Kolejność startowa i wagi bolidów przed GP Chin
Poniżej przedstawiamy kolejność startową oraz wagi poszczególnych bolidów przed GP Chin. Jak na razie jedynie Timo Glock został ukarany przesunięciem o pięć pozycji na starcie za wymianę skrzyni biegów po porannym treningu.poz. | kierowca | zespół | waga |
1. | Sebastian Vettel | Red Bull | 644,0 kg |
2 | Fernando Alonso | Renault | 637,0 kg |
3. | Mark Webber | Red Bull | 646,5 kg |
4 | Rubens Barrichello | Brawn GP | 661,0 kg |
5. | Jenson Button | Brawn GP | 659,0 kg |
6 | Jarno Trulli | Toyota | 664,5 kg |
7. | Nico Rosberg | Williams | 650,5 kg |
8 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 673,5 kg |
9. | Lewis Hamilton | McLaren | 679,0 kg |
10 | Sebastien Buemi | Toro Rosso | 673,0 kg |
11. | Nick Heidfeld | BMW Sauber | * 679,0 kg |
12 | Heikki Kovalainen | McLaren | * 697,0 kg |
13. | Felipe Massa | Ferrari | * 690,0 kg |
14 | Kazuki Nakajima | Williams | * 682,7 kg |
15. | Sebastien Bourdais | Toro Rosso | * 690,0 kg |
16 | Nelson Piquet | Renault | * 697,9 kg |
17. | Robert Kubica | BMW Sauber | * 659,0 kg |
18 | Adrian Sutil | Force India | * 648,0 kg |
19. | Timo Glock | Toyota | * 652,0 kg |
20 | Giancarlo Fisichella | Force India | * 679,5 kg |
komentarze
1. rafam
No to znowu wygra Brawn GP. I bardzo dobrze a Alonso hahaha
2. pees
jutro w shanghai'u ma być caly dzien deszczowo, a przed Robertem wyzwanie zeby wyprzedzic ciezarnych jak najszybciej o ile na formujacym cos sie nie wydarzy hehe ;)
3. mantys
Czyli potwierdziło się chyba, to co przypuszczano. Najlżejszy Alonso:) Później RB:) BGP dotankowany, o Hamiltonie i Raikonenie już nawet nie mówiąc. Kubica (659,5 kg) ma oznaczać opary, super-miękkie i szybki zjazd, a Heidfeld na maksa i długi pierwszy przejazd?
4. kondzio
Alonso ma bardzo dobrą taktyke imho, jak nie utknie po 1 szybkim pit stopie.
5. rafam
kondzio i w tym problem ze raczej utknie
6. pees
Alonso ma paliwa na 10 kolek, Vettel zjedzie na 14 okrazeniu, webber na 15, brawny 18-19. Zobaczymy czy trafie w dziesiatke ;)
7. Raven89
No i gdzie są teraz ci specjaliści,co skreślali po kwalifikacjach Brawn GP? Wyścig przebiegnie tak jak już mówiłem wcześniej.Gdy pierwsza trójka zjedzie na tankowanie,kierowcy Brawn GP będą mieli kilka okrążeń na wypracowanie sobie przewagi niezbędnej do objęcia prowadzenia.Zwycięstwo Buttonowi lub Barichello może odebrać tylko niespodziewana awaria lub stłuczka w zamieszaniu po starcie.Jeśli do tego nie dojdzie,to nie widzę innej opcji,niż trzecie zwycięstwo teamu Rossa.
8. 14797
kubica zjedzie gdzies na 18 -22
9. mantys
6. pees - zapiszę sobie i będę sprawdzał:) Ciekaw jestem tylko czy Robert wyprzedzi kilku na starcie, bo z tym miał swojego czasu największy problem jeśli chodzi o F1..
10. al_capone
Wygląda na to, ze Kubica i Heidfeld mają 2 rózne strategie - Kubica lekki, ma się przebijać go przodu, a Nick po prostu musi dojechać. Przed Kubicą aż do pozycji 7 wszyscy mają znacznie cięższe bolidy
11. Raven89
Chyba,że spadnie deszcz i Heidfeld fuksem wygra ;)
12. pees
mantys ok :) to zapisz moj nr gg 1308825 w trakcie wyscigu sie zweryfikuje od razu :)
13. rafam
Raven89 jak zawsze mądrze prawisz
14. jacek_jez
Wg innych danych Piquet 697,7 - najcięższy
15. mantys
10. al_capone - też to zauważyłem - Kubica chcąc coś powalczyć musi na kilku pierwszych kółkach wziąć tych z zatankowanymi bolidami. Inaczej będzie jak w kwalifikacjach. problem tylko w tym, że już widzę jak utknie za jakimś maruderem albo co gorsze przy wyprzedzaniu kraksa i do domu - ale wtedy chociaż zaoszczędzi silnik:P
16. pees
wezcie pod uwage strate hamiltona w kwalu, bodajze 2 sekundy z hakiem do czolowki, jesli przod sie sprezy to wyjada tyci za nimi
17. pz0
Ale Alonso dał czadu!!! on ma paliwa na jakieś 10 kółek. Jeszcze w tym sezonie chyba nikt nie jechał tak lekkim bolidem. RedBulle niewiele więcej. 10 kg paliwa to na tym torze podobno aż 0,4sek. Brawn tradycyjnie cysterny. mamy więc już jasne jak będą wyglądały strategie. Alonso i oba RedBulle startują na miękkich, szybki zjazd i do końca wyścigu będą robić tempo. Nie wiem jak załatwi sprawę Nico. Cała reszta z czołówki pojadą od startu na twardych, a z miękkimi będą walczyli na samym końcu jak tor już będzie solidnie nagumowany, albo jak spadnie deszczyk to nie będą musieli ich wcale używać. Dziwi mnie jednak identyczna waga bolidów BGP. Czy to nie jakaś pomyłka? Przecież nie mogli zaplanować tankowania obu bolidów na tym samym okrążeniu. Czyżby Nick planował jeden postój. Chyba raczej nie, bo na miękkich raczej nie da sie przejechać połowy wyścigu. Kubica startuje z czystej części toru na dokładkę stosunkowo lekką furmanką. Przy odrobinie szczęścia po pierwszym kółku może łyknąć nawet 5-6 kierowców. Nick poza Kowalem (KERS) powinien dać sobie radę z utrzymaniem reszty za plecami. Na czubie interesujące jest jak na pierwszych okrążeniach odjadą RBR i Alonso. W dalszej części wyścigu Brawny powinny ich wszystkich dopaść.
18. saint77
Nick ma bolid cięższy od Roberta o 20KG, sam waży 10kg mniej, więc ma paliwa około 30kg więcej od Roberta. Chyba Robert jednak startuje na miękkich gumach i pewnie zjedzie po 10-12 kółkach na zmianę i tankowanie. Będzie ciekawie... KOV prawie 700 kg - to jest cysterna:)))
19. kondzio
Raven89 pozornie wygląda, że masz rację, ale start z tego miejsca gdzie się znajdują i biorąc pod uwagę ostatnie słabe ich starty nasuwa mi myśl, że czołówka zdoła dużo uciec wliczając, że Browny pojadą na twardszych a top 3 na miękkich. Wg mnie Browny znajdą się na pudle(przynajmniej jeden), ale nie wygrają. Jeśli zamontują Kubicy KERS, to na starcie ma szanse przebić się w okolice 9-10 i walczyć jak się tylko da, co nie zmienia faktu, że BMW jest najprościej pisząc słabe. Już tylko 20 h i 42 min do wyścigu.
GO GO KUBICA :)
20. Dagonet
mam nadzieje ze alonso pojdzie na poczatku do przodu i odskoczy brawnom na tyle ze go nie dogonia juz :P ktos musi ich w koncu pokonac (:
21. kondzio
saint77 100000000000000 razy było wałkowane, że bolid Kubicy z nim w środku waży tyle samo co bolid Heidfielda z nim w środku +/- 2 kg na lepszy balast, więc po co znowu mieszasz?
22. rafam
Saint77 uparciuchu daj sobie juz na wstrzymanie z ta wagą bo pieprzysz bez sensu
23. Kaka200
KERS przydałby się mi dopiero w czasie wyścigu. W moim wypadku sytuacja nie jest łatwa. Nie ma pewności co do jego użycia, dopiero później o tym zdecydujemy.”
Przypomnijmy, że regulamin mówi, że KERS można wkładać lub wyjmować niemal w każdym momencie podczas weekendu GP. Między kwalifikacjami a wyścigiem przypada to na noc z soboty na niedzielę, kiedy na bolid są nałożone reguły parc ferme. Instalacja lub deinstalacja odbywa się wtedy pod okiem wyznaczonego delegata technicznego FIA.
24. rafam
kondzio a można zamontować KERS po qwalach ? Skąd takie info??
25. mantys
19. kondzio - Kubicy KERS-u już założyć chyba nie mogą skoro bolidy są zamknięte.. Czy mylnie interpretuję ten przepis F1 o nietykalności bolidów po Q3?
26. al_capone
Skoro Nick ma bolid cięzszy o 20 kg, to ma paliwa wiecej o te 20 kg. To wynika z minimalnej masy bolidu a nie z masy kierowcy.
27. rafam
o sory dzieki Kaka200 za info
28. saint77
kondzio: racja, pomyliłem się..... ale i tak HEI ma więcej paliwa. Zjedzie klika kółek po Kubku...
29. kondzio
mantys jest taka możliwość ;)
30. Skoczek130
A nie mówiłem!!! Brawn GP na dublet!!! Red Bulle i Alonso (śmiesznie lżejsi) może na początku trochę odjadą, jednak nie wierzę, aby uchronili się przed genialnymi bolidami Rossa. Kubica dość ciekawa strategia. Myślałem, że pod korek, a tu najpierw miękkie oponki. Z drugiej strony dobra decyzja. Pamiętamy przecież Australię. Byleby tylko nie było podobnej kraksy.
31. mantys
29. kondzio - racja:) chyba niewyspanie po nocnych treningach robi dzisiaj swoje:) to miło by było, gdyby taki KERSIK mu może włożyli, kto wie czy na starcie nie przesunąłby się możliwe najdalej jak można, a później tylko cisnąć do końca. Ale z drugiej strony czy oby KERS tu coś Kubicy daje ekstra w porównaniu z jazdą bez niego..?
32. Budyn_F1
Alonso ma najzejszy bolid w calej satwce.
33. pz0
19. kondzio - Kubica jedzie bez KERS. mogą mu go zamontować ale dopiero na następny wyścig. Teraz już się tego nie da zrobić. Przede wszystkim nie można już ruszać balastu. Wpakowanie do bolidu dodatkowych 30-40 kg byłoby chore. 10 kg to 0,4 sek, przemyśl jaki miałoby to sens.
34. rafam
Ja bym obstawiał że pojedzie z KERS nie ma za duzo do stracenia a na tej kilometrowej prostej byłby bardzo użyteczny + lekki bolid . Trzymajmy kciuki
35. Shallan
wszystko pięknie, tylko czy nie jest zbyt optymistyczne założenie, że miękkie opony wytrzymają około 10 kółek. Będzie ciekawy start, potem też zanośi się na thriller. KUB będzie miał ciężko - oby "miszczuniu" Nakajima nie narobił głupot.
36. Kaka200
pz0 Przypomnijmy, że regulamin mówi, że KERS można wkładać lub wyjmować niemal w każdym momencie podczas weekendu GP. Między kwalifikacjami a wyścigiem przypada to na noc z soboty na niedzielę, kiedy na bolid są nałożone reguły parc ferme. Instalacja lub deinstalacja odbywa się wtedy pod okiem wyznaczonego delegata technicznego FIA.
37. dick777
Jeśli Red Bull pojedzie zespołowo, to znaczy Webber "się poświęci" i przyblokuje trochę BGP-y, to Vettelowi i Alonso może udać się odjechać na tyle, że BGP-y nie zdołają znaleźć się przed Vettelem i Alonso po pierwszym pit stopie. Oj, zapowiada się ciekawy wyścig, podobnie jak cały sezon, ponieważ stawka się jeszcze bardziej zacieśniła, nie licząc maruderów w postaci BMW i Force India.
38. Matemariusz
Wg mnie KUB zacznie wyścig na twardszych oponach. Miękkie mogą nie wytrzymać tylu okrążeń na ile ma paliwa...
39. pz0
KERS to nieporozumienie. Juz wszyscy od niego uciekają. Kubica testował i mimo wszystko nie zdecydował sie na to cudo. Williams, Brawn, Toyota, RedBull, a nawet STR radzą sobie bez niego doskonale. Kubica też wypadał lepiej od Nicka. Zapomnijcie o tym że KERS coś daje. Ferrari wymyśliło jakąś ściemę że awaryjny. Guzik prawda. KERS jest w najlepszym przypadku mało użyteczny, a jak na moje oko wręcz obniżający osiągi. Kubica na 100% nie pojedzie z KERS. Jeżeli nawet zdecydowaliby się wpakować do bolidu te dodatkowe 30-40kg to balast w bolidzie jest rozłożony pod jazdę bez KERS. Dołożenie KERS w tym momencie oznacza brak możliwości walki chociażby z ForceIndia.
40. Xellos
Alonso hehehehehe, to było do przewidzenia, więc jeden odpada już, zostają Red Bulle i Brawny i długo długo nic, chyba że Toyota się poprawi, reszta za nimi, Rosberg lekki i bez rewelacji, a pozostałe cysterny liczą na deszcz albo SC...co do Kubicy to jest lekki i powinien iść do przodu, ale zamontował bym KERS. Jednak z tego tyłu stawki może się przydać. Warto zauważyć, że Glock jest podobnie zatankowany jak Robert, obaj będą się przesuwać.
41. norek7107
BMW mogło zrobić z ROBERTA cysterne i czekać na jakiś cud w postaci deszczu czy SAFETY CARa :D
42. sawekrs
Nie chce byc malkontentem, ale red bull bez kersu i dyfuzora a jakie wyniki...., co sie z bmw dzieje moze ktos madrze to mi wytlumaczy.... ?
43. pz0
36. Kaka200 - ale balastu juz nie możesz ruszać.
44. pz0
42. sawekrs - mogę ci wytłumaczyć. BMW trzyma się KERS jak rzep psiego ogona. Kers powoduje POGORSZENIE osiągów bolidu.
45. kondzio
pz0 człowieku małej wiary;)
Mogą mu zamontować KERS, balast może mieć ustawiony pod KERS i najważniejsze, gorzej już nie będzie, a KERS daje przewagę w wyścigu szczególnie na starcie, więc co ma do stracenia?
46. Xellos
jeśli nie można ruszać balastu to faktycznie jedzie bez KERS, tak czy siak patrząc na kierowców przed nim i ich formę + ich poteżne zatankowanie + ich nic nie lepsze bolidy od BMW = Kubica powinien po 1 kółku być już 10-ty
47. tomek83f
tylko pierwsza 10 jest zamknieta w padoku reszta moze robic co chce
48. dick777
kondzio, w piątek Robert osiągał z KERSem tragiczne czasy, więc jazda w całym wyścigu z tym g..nem, to poroniony pomysł.
49. kondzio
dick777 treningi też niewiele mówią o potencjale bolidu, to tylko przymiarki do ustawień. Wg mnie nawet jeśli ma to spaprać wyścig powinien przejechać choć jeden cały z KERS-em, a gorzej jak 17 i tak nie powinien być :)
50. dick777
kondzio, to już lepiej, żeby tego wyścigu, który i tak jest stracony, nie pojechał w ogóle i zaoszczędził silnik na późniejsze wyścigi.
51. pz0
45. kondzio - mogę się mylić, ale balastu już chyba nie można ruszać. Co ma do stracenia. Niewiele poza szybszym zużyciem opon i większym ślizganiem w zakrętach. W tym sezonie najważniejsze w bolidzie są opony. Kto dba o opony ten wygrywa. Podobno najdelikatniejsze dla opon są bolidy BGP. Popatrz jak pięknie szmatławiło opony Ferrari z KERS. Właśnie chyba do tej pory Ferrari było pod tym względem najgorsze. I co? Ferrari ma jakieś wyniki? Nie ma sensu wkładać KERS. To co zyskasz na tej jednej prostej natychmiast stracisz w zakrętach. Alonso miał KERS. Oglądałem wiele razy jego kilka walk z innymi kierowcami. Owszem. potrafił przytrzymać ich za plecami, ale co z tego jak na zakrętach bardzo dużo tracił. Alonso to nie półgłówek, wiedział co robi pozbywając się tego koszmarnie drogiego systemu. Nie był w stanie obronić się w zakrętach. Pogorszenie balansu jest na tyle duże że w zakrętach nie był w stanie utrzymać optymalnej linii, albo był dużo wolniejszy. Czasy okrążeń budujesz w zakrętach, a nie na prostej. Szkoda że pokazują Vmax na prostej a nie pokazują jej w zakrętach, różnica jednak wygląda na naprawdę dużą. Kers nie pomógł nikomu nawet w Bahrajnie, a tamten tor wydawał sie lepszy do wykorzystania KERS.
52. rafam
Żeby tylko przebił się przez tego dziada Piqeta i Kovala (też dziada). Bo może być nieciekawie
53. kondzio
Możliwe, że macie rację, ale dobrze pozbierać dane na przyszły sezon gdzie KERS będzie obowiązkowy :)
54. dick777
Sprawdziłem prognozę pogody - na jutro w Szanghaju zapowiedziany jest deszcz. Czyżby Nick farciarz miał być znowu drugi?
55. pz0
W wyścigu i tak może jeszcze wiele osiągnąć. Trulli pokazał w Australii że przy starcie z boksów można nawet zapudłować. Wyścig do momentu minięcia linii mety nie jest stracony.
56. gustavof199
Z pierwszej piątki najlepszą taktykę ma Alonso. Ma gdzieś paliwa na 10 okrążeń. Podczas gdy cała pierwsza piątka będzie jechać na oponach super-miękkich to Alonso jest w idealnej sytuacji, ponieważ te opony nie wytrzymają według mnie nawet 10 okrążeń i ci co będą zaczynać od tej mieszanki to zjadą już po 8 okrążeniach.Przypomnijcie sobie jak było w Australii.
57. kkarpiu
Sutil łyknie wszystkich na starcie :P
58. saint77
Mając na uwadze fakt, że ten tor jest dość szeroki, to raczej nie będzie problemu "utknięcia" za jakąś cysterną. Zwłaszcza na prostych. Ale czy różnica wagi rzędu 20-25 kg da aż tak wielką przewagę?
59. masaj
@ pz0 Problem w tym, że tak naprawdę nie mamy podstaw do stwierdzeń czy w przypadku Roberta KERS jest korzystny czy nie na tym torze. Jak dla mnie przekombinowali - po co korzystali z niego cały piątek skoro nie widzieli czy go użyją. Tylko stracili czas, który w 3 treningu nie byli w stanie najwyraźniej nadrobić. Ciekaw jestem jakie odczucia miał Robert po tym ostatnim treningu na temat słuszności podjętej decyzji o rezygnacji z KERS.
60. numenore
Bmw chyba wymysliło, że RK wystartuje na miękkich oponach i wykorzystując lżejszy bolid łyknie na starcie ze trzy cztery samochody, o ile oczywiście nic sie nie wydarzy na starcie.... Oby Sutil nie dobrał się do tyłka Robertowi bo jest troche lżejszy, ale licze, że Force India ma jednak mniejszy potencjał. W okolicach 17 okr. zjedzie na PitStop po lepsze twardsze opony i konsekwentnie bedzie kręcił kółka tak jak potrafi najlepiej, żeby zebrać chociaż punkcik. No chyba, że rzeczywiście spadnie deszcz - oby, bo to jedyna szansa na lepszą pozycję.
61. pz0
59. masaj - to że bez sensu było jechać oba treningi piątkowe z KERS to pisałem już wczoraj. Kubica często długo nie może ustawić bolidu, więc czas był bezcenny. Nie ma co teraz gdybać, trzeba coś pokazać w tej sytuacji jaka jest. My tu ciągle o Kubicy, a zapowiada się pasjonująca walka w czołówce. McLaren i Renault powoli wracają do gry, RedBull pokazał pazury, Brawn będzie musiał nadrabiać, zwłaszcza że start nie jest ich mocną stroną, Rosberg nie jest na straconej pozycji. Będzie się działo. Mam nadzieję że nie będzie deszczu.
62. kamil7671
Warto wspomniec, ze waga tych bolidow od 10 do 20 miejsca, to waga ZADEKLAROWANA. Nie jest powiedziane, ze beda miec dokladnie tyle paliwa. I teraz pomyslcie sobie, ze pierwsze 10 bolidow straci po 2 kolka(wyjazdowe i rozgrzewkowe), a inni ( w tym Kub) zatankuja tyle paliwa, ile chca mec w wyscigu, wezma pod uwage te 2 kolka na pewno. A jutro ma byc deszcz...jutro trzeba ogladac F1, a nie KUB, bo sadze, ze moze byc powtorka z 2006 i 2007:)
63. bonio
MOIM zdaniem ta taktyka dla roberta jest ZŁA dlatego ze patrząc na reszte stawki Robert nie jest ani lekko zatankowany zeby sie skutecznie przebijac (tak jak to robil Hamilton w zeszlym sezonie) ani nie jest mocno zatankowany zeby liczyc na deszcz albo SC (tak jak Nick w Malezji) On jest poprostu srednmia zatankowany ale moze jest w tym jakis głebszy pomysl SIE OKAŻE jutro
64. Trubek
Saint77-każde 10 kg paliwa to podobno 0.4s na tym torze...a co do taktyki uważam że powinni go zatankować albo lżej albo mocniej...obecna taktyka wydaje mi się oczywistym podejściem do deszczowego wyścigu założą mu twarde gumy powyprzedza bo ma lżejszy bolid a później deszczyk i jazda na pudło:D
65. Yotomeczek
>> pz0
Chyba w BMW mają jakieś dziwne rozwiązania bo nigdy nie mogli szybko ustawić bolidu. Ja bym chciał zobaczyć jak by się Robert przechechał Brownem albo RBR i co by wtedy pokazal i powiedział. A deszcz też nas nie ratuje - jak zdupczony balans to w deszczu rónice są większe niż na sucho ...
66. Mithrindil
51. pz0 - Bahrajnie? Chyba oglądamy inną serie wyscigów :P ale zgadzam się że KERS to chwyt marketingowy F1 i najbardziej smiesza mnie "problemy techniczne" ferrari :P oczywiscie mieli jakis wybuch aku itd ale w zeszlym roku mieli powazniejsze usterki zwiazane ze swiatelkami w boksie zamiast lizaka i co? Zostały światełka :P zrezygnowali z KERSa bo jest nieprzydatny - fajny na starcie, na prostej i przy obronie pozycji ale beznadziejny w zakretach gdzie naprawde buduje sie przewage. No i problemy z oponami. Wg mnie debilny przepis z tymi oponami - czemu ma to służyć ze trzeba jezdzic z dwoma kompletami roznymi? Przeciez to dodatkowo zwieksza koszty i pogarsza osiagi bolidów - powinni wszyscy miec takie same opony i problem z glowy - i taniej by wyszlo bo na pewno znalazl by sie w Chinach ktos kto by jechał tylko na jeden stop (bo twarde opony by wytrzymaly ten dystans). Przy obecnym przepisie to niemozliwe bo miekkie opony bardzo szybko sie zuzywają.
67. blue57
nie wierze w to, że ktokolwiek pojedzie 17 kółek na tych super miękkich gumach... jak dla mnie max 12... za dużo paliwa mu wlali..
68. rafam
a skąd wiesz w którym momencie spadnie deszcz i czy w ogóle spadnie
69. Yotomeczek
Ja myślę, że KERS nie jest zły sam w sobie. Powinni tylko zwiększyć minimalną masę bolidu, żeby nie kolidował z balansem a przy okazji zrównać nieco szanse dla cięższych kierowców. Może by Małysza przekwalifikować :)
70. chmurek77
Trochę dziwna ta strategia, myślałem, że Robcio będzie jechał na 3 pit stopy bardzo lekkim bolidem, żeby dużo nadrobić na tych miękkich oponach, bo i tak nie da się za długo na nich jechać, a tu w sumie normalnie zatankowany bolid, no zobaczymy, może popada i będzie ciekawie
71. pz0
66. Mithrindil - przepraszam, nieco się rozpędziłem. Oczywiście chodziło mi o Malezję :)
72. saint77
@Trubek - aktualna prognoza pogody na jutro w rejonie Szanghaju: w godzinach 12 - 18 spodziewane opady deszczu około 4,9mm:))) he.. he...... Pewnie to tylko prognoza, ale różnie być może. Jaka jest różnica czasowa? +5 godzin?
73. Mithrindil
69. Yotomeczek - zgadzam sie - podniesienie masy bolidy wyrównalo by troche szanse i mozliwosci korzystania z KERS. Swoja droga - mogliby tez wydluzyc troche czas korzystania z KERSa, wtedy by dawało to większą przewagę - na obecną sytuacje KERS jest niemal kompletnie nieprzydatny. RBR nie ma ani dyfra ani KERSa i swietnie jezdzi od poczatku sezonu.
74. jatek93
Alonso ma lekki bolid i z pewnością założy miękkie opony na start. Z miejsca weźnie Vettela, tylko będzie szybki zjazd do boksu. Ale po starcie będzie pierwszy.
75. masaj
Narzekacie na ten KERS, a McLareny korzystają z niego i o jakiś większych rozterkach z nim związanych nie mają. A odnoście tej zadeklarowanej ilości paliwa zawodników którzy nie dostali się do Q3 - czy na pewno nie muszą się tego trzymać? Trochę to dziwne, ponieważ zawodnicy z początku drugiej dziesiątki mają w ten sposób przewagę nad zawodnikami z końca pierwszej dziesiątki - znając ich wagę mogą lepiej dostosować strategię swoją.
76. rafam
Najgorsze jest to że sytuacja prawdopodobnie powtórzy sie w Bahrajnie. Piqet dostanie nowe części Toro Roso ma mieć części podobne do Red Bula a BMW ma niezawodność (i to nie bardzo)
77. da kub
Ja myślę, że Robert ma dobrą strategie, bo kilku zawodników których ma z przodu mają więcej paliwa i będzie ich brał na tej długiej prostej
78. masaj
Bardzo ciekawy wywiad z Kubicą >>> f1. sport. pl/Artykul.82+M57bdaddfd81.0.html
79. rafam
Wydaj mi się że silnik BMW odstaje od reszty. Coś jest nie tak.
80. witek70
Czy Wy czytacie wpisy innych? Powielacie opinie
81. saint77
@masaj: czytałem wywiad, zdaje się, że Robert jest zwolennikiem KERS i od Hiszpanii będzie pewnie miał go już w każdym wyścigu.... zobaczymy co z tego wyniknie. Ja raczej wątpię, aby to wniosło jakieś pozytywy, chyba że magicy z BMW naprawdę odchudzą auto o dobre 15 kg.....
82. masaj
@saint77 Jakby zapytać Roberta przed dzisiejszym treningiem pewnie wypowiedziałby się w innym tonie o KERS - chyba był naprawdę mocno przekonany, że problemy z prowadzeniem bolidu które napotkał na dwóch pierwszych treningach to głownie zasługa KERSu, i stąd ta dość ryzykowna dzisiejsza decyzja rezygnacji z niego. A wyszło na to, że w ten weekend KERS chyba bardziej mu pomagał niż przeszkadzał.
83. kondzio
Skoro Robert jest zwolennikiem KERS i tak zabiega, żeby go używać to chyba coś w tym jest.
84. dick777
Ten wywiad pokazuje, że cały czas jest ten sam problem, z którym inżynierowie BMW nie potrafią sobie poradzić, czyli takie zaprojektowanie bolidu, aby dał się łatwo zbalansować. Widać dla nich to nierozwiązywalny problem. Ten team nie ma żadnej przyszłości. W następnym sezonie zajmą miejsce Force India.
85. masaj
@dick777 To jest chyba najbardziej niepokojące. Mieli budować nowy bolid a wygląda na to, że przypomina stary.
86. david9
Oj bedzie ciekawei jutro w walce o podium bo moim zdaniem pierwsza 6 bardzo wyrównana. pirwsze 3 bolidy lekkie a z kolei Bwawny i Trulli z toyoty duzo bardziej dotankowani więc pewnie na początku wystartują na twardych oponach.
87. mrd
Moim zdaniem KUB będzie lekko zatankowany i pojedzie na miękkich oponach, dzięki czemu, może coś zyska na starcie. Po 5 kółku zjedzie do pitstopu, zaleją go pod korek, zmienią gumy na twarde i tak pojedzie już do końca.
88. da kub
Taka stwategia nie wypali, bo jak by go tak zatankowali to by robił czasy o kilka sekund gorsze na okrążeniu i jak wszyscy by byli po pierwszym zjeździe do boksów Kubica był by jednym z ostatnim jak nie ostatnim.
89. Ra-v
@mrd - czyli według Ciebie Kubica musialby przejechac 51 okrazen na jednym sestawie opon - to jest nierealne bo pewnie by nie wytrzymały a poza tym tyle paliwa na pewno sie nie zmiesci... Robert ma palwia na jakies 20 okrazen wiec pewnie ruszy na twardych...
90. Yotomeczek
@ mrd - przecież wiadomo jak jest zatankowany (i to wcale nie tak malo) ...
91. mario547
Kiedy w końcu BMW zacznie pracować dla Roberta? Jak Nick testował w Malezji w 1 treningu jazdę bez KERS to w 2 treningu wymontowali mu baterię a decyzję czy używać KERS czy nie podjęto w sobotę rano posiadając już dane z obu pakietów. Natomiast o Roberta Niemcy nie zadbali, zwlekali z decyzją o wyjęciu KERS do ostatniej chwili kiedy nie było czasu na nowe ustawienia. I jeszcze w Q1 wypuścili go za wcześnie. Skandal!!!
92. Orlo
Może BMW liczy na deszcz, Robert pojedzie na twardych, zmieni na twarde i będą liczyć że przed końcem zacznie padać i nie trza będzie zakładać miękkich?
93. mario547
No i w Malezji kiedy podjęli decyzję o użyciu KERS przez Heidfelda, w 3 treningu tylko poprawili ustawienia zastosowane w 1 treningu. Robert w Chinach wszystko zaczynał od zera.
94. michalde
patrzyłem na pogoda onet.pl - będzie 4.1mm deszczu, wyścig może być cały w deszczu, gdyż w Szanghaju będzie lało do poniedziałku
95. walerus
punktowane miejsce dla RK - nierealne...
96. jawiemwszystko
Moim zdaniem KERS nie daje wiele, a przynajmniej nie wszystkim. Co innego dyfuzor i jeśli BMW chce wrócić do czołówki to niech pracuje nad dyfuzorem, a nie eksperymentuje z KERSem. Taktyka dla Roberta dziwna. Chyba ze przewidzieli deszcz z dokładnością co do okrążenia :P Ale ja będę się skupiał na śledzeniu walki o zwycięstwo. Jak nie będzie niespodzianek natury losowej to pewnie wygra Brawn. Zwróćcie uwagę że Barrichello ma cięższy bolid od Buttona i wyższą pozycje, więc moze zmiana lidera w BrawnGP :)
97. grzybek12345
robert wygra:d Xd
98. japonia55
a Ja panowie myśle że robert bedzie walczył o punkty...........jutro pogadamy
99. mario547
Znając już wagę bolidów typuję że w normalnych warunkach powinien wygrać Button a o 2 miejsce powinni powalczyć Barrichello i Trulli. Szczęśliwy zbieg okoliczności może dać zwycięstwo Heidfeldowi a punkty Kubicy. Wprawdzie w GP Australii Trulli był na podium startując z pit line ale posiadał dobrze ustwione auto. Ale tor jest szeroki i trudno będzie o SC. Modle się o deszcz
100. masaj
@japonia55 a Ja się boję, że jak szybko nie wyklaruje się jakaś szansa na punkty, to Robert zacznie oszczędzać silnik i walki nie będzie.
101. jawiemwszystko
Jeszcze jedno ciekawe spostrzeżenie: BMW i Force India to jedyne teamy co nie miały nikogo w 10. Ale F I nie startuje z ostatniej linii, dzięki karze dla Glocka Sutil jest 18 i może tę świetną pozycję startową wykorzystać :D. A Heidfeld ma takiego farta, ze może być na podium :P
102. Cycu69
Kovalainen i Massa mają najbardziej zatankowane bolidy... Widac ze chca tu zdobyc punnkty :) Co do mario547 to deszcz mile widziany ale w dobrym momencie. A jezeli chodzi o SC to wyjechac moze:) Ciasne są zakręty w 1 sektorze, tylko ze predkosc jest tam mala, ale od razu po starcie moze byc ciekawie. Mysle ze Vettel spowolni Alonso na starcie aby Webber mogł go wyprzedzic. Moze byc tutaj dublet Red Bulla, jak Webber dotrzyma kroku Vettelowi, o Vettela sie nie boje bo ma nerwy ze stali, pokazał to w 2 czesci kwalifikacji :) Wyscig bedzie ciekawy xD
103. mario547
Widze że wielu: Kovalainen Pique Massa i gagatek Bourdais mają wyraźnie tektykę na deszcz bo przejechanie połowy dystensu na supermiękkiej gumie jest niemożliwe. A jazda w suchych warunkach z tak długim stintem będzie przynosił wiele strat z powodu degradacji opon i wagi bolidu zwłaszcza w szybkich łukach.
104. mario547
Optymistyczny wariant dla Roberta jest taki że na starcie łyka dwóch tankowców przed sobą. A potym gdyby zaczynał drugą turę postojów pojawił sie SC. Neutralizacja po 1 stincie nie byłaby tak dobra dla Polaka gdyż kilku kierowców będzie tankować wcześniej. Kubica chyba tankował będzie na 16 kółku albo wcześniej jeśli będzie dużo tracił za kamikadze Nakajimą.
105. japonia55
masaj ..spokojnie spokojnie,Robert i jego BMW spisują sie fatalnie w kwali. ale w wyścigu w drugiej cześci szczególnie Robert bedzie mocny i kto wie czy scenariusz z GP Aust. nie bedzie podobny..tylko żeby udało sie chłopakowi wyprzedzić kogoś w pierwszych okr.
106. mario547
jawiemwszystko zgadzam sie z tobą jeśli będzie padać po 22 okrążeniu to farciarz Heidfeld może nawt wygrać ale jeśli po 25 to większe szanse mają Kovalainen i Massa
107. japonia55
panowie..jak bedzie padać to scenariusz może być różny,to szanse na wygranie może mieć każdy.. oczywiście jak będzie często pojawiać sie SC to bdb dla Roberta bo może powalczyć o ważne punkty dla niego
108. krz08
myślałem że doleją mu więcej paliwa
109. saint77
jak będzie padać to przez cały wyścig i prawdopodobnie zacznie przed.....
110. jawiemwszystko
mario547 ja myślę że Heidfeld nie wygra nawet jak wyscig "ułoży sie dla niego". Chyba są jakieś limity szczęścia :) Heidfeld je wkrótce wyczerpie, tak jak Raikkonen wyczerpał kiedyś limit pecha.
111. leo_
Po mojemu il okrąż do pita: Vet(12) Alon(9) Web(13) Bar(18) But(17) Tru(19) Ros(14) Rai(23) Ham(25) Bue(22), Hei(25) Koval(31) Mas(29) Glock(15) Nakaj(26) Bourdais (29) Piquet(32) Kubica (17) Suti (13) Fisic (25). Czyli najpierw Alonso , potem całe Red Bull, zjedzie najszybciej, Kubica po 17, Heidf po około 25, a Massa, Bourdais, Piquet i Koval najpóźniej. Z czołówki dotankowani Raikonen i Hamilton.
112. jawiemwszystko
leo_ hehe ja mam wyliczenia o jedno kółko więcej dla każdego. Deszcz podczas CAŁEGO wyścigu to nie najgorsza sprawa. Ale z tych wyliczeń wynika że do punktów trudno będzie sie wbić komuś spoza czołowej dziewiątki kwalifikacji chyba że ktoś z tej dziewiątki poełni bląd, będzie SC lub zmienne opady. Choć przy tylu niewiadomych nawet ciężko jest sie bawić w typowania, ale coś mi podpowiada nie wiem czemu że wygra Barrichello.
113. leo_
No to - jawiemwszystko- mamy prawie tak samo. Na F1 wm podają jakieś zawyżone ilości kółek -o jakieś 4.
114. leo_
Oczywiście , ilości podane są orientacyjne.
115. hotshots
dick777
balans & dyfuzory, bo
BMWrak prawdopodobnie najbradziej ze stawki "odpicował" swoja bateryjkę.... ale nie bolid.....podziwiam niemiecką precyzję, ale nie refleks i spontan
116. jaros69
Tak realnie to BMW jest słabe w tej chwili i jeśli ktoś wierzy w cuda - pudło dla HEI-a to gratuluję samopoczucia. Inni kieowcy będa pewnie przepuszczać Niemca, a nie tak jak ostatnio w Malezji łykać jak Francuzi ostrygi. Button jest poza zasięgiem mimo, iż forma RBR - rewelacja. Sądze, że Alonso straci pozycję po 1 pit-stopie tak jak w Hiszpanii, szkoda..
117. Rk3
Wydaje się że czołówka+Kubica??, Sutil, Glock, Rosberg zacznie wyścig na s-miekkich także może się okazać że po 9-10 okr te opony nie bedą nadawaly sie do jazdy i być może będziemy mieli nieco szybsze zjazdy do pit ale to już tylko moje przypuszczenia
118. renault f1
Chciałam powiedzieć , że bardzo mi przykro... z tego powodu ,że co niektórzy użytkownicy nie wiedzą co pisać (chodzi mi w tym przypadku o ALONSO) np. zachwycają się 2 pozycją ,ale gdy zostanie ujawniona ilość paliwa w bolidach ,ukazują się komentarze typu ;'Alonso hehehehehe, to było do przewidzenia, więc jeden odpada już" . Dla kogoś to jest może śmieszne ale na pewno nie dla mnie , więc bardzo proszę szanujmy imię kierowców i własne .A pro po tej małej ilości paliwa u ALONSO może się sprawdzić , jeżeli taktyka Renault będzie dobra , jutro sie wszystkiego się dowiemy. Pozdrawiam wszystkich użytkowników.
119. dick777
Podziwiam tych wszystkich, którzy widzą jutro Roberta na podium, a w najgorszym przypadku na punktowanym miejscu. Też jestem z natury optymistą, ale mój optymizm ma swoje granice i widzę punkty tylko w przypadku dużego zamieszania na torze, deszczu i niebywałego szczęścia.
120. pjc
Ja mimo wszystko wierzę,że uda mu się zdobyć pierwsze punkty.
Podium? Chyba jest za daleko.
121. Robson13
Kubica ma przed soba samych ciezkich... Ale i tak mu beda uciekac takimi cysternami bo BMW "jest" przecierz na czele stawki :D
122. tomek83f
ja mysle ze wiekszosc kierowcow wystartuje na s-miekkich gumach
123. poter
Renault ma dobrą strategię: Alonso zjeżdża pierwszy na pita a Piquet sie rozwala zaraz jak Alonso powróci na tor. Potem zjeżdża cała reszta i Alonso prowadzi z przewagą 30s. Bez problemów po 2 pit stopie utrzymuje swoją pozycje spokojnie wygrywając wyścig. Pamiętacie Singapur?
124. Beretx
Co do Fernando to moim zdaniem ich strategia jest dobra, ale w przypadku, gdy nie będzie padać co jest raczej mało prawdopodobne według prognoz.Alonso powinien wyjechać na super-miękkich i szybko zjechać na pit lane w końcu te opony raczej nie wytrzymają więcej jak 10-12 kółek.Przynajmniej ja tak myślę
125. yantar
Ciekawe jak jutro pojedzie Ferdek. Ile zaslugi w tej drugiej pozycji przez wage bolidu, a ile przez prowizoryczny dyfuzor. Choc z drugiej strony liczy sie wynik koncowy. Kubica minimalne szanse na zapunktowanie, teraz to juz ruletka z ustawieniami i pogoda bo w normalnej walce szkoda gadac. Zreszta najpierw sie trzeba pomodlic, zeby wyjechal z pierwszych lukow, bo z ta przyczepnoscia jak bedzie kraksa to ma marne szanse wyminac przeszkody. Chyba tylko Koval bylby wiekszym pechowcem niz RK gdyby sie wylozyl na poczatku.
126. jawiemwszystko
A moim zdaniem Fernando szybko spadnie gdzieś pod koniec 10tki i już do trójki nie wjedzie. Chyba że coś się wydarzy. Żeby wygrać trzeba mieć troche więcej paliwa. Button trochę zawalił kwalifikacje i chyba tylko to moze pocieszać Alonso. Jeśli nie wiecie na jakiej podstawie sądze ze Jenson zawalił to wyjaśniam. Mógł byc 3, przed Weberem, bo on miał 0,06s nad Barrichello, który był cięzszy od Buttona o jakieś 3kg, czyli wg. przelicznika 0,3 - 0,4s czy coś takiego.
127. pinkb
nie doceniacie vettela w tm sezonie jeszcze zamiesza a robert jutro na sto procent zajedzie wysoko -uratuje go dobra taktyka -oby samochod nie zawodl
128. japonia55
pinkb... masz racje. zgadzam sie z tobą w 100procentach że wszyscy mówią i piszą o faworytach a nikt nie pisze o bardzo dobrym kierowcy jakim jest VETTEL
129. saperkat
jezeli bedzie padac to moze duzo dziac sie w 1 zakrecie i na 1 okrazeniu i w sumie w takich warunkach dobdze jest jechac jako pierwszy albo na koncu stawki - tylko z tych dwoch punktow mozna "kontrolowac" wszystkich kierowcow
130. tegas
zadnego deszczu nie bedzie a najlepsza taktyka vettelai webber na podium
131. dar_ek
Dla 130.: Shanghai Weather Tomorrow: Cloudy skies early. A few showers developing later in the day. Chance of rain 50%.
132. vincent86
shower to nie desz, przejściówki sobie poradzą idelnie z taką mrzawką. Przy 50% szansie na deszcz, nie sądzę, żeby spadł taki, który by solidnie zamieszał w wyścigu..
Trzymam kciuki aby Robert nie utknął na długo za cięższymi samochodami, jak szybko awansuje parę pozycji, to później może mu pójśc nieźle, moze nawet dojedzie na punktowanej pozycji.. No i osobiście wątpię w deszcz i generalnie ogarnia mnie smutek z powodu początku tego sezonu.. A tak na niego czekałem..
133. nolte
Nie sądzicie, że jesteśmy w niewoli paru mitów na temat F1, z których podstawowym jest genialna jazda Roberta po mokrym?
134. nolte
Sądząc po wadze bolidu Heikkiego, to trzyma w nim teściową z efektem jo-jo
135. adamisco
gdyby Robert miał porządną ekipę to było by ok jak narazie to tylko z nim eksperymentują w gp australii miał całkiem niezłe autko i dobre wyniki ( niestety kraksa ) gp malezji wymienili na wyścig silnik i niestety KLAPA a teraz wrzucili mu kers kiedy nie miał jeszcze czasu na testowanie
136. Rk3
133. nolte, Nie słyszałem o takim micie żeby Kubica jeździł genialnie na deszczu. Natomiast słyszałem i widziałem że radzi sobie nieźle;)
137. maslo274
z doswiadczenia wiem ze bedzie bardzo ale to bardzo trudno na punkty dka kub, ale ide juz spac bo zapowiada sie ciekawy wyscig
138. lukasz123
Jak bedzie padac to kubica musi uważa aby nie wypaś z toru i mogą byc punkty dosyc spore
139. mawek
a Shanghaju pada lekki deszcz w tej chwili, szkoda że nie po jakichś 15 kółkach
140. jawiemwszystko
Akurat lekki deszcz, który pada przez cały wyścig to nikogo nie urządza, ani nikomu nie przeszkadza. Może najlepiej będą mieli ci z czuba. Choć z drugiej strony ich taktyka weźmie w łeb, bo mieli najpierw jeździć na oparach na miękich oponach, a tu nic ze strategii oponowej nie wyjdzie.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz