komentarze
  • 1. lukasz1
    • 2008-09-04 15:32:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To mugł byc losowy przypadek. A pozatym Cultard miał wiele kontaktuw, gdyby nie to może by zajoł wyrzsze lkoaty. A Weber ruwnierz popełniał błędy.

  • 2. dziarmol@biss
    • 2008-09-04 16:15:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Czyli tak jak pisałem wcześniej wszystkie teamy oprócz BMW i Renault "rasują" swoje motory mimo zamrożenia

  • 3. Niespokojny
    • 2008-09-04 16:17:22
    • *.tvgawex.pl

    ...,a lukasz1! Proszę,nie pisz już w necie nic więcej,póki podstawowych zasad pisowni się nie nauczysz!!!

  • 4. walerus
    • 2008-09-04 16:21:24
    • *.klingspor.pl

    cóż ferrarki wszystkim dac to BMW i Renault będą wąchać dymy ferrari i zespołów z silnikami ferrari - silnik ferari jest lepszy niż silnik Hondy plus kierowca (Sato) gratis...... lub reanault + Alonso nie gratis.....

  • 5. legolego79
    • 2008-09-04 16:42:36
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Po takiej wypowiedzi mozna wyciągnąć ciekawy wniosek. Skoro są to siostrzane teamy to mogą się w pełni wymieniać detalami budowy silników.... ???

  • 6. mapo43
    • 2008-09-04 16:49:19
    • *.dyn.optonline.net

    Dajcie namiar gdzie moge zobaczyc GP Valenci.

  • 7. jaros69
    • 2008-09-04 16:54:05
    • *.chello.pl

    Silniki Ferrari miodzio, ale Mercedesa wcale nie gorsze. Także możemy spodziewać się ekscytującej końcówki tego sezonu. Bez wątpienia.

  • 8. sandacz303
    • 2008-09-04 16:56:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    lukasz1 ... niespokojny ma racje, najpierw sie naucz troche z ortografii, potem pisz, bo od tego twojego komenta az oczy bola jak sie czyta xD

  • 9. matwit
    • 2008-09-04 17:01:47
    • *.ztpnet.pl

    lukasz1... nie widzisz, że jak zrobisz błąd ortograficzny to w polu komentarza masz te wyrazy podkreślone jak w WORDzie? Weź z łaski swojej komentarze edytuj zanim pokażesz swoje umiejętności innym internautom.

  • 10. Piotre_k
    • 2008-09-04 17:30:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak długo obowiązuje umowa pomiędzy RBR a Renault o dostawie silników? Bo dopóki obowiązuje, Red Bull nic nie zdziała w F1. Tak samo zresztą jak Renault, z tym, że oni mają gorzej, bo zostają z własnym silnikiem do końca kariery...

  • 11. matwit
    • 2008-09-04 17:45:34
    • *.ztpnet.pl

    To zamrażanie silników jest bez sensu. Powinni dać zespołom możliwość wymyślania nowych konstrukcji. Ustawić jakąś daną pojemność, ilość cylindrów a reszta dowolna. Na pewno przyniosłoby to też pozytywne skutki dla samochodów cywilnych. Znając możliwości inżynierów z F1, można by się spodziewać nowych, ekonomicznych i ekologicznych rozwiązań, które mogłyby zostać zaaplikowane do motoryzacji cywilnej. :/ Nie rozumiem tego chorego przepisu. Wie ktoś co nimi kierowało w podjęciu tej decyzji?

  • 12. Voight
    • 2008-09-04 18:04:36
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Kasa. Chodziło o to, żeby nie wywalać pieniędzy na projekt silnika. tylko zaprojektować raz i koniec. legolego79 Mogą ale po co skoro i tak nie mogą nic ulepszać ani skonstruować własnej jednostki. Zespołom spoza branży motoryzacyjnej i prywaciarzom opłaca się kupić silnik a nie go produkować. Jeżeli się nie myle to w samym silniku jest więcej elementów niż w cywilnym samochodzie.

  • 13. sivshy
    • 2008-09-04 18:25:15
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    BMW nie rozwija jednostki napędowej? Wątpię, bo na pewno Kubica nie byłby wtedy przez Kovalainenem ani Raikkonnenem. Dziwi mnie, dlaczego Renault nie ulepsza silnika, skoro wszyscy to robią. Dziwne podejście. Ma ktoś pomysł, o co może chodzić? T.zn wiem, że o kasę, ale w jaki sposób, skoro nie z lepszych pozycji? A chyba więcej na tym tracą, niż oszczędzają. Raczej powodem nie jest zamrożenie silników, bo przecież skoro reszta to omija, to czemu oni nie?

  • 14. dziarmol@biss
    • 2008-09-04 18:49:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-09-04 18:25:15 sivshy-może Briatore woli dmuchać na zimne mając w pamięci ubiegły sezon(słynna afera z Mclarenem w tle) może patrzą mu na ręce? a Bemka też przecież odstaje od czołówki a kubek jest przed kovalem bo jest od niego lepszy a co do ocen poszczególnych teamów to wystarczy popatrzeć na vmax wyżej wymienionych to BMW wypada dość blado

  • 15. hotshots
    • 2008-09-05 01:04:00
    • *.chello.pl

    Ecu+skrzynia+reszta=żyłowanie osiągów.....
    a w sumie niby takie same wozy mają wszyscy w A1 i co ? Też dzieją się "cuda" czasami....

  • 16. walerus
    • 2008-09-05 09:47:16
    • *.klingspor.pl

    superszybkie szkrzynie biegów, silniesze silniki.... ciekawe jak długo Red Bull będzie jeszcze korzystał z silników renault, Wiliams z Toyoty a Scuderi i Force z ferrari.... i jak brak aero wpłynie na teamy - przecież wtedy rola silnika jeszcze wzrośnie.

  • 17. Jacu
    • 2008-09-05 11:59:11
    • *.142.202.118

    legolego79 i Voight nie moga sie wymieniac danymi i budowa silnika. Toro Rosso nawet nie moze silnika otworzyc i to jest jeden z glownych aspektow wspolpracy z Ferrari, ktora plombuje swoje jednostki i pilnie strzeze swoich tajemic. Teamy satelickie dostaja jednostki dla nich uprzednio przygotowane i nie wolno im nawet ich rozbierac !!!. Jesli chodzi o Renault to moga miec problemy bo jednostki dla nich przygotowywal poddostawca z Kanady, ktory sie wycofuje z F1. Pozdro

  • 18. pz0
    • 2008-09-05 12:29:19
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Z silnikami to jedni sobie olewają zamrożenie bo są w uprzywilejowanym teamem inni tego nie robią bo się boją. To całe zamrożenie silników to jeszcze bardziej chory pomysł jak z gumkami. Jak chcieli przyoszczędzić na silnikach to powinni zrobić jakiś limit na ich rozwój, powiedzmy 50 mln na rok. Tylko czy da się kontrolować, jak już teraz zamrożone silniki rozwijają się dosyć dynamicznie. Problemy BMW wynikają z tego że w momencie zamrożenia silników ich jednostki osiągały z trudem dozwolone 19000 obrotów, to było właściwie poza zakresem ich pracy, natomiast Mercedes i Ferrari musiały być stłumione do tych 19000rpm, więc te jednostki mają spory zapas w tym zakresie i do tych 19000 kręcą się bez najmniejszego wysiłku. Silniki Mercedesa i Ferrari po tych ograniczeniach łatwiej jest chyba rozwijać w innych obszarach niż BMW (np. bardzo istotna elastyczność silnika). Przypuszczam, że właśnie z powodu braków w silniku BMW tak silnie pracuje nad KERS widząc w nim możliwość odrobienia części strat jakie mają w jednostce napędowej. Zamrożenie silników przyszło w nieszczęśliwym dla BMW momencie, kiedy ich silniki nie były nadzwyczaj rewelacyjne. Natomiast Renault popełniło błąd rzeczywiście zamrażając pracę nad silnikiem. W momencie zamrożenia ich jednostki nie wiem czy nie były najlepsze.

  • 19. Budyn_F1
    • 2008-09-05 15:04:56
    • *.199.253.213

    Moje zdanie jest takie ze silniki toro rosso jak i red bula sa slabe DC ma tyle lat doswiadczenie a zadko kiedy zdobywa punkty

  • 20. pz0
    • 2008-09-05 15:42:08
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Budyn_F1 a czy silniki w Ferrari są słabe? Jeżeli silniki w bolidach Ferrari są słabe to masz rację. Akurat silniki w Ferrari i w STR są takie same. RedBull, ToroRosso, ForceIndia i Williams nie budują swoich silników i nie ma czegoś takiego jak silnik RedBulla, jest silnik Renault w bolidzie RedBulla, czy silnik Ferrari w bolidzie ToroRosso.

  • 21. sivshy
    • 2008-09-05 18:07:42
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    W sumie racja, BMW nie ma najlepszego Vmax, i to raczej nie wina aero. To raczej aero nadrabiają niedostatki silnika. W takim razie, mogą stracić status trzeciej siły F1 po wprowadzeniu restrykcji co do elementów aerodynamicznych.. No ale jest jeszcze KERS.

  • 22. dziarmol@biss
    • 2008-09-05 23:08:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    KERS jest i go nie ma a BMW problem raczej ma bo co zrobią jeżeli FIA przełoży o rok wprowadzenie tego systemu?

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo