Raikkonen: wcześniej czy później, ale wygramy
Po nieudanym początku sezonu i znakomitym, trzecim miejscu w GP Monako, Kimi Raikkonen wierzy w to, że jego zespół jeszcze w tym sezonie sięgnie po zwycięstwo.„Nie byłem zbyt zadowolony z trzeciego miejsca w GP Monako. Z pewnością był to najlepszy wynik w ostatnim czasie, ale nie było to dla mnie nic nowego, a my wiedzieliśmy, że możemy dojechać do mety na czołowej pozycji” mówił Raikkonen. „Gdy liderzy mistrzostw są tak daleko z przodu, ostatecznie liczą się tylko zwycięstwa. Miejsce na najniższym stopniu podium jest miłą nagrodą dla całego zespołu. Ciężka praca przez ostatnie tygodnie w końcu przynosi owoce, co jest naprawdę pozytywną rzeczą dla nas.”
„Wiemy, że jesteśmy na właściwiej drodze: jest jeszcze kilka drobnych rzeczy do zrobienia, ale wcześniej czy później wygramy.”
„Mamy kolejne poprawki F60 zaplanowane na najbliższe wyścigi i liczymy na to, że będziemy w stanie nawet mocniej rywalizować z liderami- w kwalifikacjach i wyścigu.”
komentarze
1. cezarnation
I bardzo dobrze, że wprowadzają ulepszenia. Nawet jak mistrzostwo jest stracone to warto się pokazać w oby nie ostatnim sezonie. Forza Ferrari.
2. Polak477
Też mam taką nadzieję, że będą mogli walczyć z innymi zespołami. Forza Ferrari.
3. krz08
powinni udowodnić że [potrafią wygrywać
4. kumahara
Ferrari zrobiło duży postęp i moje uznanie, ale z tymi zwycięstwami będzie to twardy orzech do zgryzienia w postaci BGP, które nie zawodzi w żadnym właściwie elemencie... w każdym razie życzę "czerwonym" powodzenia.
5. Zaraza
Kimi się coś ostatnio rozgadał :P może to i dobrze, Forza Ferrari
6. elin
Po jednym całkiem udanym wyścigu, jeszcze ciut za wcześnie, aby stwierdzić że Ferrari wraca do czołówki. Ale widać, że doskonale wiedzą jak iść w dobrym kierunku z rozwojem bolidu, więc chyba faktycznie te początkowe porażki, czegoś ich nauczyły. A, że są dostatecznie umotywowani, to powinni w tym sezonie jeszcze wrócić do wygrywania ...
A, odnośnie Kimiego - w zeszłym roku, to właśnie od GP Monako zaczęła się jego zła passa, a w tym sezonie właśnie tutaj wywalczył pierwsze podium dla Ferrari. Więc liczę, że to początek jego powrotu do dawnej formy. O czym zresztą już rozpisują i zachwycają się wszystkie gazety, które jeszcze tydzień temu " wróżyły " koniec Raikkonena :-)
7. Qbus81
O i to jest konkret
8. Slavregas
no nie wiem czy to był pierwszy udany wyścig SF jeśli chodzi o tempo wyścigowe w Barcelonie Massa byłby 4 gdyby nie problemy z paliwem najprawdopodobniej problemy chyba z pompą paliwową a nie ze zwiększonym zuzyciem . Wtedy byli tuż tuż za RBR w Monaco można powiedzieć ze przegonili puszki ,w Monaco jeżdzące puszki napojow energetyzowanych ;p miały już zmodyfikowany dyfuzor a mimo to były wolniejsze od czerwonych .Oczywiście wyniki z Monaco nie pokazują pełnych możliwości wszystkich ekip Ferrari i Brawny wykorzystały w Monaco większość potencjału w odróżnieniu od RedBulla i w szczególności Toyoty. Jeżeli Toyota w Turcji będzie w "normalnej" dyspozycji to moim zdaniem szanse na ich zwycięstwo będą się oddalały z wyścigu na wyścig ,myślę że w Turcji oba Ferrari będą przed RBR i to Ferrari będzie pierwszym teamem który w normalnych warunkach będzie w stanie wygrać z Buttonem
9. Lizak
Jestem spokojny o to ze Brawn w tym sezonie min 2 razy nie dojedzie na punktowanym miejscu. Roznie to bywa tak jak w przypadku Hamiltona w Q1 maly blad zespolu badz kierowcy i zespol moze pomarzyc o zdobyczy punktowej. Tak tez wydaje mi sie ze raz na pewno beda mieli awarie czysto - techniczna. A co do Kimiego nie jest zadowolony z 3-ego miejsca i bardzo dobrze. Bedzie chcial wygrac i bedzie sie staral o to chodzi. A do formy. Czy wrocil? Bo ja wiem. W tamtym roku nie potrafil rozgrzac opon w kwalifikacjach czego skutkiem byl start z dalszej pozycji za to w tym chyba nie ma z tym problemow i PP bylo blisko. Ferrari w tamtym roku mialo problemy z oponami a jak bylo zimno to juz calkiem. Pozdro
10. narya
@Slavregas - Monako było pierwszym ( w tym sezonie ) wyścigiem, kiedy oba bolidy Ferrari bez żadnej awarii dojechały do mety i to na wysokiej pozycji.
11. Slavregas
w Bahrajnie tez bylo bez awarii
12. zawiedziony
nie rozumiem jak mozna byc tak ulomnym zeby nie moc zbudowac bolidu na miare niskobudzetowego Brawn GP przy tak wielkich nakladach i coraz to wiekszym doswiadczeniu.Moim zdaniem to kasa uklada scenariusz.
13. Polak477
12. Proste Honda pracowała nad bolidem cały sezon 2008, a Ferrari tylko w zimie.
14. Polak477
A jeszcze coś nad bolidem najpierw pracowała Honda mając dużo większy budżet niż teraz Brawn. I przepraszam za podwójny post.
15. zawiedziony
skad wiesz kiedy pacowalo ferrari?Moim zdaniem to ten dziad Ecclestone uklada kto ma wygrywac.Nie wierze zeby te kolki z BGP zbudowali super bolid z tak niskim nakladem.
16. Polak477
Wiem, bo Ferrari musiało walczyć do końca sezonu o mistrzostwo z McLarenem (zresztą sami to mówią).
17. zawiedziony
a ty wierzysz we wszystko co mowia
18. Polak477
Ty za to nie i dlatego zadajesz głupie pytania.
19. zawiedziony
to bylo retoryczne pytanie.Gdybys byl choc troche bystry pewnie bys sie zorientowal.Ciebie karmi super express i fakt dlatego rozumiem twoja niewiedze i naiwnosc
20. Polak477
Ciebie nikt nie karmi i stąd Twoja głupota.
21. zawiedziony
dobra kolo widze brakuje ci juz argumentow i zaczynasz przynudzac.Nareczka
22. Polak477
Ty masz ich dużo i uciekasz. Szkoda, że nie udało mi się Ci wytłumaczyć dlaczego, ale cóż. A co do wypowiedzi 19. to są wypowiedzi z onetu wp.pl, albo youtube, czyli na poziomie tzw. trolla.
23. Radson2793
Brawo Kimi! Brawo Felipe! wreszczcie Ferrari wraca powoli do gry.Myślę ,że teraz to oni mogą powalczyć realnie z Brawnem,ale wydaje mi się,że Toyotę dopadł jakiś pech nie wiem każdemu się zdarza.W Turcji Toyota powinna być znowu w czołówce a
Red Bulle kto wie? może w końcu dyfuzory przyniosą spodziewany efekt bo na razie na odwrót poczekamy zobaczymy.Zapowiada się ciekawy wyścig...
24. walerus
no wiedziałem - kilka lasek na jachcie w Monte Carlo - imprezka po wyścigu - i wreszcie Kimi mówi z sensem!
25. Ra-v
Wierze ze wygraja i to nie raz. Widac ze iceman byl nastawiony w tym roku na MS po nieudanym sezonie 08 ale coz chyba ejst juz za pozno. Mam nadzieje ze zostanie jeszcze jeden sezon i nie straci motywacji i na koniec kariery pkaze jak sie jezdzi ahh byloby pieknie. Czuje ze w Turcji beda na rowni z RBR bo oni sa szybcy w szybkich zakretach a tych w turcji nie brakuje. Co do wypowiedzy kolegi @zawiedzony - chłopie jak masz jakies kompleksy to lecz je moze gdzie indziej. ;)
26. dziarmol@biss
Ciekawe co Raikkonena kręci bardziej , laski? czy może finlandia40% :-))
27. polek1
jedna jaskółka wiosny nie czyni,zwłaszcza ze Kimi to nawet z KERS nie umiał porządnie wystartować Różnica między Brawn a ferrari to robią słabi kierowcy tych drógich @Ra-v czy każdy kto ma inne zdanie niż twoje to od razu musi mieć kompleksy?,bo jak tak to zapraszam na onet,bo pokażujesz poziom na maxa!
28. Polak477
27. Poczytaj co pisał zawiedziony to jest poziom onetowca. A Kimi to, że ma KERS nic mu nie daje, bo może go użyć przy 100 km/h czyli 2,25 sekundy waży więcej o ok. 30 kg, a nie może ich do niczego użyć.
29. Orlo
Słabi kierowcy tych drÓgich powiadasz...
30. narya
11.@Slavregas - ale w Bahrajnie Kimi był 6 a Felipe 14 - w Monako 3 i 4, zaraz za BGP, dlatego według mnie był to dopiero pierwszy udany wyścig Ferrari w tym sezonie ( najlepsze lokaty na mecie )
27.@polek1 - sprawdzaj zanim coś napiszesz. W Monako na starcie KERS niewiele pomaga kierowcy. Na tym torze p2 jest gorsze niż p3, gdyż ustawione jest daleko po zewnętrznej, bardziej zabrudzonej części toru. Dodaj do tego, że Kimi startował na miękkich oponach podczas gdy BGP na super miękkich,co przy starcie było lepszym rozwiązaniem.
31. narya
28.@Polak477 - sorry, jakoś przegapiłam Twój post, dlatego również napisała o KERS
32. Lizak
polek1 no niezle piszesz ale byloby fajnie gdybys to napisal bez bledow. I tym samym pokazales swoj poziom. Pewnie zaczales kibicowac Brawn GP dopiero teraz a raczej ich kierowcom. Ogladasz F1 chyba od sezonu 2008 dlatego tak piszesz
33. elin
25.Ra-v - Kimi raczej na pewno, po tym sezonie nie odejdzie. Potwierdził to ostatnio w Monako, jeszcze przed wyścigiem, kiedy dziennikarze znów zaczęli spekulować na temat Alonso - Ferrari :-)
34. pz0
Monaco jest bardzo specyficznym torem. Dobitnie pokazała to Toyota. Widocznie tegoroczne Ferrari pasuje do tego toru, ale to nie świadczy jeszcze że są już drugim zespołem. Okazało się również że RBR również nie najlepiej sobie tutaj radził. Szkoda że Hamilton odpadł w Q1, moglibyśmy jeszcze ich porównać Obecną formę Ferrari i innych zespołów poznamy dopiero w najbliższych wyścigach. KERS na starcie w Monaco nie ma większego znaczenia. , można go użyć chyba dopiero za Sainte Devote, ale tam też są szykany, a w pełni to chyba Tunnel i prosta startowa, ale nie na starcie tylko przy pełnym okrążeniu
35. polek1
32 lizak bledow-co to znaczy?
byloby-masz 5 lat? zaczales? Nic nia zrozumiałem!
a ty mi wytykasz błędy, albo jesteś nie całkiem mądry alo megaleniem! No tak a wyścig w Monaco był moim pierwszym który oglądałem
36. Kimi Rajdkoniem
35. polek1-ma koś dekoder bo ni wuja nie rozumiem??
Kimi zawalił start do wyścigu, na dystansie była szansa na drugie miejsce gdyby nie długi postój. Generalnie na tym torze Ferrari było zawsze słabsze od maków i często od renówek wiec dobre tempo w niedzielę zwiastuje ich niezłą formę.
Teraz Turcja. BMW z nowym dyfuzorem, może jeszcze z małymi poprawkami. Będę śledził czasy sektorów i porównywał prędkości w części toru z zakrętami 9-11. Jeśli czasy tam będę na poziomie RBR, BGP to poprawka poszła w dobrą stronę. Jak będzie dno to poprawka poszła się je***, tzn kopulować
37. arba
ferari to nie bmw jak mówią że będą wygrywać to wkrótce to zobaczymy
38. robtusiek
Wierzę że Ferrari będzie się cieszyć zwycięstwem w tym sezonie, choć nie koniecznie w Turcji. Ferrari było mocne w Monako, przy wolnych zakrętach w których nie trzeba tak wielkiego docisku aero. Tor w Turcji jest natomiast wiązanką szybkich zakrętów, więc zobaczymy jeżeli Ferrari tutaj spisze się dobrze to możemy powiedzieć że wyszli z dołka i mogą zacząć dominować w dalszej części sezonu.
39. marcinek99
28 Polak477 twoja wiedza dotycząca wagi KERSu jest zaskakująca taka na poziomie onetowca czli Trolla
40. Polak477
39. A wg Ciebie jest inna KERS waży od 30 kg do 45 kg więc dlatego napisałem ok. bo nie wiem ile waży akurat w Ferrari takich informacji mi nie udostępnili. I co najwyżej Ty jesteś zwykłym, czyli niewyrozumiałym trollem.
41. marcinek99
40 A o czym z tobą gadać jak ty nie rozumiesz podstawowych zasad formuły1.
Akurat waga KERS nie wpływa na całkowity ciężar bolidu ktory z KERS czy bez niego waży tyle samo a różnica polega na tym ze kto dysponuje KERS ma mniej balestu do użycia I te 30 kg. całkowicie nie wplywa jeśli chodzi o start bo jest wliczone do wagi bolidu
42. Polak477
Tylko, że np. Brawn bez KERSu ma większe możliwości balastu i nie jest maksymalnie "naładowany" w porównaniu do Ferrari i tylko o to mi chodzi.
43. marcinek99
42 A czy mógłbyś to jakoś wytłumaczyć po Polsku o co Ci chodzi z wyrazem "naładowany"
44. Polak477
43. Może napiszę to tak Brawn nie musi dodawać kilogramów do bolidu, żeby ważył 605 kg może dodać tylko tyle wagi ile będzie potrzebne do dobrego z balansowania bolidu, a Ferrari dodając KERS musi jeszcze z balansować bolid i zmieścić się w 605 kg, czyli muszą ważyć ok. 600 kg i ledwo mieścić się w normie. I chodziło mi o to, że Kimi, czy tego chce czy nie musi startować cięższym bolidem przez, co musi mieć wlewane np. mniej paliwa, bo wątpię, żeby Brawn obciążał bolid do granicy przepisów.
45. Vaire
Hmmm? Nie wiem, czy dobrze zrozumiałam, ale czy uważasz, że Brawn waży mniej niż 605 kg? I że Ferrari jest od niego cięższe?
46. marcinek99
44 Polak477 znów mnie porażiłeś swoją wiedzą...
47. robtusiek
44.Polak477 Chyba nie rozumiesz:) Zgodnie z regulaminem FIA, waga bolidu wraz z kierowcą, płynami,KERS-em, (lub bez KERS-u)gaśnicami i kamerami pokładowymi nie może być mniejsza niż 605 kg, stajnie często muszą dodawać balast, aby osiągnąć minimalną dozwoloną wagę. Paliwo się nie wlicza do wagi minimalnej. Polecam poczytać Wikipedie choć przyznam że tam jest wszystko opisane pobieżnie, aczkolwiek można się podstawowych rzeczy dowiedzieć.
48. Polak477
47. To to pisałem, a marcinek99 powiedział, że jest inaczej to się sam pomieszałem w przepisach. Do tego jeszcze dochodzi, że mnie cały czas wyzywa od trollów nie wiem dlaczego i wg niego nic nie wiem od F1 a jednak po 6 latach z F1 chyba coś wiem. Tylko nie wiem dlaczego w takim razie kiedyś napisali na onecie (czasami czytam sport), że 605 kg to waga maksymalna bolidu i Robert nie może się w niej zmieścić i przez to wszystko mi się pomieszało z wagami przy poście 44.
49. Polak477
A jeszcze to, że paliwo się nie wlicza to wiem, ale nie chodziło mi o to. Chciałem powiedzieć, że taki Brawn jak jest lżejszy np. od Ferrari to może nalać więcej benzyny, żeby ważyć tyle samo co Ferrari tylko z lepszym balastem od Ferrari. Trochę zamotanie napisałem, ale może inni niż marcinek99 zrozumieją.
50. marcinek99
48,49 Polak477widzę chłopie ze jesteś niereformowalny,@robtusiek Ci wszystko wytłumaczył jak dla dzieciaka a ty dalej się miotasz.To jest podstawa F1 jak tabliczka mnożenia z matematyki i alfabet z języka polskiego,obudzony z głębokiego snu powinieneś to wiedzieć 605kg.=waga minimalna,ani grama mniej!
Popatrz na swój komentarz pod nr.22i 40 i odpowiedz mi na pytanie kto tu zacząl innych wyzywać od trolii i zastanów się nad sobą .Pamiętaj jest Akcja jest i Reakcja
51. Polak477
Powiedziałem to do zawiedzonego, bo na spokojnie próbowałem mu powiedzieć, że honda pracowała dłużej nad bolidem niż Ferrari to mnie zaczął wyzywać, że jestem z faktu itp. zobacz swoją wypowiedź 39 i powiedz kto zaczął wyzywanie od trolli. Ale jak nie wiesz o czym pisze to trudno powiedziałem, że Raikkonen nie mógł użyć KERSu przez 2,25 sec, bo KERSu można użyć przy 100 km/h to napisała narya "sprawdzaj zanim coś napiszesz. W Monako na starcie KERS niewiele pomaga kierowcy. Na tym torze p2 jest gorsze niż p3, gdyż ustawione jest daleko po zewnętrznej, bardziej zabrudzonej części toru. Dodaj do tego, że Kimi startował na miękkich oponach podczas gdy BGP na super miękkich,co przy starcie było lepszym rozwiązaniem." I to napisałem też ja wcześniej tylko krócej dużo krócej. A Ty zacząłeś gadać, że nie wiem nic o KERSie i jestem na poziomie onetowca i trolla.
52. Polak477
A jeszcze z wagą to czytaj ze zrozumieniem napisałem, że zmylił mnie onet, gdy czytałem informacje, że Kubica jest za podniesieniem wagi MAKSYMALNEJ do 605 kg zamiast napisać MINIMALNEJ.
53. Polak477
Oczywiście z 605 kg do 625kg. I przepraszam za 3 posty pod rząd.
54. marcinek99
51 naryna w przeciwienstwie do Ciebie to co napisała to miało ręce i nogi ,bo tak się składa ze to co ona pisała to już wczesniej czytałem i widać ze dziewczyna zna się na rzeczy,i chłopie nie przekręcaj kota ogonem i bierz się do studiowania formuły 1 od podstaw ,a z tymi trollami to dajmy juz sobie spokój
55. Polak477
Ja znam w miarę przepisy fakt może lepiej znałem je kiedyś, bo miałem więcej czasu śledziłem je lubiłem o nich czytać, a teraz nie mam czasu, bo już pracuje, więc onet łatwo mnie zmylił. Ale lepiej znam kierowców i ich historię niż przepisy przyznaje przepraszam marcinek jak Cię czymś uraziłem, ale wracając z pracy często jestem zdenerwowany, więc łato mnie wyprowadzić z równowagi, a już nazwanie mnie trollem to wściekam się od razu działa to na mnie jak płachta na byka. A zdenerwowanie ze wczoraj (miałem okropny dzień) przeszło jeszcze na dzisiaj (mam dzień wolny).
56. adamoslaw8
Ale się usadziliście na biednego Polaka:). Spokojnie, każdy ma się prawo pomylić. Cały czas jeździcie po onecie, a takie Wasze przepychanki wcale nie podnoszą poziomu dyskusji wyżej od onetu. Wyluzujcie chłopaki wystarczy powiedzieć, gdzie ktoś się myli i koniec, widać przecież, że Polak to rozgarnięty koleś, także nie rozumiem tych sprzeczek. czil ałt men:P
Co do samego Ferrari to jestem przekonany, że jeszcze parę razy wygrają w tym sezonie, zagrozić w mistrzostwie Brawn GP będzie trudno, bo nie sądzę, żeby osiągnęli taką przewagę w osiągach, ale jeszcze pocieszymy się ze zwycięstw Icemana i tak powinno być.:)
57. marcinek99
55 przepraszać się to raczej nie musimy bo tylko wyrazaliśmy swoje zdanie ,a pomylić się i mieć słaby dzień kazdy może .Pozd.
Ferrari wygra w Turcji
58. Skoczek130
Ferrari prędzej czy później na pewno wróci do ścisłej czołówki, bez względu na charakterystykę toru. O tytule jednak mogą już zapomniec (i chyba już to zrobili).
I ten komentarz miałbyc tu...
59. jawiemwszystko
następni...
60. Dr Prozac
Podobno dzwona miał Kimi na tym rajdzie, tak w temacie. Urwał koło i musiał się wycofać z rajdu.
Kurde, Ferrari mu pozwala jeździć w rajdach a Kubicy BMW o ile sie nie myle zabroniło takiej zabawy.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz