BMW ponownie oprotestowało dyfuzory
Zespół BMW Sauber F1 zgłosił nowy protest przeciwko projektowi dyfuzorów w samochodach Toyoty, Williamsa i Brawn GP.Jak wyjaśnił rzecznik BMW, protest złożono by w przypadku uznania dyfuzorów za nielegalne, ekipy zostały wykluczone także z GP Malezji.
"Protest jest czysto formalny. Naszym celem było upewnienie się, że rezultaty wyścigu w Malezji zostaną wzięte pod uwagę podczas apelacji 14 kwietnia."
komentarze
1. tt16
Racja!! Trzeba walczyć o swoje.
2. dawid13xD
No tak ale wątpie w to że uznają je za nielegalne.
3. Raven89
Gdyby nie dyfuzory,to BMW byłoby najlepszym teamem - nic dziwnego,że protestują ;)
4. Ra-v
wedlugm nie to dyfuzory na 75% zostana uznane za legalne... trzeba jakos przeczekac do Hiszpanii az inni zaopatrza sie w nowe wynalazki :)
5. dawid13xD
No nie wiem według mnie Red Bull jest lepszy
6. marrccia18
no właśnie to tylko te dyfuzor gdyby ich nie było to Kubica i bmw byli by najlepsi
7. sylweq
RedBull jest lepszy od BMW a nie ma dyfuzorów
8. pkas
Nie takim najlepszym. Red Bull jest co najmniej tak samo szybkie jak BMW i również nie korzysta z powiększonego dyfuzora..
9. pz0
dajcie sobie w końcu siana z tymi dyfuzorami
10. totalfun
Najwięcej do wygrania w tym sporze ma Red Bull. Podobno ich konstrukcja nie pozwala na użycie nowych dyfuzorów. A gdyby zakazali ich używania to Vettel byłby poważnym kandydatem do MŚ... Ciekawe ile w FIA jest niemieckich lobbystów...
11. walerus
walczyć! a po cichu testować to rozwiązanie....
12. Piotr_the
Widać,że Red Bull nie ma dyfuzorów i walczy o podium a w dziszejszych kwalikacja był lepszy od BMW!! i od paru kierowców z dyfuzorami!
13. fezuj
Niezła zagrywka bo na to chyba nikt inny nie wpadł choć wynik raczej jest przesądzony, dobrze to ujął @walerus :)
14. sivshy
wątpię, aby czyjakolwiek konstrukcja, w której założeniach nie był ujęty taki dyfuzor, dała w połączeniu z nim takie rezultaty, jak w przypadku Toyoty, Williamsa i Brawna. Wręcz przeciwnie. Może się okazać, że montaż takiego dyfuzora i konieczna w zwiazku z tym modyfikacja nadwozia w celu odpowiedniego poprowadzenia powietrza, mogą dać skutki odwrotne do zamierzonych.
15. Skoczek130
Mimo, iż w BMW Jeździ nasz Robert, mam nadzieje, że ich protesty, jak również pozostałych teamów zakończą się fiaskiem.
16. kuba1808
@sivshy Mario w jednym z wywiadów wspominał, że testowali już podobne rozwiązanie i dawało ~0,5 sek. na okrążeniu.
17. krz08
nie mogą tego posiedzenia zrobić wcześniej
18. GrzesB
Zakończą się fiaskiem z prostej przyczyny - sukecsy Browna czy Toyoty są niezbędne do utrzymania tych teamów w F1 - inaczej mogą sie wycofać... w związku z powyższym władze FIA napewno uznają je za legalne... bo tym sportem (jak każdym innym) rządzi kasa...
19. Qbus81
tak jest! tak trzeba! a tymczasem w Hinwil inżyniery już kombinują "jakby to tu wsadzić"
20. niza
jak dla mnie to jest bezsensu. Wiadomo nie od dziś, że tak czy tak te dyfuzory uznają za legalne. Nie ma innej opcji. Dopiero teraz dzieje się dużo w F1, na torze rządzą ekipy które w poprzednim sezonie plasowały się w środku stawki bądź pod koniec. Nic tak nie przyciąga uwagi kibiców jak takie przetasowanie stawki
21. Matemariusz
BMW wcale nie jest gorsze od Red Bulla. Wystarczy popatrzeć ile kto waży po Q3...
22. jantar321
GrzesB (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Zakończą się fiaskiem z prostej przyczyny - sukecsy Browna czy Toyoty są niezbędne do utrzymania tych teamów w F1 - inaczej mogą sie wycofać..... hmmmm no to teraz inne,pozostale, ekipy bede groziły wycofaniem
23. karol_zary
Powiem tak. Dyfuzory można niejako uznać za nielegalne , gdyż podczas testów w przerwie zimowej zespół SF zapytał FIA , czy można takie dyfuzory zastosować , po czy m FIA odpowiedziało ,że nie . Problem w tym ,że te owe 3 zespoły zaryzykowały i wyposażyły swe bolidy w owe dyfuzory. FIA podczas weekendu wyścigowego w Australii odrzuciły protest i największy problem to teraz ta sprawa przed sądem , ponieważ wyszłoby na to , że gdyby zmieniliby zdanie,oznaczałoby pomyłkę. Cóż, mają teraz ciężki orzech do zgryzienia.............;)
24. sivshy
@jantar321: Sugerujesz, że asy z poprzedniego roku będą chciały się wycofać po jednym nieudanym sezonie? Że taki McL, czy Ferrari, które kojarzą się głównie z tym sportem, mogą sobie na to pozwolić? Daj spokój... Co innego taka Toyota, która zwykła mieć jeden z największych budżetów, a nie odnosiła sukcesów. Szefowie koncernu mogli się w końcu wkurzyć i odejść, czyż nie? Albo taki Williams, który przez ostatnie chude lata, ledwo wiązał koniec z końcem, lub Brawn, z którym bez sukcesów mogłoby być cienko po tym, jak skończyłaby im się kasa od Hondy... Zabronienie tym teamom używania tych dyfuzorów nie leży bynajmniej w interesie F1, więc moim zdaniem nie ma takiej opcji, aby teraz zabroniono im ich używania. A inni mogą co najwyżej spróbować skopiować to rozwiązanie i sprawdzić jak będzie współgrało z ich konstrukcją.
25. SFR
Wg mnie nie powinno być żadnych luk w przepisach . Jasno sprecyzowane !!! takie same dyfuzory dla wszystkich ! bo tak to jest jak jest , a gdy je np zaakceptują to nie szybko inni będą w stanie użyć swoich , o ile się na nie zdecydują .
26. muze76
f1 niby taka precyzyjna, a nie dopatrzyli kwestii dyfuzorów, wszystko inne gra, a ten szczególny element pozostaje pod znakiem zapytania, kolosalna zmiana w regulaminie, a FIA nie jest w stanie określić, co jest prawidłowe a co nie, ktoś tu "kręci" i nie jest to przypadek
27. darecky3
karol_zary, ok, pozwol ze pojde Twoim tokiem rozumowania, piszesz ze skoro SF pytala sie o taki dyfuzor i FIA odrzucila a zespoly ktore zaryzykowaly maja niby legalne dyfuzory, to czy zadales sobie pytanie lub ktokolwiek z was, ale tak uczciwie, kto widzial z was legalny i "nielegalny" dyfuzor? Mysle ze Brawn widzial swoj, Toyota swoj, Williams swoj, to samo scuderia, renault i inni pozostali. Teraz pytanie drugie. Protest dotyczy tylko tylniej koncowki, jej ksztaltu i wymiarow na wyjsciu i tutaj moga miec pewne obligacje bo czesc z nich patrzac od frontu nie miesci sie forma w rozmiarach lecz te rozmiary sa cofniete glebiej poza sfere objeta ograniczeniami. Kolejna sprawa, ktora dotyczy mojego pierwszego razu. Skad taki np Flawio moze wiedziec jaka byla roznica pomiedzy jego prototypem a aktualnym u Brawna GP. Byc moze i ksztalt koncowki mieli podobny ale to tylko koncowka. Moze jednak w calosci, czyli tam glebiej gdzie nikt nie wie jak wyglada u konkurencji byl calkiem poza dozwolonym standardem? Skad Flawio wie jak wyglada caly dyfuzor u innych?
28. darecky3
Teraz starcie sedna sprawy. Flawio i Scuderia pytaly o legalnosc, projekty FIA odrzuca. 1:0 dla slabszych. Brawn, Wiliams, Toyota montuje, FIA uznaje za legalny 1:1. Slabsi protestuja FIA bada i uznaje za legalne. 1:2 dla sprytnych. Jak myslisz jaki bedzie werdykt 14 kwietnia? Teraz z innej manki. Skoro "poszkodowani" dostali odprawe ze ich projekty byly nielegalne i teraz wykorzystuja to jako argument w protescie to Brawn powie w sadzie to samo, sorry panowie ja tez pytalem, to samo zrobila Toyota i Wiliams. Mamy odpowiedz na pismie ze projekty byly legalne. Znowu 1:1. Malo tego asy poszkodowanycgh sie koncza. Brown wyciagnie jeszcze jednego. Wlaziliscie pod moj samochod z podpisanym protokolem projektu legalizacji nieszczesnego dyfuzora. Mierzyliscie, kalkulowaliscie, sprawdzaliscie prawidlowosc wykonanego podzespolu i nie ma tam niczego legalnego. Mam kolejny protokol. 2:1 dla Browna, Toyoty i Wiliamsa. Teraz zdejmijcie gajerki i wlazic pod samochod z miarkami bo juz nie mam czasu dluzec tu siedziec. I pewnie bedzie .....3 do jednego hahahahahahahahahaha
29. darecky3
*nielegalnego (czwarty wers od dolu)
30. MasterOD
Jeśli wycofają te dyfuzory nastanie stary porządek świata :D. Chociaż patrząc na obecną forę ferrari i mclarena wątpię w to co przed chwilą napisałem :). Ale będzie to na pewno plus dla BMW które wtedy walczyło by na pewno do ostatnich chwil o mistrzostwo :D.
31. Stefan.gr
Według mnie to FIA sama się pogubiła w swoich zawiłych przepisach. No i teraz nie wiedzą jak mają wyjść z tej nieszczęsnej sytuacji. Poprostu pani się ośmieszają!
32. Stefan.gr
Według mnie to FIA sama się pogubiła w swoich zawiłych przepisach. No i teraz nie wiedzą jak mają wyjść z tej nieszczęsnej sytuacji. Poprostu sami się ośmieszają!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz