Sainz: do wyprzedzenia Red Bulla potrzeba większej przewagi
Carlos Sainz wobec oddelegowanego na koniec stawki Leclerca stanowił największe zagrożenie dla wygranej Maksa Verstappena w GP Kanady. Dzięki neutralizacjom Hiszpan był w stanie utrzymać się blisko Holendra z Red Bulla, a w końcówce miał od niego świeższe opony, co ostatecznie nie pozwoliło mu jednak na odniesienie zwycięstwa - sam zainteresowany twierdzi, że miał za małą przewagę, aby dokonać skutecznego manewru wyprzedzania. Charles Leclerc przyznaje, że wykonał taki progres, jaki tylko mógł wykonać, zaczynając z 19. pozycji."W skrócie, był to solidny wyścig, okraszony intensywną walką z Maksem do samej mety. Cały czas utrzymywaliśmy bardzo dobre tempo, ale niestety straciliśmy prowadzenie przy ostatnim samochodzie bezpieczeństwa. Po jego zjeździe, dałem z siebie wszystko, ale do wyprzedzenia Red Bulla potrzeba większej przewagi niż 0,2 lub 0,3 na okrążeniu. Choć jestem rozczarowany, że nie udało mi się wygrać, z Kanady mogę wynieść wiele pozytywów. Byliśmy dziś najszybsi na torze, a ja znacznie lepiej czułem się w swoim bolidzie, przez co mogłem nieustannie naciskać. Teraz musimy przenieść to na kolejny wyścig, na Silverstone."
Charles Leclerc, P5
"Dałem z siebie wszystko. Dojechanie do mety na piątym miejscu nigdy nie może być naszym szczytem marzeń, ale biorąc pod uwagę pole, z którego startowaliśmy i przebieg wyścigu, był to najlepszy wynik, jaki mogliśmy dziś uzyskać. Pierwsza część zmagań była dość frustrująca, ponieważ utknęliśmy za pociągiem bolidów z otwartym DRS. Po pit stopie rozpoczęła się dla mnie o wiele przyjemniejsza część wyścigu, ponieważ musiałem być dość agresywny, żeby awansować w klasyfikacji. Takie było to popołudnie – chodziło o wytarganie największej ilości punktów, co chyba się udało. Już nie mogę się doczekać wyjazdu na Silverstone, bo to jeden z moich ulubionych torów w kalendarzu."
komentarze
1. Grzesiek 12.
Całkowicie skopana strategia Leclerca. Przy bardziej sgresywnej jedzie na dwa pit stopy była szansa na pudło, a przy SC nawet na zwycięstwo A tak utknął za Oconem na wieki i było po zabawie
Wszystko poszło nie tak, nawet walka z Mercem była niemożliwa po zjeździe SC bo opony już były zjechane....
2. Krukkk
Gratulacje Carlos, pojechal jak kierowca z mistrzowskiej pulki. Ciekawe czy Ferrari poszlo po rozum do glowy i zrozumieli, zeby nie jezdzic na maksymalnie odkreconych silnikach, czy bylo to nieswiadome ustawienie?
Bolid i kierowcow maja, teraz pozostalo wywiesic ogloszenie: "Zdolni stratedzy potrzebni od zaraz".
3. wsk175wsk
Dlaczego nie żółte opony na ostatni stint dla Carlosa ?
4. Denieru
@3
Miał tylko miękką i twardą mieszankę, średnią miał tylko jedną na cały wyścig.
5. fistaszeq
@3 bo to ferrari
6. wsk175wsk
4@ dzieki
7. poppolino
Mam wrażenie że Leclerc poradziłby sobie lepiej na miejscu Sainza. Chociaż no ta jazda za Oconem trochę poddaje to w wątpliwość. Swoją drogą przypominała mi się słynna udręka Alonso z Pietrowem z Abu Dhabi. Nawet zespoły się tu zgadzają. Ale nie serio, myślę że na tych świeżych oponach Charles sprawiłby Maxowi większe problemy niż Carlos, któremu brakuje tego czegoś by wygrywać. Na koniec ciekawostka - Sainz ma w tym sezonie więcej miejsc na podium od Leclerca, który po raz ostatni pojawił się na nim 43 dni temu. Brzmi to dość dziwnie jeśli przypomnimy sobie początek tego sezonu.
8. Krukkk
* polki oczywiscie. Echhh...
9. hubertusss
Na ten moment RB posiada najszybsze auto wstawce. Jeśli tak dalej będzie tytuły mają pewne.
10. fistaszeq
@9 oglądałeś wczoraj wywiady po wyścigu?
11. Fan Russell
Gdyby Vettel został na kilka lat Ferrari
12. Danielson92
Carlos wczoraj super występ. Chyba najlepszy w tym sezonie wyścig Hiszpana. Chyba nikt nie spodziewał się, że będzie wstanie wywrzeć taką presję na Maxie. Szkoda, że nie udało się wyprzedzić Holendra. Ten jednak pojechał jak profesor. Super występ Holendra. Bronił się tak skutecznie jak w ubiegłym sezonie w Holandii i Austin przed Hamiltonem.
13. Davien 78
Nie to był nie lada wyczyn. Bronić się szybszym samochodem przed wolniejszym, który mimo DRS plus nowsze opony o 6 kółek, nic nie mógł wskórać. Ggybyśmy odrócili sytuację to ile broniłby się Sainz? Dwa kółka? Wk...rza mnie zaklinanie rzeczywistości która jest brutalna niestety. Torów technicznych brak do końca sezonu (może Hungarring) więc obejrzymy 12 zwycięst pomarańcza, niestety. A Kanada, no cóż był był tor typu hamuj ostro i wciskaj gaz do dechy (a to wg Ric pasuje do tego bolidu). Więc jakie wątpliwości?
14. Krukkk
@13. Lewis na miejscu Carlosa przywalilby focha po dwoch-trzech probach ataku i zostalby z tylu 8-10sek. pod przykrywka dbania o podzespoly.
15. fastestlap
Widać właśnie różnicę między kierowcami Ferrari
gdzie Carlos bezskutecznie próbował a gdzie Charles wyprzedził dwa Alpine...
16. kiwiknick
@13Davien, przecież Max miał wolniejszego bolida a Sainz kręcił najszybsze kółka.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz