2009-06-06 GP Turcji - Kwalifikacje 13:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Red Bull | 1:28.316 | |
2 | J.Button | Brawn GP | 1:28.421 | |
3 | R.Barrichello | Brawn GP | 1:28.579 | |
4 | M.Webber | Red Bull | 1:28.613 | |
5 | J.Trulli | Toyota | 1:28.666 | |
6 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:28.815 | |
7 | F.Massa | Ferrari | 1:28.858 | |
8 | F.Alonso | Renault | 1:29.075 | |
9 | N.Rosberg | Williams | 1:29.191 | |
10 | R.Kubica | BMW Sauber | 1:29.357 | |
11 | N.Heidfeld | BMW Sauber | 1:27.521 | |
12 | K. Nakajima | Williams | 1:27.629 | |
13 | T.Glock | Toyota | 1:27.795 | |
14 | H.Kovalainen | McLaren | 1:28.207 | |
15 | A.Sutil | Force India | 1:28.391 | |
16 | L.Hamilton | McLaren | 1:28.318 | |
17 | N.Piquet | Renault | 1:28.582 | |
18 | S.Buemi | Toro Rosso | 1:28.708 | |
19 | G.Fisichella | Force India | 1:28.717 | |
20 | S.Bourdais | Toro Rosso | 1:28.918 |
Vettel po raz trzeci zdobywa pole position
Sebastian Vettel osiągnął najlepszy wynik podczas ostatniej części sesji kwalifikacyjnej przed GP Turcji zdobywając trzecie w karierze pierwsze pole startowe. Młody Niemiec wyprzedził Jensona Buttona oraz Rubensa Barrichello i Marka Webbera.Po pierwszych przejazdach Kubica był 9, jedynie przed Nico Rosbergiem. W drugim przejeździe Kubica zdołał poprawić swój czas jednak ostatecznie zajął 10 miejsce.
Pole position przed GP Turcji zdobył Sebastian Vettel, który wyprzedził kierowców Brawn GP. Czwarty czas w Q3 uzyskał drugi kierowca Red Bulla, Mark Webber. Piąty był Jarno Trulli, a na szóstej i siódmej pozycji ostatecznie znaleźli się kierowcy Ferrari. Kimi Raikkonen był 6, a Felipe Massa 7.
Pierwszą dziesiątkę uzupełnią jutro na starcie Alonso, Rosberg i Kubica.
komentarze
1. vip015a
wreszcie realna szansa na punkty
2. kuba1988
Nie wiem czy w tych niemieckich główkach nigdy sie nic nie zmieni? Oni chyba planuja wszystko tydzien przed wysciegiem, a nie w trakcie weekendu. Czy nie mozna nalac Kubicy paliwa na kilkanascie okrazen i planowac 3 stopów? Co daje 10 miejsce? G***o. Hei jest 11 i moze lac ile chce teraz. Po sezonie Kubica musi isc do zespolu, ktory w pelni wykorzysta jego potencjal i umiejetnosci.
3. matty77
mogło być lepiej ale nie jest też źle... :) mam nadzieję jutro na pierwsze punkty :)
4. blue57
YEAAAAAAAAAAAAAH =)
5. Szybki123
Noto brawo
6. Szybki123
Tak dalej
7. freeqstyler
BMW zrobiło postęp, ale rewolucja to to nie jest, jednak jestem dobrej myśli.
Btw Borowczyk rządzi: "Vettel i Webber to jedyni kierowcy którym urwało", "jutro zapraszamy na bezpośrednią relację ze stołu"
8. niza
kuba1988 to się nazywa nie poddawanie się i walczenie o jak najlepszą pozycję. Ja wiem, że apetyt rośnie w miarę jedzenia, ale i tak jest super w stosunku do tego co było wcześniej
9. Szybki123
W nastempnych
Zawodach wygrana
10. smk
Szansa na podium jutro jest raczej niewielka ale na punkty już całkiem spora.Liczyłam na więcej ale dobre i to.
11. kamilhex
Popieram kuba1988. Hei zatankują na maxa i zjedzie do boksu 10 okrążeń za kubkiem... Druga sprawa to zdejmijcie Zientarskiego... Jego konkursy mnie rozbrajają :/
12. tt16
Moim zdaniem pierwsza 5 na trzy pity. A Ferrari i Robert na dwa.
13. melek
Vettel pewnie na oparach, co do Kubicy jest lepiej niż było ale raczej nie spodziewam się miejsca w punktowanej 8, choć nadzieję zawsze mozna mieć :)) o ile mechanicy znowy czegoś nie zwalą ;)
14. kuba1988
niza nie mowie ze maja odpuszczac ale KOMBINOWAĆ ! nalac malo paliwa, jechac na 3 stopy i zobaczyc co wyjdzie. I tak nie maja nic do stracenia, a co wyscig jezdzic cysterna to troche bez sensu.
15. PiotrB__86
Hamilton lepszy czas niż SUtil?
16. jawiemwszystko
Moje podsumowanie (bez pierwszej 10, bo tu bez wag ciężko):
1. Gratulacje dla Sutila. Pewnie niektórych dziwi, ze zaczynam od niego, ale to co ten chłopak robi w tak kiepskim bolidzie jest warte słów uznania. Dla mnie jest on jednym z lepszych kierowców w stawce. Gdyby miał szybszy bolid pokazałby potencjał.
2. McL na swoim miejscu w końcu :)))
3. Bourdais i Fisichella to też nie są najlepsi...
4. Gratulacje dla wszystkich co awansowali do Q3.
17. gedzior
15.PiotrB_86 zdziwiony? Czas Sutila jest z Q2 :)
Nie jest źle chociaż spodziewałem się Kubicy na 6-7 polu startowym i dublecika RedBull na początku stawki.
18. skylinedrag
Mm pytanie. Jeśli pierwszy zakręt po prostej startowej jest w lewo to lepiej startować z lewej czy prawej strony toru?
19. Konik_mekr
Ja też nie rozumiem strategii BMW.. no, ale może mają za dużo zbędnych nosów i sa uzależnieni od dreszczyku emocji, gdy ich kierowcy jadą w środku tego kotła na starcie.
20. cezarnation
Vettel niekoniecznie musi mieć mało paliwa, dobry czas to wynik tego, że jest rewelacyjnym kierowcą. Ferrari chyba najmocniej zatankowane z czołówki. Mam nadzieję, że powalczą o podium. Forza Ferrari.
21. melek
Nakajima za Robertem, oj może namieszać
22. pawelos211
Vettel pewno na oparach razem z Alonso, ale poczekajmy na wagi bolidów , brawny jutro będą walczyć z ferrari a nie z Red Bullem taką mam nadzieje :) FORZA FERRARI. Co do BMW to zaś się nie popisali jeśli chodzi o strategie , coś czuje że heidfeld wyprzedzi kubka i będzie po punktach ale jakaś małą nadzieje mam na 8 pozycje ,byle by jakieś niespodzianki na torze nie było .
23. saint77
BMW dalej wyjeżdża na czasówkę po upływie połowy czasu sesji kwalifikacyjnej.
Zaplanowali, że od sezonu 2010 będą wyjeżdżać szybciej, tzn. po upływie 1/3 czasu sesji.
Co za ciapaty.....
24. jawiemwszystko
I najważniejsze: uwaga, uwaga! Co w F1 robi Nelson Angelo Piquet Junior czyli Nelsinho??? Takiego niemoty Renault musiało chyba szukac ze świecą. On się nie nadaje do prowadzenia taczek, a gdzie do bolidu F1. Jest to cienias, oferma, ofiara, nieudacznik, fajtłapa, najgorszy kierowca jakiego miałem "przyjemność" oglądać w F1 (a oglądam od wielu lat). Mało, że nie potrafi wejść do Q2 bolidem którym jego partner wchodzi do Q3, to jescze odpada w sposób żenujący, po dennej jeździe i fatalnym, acz prostym błędzie. To jest skandal, żeby on tamował miejsce w F1 dla zdolnej młodzieży z GP2, albo kierowców testowych mlodszego pokolenia. Flavio, stanowczo żądam zmian!!!
25. rafekf1
W pełni się zgadzam ze zdaniem @kuba1988. Też miałem nadzieję, na taką taktykę BMW. Mało paliwa, wyższe miejsce, i jazda na 3 postoje. Dwa razy miękkie gumy, raz twarde i moim zdaniem bardzo realna szansa na punkty. A tak chyba trzeba liczyć na szczęście własne lub nieszczęście innych.
Poza tym bez zmian. Skład Q3 nie był chyba dziś żadną niespodzianką. Czekam już dziś tylko na wagi bolidów.
26. robinho93
freszcie jest lepiej z bmw i dobrze znow sutil. Zobaczymy jak w wyscigu.
27. david9
I co? i dupa 10 miejsce z jednej strony dobrze bo dostał sie wkoncu do Q3 a drugiej g..... to daje. Założe sie ze startujący z 11 miejsca Heidfeld bedzie jutro przed Kubicą. Na dodatek ten Rosberg z przodu pewnie mocno dotankowany. Jest szansa maksymalnie na 8 miejsce. Czekamy na wagi bolidów wtedy okarze sie jak obstawiac podium.
28. GKT
Mam nadzieję, że Robert wiezie cysternę....
29. skylinedrag
A już wiem, Kubica będzie startował z nagumowanej częsci toru. Oby tym razem nie było przygód ze startem związanych
30. smk
jawiemwszystko zgadzam się co do Sutila -kibicuję mu od początku sezonu.Widziałam wypowiedz Hamiltona po Q1 -Jaki to on biedny i nieszczęśliwy bo nic nie może poradzić.Wszystko to wina samochodu bo on przecież daje z siebie wszystko:-/ masz rację znaleźli się tam gdzie powinni.Trzymam kciuki za Roberta jutro.
31. hotshots
Usunięty
32. rafekf1
Małym zaskoczeniem był jednak dla mnie McLaren. Można było się spodziewać, że po dobrych treningach zajdą dziś wysoko. Jednak po raz kolejny widać, że treningi to jedno a kwalifikacje to drugie.....
33. Raven89
Nalali Robertowi na pewno dużo paaliwa - jutro realna szansa na punkty.Kto wie,moze nawet trafilem z typowaniem go na 6 miejscu? ;)
34. pawelos211
jawiemwszystko powiem tak piruet się stara tylko "inaczej", jestem pewny że w następnym sezonie go nie zobaczymy w F1
35. Polak477
Strategia Ferrari może okazać się nawet genialna, bo zakładam, że cała czołówka jeździ na oparach, a Ferrari cysternami to na wyścigu, gdy wszyscy zjadą do boksu Ferrari zacznie dopiero dochodzić do poziomu, na którym czołówka jechała na Q3, więc ci zatankowani dopiero będą nie nadążali za Ferrari jeżdżącym na oparach i mogą zrobić taką przewagę, żeby utrzymać podium. Forza Ferrari.
36. wit74
No dobra , niech będzie że Kubicy nalali więcej paliwa niż zawodnikom z czołówki (0,5 s wolniejszy od siódmego zawodnika).Jak na razie Kubek ma jeszcze trochę za wolny bolid żeby walczyć o pierwszą piątkę, więc wybór strategi uzasadniony. Martwi mnie tylko sprzęgło w BM-ce przy starcie. Robcio może trochę stracić i wtedy dupa blada. Fajnie w czołówce -małe różnice (będzie się działo na starcie).
37. tomek83f
ja tylko mam nadzieje ze Robert nie straci podczas startu,jesli dobrze wystartuje to powinno byc minimum 8 miejsce,mysle tez ze BMW specjalnie nalali Kubicy duzo paliwa bo jego bolid lepiej sie spisywal gdy byl ciezki wiec podczas wyscigu powinien miec dobre tempo,w Monaco chodz na odleglej pozycji to uzyskiwal lepsze czasy niz Barichello jadacy w czolowce
38. kedar9315
nie jest źle chociaż mogło być lepiej ale widać że porażki BMW idą w dobrym kierunku a jutro pewnie pierwsze punkty :D
39. jawiemwszystko
Mam newsa: morek153 dostał bana. Ktoś wie do ilu on potrafi liczyć? Może skończą mu się cyferki...
40. pawelos211
znając RAikonena i jego atomowy start widzę go po starcie na 4 miejscu :D jejeje
41. blue57
24. jawiemwszystko może w gronie takich kierowców Nelson nie błyszczy, ale mam ogromny szacunek do każdego gośca potrafiącego opanować takiego potwora jekim jest bolid F1 (może nie zawsze panuje, ale nie boi się śmigać :P) ... Co jak co, ale gdybym wsiadł z nim do zwykłego auta to czułbym się jakbym jechał z samym mistrzem.. może i dostał się do F1 bo ma plecy, ale i tak trzeba mieć jaja, żeby się na to decydować.... troche szacunku ....
42. rafekf1
28. @GKT ...... Wątpię, że Robert jest aż tak dotankowany, żeby jechać na jeden postój. Chyba, że wyjedzie to paliwo co ma na starcie na miękkich gumach (jeśli wytrzymają) a po jedynym pitstopie założą mu twarde i zatankują paliwa do końca wyścigu. Sam jestem ciekawy. W tej chwili najbardziej realną wydaje mi się strategia na 2 postoje.
43. david9
Tylko gdzie był ten atomowy start Raikonena w Monaco?
44. Polak477
39. To chyba jeden z lepszych newsów dzisiaj :). myślę, że on potrafi liczyć do 3, ale z numerkami pomaga mu kalkulator.:)
45. kedar9315
przepraszam za pomyłkę chodzi o poprawik
46. Raven89
Vettel pewnie znowu lżejszy od Brawnów - może stracić pozycję na rzecz Jensona i Barichello - wygląda na to,że jutro znowu będzie dublet Brawn GP.
47. arcizap1988
pikuś jezdził efektownie DDD
48. jawiemwszystko
41. blue57 - nie mam do gościa szacunku z tego powodu, że jest przynajmniej kilku zdolniejszych. Nelsinho jest (to opinia, a nie fakt, ale nikt mnie nie przekona, ze jest inaczej) najgorszym kierowcą w F1, a blokuje miejsce dla tych, którzy mogliby pokazać że istotnie mają jaja. Bo ja nie podejrzewam o posiadanie jaj człowieka, który nigdy nie jest niczemu winny, dla którego wszyscy są źli tylko on jest dobry.
49. rafekf1
39. @ jawiemwszystko ....... o morka nie ma co się martwić!! Ja się skończą cyferki za "morkiem", to morek będzie stawiał cyferki przed "morkiem" ...... wiecznie będzie morek trwał !! ;)
50. dadowski
Strategia... Duża ilość paliwa [KUB] może być podyktowana faktem, że opony lepiej się grzeją/dogrzewają/trzymają temperaturę przy dużym obciążeniu paliwem. Z drugiej strony znowu tłok, możliwość utknięcia za wolniejszym kierowcą a co za tym idzie utrata temperatury opon. Gdybym to ja miał decydować to raczej wybrałbym opcję z małą ilością paliwa, start z czubka stawki i miękkie gumy. Czysty tor i można odjeżdżać. Można później założyć twarde i po kilku słabszych okrążeniach (grzanie gum) przejechać dużą ilość kółek w równym tempie. Na koniec znowu miękkie gumy. Przy takiej strategii nie ma obawy jakieś przypadkowe zderzenia, utratę skrzydła lub przebite koło. Strategia mocnego tankowania w tym sezonie się nie opłaciła więc dlaczego nie zaryzykować? Jest tylko jedno ale... mogę się nie znać ;]
51. jawiemwszystko
A w ogóle mówiąc o F1 myślałem że wymagamy od kierowców poziomu F1. Kiedyś, pare lat (parę kilogramów :/) temu dostałem 5 ze sprintu na WFie. Ale chyba mogę na naszych sprinterów mówić, że są ciency jak przegrywają z czarnymi. Od zawodowców wymagamy poziomu zawodowego. I to się tyczy Nelsinho.
52. jawiemwszystko
*chociaż oczywiscie byłbym od nich ze 2 sek. wolniejszy (teraz pewnie z 5 sek. :P)
53. mpstir
Robert stracil do Vettela ok. 1 sek (który może jechać na trzy zmiany), a ok. 0,5 sek. do dwóch kierowców Ferrari (którzy pewnie pojadą na dwie zmiany). Zatem stawiam na strategie dwóch pitstopów dla Roberta, choć pewnie lepiej byłoby uzyskać lepsze miejsce w kwalifikacjach i jechać na trzy zmiany.
54. blue57
48. jawiemwszystko niezłe podejście... nie mieć szacunku do np. profesora doktora, tylko dlatego, że jest ich jeszcze mnówstwo, a i pewnie inni trochę mądrzejsi... Nie chodzi mi o to czy jemu sie należy miejsce w F1 czy nie, tylko o to, że takiemu kierowcy bądz co bądz należy się trochę szacunku, a nie teksty w stylu, że on to nawet taczek nie powinien popychać... No witki opadają... Chciałbym Cię zobaczyć ścigającego się z Nelsonem skoro jest taki słaby....
55. rafekf1
Ja bym chciał, żeby jutro wygrał Webber lub Barrichello. Pudło uzupełnił Vettel. Dalej .... alo to już tylko moje przypuszczenia: Button, Massa, Raikkonen, Trulli, Kubica i Alonso, Sutil, Rosberg, Heidfeld, Hamilton, Buemi. Reszta pewnie nie dojedzie lub dojedzie na szarym końcu.
56. jawiemwszystko
Blue57. Przeczytaj ze zrozumieniem. Nie jestem zawodowcem. Jak niie umiem jeździć bolidem F1 to do niego nie wsiadam. Nelsinho na pewno pojechałby ode mnie znacznie lepiej, ale to nie ja mam super licencję i to nie mnie płacą ciężką kase za wyniki...
57. tofik075
Co wam da duża ilość paliwa u Kubicy jak znowu go Heidfeld walnie na pierwszym zakręcie :/ Ale zatypowalem że Kubica będzie 2 <optymista> :D:D:D
58. Niespokojny
Jest nieźle ! :-) czekam na wagi boliow
25.@rafek , chyba się pomyliłeś - 2x miękkie i 1x twarda - to dwa pitstopy. ;-)
59. lukasz1
Heidfeld może niedojechac bo obok niego startuje Nakajima, dopadł go pech.
60. blue57
56. jawiemwszystko - rozumiem Twój punkt widzenia, ale go nie podzielam... zwłaszcza tego tekstu o taczkach... widać, że chłopak znacząco odstaje od reszty ale napewno bardzo się stara i wkłada w to dużo serca... (czego dowodem są te wszystkie piruety... on ciągle próbuje śmigać na 110% procent swoich umiejętności - które nie są zbyt wysokie - często przekraczając przy tym granicę).... nie podważam tego, że powinien odejść z F1, tylko nawołuje do szanowania go jak każdego innego człowieka... takie teksty są nie na miejscu i wydaje mi się, że mu się nie należą... Pozdrawiam, życzę miłego dnia i emocji podczas jutrzejszego wyścigu ^^
61. Niespokojny
* bolidow- oczywiście
62. marlowe
Panowie gdzie mozna sprawdzic wage bolidow po kwalifikacjach ??
63. jawiemwszystko
Blue57. Dobra, cofam ten tekst który Cię razi. Nie chcę tu urazic nikogo, kto wydaje się normalnym userem (bo już urażałem różnych morków). Tylko pomyśl jakie jest 100% jego umiejętności, jeśli on jeżdżąc na 110% nawet nie kręcac bączków traci do Alonso dużo czasu. Pozdrawiam również.
64. jawiemwszystko
62. marlowe - na razienigdzie, bo ich jeszcze nie zważyli. Najwczesniej będzie na stronce FIA, ale nie podają nigdy kiedy.
59. lukasz1, oraz inni - co Wy chcecie od tego Samuraja. Staranował Kubice i już mu w całej Polsce dorobili łatkę rozwalacza niewinnych.
65. wit74
Mało paliwa dla Kubka i trzy wizyty w boksie to większe ryzyko pomylenia kół przez mechaników
66. jaros69
wciąż liczę na Ferrari ( maja niezłe tempo ) Dość juz tych BrawnGP na PP. Zapowiada sie ciekawy wyścig bo forma BMW juz lepsza. Mam nadzieję, że KUB zbobedzie z 2 pkt.
67. maro1993
jawiemwszystko - wydaje mi się, że jednak troszkę przesadzasz z tym Piquetem. Fakt jest cienki, ale w nawet w ostatnich latach było co najmniej kilku gorszych kieorwców od Brazylijczyka. Wystarczy wymienić takie nazwiska jak Bernodli, Ide czy Yoong. Wg mnie najgorszym przedstawicielem kierowców F1(w ostatnich powiedzmy...15 latach) jest ten ostatni.
68. Angulo
Jakie jest zużycie paliwa na tym torze? Bo nigdzie nie umiem znaleźć.
69. kuba1808
Pragnę przypomnieć, że taktyka jest uzgadniana z kierowcą, o czym Robert wielokrotnie przypominał.
70. jawiemwszystko
Fakt, Yoong bardzo dużo tracił do Webbera, ale mnie to nie przekonuje. On miał najsłabszy bolid, podobnie Ide czy Albers. A Nelsinho ma niezły samochód i nie umie wejsc do Q3.
71. jawiemwszystko
tfu, do Q2
72. rafekf1
58. @Niespokojny ..... na tak można powiedzieć. Nie napisałem tego co miałem na myśli. Ale wiesz o co chodzi. To i tak bez znaczenia bo teraz strategia na 3 postoje jest chyba bez sensu, jeśli przypuszczalnie Robert ma dość dużo paliwa. :(
73. pjc
Komu podobał się przedostatni uślizg Piqueta (zanim znalazł się poza torem)? Super opanował R29 w tym zakręcie. Wydawało się że wyleci bokiem poza tor a okazało się,że pięknie wyprowadził bolid z tego łuku
74. Niespokojny
@wit74 (65) - dobre ! ...i szkoda, że jest obowiązek zmiany gum, bo najbezpieczniej dla Kubika byłoby być zatankowanym na cały wyścig, by w ogole nie odwiedzać boksu ;-)))
75. pawelos211
hehe jawiemwszytko , nie tylko kubice nakajima terenował ,pamiętam chyba to było w GP brazylii jak japoniec poturbował w pit lane swoich mechaników wjeżdzając im w nogi
76. jawiemwszystko
pjc. Szkoda tylko, ze w ogóle musiał go opanowywać... No, ale dobra, juz mu dam spokój
77. maro1993
Oczywiście - wybieranie najgorszych, czy najlepszych zawodników zawsze będzie kwestią sporną. Ja jednak nadal obstaje przy Malezyjczyku. Obliczałem kiedyś jego średnią stratę do Marka w kwalifikacjach i wyszło mi 1,475s (do człowieka jeżdżącego tym samym bolidem!). Na koniec sezonu zrobię te same statystyki Nelsonowi. A przecież tak naprawdę kwalifikacje są najlepszym wskaźnikiem szybkości kierowcy.szybkości kierowcy. Wtedy obowiążywał limit 107% a Alex trzykrotnie się w nim nie zmieścił. No i oczywiście przegrał z Webberem 0-14 w kwalifikacjach....:)
78. Niespokojny
@rafekf1 (72) wiedziałem! , że to emocje ;-)
79. jawiemwszystko
Byc moze zasada 107% powróci za rok, gdy będzie dużo teamów...
80. maro1993
Sorry - trochę się zamotałem w tym wszystkim - stąd te powtórzenie :)
81. maro1993
Szczerze mówiąc jestem za tym limitem, bo (przynajmniej w mojej opinii) F1 nie potrzebuje zawodników pokroju Yoonga, którego dubluje się po 4 razy. Poza tym zwiększy to motywację najsłabszych....
82. rafekf1
W poprzednim temacie wypowiedział się właśnie, a raczej zadał pytanie wraz z odpowiedzią ...... morek(????)154 :)
83. tomako000
A mnie najbardziej cieszy fakt ze "mistrz" Hamilton startuje z 16 pola zobaczymy co pokaze w wyscigu :) oby zaliczyl dzwona na 1 okrązeniu ;)
84. zig-zag
Cieszmy sie ze bmw w koncu poprawilo sie na tyle ze kierowcy moga podjac walke o punkty. Ci co pisza ze 10 miejsce gowno daje - az zalosc czlowieka ogarnia, faktycznie, lepiej bylo kiedy startowali z 18 i 19 pozycji.
Cieszy wysoka forma Redbulla, Vettel to niewatpliwie wielki talent, brawo. Brawn nie zawiodl, Ferrari skonczylo zla passe i tez zapewne punkty dowiezie. Toyota również odbila sie od dna, go Trulli :)
Oby jutro BMW nie dalo tylow ze strategia i na PITstopach, zapowiada sie emocjonujacy wyscig
85. michalde
Włodek Zientarski w Polsacie otwartym powiedział, że lepsze byłoby siódme miejsce dla Roberta niż dziesiąte pole startowe. I się zgodzę z nim. póki doktorek nie zostanie usunięty, kubek będzie pewnie miał słabe wyniki. ja po kwalifikacjach nie obstawiam go na punktowane miejsce. będzie pewnie gdzieś 11-13. :)
86. tomek83f
przy czasie Kubicy z Q3 0,4 s to 22,33 metra
87. tt16
a jaka prednkosc dales do obliczen??
88. tt16
predkosc oczywiscie::D
89. leo_
jeśli by jechali 250/h to w 0,4 sek przejeżdzą się jakieś 28 m 9chyba że liczy jakieś 200 km/h)
90. krz08
lukasz1 tylko że za Kubicą też jedzie Nakijama
poza tym nie jest źle BMW odrobiła trochę strat
91. leo_
Tez się dziwię startegii BMW (że Kubek tak dotankowany). Jesli Kubek pojechał w Q3 bez przygód, to z różnicy czasów Q2 i Q3 wynika ,że ma paliwa na jakieś 20-22 kółka (2,6 kg paliwa na okrążeniu, 0,37 sek straty czasu na każde 10 kg paliwa w baku więcej). Czołówka na około 15-17 kółek. Ale nie jestem pewien czy coś czasem Robertowi nie przeszkodziło w Q3. Będzie wiadomo więcej po podaniu wag bolidów.
92. leo_
Ciekawe jest to, że patrząc na tempo w Q2, na niektórych torach w tym roku najlepsi jadą szybciej niż w tamtym roku (np. Monaco szybciej o ponad 0,5 sek), na niektórych jest inaczej (Turcja, wolniej o około 1 sek). Chyba jest tak, choć tego dokładnie nie prześledziłem, że na szybkich torach jeździ się generalnie wolniej , a na wolnych torach szybciej niż w tamtym sezonie. Może to wynika z tego, że w tym roku jest ograniczona aerodynamika (nawet nowy dyfuzor nie daje takiej siły docisku jak w 2008, jakieś 80 % , o ile dobrze pamiętam), która odgrywa istotną rolę na szybkich torach, z szybkimi i długimi zakrętami, więc siłą rzeczy osiągi powinny być słabsze niż w tamtym roku (Turcja). Z kolei lepsza w tym roku przyczepność mechaniczna (slicki) daje lepsze wyniki na wolnych i technicznych (Monaco). Może jest to oczywiste, a może się mylę? Może ktoś ma podobne przemyślenia?
93. leo_
Angulo, po mojemu zuzycie wynosi jakieś 2,6 kg paliwa/ok (ok. 0,5 kg na każde 1 km okrążenia).
94. blue57
nic dodać nic ująć, ale to wydaje się oczywiste, nie wiem nad czym tu dywagować =)
95. skorpion6657
Ja na miejscu BMW w qualu zrobiłbym takie coś zatankował bym Kubice na 10 okrążeń byłby pewnie wyżej niż 10 i na starcie miękkie-twarde-twarde na 2 pity jak mówili bardzo szybko te miękkie się zużywają wtedy mogłoby być podobnie jak w Australii
96. michalde
oby od startu dobrze, chociaż to jest mało prawdopodobne. na ostatnich wyścigach były kłopoty ze sprzęgłem co uniemożliwiało dobry start, przy dobrym starcie może awansować na siódme miejsce - ale to pewnie najwyżej
97. zawiedziony
Widze ze macie guzik pojecia o mafii F1.Ferrari 8 lat pod rzad bylo szefem i komus sie to znudzilo.Nie twierdze ze Brawn to dekiel ale nie WIERZE ze nagle takie red bull czy jakis tam Brawn zbudowali najlepsze auto a MCM jezdzi po tylaxh.To wszystko jest ustawiane a wy wierzycie mediom.Pompuja w was bzdety a wy to lykacie.Czy Vettel jest super talentem? Albo Button?? BZDURY.Dzisiaj wygrywa Brawn a za rok Lola bo tak chce klaskac publika ktora zarabia na tych cypisow Moslaya i Ecclestona.
98. jfc
michalde - to że bardzo chcesz żeby Robert awansował na starcie nie znaczy że tak może być. Jest cięższy i wollniejszy od wszystkich przed nim. Szansa na wyprzedzenie kogoś na pierwszych okrążeniach będzie tylko w przypadku kraksy lub awarii jakiegoś bolidu czołówki. Robert może wyprzedzać tylko w środku i końcówce stintów albo na miekkich oponach (bo BMW jest na nich szybsze) albo co najbardziej prawdopodobne to w pitstopach
99. walerus
Brown wygra...
100. witek70
Wg mnie F1 w małym stopniu zależy od kierowcy. Przykład: w zeszłym roku Hamilton dublował Buttona, teraz jest odwrotnie. Pytanie: czy coś się zmieniło w jeździe tych dwóch panów? Hamiton, który gromił wszystkich w zeszłym roku, nagle zapomniał jak się jeździ? A może wiecznie zamykający stawkę Button doznał cudownego olśnienia? Bzdura. Otóż panowie, w 95% decyduje bolid. To wyścig konstruktorów a nie kierowców...
101. LubięSutila
Jakżesz ładnie jest zobaczyć Sutila w Q2...
102. Skoczek130
Patrząc na wagę jego bolidu, nie spodziewał innego scenariusza. Tak więc, jeśli nie będzie deszczu (a ma nie byc, co mnie cieszy), Brawny bezproblemowo powinni sobie z nim poradzić. Pozostaje jeszcze kwestia niezawodności, a coś obawiam się, że w końcu bolid pójdzie z dymem. Dobrze Kubuś!!! Oby wreszcie punkty wskoczyły na konto.
103. Skoczek130
@witek70 - gromić, to gromił kiedyś Schumacher, a teraz Button. Hamilton ledwie skonfiskował tytuł, więc nie ma mowy o gromieniu. Chyba, że chodzi Ci o wyścigi typu GP Niemiec, Chin i Australii.
104. marcinnn
witek70, no Ameryki nie odkryłeś. Każdy średnio rozgarnięty wie, że F1 jest de facto sportem drużynowym. Czy dobry piłkarz przestaje być dobrym piłkarzem, gdy jego drużyna znajduje się w dole tabeli? Analogicznie jest w F1, tyle że zespół jest znacznie większy, a na końcowy wynik składają się działania kierowcy, mechaników, inżynierów, strategów... Czy coś się w jeździe Hamiltona zmieniło? Chyba każdy kibic F1 zauważył, że tak. W poprzednich sezonach, gdy startował w środku stawki, często tracił głowę i popełniał głupie błędy. Teraz, mając słabszy samochód, jeździ rozważniej i nieraz udawało mu się awansować sporo miejsc. Choć go nie lubię, to trzeba przyznać, że jest teraz lepszym i dojrzalszym kierowcą. A Button zawsze był solidnym zawodnikiem, więc nie ma się co dziwić, że jak dostał szansę w postaci dobrego samochodu, to ją wykorzystuje.
105. smk
znudziła mi się już ta ciągła dominacja Browna.Liczę na większe przetasowanie:))Bardzo chętnie zobaczyła bym w pierwszej 5 np. Sutila.
106. pawelos211
ja też bym sutila chętnie widział może nie w pierwszej 5 ale 10 miejsce było by extra ,niestety żeby oglądać sutila na tak wysokich pozycjach musi on poprostu zmienić team
107. sivshy
na zmianę teamu Sutil póki co ma marne szanse, ale widać u Force India regularny progres i możliwe, że za rok wylądują w środku stawki. Zwłaszcza, że dzięki nowym zespołom ( o ile wejdą), środek stawki przesunie się trochę do tyłu ;]
108. jawiemwszystko
smk, pawelos211 - chyba wiekszosć osób kibicuje Sutilowi, aby zdobył choć punkt. Naleśży mu sie on jak mało komu.
sivshy - niekoniecznie. Może iść do Williamsa, Toyoty, gdybym ja miał team zatrudniłbym w pierwszej kolejności Sutila. Jak na możliwości VJM on odwala świetną prace.
109. gospodynidomowa
Witam wszystkich, aż miło poczytać komentarze prawdziwych kibiców F1.
Za wypadek w Australii nie chciałabym by Vettel wygrał, wtedy Robi miał jedyną szansę na pierwsze duże punkty, bo potem to już sami widzieliście co genialne mrówki z BMW wyczyniały przy bolidzie RK - do przedszkola ich należałoby wysłać. Prawdopodobnie, to team Brawn GP dzisiaj znów wszystko łyknie. I zgadzam się z przedmówcami, że niestety dla kierowców, to konstruktorzy rządzą na torze.
110. kyn
Kierowcy Formuły 1 spotkali się dzisiaj rano przedstawicielami Stowarzyszenia Zespołów Formuły 1 (FOTA) w celu przeprowadzenia dyskusji na temat przyszłości sportu.
O godzinie 10:30 w siedzibie zespołu Toyota zebrali się wszyscy kierowcy oraz szefowie zespołów z wyjątkiem duetu zawodników Williamsa oraz Force India oraz szefów tych dwóch ekip.
Mówi się, że Stowarzyszenie Kierowców Grand Prix (GDPA) omawiało również kwestię przyszłości F1 podczas swojego tradycyjnego spotkania w piątek. Fernando Alonso ponownie wyraził w Turcji obawy dotyczące swojej przyszłości. Hiszpan zasugerował, że nie jest zwolennikiem przyszłego kształtu Formuły 1, który został zaproponowany przez FIA.
"Wolę ścigać się w każdej innej kategorii niż w nowej Formule 1" - powiedział kierowca Renault dla hiszpańskich mediów. "Model podobny do GP2 lub F3 nie jest interesujący dla żadnego kierowcy, żadnego sponsora, toru czy stacji telewizyjnej. W takiej sytuacji byłaby to kategoria, która nie miałaby sensu. Musimy zobaczyć jakie mamy inne opcje".
"Zespoły zrobiły maksimum: zgosiły się do mistrzostw w sezonie 2010. Ale nie można nagle zmniejszyć budżetów z 500 do 45 milionów w ciągu roku. Można to zrobić w trzy lata jak proponują zespoły. Nic więcej nie mogą zrobić. Teraz piłka jest po stronie FIA".
"Jeśli producenci samochodowi nie będą mogli wystartować w F1 i zorganizują równoległe mistrzostwa, to byłoby to bardzo interesujące, gdyż zobaczylibyśmy technologię i najszybsze bolidy na świecie, a w końcu na tym zależy kierowcom" - podsumował Alonso.
111. witek70
104. marcinnn, zdziwiłbyś się, ale nie każdy to wie.Co do gromienia, gromił wszystkich oprócz dosłownie kilku bolidów.
112. witek70
A teraz jest dosłownie kilka bolidów, z którymi może wygrać :)
113. witek70
No.. może nie dosłownie, ale cieniutko jest w tym roku, cieniutko...
Jaki bolid, takie wyniki.
Denerwują mnie wpisy, w których zbyt dużą wagę przypisuje się kierowcom.
Badziewiem to i Schumacher za dużo by nie wskórał...
114. grzes12
110 kyn Alonso wie co mowi :).
własna seria wyścigowa byłaby najlepszym rązwiązaniem;) Napewno jakiś czas to by kulało ,ale myślę ze zarowno stacji telwizyinych jak i torów im by nie zabrakło.A najlepsze byłoby to ze oddzieliliby się Maxa z Berniego
A tak na marginesie to co mówił Borowczyk o opłatach licencyinych dla FIA płaconych przez właścicieli torów to jakaś paranoja
115. Shallan
BMW nic nie poprawiło, są tam, gdzie byli w Hiszpanii, a nawet ciut dalej. Jest porażka i walka o wyrwanie czegokolwiek z ich strony. Cieszy Hamilton w dupie obok Piqueta - (koledzy po fachu)? I to jest mistrz świata - hahahahaha
116. leo_
Nie jest tak, Shallan. BMW w Hiszpanii miało więcej straty do czołówki niz teraz (ok. 0,9 sek vs 0,4 sek, licząc średnio dla całej druzyny po wystandaryzowaniu na jednakową ilość paliwa). BMW nadrobiło.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz