2009-06-06 GP Turcji - Kwalifikacje 13:00
Poz.KierowcaZespółCzas
1 S.Vettel Red Bull 1:28.316
2 J.Button Brawn GP 1:28.421
3 R.Barrichello Brawn GP 1:28.579
4 M.Webber Red Bull 1:28.613
5 J.Trulli Toyota 1:28.666
6 K.Raikkonen Ferrari 1:28.815
7 F.Massa Ferrari 1:28.858
8 F.Alonso Renault 1:29.075
9 N.Rosberg Williams 1:29.191
10 R.Kubica BMW Sauber 1:29.357
 
11 N.Heidfeld BMW Sauber 1:27.521
12 K. Nakajima Williams 1:27.629
13 T.Glock Toyota 1:27.795
14 H.Kovalainen McLaren 1:28.207
15 A.Sutil Force India 1:28.391
 
16 L.Hamilton McLaren 1:28.318
17 N.Piquet Renault 1:28.582
18 S.Buemi Toro Rosso 1:28.708
19 G.Fisichella Force India 1:28.717
20 S.Bourdais Toro Rosso 1:28.918

komentarze
  • 86. tomek83f
    • 2009-06-06 16:11:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    przy czasie Kubicy z Q3 0,4 s to 22,33 metra

  • 87. tt16
    • 2009-06-06 16:29:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a jaka prednkosc dales do obliczen??

  • 88. tt16
    • 2009-06-06 16:29:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    predkosc oczywiscie::D

  • 89. leo_
    • 2009-06-06 16:33:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jeśli by jechali 250/h to w 0,4 sek przejeżdzą się jakieś 28 m 9chyba że liczy jakieś 200 km/h)

  • 90. krz08
    • 2009-06-06 16:34:46
    • *.xdsl.centertel.pl

    lukasz1 tylko że za Kubicą też jedzie Nakijama
    poza tym nie jest źle BMW odrobiła trochę strat

  • 91. leo_
    • 2009-06-06 16:36:09
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tez się dziwię startegii BMW (że Kubek tak dotankowany). Jesli Kubek pojechał w Q3 bez przygód, to z różnicy czasów Q2 i Q3 wynika ,że ma paliwa na jakieś 20-22 kółka (2,6 kg paliwa na okrążeniu, 0,37 sek straty czasu na każde 10 kg paliwa w baku więcej). Czołówka na około 15-17 kółek. Ale nie jestem pewien czy coś czasem Robertowi nie przeszkodziło w Q3. Będzie wiadomo więcej po podaniu wag bolidów.

  • 92. leo_
    • 2009-06-06 16:36:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ciekawe jest to, że patrząc na tempo w Q2, na niektórych torach w tym roku najlepsi jadą szybciej niż w tamtym roku (np. Monaco szybciej o ponad 0,5 sek), na niektórych jest inaczej (Turcja, wolniej o około 1 sek). Chyba jest tak, choć tego dokładnie nie prześledziłem, że na szybkich torach jeździ się generalnie wolniej , a na wolnych torach szybciej niż w tamtym sezonie. Może to wynika z tego, że w tym roku jest ograniczona aerodynamika (nawet nowy dyfuzor nie daje takiej siły docisku jak w 2008, jakieś 80 % , o ile dobrze pamiętam), która odgrywa istotną rolę na szybkich torach, z szybkimi i długimi zakrętami, więc siłą rzeczy osiągi powinny być słabsze niż w tamtym roku (Turcja). Z kolei lepsza w tym roku przyczepność mechaniczna (slicki) daje lepsze wyniki na wolnych i technicznych (Monaco). Może jest to oczywiste, a może się mylę? Może ktoś ma podobne przemyślenia?

  • 93. leo_
    • 2009-06-06 16:59:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Angulo, po mojemu zuzycie wynosi jakieś 2,6 kg paliwa/ok (ok. 0,5 kg na każde 1 km okrążenia).

  • 94. blue57
    • 2009-06-06 17:01:05
    • *.wilan.pl

    nic dodać nic ująć, ale to wydaje się oczywiste, nie wiem nad czym tu dywagować =)

  • 95. skorpion6657
    • 2009-06-06 20:11:05
    • *.97.247.36

    Ja na miejscu BMW w qualu zrobiłbym takie coś zatankował bym Kubice na 10 okrążeń byłby pewnie wyżej niż 10 i na starcie miękkie-twarde-twarde na 2 pity jak mówili bardzo szybko te miękkie się zużywają wtedy mogłoby być podobnie jak w Australii

  • 96. michalde
    • 2009-06-06 20:35:33
    • *.chello.pl

    oby od startu dobrze, chociaż to jest mało prawdopodobne. na ostatnich wyścigach były kłopoty ze sprzęgłem co uniemożliwiało dobry start, przy dobrym starcie może awansować na siódme miejsce - ale to pewnie najwyżej

  • 97. zawiedziony
    • 2009-06-06 21:57:16
    • Blokada
    • *.pools.arcor-ip.net

    Widze ze macie guzik pojecia o mafii F1.Ferrari 8 lat pod rzad bylo szefem i komus sie to znudzilo.Nie twierdze ze Brawn to dekiel ale nie WIERZE ze nagle takie red bull czy jakis tam Brawn zbudowali najlepsze auto a MCM jezdzi po tylaxh.To wszystko jest ustawiane a wy wierzycie mediom.Pompuja w was bzdety a wy to lykacie.Czy Vettel jest super talentem? Albo Button?? BZDURY.Dzisiaj wygrywa Brawn a za rok Lola bo tak chce klaskac publika ktora zarabia na tych cypisow Moslaya i Ecclestona.

  • 98. jfc
    • 2009-06-06 22:11:26
    • *.78.158.23

    michalde - to że bardzo chcesz żeby Robert awansował na starcie nie znaczy że tak może być. Jest cięższy i wollniejszy od wszystkich przed nim. Szansa na wyprzedzenie kogoś na pierwszych okrążeniach będzie tylko w przypadku kraksy lub awarii jakiegoś bolidu czołówki. Robert może wyprzedzać tylko w środku i końcówce stintów albo na miekkich oponach (bo BMW jest na nich szybsze) albo co najbardziej prawdopodobne to w pitstopach

  • 99. walerus
    • 2009-06-06 23:34:41
    • *.adsl.inetia.pl

    Brown wygra...

  • 100. witek70
    • 2009-06-07 00:50:46
    • *.e-wro.net.pl

    Wg mnie F1 w małym stopniu zależy od kierowcy. Przykład: w zeszłym roku Hamilton dublował Buttona, teraz jest odwrotnie. Pytanie: czy coś się zmieniło w jeździe tych dwóch panów? Hamiton, który gromił wszystkich w zeszłym roku, nagle zapomniał jak się jeździ? A może wiecznie zamykający stawkę Button doznał cudownego olśnienia? Bzdura. Otóż panowie, w 95% decyduje bolid. To wyścig konstruktorów a nie kierowców...

  • 101. LubięSutila
    • 2009-06-07 07:41:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jakżesz ładnie jest zobaczyć Sutila w Q2...

  • 102. Skoczek130
    • 2009-06-07 10:11:00
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Patrząc na wagę jego bolidu, nie spodziewał innego scenariusza. Tak więc, jeśli nie będzie deszczu (a ma nie byc, co mnie cieszy), Brawny bezproblemowo powinni sobie z nim poradzić. Pozostaje jeszcze kwestia niezawodności, a coś obawiam się, że w końcu bolid pójdzie z dymem. Dobrze Kubuś!!! Oby wreszcie punkty wskoczyły na konto.

  • 103. Skoczek130
    • 2009-06-07 10:13:02
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @witek70 - gromić, to gromił kiedyś Schumacher, a teraz Button. Hamilton ledwie skonfiskował tytuł, więc nie ma mowy o gromieniu. Chyba, że chodzi Ci o wyścigi typu GP Niemiec, Chin i Australii.

  • 104. marcinnn
    • 2009-06-07 10:26:09
    • *.108.24.93

    witek70, no Ameryki nie odkryłeś. Każdy średnio rozgarnięty wie, że F1 jest de facto sportem drużynowym. Czy dobry piłkarz przestaje być dobrym piłkarzem, gdy jego drużyna znajduje się w dole tabeli? Analogicznie jest w F1, tyle że zespół jest znacznie większy, a na końcowy wynik składają się działania kierowcy, mechaników, inżynierów, strategów... Czy coś się w jeździe Hamiltona zmieniło? Chyba każdy kibic F1 zauważył, że tak. W poprzednich sezonach, gdy startował w środku stawki, często tracił głowę i popełniał głupie błędy. Teraz, mając słabszy samochód, jeździ rozważniej i nieraz udawało mu się awansować sporo miejsc. Choć go nie lubię, to trzeba przyznać, że jest teraz lepszym i dojrzalszym kierowcą. A Button zawsze był solidnym zawodnikiem, więc nie ma się co dziwić, że jak dostał szansę w postaci dobrego samochodu, to ją wykorzystuje.

  • 105. smk
    • 2009-06-07 10:26:21
    • *.cable.ubr02.livi.blueyonder.co.uk

    znudziła mi się już ta ciągła dominacja Browna.Liczę na większe przetasowanie:))Bardzo chętnie zobaczyła bym w pierwszej 5 np. Sutila.

  • 106. pawelos211
    • 2009-06-07 10:37:39
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    ja też bym sutila chętnie widział może nie w pierwszej 5 ale 10 miejsce było by extra ,niestety żeby oglądać sutila na tak wysokich pozycjach musi on poprostu zmienić team

  • 107. sivshy
    • 2009-06-07 11:14:21
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    na zmianę teamu Sutil póki co ma marne szanse, ale widać u Force India regularny progres i możliwe, że za rok wylądują w środku stawki. Zwłaszcza, że dzięki nowym zespołom ( o ile wejdą), środek stawki przesunie się trochę do tyłu ;]

  • 108. jawiemwszystko
    • 2009-06-07 11:20:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    smk, pawelos211 - chyba wiekszosć osób kibicuje Sutilowi, aby zdobył choć punkt. Naleśży mu sie on jak mało komu.
    sivshy - niekoniecznie. Może iść do Williamsa, Toyoty, gdybym ja miał team zatrudniłbym w pierwszej kolejności Sutila. Jak na możliwości VJM on odwala świetną prace.

  • 109. gospodynidomowa
    • 2009-06-07 11:22:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Witam wszystkich, aż miło poczytać komentarze prawdziwych kibiców F1.
    Za wypadek w Australii nie chciałabym by Vettel wygrał, wtedy Robi miał jedyną szansę na pierwsze duże punkty, bo potem to już sami widzieliście co genialne mrówki z BMW wyczyniały przy bolidzie RK - do przedszkola ich należałoby wysłać. Prawdopodobnie, to team Brawn GP dzisiaj znów wszystko łyknie. I zgadzam się z przedmówcami, że niestety dla kierowców, to konstruktorzy rządzą na torze.

  • 110. kyn
    • 2009-06-07 12:01:48
    • Blokada
    • *.chello.pl

    Kierowcy Formuły 1 spotkali się dzisiaj rano przedstawicielami Stowarzyszenia Zespołów Formuły 1 (FOTA) w celu przeprowadzenia dyskusji na temat przyszłości sportu.

    O godzinie 10:30 w siedzibie zespołu Toyota zebrali się wszyscy kierowcy oraz szefowie zespołów z wyjątkiem duetu zawodników Williamsa oraz Force India oraz szefów tych dwóch ekip.

    Mówi się, że Stowarzyszenie Kierowców Grand Prix (GDPA) omawiało również kwestię przyszłości F1 podczas swojego tradycyjnego spotkania w piątek. Fernando Alonso ponownie wyraził w Turcji obawy dotyczące swojej przyszłości. Hiszpan zasugerował, że nie jest zwolennikiem przyszłego kształtu Formuły 1, który został zaproponowany przez FIA.

    "Wolę ścigać się w każdej innej kategorii niż w nowej Formule 1" - powiedział kierowca Renault dla hiszpańskich mediów. "Model podobny do GP2 lub F3 nie jest interesujący dla żadnego kierowcy, żadnego sponsora, toru czy stacji telewizyjnej. W takiej sytuacji byłaby to kategoria, która nie miałaby sensu. Musimy zobaczyć jakie mamy inne opcje".

    "Zespoły zrobiły maksimum: zgosiły się do mistrzostw w sezonie 2010. Ale nie można nagle zmniejszyć budżetów z 500 do 45 milionów w ciągu roku. Można to zrobić w trzy lata jak proponują zespoły. Nic więcej nie mogą zrobić. Teraz piłka jest po stronie FIA".

    "Jeśli producenci samochodowi nie będą mogli wystartować w F1 i zorganizują równoległe mistrzostwa, to byłoby to bardzo interesujące, gdyż zobaczylibyśmy technologię i najszybsze bolidy na świecie, a w końcu na tym zależy kierowcom" - podsumował Alonso.



  • 111. witek70
    • 2009-06-07 12:02:19
    • *.e-wro.net.pl

    104. marcinnn, zdziwiłbyś się, ale nie każdy to wie.Co do gromienia, gromił wszystkich oprócz dosłownie kilku bolidów.

  • 112. witek70
    • 2009-06-07 12:03:08
    • *.e-wro.net.pl

    A teraz jest dosłownie kilka bolidów, z którymi może wygrać :)

  • 113. witek70
    • 2009-06-07 12:05:31
    • *.e-wro.net.pl

    No.. może nie dosłownie, ale cieniutko jest w tym roku, cieniutko...
    Jaki bolid, takie wyniki.
    Denerwują mnie wpisy, w których zbyt dużą wagę przypisuje się kierowcom.
    Badziewiem to i Schumacher za dużo by nie wskórał...

  • 114. grzes12
    • 2009-06-07 12:24:35
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    110 kyn Alonso wie co mowi :).
    własna seria wyścigowa byłaby najlepszym rązwiązaniem;) Napewno jakiś czas to by kulało ,ale myślę ze zarowno stacji telwizyinych jak i torów im by nie zabrakło.A najlepsze byłoby to ze oddzieliliby się Maxa z Berniego
    A tak na marginesie to co mówił Borowczyk o opłatach licencyinych dla FIA płaconych przez właścicieli torów to jakaś paranoja

  • 115. Shallan
    • 2009-06-07 12:38:14
    • *.116.35.174

    BMW nic nie poprawiło, są tam, gdzie byli w Hiszpanii, a nawet ciut dalej. Jest porażka i walka o wyrwanie czegokolwiek z ich strony. Cieszy Hamilton w dupie obok Piqueta - (koledzy po fachu)? I to jest mistrz świata - hahahahaha

  • 116. leo_
    • 2009-06-07 13:59:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie jest tak, Shallan. BMW w Hiszpanii miało więcej straty do czołówki niz teraz (ok. 0,9 sek vs 0,4 sek, licząc średnio dla całej druzyny po wystandaryzowaniu na jednakową ilość paliwa). BMW nadrobiło.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo