GP Wielkiej Brytanii - strategie doboru opon
Poniżej przedstawiamy strategie doboru opon poszczególnych kierowców podczas GP Wielkiej Brytanii.Kimi Raikkonen: przejściowe - przejściowe - przejściowe
Felipe Massa: przejściowe - przejściowe - przejściowe - przejściowe
BMW Sauber
Nick Heidfeld: przejściowe - przejściowe - przejściowe
Robert Kubica: przejściowe - przejściowe - przejściowe - wycofał się
Renault
Fernando Alonso: przejściowe - przejściowe - przejściowe
Nelson Piquet: przejściowe - przejściowe - wycofał się
Williams
Nico Rosberg: przejściowe - przejściowe - deszczowe - przejściowe
Kazuki Nakajima: przejściowe - przejściowe - deszczowe
Red Bull
David Coulthard: przejściowe - wycofał się
Mark Webber: przejściowe - przejściowe - przejściowe
Toyota
Jarno Trulli: przejściowe - przejściowe - przejściowe
Timo Glock: przejściowe - przejściowe - przejściowe
Toro Rosso
Sebastien Bourdais: przejściowe - przejściowe - przejściowe - deszczowe
Sebastian Vettel: przejściowe - wycofał się
Honda
Jenson Button: przejściowe - przejściowe - deszczowe - wycofał się
Rubens Barrichello: przejściowe - przejściowe - deszczowe - przejściowe
Force India
Adrian Sutil: przejściowe - wycofał się
Giancarlo Fisichella: przejściowe - wycofał się
McLaren
Lewis Hamilton: przejściowe - przejściowe - przejściowe
Heikki Kovalainen: przejściowe - przejściowe - przejściowe
komentarze
1. Jacek_
gdyby tak kubicy dali deszczowe na drugim pit stopie prawdopodobnie nadrobilby sporo do hamiiltona, na pewno wystarczajaco aby zmienic z powrotem na przejsciowe i spokojnie ukonczyc wyscig na podium..
2. mario547
Heidfeld miał rację prosząc o deszczowe opony które pozwalały podczas tego wielkiego deszczu na szybszą o 10s jazdę. Niestety szefostwo nie posłuchało a tor sechł bardzo powoli i nawet jazda na 3 pity jak Barricello była lepsza. Bo brazylijczyk przebił sie z dalekiej pozycji. Miałem nadzieję że BMW zaryzykuje i założy Robertowi deszczowe niestety tak się nie stało
3. bartmac
jacek; też mi sie tak wydaje, przypuszczam że Robert nie wypadł by z toru i na mecie byłby przed Rubensem. a że nie założyli mu deszczów to mógł dowieźć pozycje na której był, byłyby punkty i prowadzenie w generalce.
4. atomic
robert zaryzykował i wypadł bo nie zadawala się jakąś tam pozycją skoro może coś zyskać. szefowie bmw po raz kolejny nie potrafią zauważyć różnicy w czasach hondy na deszczowych
/ ok 7-12 sek na okrążeniu rubens/ 4 okrążenia i 1 pit gratis. w monaco robert a w anglii nick upominają się o opony.
5. dee jay
ale Ci sie Atomik pisze pierdoly
6. atomic
dee jay: jak tam "symetria" wczoraj .pozdro.
7. walerus
dobra guma nie jest zła....
8. pz0
Barrichello był zdublowany ale na deszczówkach się ''oddublował'' i w pewnym momencie miał około 30sek straty do Lewisa, czyli w ciągu 11 okrążeń odrobił koło 60-70 sekund. To dowód na to że przy szczęściu przy doborze strategii mógł wygrać praktycznie każdy. Dlaczego nie założyli Kubicy deszczówek? Teraz każdy to wie, po wyścigu, ale jak masz info że zaraz przestanie padać to lepiej się przemęczyć ze 2-3 okrążenia, a potem nie myśleć o kolejnym stopie i utracie kolejnych sekund. Z deszczówkami zaryzykowały tylko teamy z końca stawki, które nie miały nic do stracenia. Ferrari zaryzykowało w 1 stopie w odwrotną stronę i przez to przegrało.
9. sedah
IMHO wieksze ryzyko podejmowali zostawiajac przejsciowki. Kazdy sie slizgal przez kilka okrazen i niektorzy wypadli. Lepiej dojechac na nizszym miejscu (choc wcale tak nie musialo byc), niz wcale.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz