2023-04-30 GP Azerbejdżanu - Wyścig 13:00
Poz.KierowcaZespółCzasPkt.
1 S.Perez Red Bull 1:32:42.436 25
2 M.Verstappen Red Bull +2.137 18
3 C.Leclerc Ferrari +21.217 15
4 F.Alonso Aston Martin +22.024 12
5 C.Sainz Ferrari +45.491 10
6 L.Hamilton Mercedes +46.145 8
7 L.Stroll Aston Martin +51.617 6
8 G.Russell Mercedes +1:14.240 5
9 L.Norris McLaren +1:20.376 2
10 Y.Tsunoda AlphaTauri +1:23.862 1
11 O.Piastri McLaren +1:26.501
12 A.Albon Williams +1:28.623
13 K.Magnussen Haas +1:29.729
14 P.Gasly Alpine +1:31.332
15 E.Ocon Alpine +1:37.794
16 L.Sargeant Williams +1:40.943
17 N.Hulkenberg Haas +1 okr.
18 V.Bottas Alfa Romeo +1 okr.
19 G.Zhou Alfa Romeo DNF
20 N.de Vries AlphaTauri DNF

komentarze
  • 7. Iron Man
    • 2023-04-30 15:05:17
    • Blokada
    • *.98.52.214

    @6 Sergio był tutaj lepszy. Nie od dzisiaj wiadomo że Checo to król torów ulicznych.

  • 8. Davien 78
    • 2023-04-30 15:05:58
    • Blokada
    • *.51.1.81.vegawlan.pl

    No cóż, król jest nagi. Tak to można określić. Przez 41 okr. nie zbliżyć się do średniaka Per, to pokazuje jak mocno balon jest pompowany (z tym większym hukiem kiedyś pęknie, powinno być nawet głośniej niż z Vet). Nuda nuda, jedyne co na uwagę to fenomenalny restart Hama z 11 pozycji i nieporadność Rus, któremu los znowu podarował darmowego pit stopa, a rozmienił to na drobne kiepskim tempem. Leśne dziadki z FIA jak zwykle w formie, skrócić strefę DRS to tylko oni bezmyślnie potrafią. Efekty było widać. Tak trzymać.

  • 9. Michael Schumi
    • 2023-04-30 15:10:58
    • *.

    Ocon musiał się mocno zdenerwować jak zjeżdżał do alei serwisowej. To nie pojedynczy człowiek, który mu wyskoczył tylko większa grupa, zupełnie jakby to miał być sabotaż. Tym co tam wyskoczyli przed Estebana powinni zabronić wstępu na kolejne 3 wyścigi lub wymierzyć słoną grzywnę.

  • 10. HuskyContainer
    • 2023-04-30 15:19:03
    • *.

    Hamilton kolejny raz pokazał farciarzowi gdzie jego miejsce. Tym razem nawet SC mu nie pomógł :)

  • 11. KolczastyKaktus
    • 2023-04-30 15:25:51
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    8. Davien 78
    Nie no wymijanie na prostej i czekanie na drs jest wielce emocjonujące. Drs to jest rak.

  • 12. MB4ever
    • 2023-04-30 15:28:13
    • *.telpol.net.pl

    Król jest nagi, papierowego miszcza wyjaśnia średniak, fakt.
    Jednak ten sezon pokazuje dobitnie, ze kierowca to tylko tło bolidu którym jeździ. RB23 to majstersztyk ANeweya, auto które z DRS wymiata. Sezon sie skończył, chyba ze wyjdzie jakaś afera.

  • 13. Litwak
    • 2023-04-30 15:42:57
    • *.

    Ogólnie nudny wyścig jak na Baku, pokazuje jak jest nudny ten sezon. Usnąłem podczas wyścigu....

  • 14. Davien 78
    • 2023-04-30 15:55:15
    • Blokada
    • *.51.1.81.vegawlan.pl

    @11 Nie no kolego. Denerwujące to jest czekanie na wyprzedzanie w F1. Leśne dziadki z F1 rozwiązują już ten problem od 2009 roku (jak oglądasz to kojarzysz słynne ceowniki na szerokich przednich strzydłach i wąski tylne). Potem było już tylko gorzej, cięższe, lżejsze, węższe, szersze, z okrojonymi elementami aero, z efektem przyziemnym, bez efektu, znowu z efektem bolidy. A rezultat żaden. Jedyne co co coś dało to DRS. Można to krytykować ile wlezie ale tylko to ratuje czasem widowisko. Wyobraźmy sobie dzisiejszy wyścig bez DRS. Ile było wyprzedzeń bez DRS. 1. Ver Lec, 2. Ham Tsu, 3. Ham Hul. 4 Ham Rus, wszystko po restarcie. No i pewnie coś 2 czy 3 manewry na początku w tyle stawki co przeoczyłem. Nie przesadzę że dziś bez DRS liczba wyprzedzań zeszła by poniżej 10 manewrów. Chociaż FIA walcząca z RB skróciła strefę DRS dziś z 200 m względem zeszłego roku liczyła na zatrzymanie piorunującego DRS puszkarzy ale osiągnęła tylko tyle że RB i tak wygrał a reszta wykonała ,,gęsinę".

  • 15. KolczastyKaktus
    • 2023-04-30 16:28:04
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    To co robi widowisko to opony i możliwość obrania różnej linii wyścigowej czyli to czego Baku nie oferuje a nie żaden drs, który zwykle powoduje sztuczne wymijanie a nie ściganie.

  • 16. KolczastyKaktus
    • 2023-04-30 16:28:20
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    14. Davien 78

  • 17. Danielson92
    • 2023-04-30 16:36:08
    • *.147.12.208.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @15 W Baku też zawsze ktoś zawadzi o barierkę i pojawi sie samochód bezpieczeństwa a co za tym idzie trochę chaosu i zamieszania. W tym roku było akurat wyjątkowo nudno. Jednak wyścigi z 2017 i 2018 roku to były nieprawdopodobne spektakle jedne z najlepszych wyścigów z ostatnich wielu wielu lat.

  • 18. Kaki87 Aron
    • 2023-04-30 16:40:42
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    W Miami będzie podobnie , Leclerc zdobędzie pole position z tym że będzie miał trochę dłużej prowadzenie ale i tak puszki z tym drs sobie poradzą. Nadzieję w Perezu że jeszcze może wygra w Miami

  • 19. Manik999
    • 2023-04-30 16:43:24
    • *.toya.net.pl

    Wielkie brawa dla Checo. Meksykanin na prawdę świetnie czuje się, kiedy bandy są blisko. Oby jak najczęściej wykorzystywał swoje szanse, bo inaczej emocji faktycznie nie będzie. RBR jest poza zasięgiem w tempie wyścigowym, jak kiedyś Mercedes.

    Brawa dla Charlesa za pierwsze podium w sezonie. Wydawało się, że Fernando będzie miał szansę na czwarte trzecie miejsce z rzędu. Ale dla Nando to i tak fenomenalny początek sezonu, którego z pewnością się nie spodziewał. Carlos daleko w tyle za Charlesem, czym tylko utwierdza w przekonaniu, że może być tylko "dwójką" (nie wiem, pomysł Audi o zainteresowaniu jego osobą). Mercedes w ten weekend czwartą siłą. Fajnie, że wreszcie Lando zdobył punktu, niewiele brakło Oscarowi. Wielkie niepowodzenie w obozie Alpha Tauri i Alfie. Nyck niestety bardzo zawodzi.

  • 20. Manik999
    • 2023-04-30 16:48:21
    • *.toya.net.pl

    Sergio już kilkukrotnie pokazał, że nie jest byle średniakiem. Potrafi pokazać tempo, tak jak Valtteri w Mercu (niejednokrotnie był lepszy od Lewisa), Mark Webber w RBR (od Vettela), Rubens Barrichello w Ferrari (od Schumachera) czy też David Coulthard w McLarenie (od Hakkinena). Cieszmy się, że potrafi rzucić czasem wyzwanie Maxowi. Holender robotem nie jest i nie zawsze będzie najlepszy, tak jak i jego poprzednicy.

  • 21. KR-tech
    • 2023-04-30 17:13:05
    • *.30.120.61.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @14 w F1 nigdy nie było dużo wyprzedzania i to jest fakt. Mimo wszystko wolę oglądać rzadziej walki bez DRS jak np. Kubica vs Massa (Japonia 2007), Alonso vs Schumacher (Imola 2005), Schumacher vs Raikkonen vs Montoya (Francja 2002) i jeszcze wiele innych gdzie rządził pure racing, a nie wyprzedzanie na prostej...
    DRS jest rakiem i wynaturzeniem tego sportu - nie zmienię zdania.

    FIA sama dobiła czyste ściganie przepisami, a DRS jest tylko ratowaniem tej katastrofy. Jak długo bolidy mają taki gabaryt i masę można pomarzyć o porządnym ściganiu...

  • 22. TomPo
    • 2023-04-30 17:29:21
    • *.180.61.153

    @21 ale wtedy byly zupelnie inne bolidy. Przy obecnym aero to bolid musialby byc chyba 1s lub wiecej szybszy na okrazeniu. Bolidy sa za duze, za ciezke, za szerokie, wiec DRS je ratuje. Tez uwazam to za glupie, ze wciskasz guzik i wyprzedzasz, ale bez tego wiekszosc wyscigow wygladalaby jak Monako. Byc moze powinni troche "przyciac" osiagi RBR, zeby bolid nie zmienial sie w rakiete, gdzie ten wyprzedzany wyglada jakby stal.

  • 23. hubos21
    • 2023-04-30 17:30:08
    • *.223.55.32

    Poza zamianą pozycji w RBR to wszystko tak jak miało być, Mercedes 47s straty na mecie, ciekawe czy to drugi najgorszy dzień Wollfa zaraz po Bahrajnie.

  • 24. Dzogurt92
    • 2023-04-30 17:34:03
    • *.150.197.208.w2s.net.pl

    Całe szczęście, że młody Russell nadąża i był w stanie znowu wyjaśnić słabego, siedmiokrotnego mistrza ;)

  • 25. Davien 78
    • 2023-04-30 17:37:05
    • Blokada
    • *.51.1.81.vegawlan.pl

    @15, @21. Z pewnością macie rację. Nie mniej to co proponujecie tj redukcja masy w wiązałoby się z rezygnacją z zasad bezpieczeństwa i wyścigami z przed 1994 roku kiedy kierowcy zasiadając w kokpitach swych bolidów byli dobrze ogoleni aby ładnie w trumnach wyglądać. Masa bolidów to pokłosie bezpieczeństwa w F1 i z tego nikt nie zrezygnuje dziś. Więc pozostanę przy swoim punkcie widzenia na temat DRS.

  • 26. Davien 78
    • 2023-04-30 17:40:46
    • Blokada
    • *.51.1.81.vegawlan.pl

    @24 Nie, nie Rus to ten z 63 na samochodzie..... i w niebieskim kasku (śmiech).

  • 27. Fan Russell
    • 2023-04-30 18:05:28
    • *.146.120.148.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Co Russell zrobił złego

  • 28. KR-tech
    • 2023-04-30 18:06:57
    • *.30.120.61.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @22 - dlatego napisałem też, że FIA zaorała się sama tworząc dla F1 takie przepisy, a nie inne. Co ciekawe, potrafili stworzyć rozsądne liberalne zasady dla WEC. Tam tylko kwestią czasu jest osiągnięcie przez inne zespoły fabryczne poziomu Toyoty, a samo ściganie wydaje się być coraz ciekawsze.

    @25 - pokłosie wysokiej masy to zbyt skomplikowany układ hybrydowy z ciężkim akumulatorem na czele. Nie mówię o kompletnej rezygnacji bo w dzisiejszym świecie to mrzonka, ale możnaby go uprościć. Zwłaszcza, że np. MGU-H raczej nigdy nie znajdzie zastosowania w drogowej motoryzacji - technologia ciekawa, ale to sztuka dla sztuki. Pod kątem bezpieczeństwa niczego nie powinno się tykać.

  • 29. Fan Russell
    • 2023-04-30 18:07:49
    • *.146.120.148.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Najlepszy Wyścig w Baku dla mnie był 2017 oraz 2018

  • 30. Fan Russell
    • 2023-04-30 18:10:51
    • *.146.120.148.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Baku, Miami oraz Monako będzie rekord nudów ;)

  • 31. gouter
    • 2023-04-30 19:09:52
    • *.205.210.43.nat.ftth.dynamic.t-mobile.pl

    Zaliczyłem ze trzy drzemki w czasie tego "widowiska", w tym roku chyba nie ma widoku na jakiś emocjonujące ściganie, chyba że na początku będzie jakiś dzwon, który wyeliminuje Red Bulle. Mają taką przewagę, że nawet Mercedes w najlepszych czasach takiej nie miał.

  • 32. kombajn2
    • 2023-04-30 19:58:56
    • *.fa.ipv6.supernova.orange.pl

    Super wynik wyścigu. Mam nadzieję że to Perez wygra mistrzostwo skoro już musi Red Bull hehe

  • 33. robsch
    • 2023-04-30 21:13:58
    • *.

    jestem stary i pamiętam Formułę jeden jako najszybszy i najniebezpieczniejszy sport motorowy ...teraz emocje jak w turnieju szachowym w domu spokojnej starości . matko jedyna teraz to można drzemkę zrobić w trakcie i gdyby ta fleja nie zawadziła o bandę to flaki z olejem i mucha w smole razem wzięte ...

  • 34. Manik999
    • 2023-04-30 21:24:14
    • *.toya.net.pl

    Ludzie, którzy piszą o nudzie, albo zwyczajnie oglądają F1 od niedawna, albo po prostu nie cierpią RBR. W F1 akurat większość wyścigów tak wyglądała i wyglądać będzie. Zespoły ogarną przepisy aero i bolidy ponownie będą generować więcej "brudnego powietrza". Trzeba by zmieniać przepisy rokrocznie, by zaskakiwać ekipy. Baku to tor, w którym za emocje odpowiadały głównie kolizje i wypadki oraz wynikające z nich neutralizacje. Nic nowego.

  • 35. rowers
    • 2023-05-01 00:54:54
    • *.dynamic-1-kat-k-5-1-0.vectranet.pl

    Niekoniecznie trzeba zmieniać przepisy co roku. W latach 2009-2013 bolidy nie były może zbyt piękne, wysokie nosy, szerokie przednie skrzydła, wąskie i wysokie tylne, ale efekt jazdy w strumieniu był potężny. Swoją drogą możnaby wbić Josowi szpileczkę jak to niedawno się chwalił, że Max nie ma jak zrobić różnicy na torze gdzie jest mało zakrętów. Na szczęście w Baku też nie ma wielu zakrętów, więc trudno było zrobić różnicę. Oczywiście nie mam nic do Maxa i przecież nie musi zawsze wygrywać, ale to pokazuje jak szybko takie treści jakie przekazuje przemiły Jos mogą wrócić w zupełnie przeciwny sposób.

  • 36. Grzesiek 12.
    • 2023-05-01 06:52:35
    • *.

    Manik999
    Dokładnie jak piszesz.
    Ale najlepsze są seryjne orgazmy jurnych dewiantów..., nawet przy dublecie Byków, tylko dlatego że Max nie wygrał - ot niektórzy już mają taki stan umysłu, po kolejnych wygranych Verstappena :-D

  • 37. kombajn2
    • 2023-05-01 09:24:36
    • *.fa.ipv6.supernova.orange.pl

    @33. robsch To chyba inny wyścig oglądaliśmy. Bo ja widziałem wyścig w którym kolejni zawodnicy wyciskali siódme poty z maszyn jadąc na totalnym limicie wielokrotnie ocierając się o bandy. Na czele z dwójką prowadzących zawodników którzy cisnęli niemiłosiernie aż do końca. Niektórzy mieli na tyle dużo szczęścia że nic nie urwali. Inni nie.
    " gdyby ta fleja nie zawadziła" Ciekaw jestem czy byłbyś w stanie zrobić jedno kółko tym tempem co "ta fleja". Ja bym nie był.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo