Kolejność startowa i wagi bolidów przed GP Turcji
Poniżej prezentujemy kolejność startową i wagi bolidów przed GP Turcji 2009.poz. | kierowca | zespół | waga |
1. | Sebastian Vettel | Red Bull | 649,5 kg |
2 | Jenson Button | Brawn GP | 655,5 kg |
3. | Rubens Barrichello | Brawn GP | 652,5 kg |
4 | Mark Webber | Red Bull | 656,0 kg |
5. | Jarno Trulli | Toyota | 652,0 kg |
6 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 658,0 kg |
7. | Felipe Massa | Ferrari | 654,0 kg |
8 | Fernando Alonso | Renault | 644,5 kg |
9. | Nico Rosberg | Williams | 660,0 kg |
10 | Robert Kubica | BMW Sauber | 664,0 kg |
11. | Nick Heidfeld | BMW Sauber | * 681,5 kg |
12 | Kazuki Nakajima | Williams | * 680,4 kg |
13. | Timo Glock | Toyota | * 689,0 kg |
14 | Heikki Kovalainen | McLaren | * 665,0 kg |
15. | Adrian Sutil | Force India | * 668,5 kg |
16. | Lewis Hamilton | McLaren | * 696,5 kg |
17 | Nelson Piquet | Renault | * 689,6 kg |
18. | Sebastien Buemi | Toro Rosso | * 686,5 kg |
19 | Giancarlo Fisichella | Force India | * 688,5 kg |
20 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso | * 701,0 kg |
komentarze
1. spike3008
jednak Kubica najcięższy
2. hot
Ta waga mówi za siebie, dlatego 10-ta pozycja.
3. orinocoPL
Czyli jednak sporo paliwa wlali Robertowi. Moze z tego cos bedzie.Oby.
4. Messi23
jak dla mnie to jest nie duża strata do czołówki... może nawet mniej niż te 0,4sec... zobaczymy jakim tempem będzie jutro jechało BMW... zapowiada się naprawdę interesujący wyścig patrząc na to jak zachowują się opony w poszczególnych bolidach...
5. Szybki123
Ciekawe
6. jawiemwszystko
Chyba jednak Fotel nie wygra. Eh, czyżby "jak zwykle" :/ Zawiódł mnie Rubens, liczyłem, że może wygrac, a tu... Chyba zły wybór opon. Moze Sutil choc punkcik dowiezie? I Kubica ze dwa... W tym sezonie jednak Raikkonen jesty dużo lepszy od Massy. I jak zwykle pamiętamy: pieluszka Nelsinho wlicza się w zadeklarowaną wagę bolidu :) Poniewaz w Q1 z pewnością ją zmoczył, więc odejmijcie sporo :)
7. KaTe
ale Hamilton ma cysterne ;O
8. konjo
Alonso leciutki
9. tofik075
A Bourdais Cysterna... :P
10. raf2
No no, Vettel zjedzie może 2 okrążenia wcześniej niż Brawny, więc duża szansa dla Red Bulla. Kubek chyba pojedzie na 1 pit tak samo jak Quick. Ciekawy wyścig się zapowiada miejmy nadzieję że z punktami dla BMW
11. Porky2
hamilton ciezki jak nigdy, oby tylko robert nie musial przedwczesnie zjezdzac do boxu, tak jak to juz mialo miejsce w tym sezonie, bo ta strategia zda sie na nic
12. Kimi Rajdkoniem
6. jawiemwszystko: czyli Nelson z suchą pieluszką wazy mniej niz z mokrą? To skąd wziął mocz, pożyczył?:P
13. krz08
wszystko się wyjaśniło
Alonso coś daleko jak na wagę swojego bolidu
14. fazji
jakby kub łyknął rosa to będzie pięknie ale nie będzie to łatwe
15. david9
Zapowiada sie na walke o zwycięstwo pomiędzy Buttonem a Vettelem. Kubica jak dobrze pójdzie 8, może 7 miejsce.
16. alert119
ciekawa sytuacja kierowców od miejsc 1-7. Będą zjeżdzać w odstepie jednego do dwoch okrążen. Moze byc ciekawa bitwa podczas pit stopów
17. grzesiek1870
Dziwne tak Hamiltona zatankowali, czemu? Przecież pamiętamy zeszły sezon kiedy to na 3 pity jechał, czyżby się uporali z degradacją opon?
18. Pablo850520
Mam nadzieję, że Robert wystartuje bez przeszkód, bo mr bum bum plasujący się za nim jest sporo cięższy. Liczę na punkcik, przy dobrych wiatrach może nawet więcej, ale spokojnie. Nic na siłę.
19. jawiemwszystko
12.Kimi Rajdkoniem: patrz, nie pomyslałem, że to też jego...
20. mario547
Moje przeczucia że Robert jest z 10 najcięzszy a Alonso na oparach sprawdziły się. Niestety Rosberg ma tylko na 1 kółko paliwa mniej. Obawiam się o start w którym Robert jest bardzo słaby a Nick przyzwyczaił nas do dobrych startów. Polsatowscy eksperci mówili że tor jest bardzo szeroki i na starcie Robert może dużo stracić. Do tej pory Polak zawsze tracił niestety.
21. tReNt
jakby był 10kilo lżejszy to najwyżej byłby 8. Lepiej było pozostać troche dłużej na torze.
22. macieck1981
no kubek z Nico R. moze na 2 pitstop a reszta moze na3 co myslicie?
23. robertunio
Brawn'y nadal hegemonia - Vettel najlzejszy z calej stawki. Ciekawe czy jakby Robertowi wlali te 10-12kg mniej paliwa to czy by powalczyl o pierwszy rzad?? Albo chociaz o drugi. Normalnie zatankowany Red Bull - jak u Webbera odstaje 0,1s od Brawn'ow. To sporo. W BMW chyba nie chcieli ryzykowac i z gory zalozyli ze Robert bedzie po koniec pierwszej 10. Ja smiem rzucic teze ze gdyby zatankowali go 10-12kg mniej to bylby 4. Pozdrawiam fanow RK. ;-)
24. Lilka
Ktoś wie jakie jest zużycie paliwa na jednym okrążeniu ??
25. kamil7671
Na 1 pit dal Roberta nie ma szans, miekkie gumy moga nie wytrzymac nawet 10 okrazen...chodzi o to, zeby jak najwiecej przejechac na twardych zostawiajac sobie miekkie na sam koniec.
26. morek154
alonso niby lekki ale i tak pewnie przejedzie tyle samo kółek co np.truli i barichello
27. raf2
24.Lilka
Przewidywane zużycie to 2,8kg na 1 okrążenie
28. Yotomeczek
Coś nie bardzo ten czas z Q3 Roberta w porównaniu do Buttona 0,9s i tylko 9,5kg różnicy?
Oj żeby znowu się nie okazało, że opony coś nie pracują w BMW ...
Myślę, że Brawny odjadą na starcie Vettelowi :)
Robert nie powinien stracić na starcie - za nim same tankowce (bezpośrednio), a sprzęgło chyba poprawili wreszcie :p
29. kamil86
"Według informacji zespołu Williams - na jedno okrążenie toru w Stambule potrzeba 2,49 kg paliwa."
30. Lilka
Dzięki ;)
31. mikus
cos czuje ze Robert straci pozycje na starcie
32. bulekf1fan
bmw uporalo sie z problemem w bolidzie polaka a mianowicie buksujacym sprzeglem wiec poeino byc dobrze i moze niespadnie za lamusowatego nicka picka
33. tt16
A wiec KUB najciezszy z czolowej "10". Tak jak myslalem.:D
34. orinocoPL
6. jawiemwszystko-a moze zasponsorujemy mu cewnik :-p ?
35. tt16
KUB ma paliwa na jakies 19 moze 20 okrazen.
36. resiu
Oby problem ze sprzęgłem przy starcie sie nie pojawił. Nico ostatnio dobrze startuje a alonso jest zbyt lekki by dał sie wyprzedzić więc zakładam ze od miejsca 8 - 11 nic sie nie zmieni. Problem BMW to kiepska praca na tardych oponach. Mam nadzieje ze bedzie pare incydentów z przodu i Robert zgarnie 2 punkty.
37. ufolb
Kubica na 2 pity na pewno - pierwszy stint to jakieś 21 okrążeń, a potem dłuższy drugi, na koniec krótki stint na miekkich gumach. Plus jest taki, ze na 1 pit stopie BMW bedzie juz mniej wiecej wiedzialo po ilu okrazeniach wysiadaja miekkie opony i beda mogli dostasowac do tego dlugosc swoich przejazdow. Sznasa na 2 punkty jest dla Kubicy.
38. mario547
Burdais testuje już bolid pod nowy sezon w którym będzie zakaz tankowania. Założono mu nowo zaprojektowany bak :-)
39. boftek
a może być tak ....
Kuzuki walnie w Hei, Kub weźmie Ros. Z czołówki ktoś wyjedzie poza tor i Robert 8. A But pewnie weźmie Vet i po zabawie. Kolejne zwycięstwo BGP i kub 3pkt
40. jawiemwszystko
34.orinocoPL - oj, chyba by sedziowie zaczęli coś podejrzewać... A poza tym na rozwój naszego bohatera Nelsinho ja bym grosza nie dał, bo jemu już nic nie pomoże :) A poza tym Flavio moze stracic cierpliwość i nasze wydatki pójdą na marne, bo Nelson Junior (ciekawe czy używa on pampersów właśnie tehj marki xD) wyleci...dalej niż na pobocze :)
41. mario547
Chyba znów wygra Button. Ciekawa będzie walka Barichello o duetem Red Bulla. Ferrari raczej poza podium.
42. Kimi Rajdkoniem
Jeśli Robert dobrze ruszy to może przeskoczy Rossberga na starcie. Z tyłu raczej bez zagrożenia, bo są zbyt ciężcy a Koval z KERS zbyt daleko. Zatem liczę po starcie na 9 miejsce. Musi Robert gnać do przodu bo za plecami Nakadziła
43. bbbyku
Dobrze by bylo gdyby Robert objechal Rosberga bo cos czuje ze bedzie go spowalnial, jak to sie uda to moze byc 5-6 pozycja na koniec
44. mario547
Sprzęgło dobre dla Roberta dawać szwaby
45. kamil86
Trzeba wziąć pod uwagę, że bardzo szybko zjedzie Alonso, a po wyjeździe z pitstopu pewnie znajdzie się na pozycji, która uniemożliwi mu powrót na punktowane miejsce.
46. fazji
niestety robert po gorszej stronie no ale może sie uda
47. asc
KUB może dużo zyskać na strategii doboru opon. Z tą większą ilością paliwa też dobry myk. Zobaczymy jak będzie drałował, gdy reszta wybierze się po wachę. Kilku zawodników przed nim może się zadławić hotdogiem, gdy będą wyjeżdzać ze stacji. ;)
48. rafekf1
Robert ma bolid cięższy od Vettela o prawie 15 kg a czas gorszy o nieco ponad 1sek , to chyba całkiem niezły wynik jak na dotychczasową formę BMW. Jednak w tym roku jak wszyscy wiemy stawka jest bardzo wyrównana. Jeśli nic się nie wydarzy, to Robert zjedzie na swój pierwszy pit stop po 2O okrążeniach. Zacznie chyba na twardych oponach (?) Po pierwszym (bezproblemowym mam nadzieję) postoju będzie miał już miękkie gumy, by po kolejnych kilkunastu kółkach zmienić na nowe, też z zielonym paseczkiem i dojechać już (mam nadzieję) do mety. Tak mi się wydaję, że taką strategię obrali w zespole. Jestem ciekawy jak będą spisywały się miękkie opony jeśli chodzi o ich degradację i twarde jeśli chodzi o ich rozgrzanie i przyczepność. Ferdek rzeczywiście bardzo lekki a czas gorszy od Roberta o ok. O,7 sek. Mam nadzieję na dobry start Roberta i pierwsze punkty jutro.
49. tt16
Jakby Kubica wyprzedzil ROS a potem jechal tempem Alonso to bedzie git majonez. Bo juz po pierwszej wizycie Roberta wyprzedzi ALO. No i nadzieja, ze MAS pojedzie wolnym tempem i Robert tez go wyprzedzi po wizycie w pit lane. Wydaje sie ze pierwsza piatka poza zasiegiem bolidu BMW. Sadze ze Robert skonczy w okolicach 6-7-8 miejsca, Przypominam, że na długich stintach Robert jezdzil niezle na treningach.
50. ris
Kto wreszcie powie prawdę BMW że nie mają pojęcia o taktyce???? 15 kg ciężyszy Robert Od Vettela. Czy ktoś mi powie po co go tak dotankowali ???
Gdyby Robert miał wagę Vettela tomógł zająć około 4 miejsca. A tak będzie się ślimaczył za Rosbergiem bo maja podobną ilość paliwa. Czołówka będzie odjeżdżać i znów będzie kicha i znów będą opowiadać androny , że coś tam... ble ble. Zobaczycie że Vettel będzie na pudle bo tam przynajmniej myślą.
Nie wiem czy płakać czy się śmiać to już jest tragi komedia. To jest sport walki a nie obrona Częstochowy.....................
51. Zaraza
nie chce się kłócić ale niektórych naiwność mnie zniewala.........
52. skylinedrag
Raikkonen jeśli staranuje rwali to będzie pierwszy a jeśli Massa będzie sznował bolidu to spadnie za Nicka. Rosberg staranuje Alonso a Kubica będzie miał wolne pole by zaatakować Trulliego, ale ten będzie blokowany przez Vettela:/
53. jaros69
Jeśli Robert nie da rady wyprzedzić Rosberga to marne szanse na punkty. Cała nadzieja w dobrym tempie wyscigowym BMW.
54. kamil86
Tor w Turcji jest jest dość szeroki w pierwszym zakręcie w lewo, więc zrównanie Rosberga jest bardzo możliwe, gorzej tylko, że kolejny zakręt jest w prawo i często tam zawodnicy będący po prawej stronie wykorzystują pobocze do zdobycia lepszego miejsca.
55. Niespokojny
No i wszystko jasne ! Dzięki fachowcom na tym forum, nie ma niespodzianek, co do wagi bolidow - gratuluję trafnych przewidywań, wyliczeń ! Czekam na wyścig! Na pewno będzie ciekawie. Liczę na pkt.-y dla Kubika ... i na to, że Brawny będą poza pudłem (chyba, że Rubens by zwyciężył, to OK ! ) .
56. yaneq
zapominacie o starcie. kub ma w tym sezonie pecha więc pewnie zjedzie po skrzydlo do boxu i cala taktyka sie rozleci. mam nadzieje, ze tak sie nie stanie!
57. polek1
Red Bull i Brawn poza zasięgiem ,ja stawiam na 5 miejsce,zwłaszcza ze miekkie opony starczą max na 10 kolek .Oby tylko na starcie nie stracił pozycji .
Może tym razem sprzęgło może będzie w porzadku .
58. jaro m6
ile trwa wizyta w boksie???
59. CzakaLaka
jak to ile... 10 rund :-)
60. Raven89
Tak jak mówiłem.Jutro Button znajdzie się przed Vettelem po pierwszym stincie i jeśli nic mu się nie popsuje w bolidzie,to znowu zwycięży.Podobnie wygląda sprawa z Barichello.Myślę,że Seba jutro na 3 miejscu wyląduje.Co do Roberta to tak jak przewidywałem ma najwiecej paliwa z całej 10 i jeśli nie pozwoli,żeby jadący przed nim kierowcy mu uciekli to jest szansa na kilka punktów.Trzymajmy kciuki.
61. jaro m6
wychodzi na to że zobaczymy na chwilę (3 okrążenia) Roberta jako lidera wyścigu :)
62. Jackbud
A ja myślę, że jutrzejszy wyścig ustawi pogoda. Jeśli będzie bardzo ciepło i dużo słońca to miękkie gumy nie sprawią się zbytnio dobrze. Ci co obiorą taktyki na twarde będą wtedy lepsi. Dobrze, że Robert jest sporo zatankowany bo jest możliwość w czasie na podjęcie najlepszej decyzji na jakich gumach robić kolejny przejazd. Jak było widać w Monaco to Kubica z dotankowanym bolidem spisywał się nadspodziewanie dobrze. Aż sam się dziwił. Może okazać się, że długie przejazdy na twardych będą kluczowe w tym wyścigu. Z kolei inni mieli problemy z lekkim bolidem i miękkimi oponami. Występowała wtedy nadsterowność. Będą musieli zmieniać ustawienia w pitach a to może okazać się loterią w związku z temperaturą toru. Tak czy inaczej, jeśli się na pierwszym zakręcie nic złego się nie wydarzy, to RK powinien zameldować się na mecie w okolicach 5 miejsca. I ja osobiście życzę mu by to było minimum.
63. Konik_mekr
To, że Robert ma dużo paliwa jest uspokajające:). Nie stracił AŻ tyle na tym jednym kółku, jeżeli nie stanie się nic niespodziewanego, powinien nie tracić dystansu do czołówki i - gdy czołówka zjedzie - cośtam poodrabiać:). Może nie być źle, mogą być punkty:)
64. downhiller
kubica niejest zle najciezszy z 10 czyli pojechal na tyle ile mu bolid pozwolil
fernando najletzszy z calej stawki a dopiero 7
ja mam nadzieje ze bede pkt. dla roberta i mysle ze nie tylko jeden
65. fullbzikaaa
Brawny i Ferrarki nie maja problemu. Równie dobrze jadą na każdych oponach.
Obojętne na czym wystartują. Red Bull ich nie odjedzie. Gorzej z Robertem.
Żeby myśleć o miejscu w 8, to musi startować na miękkich oponach. Tylko czy da radę przejechać ok. 23 okrążenia? Wczoraj długo testowali wytrzymałość miękkich opon, to może zakładają taką strategię: miękkie-twarde-miękkie.
Vettel, Alonso i Trulli na pewno na miękkich wystartują. Pewnie Brawny i Ferrarki też, żeby trzymać się ich jak najbliżej, a potem na 3 -4 okrążeniach zyskać pare sekund przed stopem.
66. Piotr_the
Znowu chora taktyka BMW po jaką h.. wlali mu tyle paliwa? znowu utknie w korku a czołówka odjedzie i spoko zrobi sobie 3 tankowania :-(
67. PrymusF1
No waga OK, liczymy na udany występ Roberta :)
68. jawiemwszystko
A mi się jeszcze przypomniało, ze miałem brawa bić tym, co przed każdym GP wieszczą, że to ostatni taki weekend Brawna...
69. leo_
Przewidywania co do dotankowania ( wynikające z różnic czasów Q3 i Q2) były rzeczywiście dość trafne. Z tego wynikają orientacyjne kółka do pierwszego pita. Sa one mniej więcej takie: Vettel 15, Button17, Barrichello16, M. Webber18, trulli 16, Raikon 18, Mass 17, Alonso 13 (nieoczekiwanie lekki, więc stracił w Q3), Rosberg 19, Kubica 21, Heidf 27, Nakaji 27, Glock 30, Koval 21, Sutil 22, Hamil 33, Piquet 30, Buemi 29, Fisichella 30, Bourdais 35. W przypadku alonso, dodatkowe obciażenie paliwem jest mniejsze niż wynikałoby to z różnicy między Q3 i Q2. Wygląda jakby alonso mógł w Q3 pojechac o jakieś 0,6 sek lepiej. Na szczęście, Kubica ma mniej więcej tyle ile wynikało to z różnicy czasów Q3 i Q2 . Tak myslę, bo: 1- różnica czasu 1,9 sek = około 50 kg paliwa więcej niż w Q2, co daje około 55-60 kg paliwa na starcie, a to z kolei przekłada się na jakieś 21-22 okrążenia. Tu zakładam: 2,6 kg paliwa na okrążeniu, 0,37 sek straty czasu na każde 10 kg paliwa w baku więcej, zakładam też : średnio 8 kg paliwa na rozpoczęciu rekordowego kółka kwalifikacyjnego w Q2. Z kolei z wagi bolidu przed wyścigiem wynika te około 20-21 okrążeń. Tu zakładam : również , j.w, 2,6 kg paliwa na okrążeniu, waga bez paliwa 608 kg (zakładam chyba bardziej realne te 3 kg więcej od limitu 605 kg).
70. leo_
Nawiasem mówiąc na stronie...wm skorygowali w dół swoje szacowania kółe i one juz są bardziej realne (wcześniej zawyżali o około 4 kółka).
71. jawiemwszystko
Tylko czekać, aż ktoś zapyta "czy KERS jest wliczony w wage minimalną" xP
72. fullbzikaaa
"czy KERS jest wliczony w wage minimalną". Po co czekać.
73. dziarmol@biss
A jest?
74. jawiemwszystko
Tego to i ja nie wiem...
75. fullbzikaaa
ja tez tego nie wiem. Pozdrawiam Was.
76. frencz
ty wiesz ze ja wiem ze on wie ??;-)
77. jawiemwszystko
co ja narobiłem...? xD
78. marchewa20
pewnie bedzie 1 pit, ale na wiecej niz 6-7 miejsce nie licze... oczywiscie wolalbym zeby byl wyzej, ale watpie... ;/ button barrichello vettel (pierwsza trójka) ;)
79. leo_
Kolejność zespołów (średnio dla obu zawodników) w stawce po kwalifikacjach kształtuje się następująco: 1-2. BGP i Rbull; 3. Ferrari (0,26 sek. straty); 4. BMW (0,4); 5-6. Toyota i williams(0,5); 7. Renault (1 sek, tu pozycje wyraźnie zaniża Piquet); 8. McLaren (1,1); 9. FI (1,5); 10. TRoso (1,7). Przeliczając na puste baki osiągi poszczególnych bolidów z kierowcami , to Robert plasuje się koło 8 miejsca. Czołówka to : Button ( a jednak), Vettel, Webber i trulli; Z kolei 14—15 jest Koval i Hamil, a tyły to : Piquet, Bue, Fisich i Bourdais.
80. SHEARER
Button jutro wygra!!! Drugi Vettel,trzeci Barrichello.Napewno będzie ciekawie:)Nie zabraknie walki między pierwszą dwókją ale Button jest lepszy;)
81. leo_
RedBull i Brawn idą równo łeb w łeb. Wg jednych wyliczeń ReDBull jest przed BGP, wg innych jest na odwrót. Róznica czasów ( w przeliczeniu na pusty bak) to plus minus 0,05 sek! BMW ma juz niewiele straty 0,4 sek, może ciut mniej. Żeby dołożyli ten KERS, nie pieprząc jednoczesnie całego pakietu, to jest to odrobienia. Oczywiście przy założeniu, że tempo zmian (tych dających autentyczną korzyść) w innych zespołach będzie juz niewielkie.
82. grzes12
Ludzie czy wy tego nie wiecie ?
Z moich wyliczeń wynika ze Raikkonem ziedzje po 7 a Massa po 6 kolkach Ham po 21 a Kov. 9.
tylko proszę bez linczu.!
83. gedzior
59.Czakalaka - Mój faworyt :D:D:D
a Kubica będzie liczony :D
84. jaro m6
82 Leo widzę że masz pojęcie , wiesz może ile zajmie przejazd przez aleję zakładając 8 sek. tankowanie ????
85. northwind
Mam nadzieje ze wreszcie będą jakieś pkt dla Roberta, i TEAM niczego nie spieprzy. Bryndal w Radiu Zet powiedział ze już lepiej żeby dali mu malucha bo sobie sam go naprawi i przebuduje:)
86. jfc
KERS nie skraca czasów okrążeń! Jeśli nawet to o na pewno nie więcej niż o 0,1 sekundy. KERS może pomóc wyprzedzić lub obronić się przed wyprzedzeniem. Bez sensu jest twierdzenie "żeby dołożyli ten KERS, nie pieprząc jednoczesnie całego pakietu" Bo: 1) nie polepszy to czasów, 2) KERS zawsze spieprzy balans zwłaszcza w przypadku Kubicy.
Mała strata do najlepszych to znak że idą w dobrym kierunku, a na pewno jest jeszcze wiele do usprawnienia. Jest szansa że na GP Niemiec wrzucą przynajmniej jednego kierowcę na podium. Ale to już będzie 2 połowa sezonu :(
Na jutro są realne 1-2 punkty dla Kubicy. Muszą liczyć na szczęście żeby wywalczyć cokolwiek więcej na tym torze (co nie jest nie możliwe, bo łatwo tam popełnić błąd).
87. downhiller
tylko zeby dobrze wystartowal wiemy z ostatniego sezonu ze potrafi, ale w tym sezonie raczej mu niewychodzi zobaczymy
88. antos05
Przypominam że niemal 2 lata temu Robert miał fatalny wypadek (10 czerwca)-rok pózniej wygrał (8 czerwca) a wyścig mamy jutro (7 czerwca) i bedzie ok.Stawima go na 6 miejscu.Wygra Barrichello
89. resiu
uwaga na heidfelda. jesli po 15 kolkach nie straci duzo moze byc czarnym koniem.
90. roko
84@jaro_m6 - czas przejazdu przez pit lane w GP Turcji trwał w widełkach (dane z ub. roku) 26,300 (Kovalainen na 3 pitstopy) sek do 31,030 sek (Barichello na 1 stop).
91. Nifir
Te wagi jak rozumiem, to wagi samych bolidów, czy wagi wraz z kierowcami?
92. dziarmol@biss
BMW ma taką samą stratę do czołówki jak w Barcelonie... i z czego tu się cieszyć? Dla mnie beznadzieja. Gdyby ten nieszczęsny "tyfuzor" zamontowali już w Barcelonie albo najlepiej w Chinach to i owszem byłby progres, a na dzień dzisiejszy to stagnacja, w myśl zasady że kto się nie rozwija ten się cofa!! A BMW rozwija się zbyt wolno w stosunku do innych więc stoi !! Jutro będzie tylko gorycz porażki (obym się mylił) :-((
93. pesymista
A ja bym chciał kraksę z udziałem czołowych kierowców na pierwszych okrążeniach, niech się teraz trochę ponaparzają dla odmiany z przodu. I wydaje mi się, że Robert będzie miał w końcu trochę szczęścia, liczę na punkty. Chodziłem grzecznie do kościółka i zmieniłem nastawienie na bardziej pozytywne.
antos05 fajnie, że przypomniałeś te daty:)
94. sielski
oby jak w australii tylko bez kraksy... czyli po starcie kub bierze ros.... jedzie sobie 9... neutralizacja po 10 okrazeniach... i po pit stop wychodzi na 3 poz. :) oby oby
95. zyzek
Moim skromnym zdaniem BMW podeszło do kwalifikacji zbyt asekuracyjnie . Kubica powinien mieć w Q3 mniej paliwa i wtedy zakwalifikowałby się w granicach P5 .
96. Szybki123
Ktos wspomnial ta krakse kubicy cudem ze on wtedy nie zginol albo nid zostal kaleka wielki cud
97. Szybki123
A jak szumi mial tez podobna krakse a potem zaczol wygrywac
98. Szybki123
Tez kubie to sie nalezy powrut do elity z zeszlego sezonwu
99. Szybki123
Dlamnie niemusi wygrywac byle zeby zawsze punktowal
100. Szybki123
BMW JEST NA DOBREJ DRODZE Z BOLIDEM
101. Rafo18
O ludzie. Samochód wraz z kierowcą muszą ważyć 600kg (w tym KERS) od 600kg jest paliwo.
102. daniel198915
mogli by dojechać tak jak wystartują to chociaż bym trochę punktów zdobył w typowaniu hehe ale i tak liczę że kuba przyjedzie w 8
103. lpiernik
Dlaczego Kubica w Q3 jechał z takim ciężkim bolidem? Albo BMW nie wierzy w siebie albo w Kubicę - dla mnie bez sensu strategia - ponownie. Znów pewno przy starcie uszkodzi nos i po zawodach :/
104. zyzek
Kubica jest wstanie i taczką zdobyć PP pod warunkiem że jej nie zrobi BMW
105. Szybki123
To niech sam ja zrobi
106. grzes12
91Nifir minimalna waga bolidu+ kierowca =605kg,reszta to paliwo.
92 dziarmol@biss zgadzam się z tobą w 90% ,te 10% to moja nadzieja ze mimo wszystko nie będziemy musieli przeżywać goryczy porażki .tylko róznica jest taka, co w ubiegłym roku było porażką jutro będzie sukcesem tj. jakieś punkty...
dodam jeszcze ze w porównaniu z Barceloną, to tam jeszcze była nadzieja ze moze tan dyfuzor coś odmieni...
pozdrawiam
107. jfc
Zbyt asekuracyjnie??? I co by im to dało? Jak nie możesz walczyć o P1 lepiej wlać optymalną ilość paliwa. Strategia BMW jest dobra. Nie liczcie na wyprzedzenie na starcie kogokolwiek - Kubica jest wolniejszy o ponad 0,1s i BMW słabo rozgrzewa opony. Jest jednak tak samo prawie pewne że nikt go nie wyprzedzi - za nim są sporo ciężsi. Powinien wziąć Alonso i może Rosberga na pitstopie. Jest szansa że jeszcze ktoś się wywali i 1-2 punkty gotowe :) Kluczowa będzie praca opon. To wielka zagadka. Miejmy nadzieję że BMW na twardych oponach tylko przez kilka okrążeń jest słabe bo powoli się dogrzewają(tak jak w Monako).
108. zyzek
jfc uważasz ze 4zespoły w Q3 się mylą a BMW błysnęło geniuszem ? Sory ale po tych wszystkich wpadkach to ja już w geniusz BMW niewierzę .
109. lpiernik
Też się nie zgadasz z jfc. Wszyscy przed Kubicą będą mu uciekać a lepiej się bronić przed atakami niż kogoś gonić. Tym bardziej że taktyka jednego tankowania (choć pewno Kub pojedzie na dwa) przy takiej różnicy w oponach jest bez sensu.
110. lpiernik
miało być zgadzam
111. lpiernik
w sensie nie zgadzam - ja się nie zgadzam z jfc (szkoda że nie ma edytuj:) )
112. jfc
To nie geniusz - to zimna kalkulacja - to w czym BMW jest najlepsze. Mylili się tylko Alonso (nie pierwszy raz w tym sezonie robi w ten sposób i zawsze średnio na tym wychodzi - liczy na neutralizację po swoim tankowaniu a przed innymi - dla niego liczy się tylko zwycięstwo) i Rosberg (choć on jest zatankowany całkiem wysoko). I tu bardzo dobrze trafiło BMW - 2 okrążenia więcej. Cała reszta walczyła o P1 - Brawn, RB, Ferrari, i Trulli(on może mniej), a teraz będą walczyć o podium. Kubica chce tu zdobyć jakieś punkty nie wygrać ani zdobyć podium - dlatego najlepsza będzie taka strategia jaką wybrali. Poza tym po serii kompromitacji BMW walczy o życie w F1 (a pracownicy o pracę) - błędy są bardzo mało prawdopodobne.
113. zyzek
Im bliżej czołówki się startuje tym większe są szanse na uniknięcie karambolu . A z Roberta szczęściem to na starcie ze środka stawki ktoś mu może nosa utrzeć (ułamać) . Obym się mylił
114. rafekf1
Ja spodziewałem się innej taktyki na wyścig ale może tym razem BMW wiedzą co robią i jak ktoś dziś na forum wcześniej wspomniał, że zespół dobiera strategię w porozumieniu z poszczególnymi kierowcami, to może świadczyć o tym, że postawili na optymalną taktykę postojów choć w przypadku BMW skrajnie różną bo Nick jedzie chyba na jedno tankowanie. Obaj startują z bardzo zbliżonych pól więc ciekawy jestem, która taktyka tankowań i doboru opon okaże się lepsza jutro.
115. jfc
Ludzie! Jak ktoś ma problem z dogrzaniem opon to trzeba liczyć że będzie szybszy w wyścigu niż w kwalifikacjach (oczywiście po kilku okrążeniach). Stąd musi być wyżej zatankowany niż inni a wyprzedzać będzie na stopach. W strategii BMW jest dobre. Ich błędy wymagały z niechlujstwa obsługi Kubicy i postawienia na ban dla podwójnych dyfuzorów.
116. jfc
zyzek: szansa jest mała bo wszyscy z czołówki będą wyraźnie szybsi a za nim wolniejsi - to wynika z mas bolidw i czasów kwalifikacji.
rafek11: Tu właśnie widać przemyślaną strategię BMW - wszystko zależy od przebiegu wyścigu(czyli szczęścia). Mając różne strategie dla obu zawodników zwiększają swoje szanse na jakieś punkty jednego lub drugiego zawodnika.
117. grzes12
114 rafekf1 116 jfc Czy wy uważacie ze Nick bedzie w stanie miękimi gumami przejechać 27 kółek?
118. smus80
jezeli start bedzie bez pzygod dla roberta ta ani nik ani kamikadze mu nieutra nosa bo jest 16 i 17 kilo roznicy miedzy nimi
119. zawiedziony
Widze ze macie guzik pojecia o mafii F1.Ferrari 8 lat pod rzad bylo szefem i komus sie to znudzilo.Nie twierdze ze Brawn to dekiel ale nie WIERZE ze nagle takie red bull czy jakis tam Brawn zbudowali najlepsze auto a MCM jezdzi po tylaxh.To wszystko jest ustawiane a wy wierzycie mediom.Pompuja w was bzdety a wy to lykacie.Czy Vettel jest super talentem? Albo Button?? BZDURY.Dzisiaj wygrywa Brawn a za rok Lola bo tak chce klaskac publika ktora zarabia na tych cypisow Moslaya i Ecclestona.
120. rafekf1
Tylko niech ktoś mi powie ile w przybliżeniu na tym torze ( oczywiście bez uwzględnienia masy i konstrukcji poszczególnych bolidów ) są wstanie "wytrzymać" miękkie opony? Wiele zespołów tu narzeka, że po ok. 10 kółkach są już one do niczego. Jeśli tak jest naprawdę, to jednak na 1 pitstop nikt jutro nie pojedzie. Mając ok. 90 kg paliwa na pokładzie i twarde opony na osiach można przejechać połówkę wyścigu ale na miękkich gumach... wątpię. Wcześnie myślałem, że Nick pojedzie na 1 postój ale teraz wątpię. Może ci lżejsi pojadą na trzy a ci mocniej zatankowani na dwa pitstopy (?)
121. rafekf1
117 @ grzes12 ..... no właśnie mi ten "szczegół" umknął :( ale się poprawiłem w 120 ;)
122. jfc
Nick w ostrożnej jeździe na miękkich oponach jest nie do pobicia... I pomimo że uważam że Robert jest super, najlepszy i w ogóle to uważam też że w wyprzedzaniu Nicklaus jest lepszy od Roberta - to kwestia doświadczenia. Ale na tym torze tym samochodem to on akurat raczej nie powyprzedza.Nick da radę. Jesli będzie jakaś kaszana na torze będzie miał punkty. Robert może wywalczyć punkt(y) sam bez pomocy kaszany na torze.
123. freeqstyler
@117.- oczywiście, niedogrzane wolniej się ścierają ;-)
124. jankiel00
Kimi ponownie cięższym bolidem lepiej od Massy.
125. rafekf1
122. @ jfc .... Nick będzie jechał cały czas "po dużym" łuku, to może starczy mu miękkiej gumki a po wyścigu Mario go pochwali, że oszczędzał opony. ;)
126. grzes12
122 jfc -hmm mówisz, da rady;) to zobaczymy jutro jak będzie...
127. jfc
Nicklaus da radę zdobyć punkty jak będzie kaszana na torze w odpowiednim momencie, a jak nie (czyli najprawdopodobniej) powinien spokojnie być przynajmniej 11sty. To taki typ - solidny, doświadczony ale raczej bez wystrzałów. 0.1% szans na bycie mistrzem.
128. grzes12
123 freegstyler mówisz, niedogrzane wolniej się ścierają;-) słuchaj, zatkalo mnie i nie wiem co Ci odpowiedzieć ;) Ale jak tak sądzisz to pewnie masz rację
129. grzes12
Słuchajcie ,ja już idę spać,a jutro jak będzie to zobaczymy....
pozdr.
130. hubert78
dobranoc Grzesiu :)
131. hubert78
A tak na poważnie to Hamilton ma chyba bak już przystosowany do przyszłego sezonu - 700 kg tyle mój kadet z pełnym zbiornikiem nie waży
132. kaszpiroski
Halo, jest tam kto? Czy wy nie widzicie, że do F1 wkrada się centralne sterowanie ze strony P. Mosleya. Nie pamiętam w historii F1, żeby wprowadzano tyle zmian jednocześnie. Odbiegając od tematu, czy nie dziwi Was fakt, że po takie aferze ostał się on na swoim stołku. W normalnych warunkach wyleciałby na zbity... Niemalże jak PZPN z Listkiewiczem i Platinim za plecami. Wszystko jedna wielka banda. A my się podniecamy...
133. jfc
KERS, brak tankowań, brak testów w czasie sezonu to wszystko sprawi że wyścigi będą bardziej przewidywalne, a ich wyniki powtarzalne, a wyprzedzanie stanie się towarem jeszcze dużo bardziej deficytowym...
134. walerus
Robert bez szans w Q3 - walczą Brown z Red Bullem i Ferrari.
135. Shotgun
Więcej paliwa u Roberta pozwoli mu lepiej dogrzać opony. Wtedy będzie miał dobre tempo. Jak nic się nie wydarzy, to może być blisko podium.
136. witek70
Heidfeld mimo,że się nie zakwalifikował do Q3 jest w lepszej sytuacji od Roberta, bo mogli lwać mu tyle ile chciali paliwa. Także wejście do Q3 nie zawsze oznacza przewagę... Owszem, ale wtedy, gdy zajmuje się miejsca najgorzej w pierwszej załóżmy 7-8-ce....
137. witek70
Wg mnie F1 w małym stopniu zależy od kierowcy. Przykład: w zeszłym roku Hamilton dublował Buttona, teraz jest odwrotnie. Pytanie: czy coś się zmieniło w jeździe tych dwóch panów? Hamiton, który gromił wszystkich w zeszłym roku, nagle zapomniał jak się jeździ? A może wiecznie zamykający stawkę Button doznał cudownego olśnienia? Bzdura. Otóż panowie, w 95% decyduje bolid. To wyścig konstruktorów a nie kierowców...
138. morek154
witek70 masz racje przykład alonso i piqueta albo kovalinnena i hamiltona, chociaz wydaje mi sie ze to ze ostatnio kovalinnen jest szybszy to znaczy ze hamilton opdchodzi z mclarena
139. zdun
kiedyś przyjdzie taki czas kiedy twój talent Robert bedzie doceniony , na razie turlaj sie tą padliną bmw obok innych, ja w ciebie mimo wszystko wierze, progres bedzie w ferrari ja to wiem:) cpokaż przede wszystkim co potrafisz ventylowi
140. LubięSutila
Jakżesz ładnie zobaczyć Sutila w Q2...
141. MARTINWTCC
i tak wygra Button
142. STMan
Witam
Zaznaczm, że piszę tu rzadko (nie zawsze mi się chce, nie zawsze czuję się kompetentny) ale cenię sobie ok. 30% komentów - naprawdę są celne. Pytanie raczej do kempy:
Dlaczego nie udostępniasz tutaj pełnych dostępnych danych (od FIA). Chodzi mi m.in. o najlepsze czasy sektorów. Kubica w Qualach zdobył najlepszy czas w pierwszym sektorze a Nick był 3.
Nie podajesz informacji o prędkościach: Tu widzimy, że np. BMW nie jest ustawione na osiągnięcie dużych prędkości (na prostych będą się raczej bronić niż wyprzedzać itp.
Mógłbyś dorzucać te dane? Będziemy mieć wszystko w jednym miejscu :)
pzdr
143. modafi
mam pytanie z innej beczki. w kazdym wywiadzie z Robertem na polsacie obok Roberta stoi jakis gosc z teamu BMW (po aparycji mniemam, że Niemiec). Zaintrygowalo mnie to? Zauwazyliscie? Kim on jest? Pilnuje, zeby Robert za duzo nie powiedzial? Nosi mu reczniki? Ktos wie? ;-)
144. dziarmol@biss
143. modafi Ja już wcześniej chciałem o tym napisać he he he
Taka typowa rasa nordycka , on pewnie donosi doktorkowi co tam Kubica na niego "gada", pewnie jest ze STASI albo innego "organu" :-))
145. dziarmol@biss
A na jakich oponach będzie dzisiaj na starcie Kubica? (jakoś mi umknęło)
146. downhiller
na twardych
147. modafi
144. dziarmol@biss żeby to jeszcze za każdym razem był inny koleś - ale to jest zawsze ten sam! i nie wygląda na kogoś kto rozumie język polski :-) na serio - ktoś wie po co on zawsze stoi koło Roberta (we wczorajszym wywiadzie niby go nie było ... ale był - odbijał się w szybie ;)
148. pees
modafi: ten Pan ma na imie Benjamin, mam z nim fotke trzasnieta, podaj maila to Ci wysle, jest jeszcze Hanspeter, tez czasami stoi obok Roberta, no i kazda rozmowe roberta z mediami nagrywaja...
149. es12
Ten pan nie jest od Stasi tylko od Bronislawy a dokładnie stryjek Bronki
150. Budda89
Przez tego Aryjczyka Robert miał wypadek w Kanadzie i Mario nakazał mu usługiwać Robsonowi do końca życia :-p
151. smk
tylko w jednym teamie nic się nie zmienia:Zawsze Robert przed Heidfeldem:))) Więc może umiejętności jednak trochę się liczą???
152. kacperboss
Nie pojmuje toku myślenia bmw... na cholere oni mu tyle zupy nalali? Lepiej jakby miał mniej i wtedy mógłby lepsze pole startowe wywalczyć. A tak slow nick nie wszedł do Q3, startuje zaraz za Kubicą i ma dużo więcej paliwa.
@137. Hamilton w zeszłym roku gromił wszystkich? Gromił wszystkich i fartem tytuł zdobył? No skoro dla Ciebie to jest gromienie to spoko. Gromi to teraz Button.
153. sivshy
W którymś z poprzednich wyścigów, była to bodaj Hiszpania, sytuacja była analogiczna. Robert z podobnym obciążeniem co teraz startował z 10 miejsca, a Heidfeld jechał cysterną z miejsca 10. Jak to się skończyło, każdy pamięta...
154. sivshy
@kacperboss: Z tym gromieniem to lekka przesada, choć były takie wyścigi, gdzie objeżdżał każdego nawet lepiej, niż teraz Button. Fartem zdobył tytuł, cóż może to i prawda, ale trzeba też brać pod uwagę, ile punktów oddano za darmo Massie jego kosztem...
155. endriu11953
Bourdais 701KG. Ale sie bedzie wlekl
156. pawelos211
bardzo rozważna strategia BMW , jeśli kubkowi coś nie wyjdzie , heidfeld ma duże szanse na punkty ,a jeśli kubicy dopisze szczęscie to może obaj zyskają zdobycze punktowe i to nie byle jakie . Najważniejszy będzie start by nie stracić pozycji i nie zostać zamkniętym przez inne bolidy przy 1 zakręcie ,bo jak wiemy kubica jedzie bo brudnej stronie toru więć może być różnie .Myślałem że Ferrari jest mocniej zatankowane ale i tak będą walczyć o podium :D pewno brawny na 3 pit stopy razem z vettelem i alonso . Trulli może być czarnym koniem tego wyścigu :)
157. damiandami1993
ale alonso miał najmniej paliwa i zawiódł
158. Dagmara_W
no Kubica najcięższy z czołówki.. może jak nie będzie daj Bóg żadnych kolizjii to sie dotoczy na 8 pozycjii i moje modliwty zostana wysluchane.. jak wystartuje w miare poprawie a heidfeld jest za nim ciezki to rczej nikt go nie powinien wyprzedzic.. oby to był spokojny wyscig bez kolizjii ip. i zeby sobie bmw kolek ani wlewow paliwa nie pomylilo.. stawiam na vettela.. a niech wygra .. wkoncu bedzie jakis inny hymn mowiac zartem:P. jeszcze tylko kilka godzin;/. Pozdrawiam./. do boju Robert!!!
159. Junak 500
Moim zdaniem jeśli nic się ciekawego nie wydarzy, Brawn GP znów ustrzeli dublet oczywiście J. Button wygra później para Red Bull następnie 5 miejsce ktoś z ferrari i jeśli z oponami wszystko się uda 5 lub 6 miejsce może należeć do pana R.K.
160. jawiemwszystko
Myśle, że Fotel jest kapkę za lekki, aby to wygrać. Ale licze, że może Rubens, bo Przycisk naprawdę robi się nudny. A dla Kubicy każdy punkt będzie sukcesem. Tragiczne położenie, mieć cele jak Force India...
161. Skoczek130
No i potwierdziło się, że Vettel jest leciutki. Brawny powinny go łyknąć. Bourdais chyba na jeden pitstop, chociaż patrząc na obecną formę opon, będzie trudno. Rozsądnie Robert. Liczę na punkty!!!
162. MateuszF1
Robert niech lepiej uwaza za nim stoi szalony samuraj fakt ze jest cięzki ale on potrafi wszystko
163. MateuszF1
jesli z tylu bedzie spokuj Robert moze walczyc o 5miejsce z ferrarkami.Alonso za lekki moze jechac na 3 pitstopy Trulli i Rosberg takze lekciejsi
164. roofi121
czego kubica ma tak dużo wachy jak nie mogli mu dac tyle co ma Vettel i by lepiej pojechol
165. Podi
Panowie i Panie dawajcie swoje typy na zwycięzcę i miejsce Kubicy.
1. Button
5. Kubica
166. rafekf1
@MateuszF1, @rofi121 ... Proszę Was!! Uważajcie bardziej na lekcjach, zaglądnijcie czasem do słownika bo styl Waszych "wypowiedzi" jest delikatnie mówiąc: żenujący :((
167. el_diablo
rafekf1 - ty też mógłbyś "zaglądnąć" do słownika
168. PrymusF1
BRUDNE się nie opłaca jechać na 1 ... Opony się bardzo mocno grzeją . Ale i on pewnie nie powalczy o punkt :)
169. jawiemwszystko
165. Podi - 1 BAR, 7 KUB
170. PrymusF1
164. roofi121 Fajna wypowiedź yy :D 1.BUTTON 6.KUBICA
171. F1patrol
1. bar , 8 kub
172. F1patrol
button dzis nie dojedzie...
173. rafekf1
167. @ el_diablo ... Tak?? A w jakim celu??
174. model
kubica 3!!!!
175. Shaqoo
Nie wiem czemu ale mam dziwne przeczucie, że Robert straci dużo czasu w kolizji ... ale to tylko przeczuci ;p miejmy nadzieje, że tak nie będzie
176. fazji
jak nie będzie żadnych problemów z bolidem kubicy to będzie wysoko.
177. Shaqoo
no i zgubiłem "e" ;p
178. Shaqoo
jeżeli nie będzie problemów to stawiam na 6 oczko
179. gogo09
123 @117.- oczywiście, niedogrzane wolniej się ścierają ;-) Myślę ze jest trochę inaczej; opona niedogrzana ma dużo gorszą przyczepność. Z tym się wiążą uślizgi bolidu i przez to szybsze ścieranie opon, które skraca ich żywotność. Tak myślę, ale może jestem w błędzie?.
180. rafekf1
179 @gogo09 ..... Z tego co ja wiem, to zarówno niedogrzanie opony jak i zbyt wysoka temperatur jej pracy wpływa niekorzystnie na trwałość. Optymalna temperatura pracy opon wynosi ok 70 -90 st.C i w takim przedziale jest chyba możliwe najbardziej optymalne jej wykorzystanie. Zależy to oczywiście od rodzaju ogumienia, temperatury toru, konstrukcji bolidu, stylu jazdy kierowcy, konfiguracji toru i wielu innych czynników. Przynajmniej ja to tak rozumiem.
181. grzes12
179 gogo09 dobrze myślisz...)
Ech!!! te gumy ile z nimi problemów...
182. gogo09
180 rafekf1 myślisz prawidłowo,... tak myślę. Chodzi tylko o to ze na niedogrzanej oponie nie można długo jechać, jak ktoś wcześniej sugerował.
183. Adalbert
Ciekawe co dzisiaj zaordynuje nam Bezmiar Mozliwych Wpadek... bo ze "Cos" przygotowali to pewne :)
184. rafekf1
182 @gogo09 ..... Wiem o co Ci chodzi. Z tymi gumami, to rzeczywiście problem jak wspomniał wcześniej grzes12 ;) .... ale chyba cały dowcip z nimi polega na tym, żeby zmusić je właśnie do optymalnej temperatury pracy. Na zimnych nie pojadą zbyt szybko a na przegrzanych zbyt długo. Ja tak to widzę.
185. gogo09
Pewnie taktyka by Szybki Nick był wyżej od Roberta,....no i oczywiście w ósemce.
186. rafekf1
183 @Adalbert .... Mam nadzieję, że się mylisz i dziś nie będzie "popisów" z ich strony!!
187. gogo09
rafkf1. Z gumami często bywają problemy,...kiedyś mi pękła.....
188. gogo09
ale było strachu.
189. gogo09
najgorsze ze nie chodzilo o kolo.
190. rafekf1
@gogo .... Mam nadzieję, że na strachu się skończyło?? ;-)
191. rafekf1
@ gogo09 oczywiście!! Sorki ! :-)
192. gogo09
Na szczęscie tak.
193. resiu
36 resiu
jestem zajeb*sty
194. gogo09
resiu. Jesteś.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz