Zespoły wzywają FIA do zmiany zasad kwalifikacji
Po weekendzie w Malezji zespoły F1 wezwały FIA do zmiany w regulaminie kwalifikacji. Przedstawiciele większości teamów chcą, aby FIA uregulowała zachowanie kierowców wracających do boksów po wykonaniu swojego okrążenia kwalifikacyjnego.Wolna jazda wynikała ze zmiany zasad kwalifikacji w sezonie 2008. FIA chcąc uniknąć bezsensownego wypalania paliwa w bolidach podczas 3 części kwalifikacji zabroniła od tego roku dotankowywać bolid przed wyścigiem. W ten sposób kierowcy chcąc zaoszczędzić jak największą ilość paliwa po swoich szybkich okrążeniach wracają do boksu z ograniczoną do minimum prędkością.
„Nie lubię niebezpieczeństwa jakie stwarza taka sytuacja” powiedział szef zespołu BMW Sauber, dr Mario Theissen. „Różnica prędkości jest tak duża, iż staje się to problemem, który musimy natychmiast rozwiązać i miejmy nadzieję, że stanie się tak już w Bahrajnie.”
Podobne obawy można usłyszeć ze strony dyrektora technicznego stajni Williams- Sama Michaela.
Głos w tej sprawie zabrali także kierowcy, a wśród nich Robert Kubica, który zaproponował małą receptę na powyższy problem. Zdaniem Polaka kierowcy powinni mieć ograniczony czas na okrążeniu zjazdowym do boksów:
„W drodze na pozycje startowe mamy ograniczony czas. Dobrze by było mieć takie same zasady w kwalifikacjach” zaproponował Polak.
komentarze
1. rfz
i dobrze
2. SiwySzeryf
Kubica pomyslal , polska krew D:D:D
3. martin93
dobrze gada kubica
4. Piotre_k
Nie on jeden tak mówi. Wcześniej takie samo rozwiązanie zaproponował Heidfeld. Oby sędziowie posłuchali, bo tak dalej być nie powinno.
5. arcykarol
pomysł nie głupi
6. Nikon92
Bezpieczeństwo powinno się liczyć przedewszystkim. Zasady powinny sprawiać że zawodnicy czuli by się bezpieczni i niezdarzały się niebezpieczne sytuacje na torze.... To jest sport a wraz z nim powinna iść zdrowa rywalizacja na której każdy by skorzystał.
7. kamil1423
Robert zawsze wie co mowi.
8. dziunio
Mozna przesunac punkt pomiaru czasu przed zjazdem do boksu.
9. ::::MORF::::
To dobry pomysl ulatwi to innym kierowcom ktorzy pozostaja jeszcze na torze.
10. grzesiekstaw
Pomysł nie głupi, można go nazwać lekiem na powyższą sytuację:)
11. Arek777
Robert myśli racjonalnie bardzo dobry pomysł.
12. danieloro
Kubica to moja krew... Chociaż jest tylko moim wujkiem... GP Malezji było zajefajne na żywo
13. damiano121092
to ci sie udał wujek
14. spoxman
Spoko recepta bardzo mi sie podoba chodz musimy przyznac ze dzięki temu Robert zyskał na powoilnej jezdzie maców.
15. lania01
Tylko ile powinni miec tego czsu na powrot do boksow, 10 sekund wiecej od najlepszego okrazenia czy tez moze 10 sekund wiecej od swego najlepszego czasu. Czy tez moze cos w tym stylu.
16. some_buddy
Witam. Moim zdaniem w tym momencie jest bardzo dobrze co do reguł w kwalifikacjach(właściwie to myślałem że przed rokiem było tak samo). No ale nie zrozumiałem tych reguł do końca:P. A co do zachowania kierowców po swoim szybkim okrążeniu to jest racja powinni albo ustępować bez żadnych problemów miejsca lub mieć prędkość która nie pozwoli na blokowanie. Moim zdaniem słuszna jest racja FIA. jednak powinni to jakoś ograniczyć, powiedzmy tak jak proponuje to Robert. trochę moją wypowiedz zagmatwałem no ale cóż:P myślę , że zrozumiecie o co mi chodziła. Pozdro
17. vandalam
a jak by tak w trzeciej części puszczać kierowców na jedno mierzone kółko jak to było kilka lat do tyłu
18. fezuj
Hmmm Robert to me ŁEB !! nie tylko myśli na torze ale i poza nim też go używa :)
19. Dagmara_W
Kubica Ruszył Głowa i wymyślił coś inteligentnego.. Madrośc Polaka i jak tu nie cenić takiej osoby..
20. choleryk
ale idiotyczne pytanie w sondzie zadali... "kto był najszybszym kierowcą GP Malezji ?" heh...
zadane tendencyjnie... oczywiście, że zwycięzca
21. May
Teraz już jest najlepszym ;)
22. obi216
Im szybciej coś wymyślą - tym lepiej
23. marcinnn
Mnie się to rozwiązanie z ograniczonym czasem i tak nie podoba. Co prawda kierowcy nie będą już jeździć takim żółwim tempem, ale mimo wszystko będą jechać wyraźnie wolniej niż bolidy na szybkich okrążeniach i moim zdaniem blokowanie będzie się zdarzać dość często. Najlepiej byłoby wyznaczyć gdzieś niedaleko za linią start - meta bezpieczne miejsce, w którym kierowcy mogliby zatrzymać swoje bolidy nie przeszkadzając przy tym nikomu.
24. radkes
Można by też przebudować wszystkie tory tak aby zjazd do pit lane był zaraz za metą:)
25. fezuj
@radkes- pomysł niezły, ale.... Ty myślisz że taka przebudowa to jest jak pierdnięcie ?? - nic z tych rzeczy na większości nie ma na to żadnych szans
26. conrad30
radkes- i co bolidy z konca stawki beda w pit lane jezdzily pod prad?Czy moze ci chodzi zeby nowe garaze wybudowac dalej? To juz szybciej przesuna punkt pomiaru czasu niz zaczna budowac nowa aleje serwisowa
27. rysiu200
ciekawe te skargi o kwalifikacjach
28. lewusFIA
Najprostsze, najlepsze i bezkosztowne jest rozwiązanie takie jak pisze dziunio, o czym tu wiecej dywagować?
29. lewusFIA
Dodam jeszcze, że dobrym rozwiązaniem jest też jak pisze vandalam, powrót do wypuszczania kierowców na jedno mierzone "kółko", ale w Q3, Q1 i Q2 bez zmian, a paliwo - dowolność, bez narzucania ograniczeń.
30. surelaw
poczekalnia zaraz po mecie z boku prostej startowej dla kończących kwalifikacje w q3 - ile będzie takich aut?- max 9 i jedno na torze.
31. lewusFIA
Wyobraź sobie surelaw awarię tego jednego, opona, zablokowane koło itp. wpada w poślizg i wali taki bolid ponad 300km/h prosto na zgrupowanie tych 9. Nie trzeba wyobraźni - masakra.
32. surelaw
ale przecież tyle osbó czeka na takie masakry - co nie?
33. italiano34
Jets jeszcze jedna, aczkolwiek droga propozycja dla włodarzy torów: zrobić dodatkowy zjazd do Pitstopów niedaleko za metą :) (Taka pętelka za boxami)
34. lewusFIA
@ surelaw, no jeśli o to Ci chodziło, to Twoja propozycja przebija pozostałe...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz