Honda przeprosiła Verstappena za niedzielne problemy
Honda przeprosiła Maksa Verstappena za problemy z silnikiem jakich doznał w Abu Zabi mimo iż Holender i tak zakończył wyścig na wysokim, drugim miejscu.Problem nie powstrzymał go przed dogonieniem i wyprzedzeniem Charlesa Leclerca w walce o drugie miejsce w wyścigu, ale zespół nie mógł go rozwiązać w trakcie wyścigu. Dyrektor techniczny projektu F1 Hondy, Toyoharu Tanabe stwierdził, że wstępna analiza tego przypadku wskazywała na problem z jednostką sterującą pracą silnika.
"Staraliśmy się to poprawić zmieniając ustawienia podczas wyścigu" mówił Tanabe. "Kierowca miał problemy z dodawaniem gazu."
"Przykro nam, że miał takie problemy. Dzisiejszy problem nie przysporzył mu dużego deficytu jeżeli chodzi o pozycję, ale była duża szansa na to, że mogło tak się stać. Wszystko zleżało od sytuacji w wyścigu."
"Powinniśmy być wystarczająco perfekcyjni, aby dostarczyć naszym kierowcom i zespołom osiągi silników."
Dowiezienie do mety bolidu Red Bulla sprawiło, że Honda zakończyła sezon bez niedzielnej awarii po raz pierwszy od czasu swojego powrotu do F1. To duży postęp w porównaniu do początkowej fazy ery silników V6 turbo i współpracy z McLarenem, która mocno uderzyła w reputacje japońskiego producenta.
"Udało się nam uniknąć niedzielnych awarii, które zatrzymują bolid na torze, a to dobry krok. Ale przy takich sytuacjach jak dzisiejsza mimo iż bolid nie zatrzymał się na torze, dalej mamy obszary do poprawy."
"Mieliśmy także trochę problemów w treningach. Musimy więc wszystko uporządkować podczas weekendu wyścigowego."
komentarze
1. giovanni paolo
"Dowiezienie do mety bolidu Red Bulla sprawiło, że Honda zakończyła sezon bez niedzielnej awarii po raz pierwszy od czasu swojego powrotu do F1."
nie bardzo rozumiem to sformułowanie, podczas wyścigu w Baku Gasly miał awarię chyba z układem przeniesienia napędu, na Monzy Kwiat miał awarię i nie ukończył wyścigu
2. Bosniak
Chodziło im pewnie stricte o Red Bull a nie Toro Rosso
3. Woa-VooDoo
#2 W Baku Gasly był jeszcze w RedBullu i awarii uległ tam wał napędowy.
4. Jacko
@3. Woa-VooDoo
W wielu artykułach było wtedy o awarii wału napędowego, ale ...
W silniku jest wał korbowy, a wał napędowy to przeniesienie napędu pomiędzy skrzynią, a mostem (więc nie jest wcale elementem silnika). Pytanie, czy samochody F1 mają w ogóle wał napędowy? Raczej nie, skoro i silnik i koła napędzane są z tyłu. Raczej są tylko półosie.
Więc co tak naprawdę uległo awarii? Być może wał korbowy...
5. ds1976
Olać to. Ważne, że rok do roku wykonali olbrzymi postęp, nie tylko na polu niezawodności ale przede wszystkim mocy. Nie darmo Red Bull testował silnik Hondy w Toro Rosso przez cały 2018! Na dokładkę Verstappen jest jedynym kierowcą obok Lewisa, który by zdobyć tytuł nie potrzebuje najszybszego bolidu (akurat Lewis taki posiada).
6. TomPo
Teraz najwieksza padaczka w F1 to jednostki Renault, nawet nikt tego kupowac nie chce.
Nie zdziwie sie jak Renault oodejdzie, marketingowo to strzal w kolano.
Natomiast Honda po ostatnich sukcesach, mam nadzieje, ze postanowi zostac.
7. Kruk
Honda nie musi za nic przepraszac, to Mclaren powinien conajmniej przeprosic Honde i powiesic Erica Boullier przed siedziba w Woking.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz