komentarze
  • 79. piotrek74
    • 2008-09-30 21:24:48
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    motaszek66 >a jak cztery pierwsze zespoły będą miały paliwa po jednym okrążeniu więcej to który wygra zespół ? ten co ma cysternę ? czyli ostatni

  • 80. leo_
    • 2008-09-30 21:26:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No właśnie, sama redukcja prędkości przy SC nie jest dobra, bo wtedy zyskali by Ci co zjechaliby do boksów. Dlaczego? Bo zjazd w czasie neutralizacji i tym samym w czasie ograniczenia do stałej ale małej prędkości byłby korzystny dla zjeżdżających (przejazd przez pit lane by zajmował tyle samo co zawsze, a ruch na torze byłby przecież wolniejszy, czyli zyskiwałoby się pozycję w stosunku do sytuacji przed zmianą przepisów). Tak więc trzeba by było to jeszcze dopracować, np wyjazd po wykonanym pit stopie za tym kierowcą, za którym się jechało przed zjazdem (jak pisze też lewusFIA) . Mam tylko nadzieję że takie rozwiązania nie wywołałyby jakiś dodatkowych problemów. Ale rzeczywiście chyba najprostsza byłoby likwidacja dotankowań: niech każdy leje tyle żeby wystarczyło na cały wyścig.

    nie skomplikowałoby yto zabardzo ale niestety by to też skomplikowało regulamin. Chyba stosunkowo proste rozwiązanie to obowiązek wyjazdu za zawodnika za którym się jechało przed takim zjazdem do boksów. Najprostsze byłoby rzeczywiście

  • 81. leo_
    • 2008-09-30 21:27:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Sorki, oczywiście powinno być bez ostatnich 3 linijek.

  • 82. masaj
    • 2008-09-30 22:36:41
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @leo_
    Z tego co można było wyczytać ograniczenie prędkości obowiązywałoby jedynie na odcinku na którym jest niebezpiecznie. Nie da się wymyślić chyba nic lepszego. Pozostałe pomysły, które są rzucane na forum nie rozwiązują problemu neutralizacji, bo w ich przypadku dalej konieczna byłaby wizyta SC na torze co wypacza wyścig. W przypadku systemu nad którym pracują obecnie chyba tylko w jednym przypadku wystąpiłaby niesprawiedliwość - gdy jacyś kierowcy musieliby o jeden raz więcej od pozostałych pokonać strefę "niebezpieczną" z ograniczeniem prędkości. Wydaje się jednak, że zapewnienie by każdy kierowca tyle samo razy zwalniał na tym odcinku nie powinno być problemem.

  • 83. astrostar
    • 2008-09-30 22:59:11
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    LewusFIA - zgoda że neutralizacja jest wstrzymaniem wyścigu i nie powinno się nic zmieniać ale z całej tej dyskusji podobają mi się najbardziej dwa pomysły:
    1 (mój) jazda przez cały wyścig bez tankowania plus odblokowani rozwoju silników by były oszczędne / ekologiczne (to takie teraz modne :-) 2 spodobał mi się też pomysł darecky3'a - obowiązkowe zjazdy do boksu i lotny start za SC w kolejności jak przed neutralizacją

  • 84. lewusFIA
    • 2008-10-01 00:00:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-09-30 22:59:11 astrostar ; zastanów się ile będzie ważyć bolid z paliwem na cały wyścig i jak się mają do tego kwalifikacje w obecnej formie, natomiast pomysł dareckiego jest dobry, tylko żaden bolid nie może stać tak długo bezczynnie, jak myślisz dlaczego ciągle jeżdżą w trakcie neutralizacji, przecież mogliby się gdzieś po drodze zatrzymać do uprzątnięcia toru bez zajeżdżania do PL i po sprawie, pomyśl. Pozdrawiam

  • 85. pz0
    • 2008-10-01 11:17:39
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Pomysł dareckyego jest też ma poważne wady. Jeżeli tankowałeś tuż przed SC to tracisz powiedzmy 5 pozycji. Ci co tankują w czasie SC nie tracą już pozycji bo wyjeżdżają w kolejności takiej w jakiej został wstrzymany wyścig. Tankowanie na cały wyścig nie podoba mi się bo wylatuje jeden z ciekawych elementów całego cyrku. Pomysł FIA najbardziej mi przypadł do gustu. Trzeba sobie zdać sprawę z jeszcze jednej rzeczy. SC zawsze w jakimś stopniu wypaczy wynik, chodzi o to aby to zminimalizować.

  • 86. kumahara
    • 2008-10-01 11:33:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-10-01 11:17:39 pz0 ; dlatego lewusFIA dobrze mówi, że ci co tankują w czasie SC muszą ten pitstop powtórzyć w czasie wyscigu, ja tak to zrozumiałem i wydaje mi się, że jest to dobry pomysł by kierowcy unikneli niesprawiedliwej kary.

  • 87. kumahara
    • 2008-10-01 12:41:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    oczywiście kolejność kierowców
    po zjechaniu SC z toru jak przed jego wjazdem na tor.

  • 88. pz0
    • 2008-10-01 15:42:47
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Przecież powtórzenie pitstopu to obecny przepis. Kara 10 sekund to jest właśnie ta powtórka stopu oddawana po restarcie. Ciągle nie wiem po jakie licho tyle kombinacji jak rozwiązanie problemu jest proste bez żadnego oddawania, ustawiania szyków, przeliczania.

  • 89. lukas_e
    • 2008-10-01 16:03:24
    • *.133.159.163

    A może jeszcze inaczej? W pitlane jest ograniczenie prędkości do 100 lub 80 km/h (zależnie od toru - z tego co wiem - mogę się tu mylić ale nie to jest sednem). W trakcie neutralizacji może wprowadzić ograniczenie prędkości w pitlane jeszcze niższe - tak aby tankujący tracił odpowiednią ilość czasu do wolniej wtedy jadących po torze? Powinno się to udać określić. I wtedy mamy normalnie ograniczenie w pitlane 80km/h i w trakcie neutralizacji np 40km/h (przykładowo).

  • 90. kumahara
    • 2008-10-01 17:47:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-10-01 15:42:47 pz0 ; ale w obecnym przepisie kierowca po pitstopie ląduje na końcu stawki a w tym o którym mowa wraca na miejsce zajmowane przed zjazdem na przymusowy pitstop, tu tkwi cała różnica eliminująca karę za pitstop w czasie neutralizacji. Przynajmniej ja tak to zrozumiałem i jak najbardziej popieram takie rozwiązanie.

  • 91. masaj
    • 2008-10-01 19:40:16
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Podobnie jak @pz0 nie rozumiem po co te dywagacje - wymyślanie coraz to nowych zasad. Przecież trwają prace i testy chyba najlepszego systemu jaki można zaproponować. Trzeba jedynie trzymać kciuki by się udało i jak najwcześniej był wprowadzony

  • 92. pz0
    • 2008-10-02 09:51:15
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Jak ląduje na miejscu zajmowanym przed przymusowym PitStopem to po co ten przymusowy PitStop?

  • 93. lewusFIA
    • 2008-10-02 11:43:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wiesz co pz0, chyba 'lecisz w gumę', przecież to jest proste jak drut i albo sie bawisz albo nie chcesz tego pojąć, żonie której daleko do Twojej wiedzy o F1 raz wytłumaczyłem i zrozumiała w czym rzecz a Ty znawca - no nie wygłupiaj się. Przeczytaj uważnie co napisane w tym temacie o ile wogóle to Cię interesuje, no dobra jeszcze raz to napiszę na konkretnym przykładzie. Załóżmy Kubica ma paliwa na 18 okrążeń tzn. że na 18 okrążeniu MUSI zjechać na pit stop, ale na 17 okr. wyjeżdża SC, pit laine zamknięte, ale Robert nie ma wyjścia, wykonuje zabroniony pit stop po czym wraca nie na koniec stawki a na miejsce powiedzmy 4 bo takie zajmował przed zabronionym pit stopem, karuzela krąży jeszcze 2-3 okrążenia i lotny start. Teraz Robert musi wykonać taki sam pit stop, który wykonał w czasie neutralizacji, ponieważ gdyby tego nie zrobił miałby pit stopa za friko a przecież na 18 okrążeniu i tak musiałby zjechać do pit laine nawet gdyby nie było SC i to jest właśnie ten pit stop, który musi jakby 'oddać' gdyż wykonał go w czasie gdy wyścig nie był rozgrywany, w ten sposób nie ponosi kary za wykonanie zabronionego pit stopu, który jest tym pit stopem z 18 okrążenia ale jakby przesuniętym w czasie i wykonanym na przypuśćmy 21 czy 22 okrążeniu. Mam nadzieję, żę może zrozumiesz o co chodzi, to naprawdę proste ! Pozdrawiam.

  • 94. Budyn_F1
    • 2008-10-02 12:02:38
    • *.199.253.213

    Powinni natychmiastowo od przeszlego sezonu zmienic przepisy!!!

  • 95. pz0
    • 2008-10-03 11:35:04
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Cały czas to rozumiem. Powiedz mi jeszcze po tym stopie na 21 okrążeniu, gdy cała stawka jest spłaszczona na którym miejscu prawdopodobnie wyląduje Kubica. Moim zdaniem przy spłaszczeniu ląduje na końcu. To naprawdę proste. Czyli jadąc na 4 miejscu i mając nawet minutę przewagi nad piątym po tych manewrach tracisz wszystko. Teraz zrozum o czym ja piszę. Robisz PitStop normalnie bo boksy otwarte, normalnie tankujesz, normalnie wyjeżdżasz i tracisz tyle co normalnie. Kapujesz? nie jest prostsze i bardziej sprawiedliwe? Twój pomysł niewiele różni się od tego obecnie obowiązującego, jedyna różnica polega na tym że przed karnym postojem nie tracisz pozycji. Czyli Twój pomysł sprowadza się d tego że na koniec stawki wylatujesz nie na raty tylko za jednym zamachem.

  • 96. lewusFIA
    • 2008-10-03 12:22:50
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tylko obecnie pechowiec po przymusowym pit stopie ląduje na końcu stawki a potem po karnym 10sek. postoju w pitlaine ląduje znów na końcu ale z ok. 30sek dodatkową stratą czsową i chodzi o zlikwidowanie tej dodatkowej niesprawiedliwej straty czasu.

  • 97. pz0
    • 2008-10-03 15:03:32
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Skoro wylądowanie na końcu stawki bez dodatkowej straty 30 sek jest sprawiedliwe to Twój pomysł jest bez zarzutu. Mi dla odmiany chodziło o to żeby nie było w ogóle straty. Wypowiedź Kubicy ''Moja faworyzowana reguła, którą jednakowoż zawsze miałem na uwadze myśląc o SC, to wrócenie do reguły sprzed 2-3 lat. Tak naprawdę sądzę, że właśnie ona była tą najlepszą opcją''. Czyli to o czym trąbię od bardzo dawna. Jak się uparłeś to niech będzie że Twoja reguła jest lepsza.

  • 98. lewusFIA
    • 2008-10-03 17:05:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Cieszę się pz0, że zrozumiałeś o co mi chodzi, natomiast straty wynikającej z samego wyjazdu SC na razie nie da się wyeliminować, no chyba że zlikwidować SC ale wtedy mamy kolejny problem - bezpieczeństwo.

  • 99. pz0
    • 2008-10-03 17:26:21
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Tą Twoją propozycję to ja od początku rozumiałem, lecz do tej pory nie rozumiem w czym ona jest lepsza od tego co było 2-3 sezony temu, albo ta nowa propozycja - ograniczenie prędkości w zagrożonym sektorze, ponieważ przy twoim rozwiązaniu straty są gigantyczne, natomiast przy poprzednim rozwiązaniu strat praktycznie nie było.

  • 100. lewusFIA
    • 2008-10-03 17:38:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mi chodziło o zlikwidowanie kary 10 sek postoju w pit laine, jakie gigantyczne straty? takie same jak kierowców wykonujących pit stop gdy już jest otwarte pit laine, czyli bez kary.

  • 101. pz0
    • 2008-10-04 10:37:08
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Strata jednej pozycji to dużo większa strata niż strata nawet 30 sekund przewagi bez utraty pozycji. Z tym że to rozwiązanie co mi się podoba nie powoduje żadnych strat. Twoje rozwiązanie powoduje powoduje pewną utratę kilku - kilkunastu pozycji ponieważ stawka jest już spłaszczona. Przy tym moim rozwiązaniu jesteś w stanie wykorzystać przewagę którą zbudowałeś w trakcie wyścigu i na dokładkę to moje rozwiązanie jest beznadziejnie proste - zjeżdżasz, tankujesz, wyjeżdżasz i tam gdzie jesteś tam zostajesz, nie wymaga żadnego oddawania pozycji. Zresztą ta dyskusja jest jałowa, bo i tak będzie wprowadzane w życie to rozwiązanie które mi (Kubicy zresztą też i FIA też) się podoba. Powtarzam rozwiązanie jest banalne i proste. Boksy nie będą wcale zamykane, tankowanie w dowolnym momencie bez zbędnego kombinowania.

  • 102. Andy Cho
    • 2008-10-04 18:38:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wyścig to nie totolotek ma wygrać najszybszy a nie szczęściarz koniec kropka

  • 103. dziarmol@biss
    • 2008-10-05 19:51:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-10-03 17:38:46 lewusFIA-gratuluję Ci cierpliwości w tłumaczeniu hehe pełen szacun pozd.

  • 104. pz0
    • 2008-10-06 11:16:26
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    dziarmol, tylko ze ja cały czas twierdzę że rozumiem o co chodzi lewusFIA, jedynie nie rozumiem co w tym rozwiązaniu jest takiego rewelacyjnego, co jest lepszego od rozwiązania które nie powoduje żadnych strat, nie ma zamykania boksów, oddawania pozycji, liczenia czasu tankowania, i jest tak proste, że nawet debil powinien je zrozumieć. Widzę dziarmol, że nadal nie umiesz czytać, albo nie potrafisz zrozumieć tego co czytasz. Dziesięć razy piszę to samo, a mimo wszystko niektórzy nie potrafią zrozumieć.

  • 105. lewusFIA
    • 2008-10-06 17:40:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dzięki dziarmol, równiez pozdrawiam. @ pz0, tylko jeszcze mi powiedz kto nie ponosi żadnych strat w czasie wyjazdu SC, bo z tego co piszesz 10 razy to tego samochodu poprostu nie ma a przecież dyskusja tyczy właśnie w sytuacji neutralizacji wyścigu, każdy debil powinien to zrozumieć no ale Ty nim jak widać nie jesteś !

  • 106. dziarmol@biss
    • 2008-10-07 16:28:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-10-06 17:40:05 lewusFIA -buhaaaaaaaaaaaa

  • 107. pz0
    • 2008-10-07 20:29:41
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    lewusFIA, rozwalasz mnie kompletnie. Tak, masz rację, strata powiedzmy jedynie 30 sekund przewagi i jedynie 15 pozycji na tankowanie to żadna strata, genialne rozwiązanie, o wiele lepsze niż gigantyczna strata aż 30 sekund przewagi bez straty pozycji. Oczywiście o wiele łatwiej jest wyprzedzić 15 bolidów i nadrobić znowu te 30 sekund niż nadrobić 30 sekund bez konieczności wyprzedzania. BRAWA za pomysł. Że przy SC stawka się wyrównuje to oczywiste, chodziło mi jedynie o nie zaliczanie kolejnych strat, ale jak widać to jest za trudne do zrozumienia, że dziarmol nie zrozumie to wiedziałem, zawsze miał z tym problemy, ale sądziłem że Ty osiągniesz jakiś minimalny poziom zrozumienia. Niech Ci będzie. Twoje rozwiązanie jest najlepsze, bo traci się jedynie całą przewagę i kilkanaście pozycji, czyli straty są minimalne, ja się poddaję.

  • 108. lewusFIA
    • 2008-10-07 22:55:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Miałeś rację dziarmol, pz0 gdy brak mu odpowiednich argumentów zmienia temat, pozdrawiam. @ pz0, inni zrozumieli jakoś...

  • 109. pz0
    • 2008-10-08 13:20:15
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Do tej pory pisałem na temat zmiany zasad neutralizacji. Przyznaję Ci znowu rację, zabrakło mi argumentów więc zmieniłem temat i zacząłem pisać dla odmiany o zmianach zasad neutralizacji i korzyściach wynikających z utraty pozycji w czasie oddawania tankowania przy zamkniętych boksach w czasie neutralizacji. Poza tym piszę Ci przecież że już rozumiem że zaproponowane przez Ciebie ''oddawanie'' tankowania przy zamkniętych boksach jest lepsze niż nie zamykanie boksów.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo