sauberze w 2010 nie wróżę (jeśli przetrwają). Bo w Hinwil powinny iść już ostro prace nad bolidem na kolejny sezon.

    172 saint77 Za bardzo się podniecasz Kubkiem i cokolwiek nie zrobi traktujesz jako walkę godną mistrza. A mnie bardziej kręciło jak SUT i FIS cisnęli w ostatnich wyścigach RAI (chociaż zabrakło mi próby zrównania). Kubek w tym sezonie podoba mi się średnio, napewno nie pracuje na kontrakt z dobrym zespołem.

    Apropos HAM, nie lubiłem go, ale na Monzy pokazał serce do walki.
    173 Cwirs HAM nie musiał siedzieć na ogonie, żeby powiedzieć, że walczył. Kręcił najlepsze czasy, a to też walka (presja na BUT).


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo