Auto Bild twierdzi, że Stroll kupił już zespół Force India
Niemieckie media podają, że Lawrance Stroll po GP Niemiec stracił cierpliwość i zdecydował się nabyć ekipę Force India."Nie jest jeszcze jasne czy Stroll nabył większościowy pakiet udziałów, czy zespół w pełni należy już do niego" pisał Ralf Bach.
O problemach Force India oraz potencjalnych nabywcach zespołu w tym roku wiele się pisało, ale za każdym razem nic nie było oficjalnie potwierdzone. O udziały w zespole miały zabiegać już firmy Rich Energy, BWT a nawet Mercedes, który rozważa tworzenie satelickich ekip tak jak to robi Ferrari z Haasem i Sauberem.
"Ludzie piszą o udziałach mojego zespołu od wielu lat" mówił na początku lipca Vijay Mallya. "Nie zobaczycie nikogo w zespole ze znakiem na sprzedaż. Wszystko co mogę powiedzieć to, że jeżeli na stole pojawi się konkretna propozycja z gotówką, będę pierwszym, kto przedyskutuje to z udziałowcami ekipy."
"Do tego czasu wszystko inne pozostaje spekulacją."
komentarze
1. Nezrah
Jeśli tak to zapewne Ocon wyleci, chyba, ze znów przyjdzie ktoś inteligentny inaczej i postanowi pozbyć sie tego bardziej doświadczonego zawodnika i zostawi Strollka z Oconem. Szczerze mówiąc jestem ciekaw czy Stroll który raz na jakiś czas potrafi przejechać czysty i przyzwoity wyścig rozwinąłby się w takich warunkach czy to już maks jego możliwości
2. Jen
Williams jest w poważnych tarapatach.
Poważnie się zastanawiam czy ten zespół przetrwa do kolejnego sezonu.
3. ahaed
No to Williams musi teraz pukać do Mercedesa.
4. B_O_N_K
Wg, mnie, jeśli Williams straci kasę Strollów i kasę od Martini to jedyną szansą będzie Mercedes i zaciśnienie z nim współpracy.
5. StalkerStrielok
Co będzie z Checo?
6. toddlockwood
Albo przyjdą Chińczycy i ich wykupią :P
7. TomPo
Ciekawe jak w tej calej ukladance odnajdzie sie RK.
Opcja pesymistyczna to taka, ze Williams zaciesni wspolprace z Williamsem (bo ten bedzie mial noz na gardle) i wsadza tam tego sredniaka Wehrlein-a, ktory to z Ericssonem potrafil przegrywac.
Opcja optymistyczna, zostanie w Williamsie obok Sirotkina i dzieki zostaniu zespolem satelickim Merca, zaczna znowu jezdzic.
Minus calej tej sytuacji jest taki, ze poprzez kretynskie przepisy odnosnie m.in. jednostek, ich zlozonosci i cen, to F1 zmienia sie w cos bardzo niedobrego. 4 zespoly pelnokrwiste (Merc, Ferrari, Renault, RBR z Honda) a cala reszta stawki to beda teamy satelickie, robiace za zapchaj dziury na torze. Bardzo kiepska wizja i raczej oznaczalaby upadek F1 niz jej rozwoj. Kto chcialby ogladac takie wyscigi ?
8. StalkerStrielok
@7 Chyba z mercedesem :)
9. zug
3
2
1
KUBICA W FORCE INDIA!!!!
Lance chce mieć Roberta w zespole!!!!
Psychofani szoł.
10. Grafii
Wszystko fajnie, tylko ten kolor bolidów ;) Bardziej męskich nie było? ;)
11. Miki42
9. zug
Ty masz coś z głową ?
zmień dilera chłopie
12. osmose
Zmienią nazwę na Stroll & Son F1 Team.
13. Mayhem
@10 Jeśli kupili faktycznie zespól to i kolor się zmieni ;)
14. gzr
Force India zmieni się na Forsa Stroll ;)
15. Rafi95x
Może i niech kupią , ich wizerunek już bardziej nie ucierpi , mając złodzieja Mallya e na pokładzie i bardzo "męskie" różowe barwy. ;) Skoro miliarder Stroll by kupił ten zespół to zapewne Lance by w nim jeżdził a oprocz niego mam nadzieję , że zostawią Ocon a bo to chłopak z potencjałem , albo Giovannizi ego młody zapowiadający się dobry kierowca wyścigowy , albo jeżeli chcą Kogoś z doświadczeniem powinni postawić Hulkenberga , może nie jest to nalepszy zawodnik , ale doświadczony solidny ,a Lance powinien się czegoś od niego nauczyć , oczywiście jeśli się da jego czegoś nauczyć . :)
16. Jen
Ciekawe kto straci miejsce w zespole na rzecz młodego Strolla? Za Oconem stoi zniżka na silniki, Perez ma meksykańskich sponsorów i bodajże nadal ważny kontrakt. Ocon może też trafić do Williamsa, jeśli zespół nawiąże głębsze relacje z Mercedesem.
17. Sasilton
Perez chyba do Haasa pójdzie.
18. greyhow
Mercedes zrobi wszystko, żeby utrzymać Ocona w zespole, a Stroll może przystać na zacieśnienie współpracy z Mercem, bo sam raczej konkurencyjnego bolidu synowi nie zapewni i to jest najbardziej prawdopodobna opcja, że to właśnie Francuz w takim wypadku stworzy duet ze Strollem. Meksykański sponsorzy Pereza nie odegrają tu najmniejszego znaczenia i ten najprawdopodobniej w takim wypadku znajdzie się w McLarenie, albo Haasie, bo tylko te ekipy mogą mu tak naprawdę zapewnić już miejsce (McLaren w przypadku odejścia Alonso, Haas jeżeli zdecyduje się na podziękowanie Grosjeanowi). Miejsca dla Roberta w całej tej układance niestety nie widzę. Williams odpada, bo jak stracą wsparcie Strolla to Mercedes będzie trzymał im rękę w d**ie po sam łokieć i będą musieli przystać na zostanie zespołem satelickim, co wiąże się oczywiście z udostępnieniem fotela Russelowi lub Wehrleinowi.
19. belzebub
"@7. TomPo
2018-07-24 10:15:10*.Play-Internet.PlIgnoruj Ciekawe jak w tej calej ukladance odnajdzie sie RK.
Opcja pesymistyczna to taka, ze Williams zaciesni wspolprace z Williamsem (bo ten bedzie mial noz na gardle) i wsadza tam tego sredniaka Wehrlein-a, ktory to z Ericssonem potrafil przegrywac."
Tompo, kolejny raz piszę że jesteś debilem do kwadratu. Wehrelein przegrał z Ericssonem??? Chyba w Twoich marzeniach, trollu. Jak nie umiesz operować na liczbach, to może dlatego tak myślisz. Liczby jednak mówią co innego, Ericsson dostawał baty od każdego z którym jeździł. I jeździ tylko, że jest paydriverem i najniższego sortu.
Druga sprawa, jak Williams może zacieśnić współpracę z Williamsem??? Zastanów się co piszesz, bo bredzisz.
Wracając do artykułu - plotki, nie podniecałbym się w ogóle wymysłami jakiegoś dziennikarzyny, dopóki nie zostanie oficjalnie potwierdzone, zwłaszcza że to kolejna tego typu opowieść nie poparta żadnymi faktami.
20. szakal_No1
19, diabelku "jesteś debilem do kwadratu" > złamie śluby nie pisania komentarzy, masz jakieś braki? - napisz pomożemy
21. DesertRain
Offtop - belzebub za agresywny i pieniacki komentarz @19 dodany do blokowanych.
22. azazel666
@20 ehhh mam to samo.... niestety bez funkcji "ignoruj" nie dałoby się czytać tego forum :(:(
Słowa Stanisława Lema same cisną się na usta.....
23. Jameson
@19 belzebub Weź człowieczku się uspokój, idź się gdzie indziej powyżywać, beka jest z tych twoich wypocin o Kubicy jaki to z niego pay-driver,kaleka słabiak i jakie to Wehrlein z Sirotkinem talenty są.
Może nwm czy wiesz, ale liczby nie mówią wszystkiego, dlatego Kubica zawsze był lepszy od Heidfelda, Wehrlein był za słaby na coś lepszego niż Manor, a Verstappen jest lepszy od Ricciardo.
24. StalkerStrielok
@22 Da się :)
25. lucasdriver22
Jeśli Force India lub Williams będzie satelicką ekipą Mercedesa to może tego Russela gdzieś upchną.
26. devious
Jak zwykle szambo w komenatrzach :)
Widzę, ze niektórzy to poza polskie portale o F1 nosa nie wystawiają, to też nie za bardzo wiedzą co się dzieje na rynku ;)
Primo - raczej sprawa sprzedaży jest już przyklepana, bo Force India tuż po GP Niemiec (tj. poniedziałek, max wtorek) miało ogłosić upadłość lub znaleźć inwestora. Skoro nie ogłosili nic, to znaczy ,ze jest inwestor :) Być moze brakuje parafek na kontrakcie, jakieś detale do ustalenia ale zapewne Stroll chce kupić zespół a Villay i jego partnerzy - chcą sprzedać. Papa Stroll nie po to wpompował miliony w karierę syna by teraz się zatrzymać - więc wykonuje kolejny krok. Zrozumiał, że płacenie Williamsowi nie ma dalej sensu - zbyt duży jest tam bałagan, a do tego jazda z miałkim i niedoświadczonym Sirotkinem nie pomaga Lance'owi w rozwoju - on potrzebuje dobrego punktu odniesienia. Ja nie wątpię w talent Strolla juniora, on już kilka razy pokazywał potencjał - niestety ale do tego talentu potrzeba dołożyć dużo pracy, treningu i odp. nastawienia mentalnego, czego obecnie mu ewidentnie brakuje. Może właśnie zmiana zespołu i bardziej profesjonalny, ciężko harujący partner wskażą odpowiednią drogę Strollowi - oraz oczywiście bardziej konkurencyjne auto, które będzie pozwalało "powalczyć" - to jest potrzebne młodemu. Z takiego założenia na pewno wyszedł Stroll senior i położył sakiewkę na stoł ;) Poza tym, jednak to inny prestiż być właścicielem zespołu F1 a nei tylko sponsorem... Różnica w kosztach duża ale też prestiż i satysfakcja nieporównywalna - mogę sobie tylko wyobrazić oczywiście :)
Secundo - małe są szanse na pozostanie choćby jednego z obecnych kierowców w Force India. Odejście Ocona jest raczej pewne, Renault bardzo go chce w swojej ekipie, Merc chce go wypożyczyć do mocniejszego zespołu - w ramach rozwoju zawodnika. Negocjacje trwają i są oficjalne :) Pozostaje kwestia tego, ile Renault zapłaci za Ocona - i czy tylko wypożyczy, czy może wykupi z Merca na stałe (na pewno chcieliby go na stałe). Francuzi chcą budować zespół pod przyszłe sukcesy a Ocon to idealny kandydat - szybki (pokonał Verstappena w F3), ambitny, skuteczny, nie popełnia błędów, rozwija się wzorowo i co ważne - to Francuz. Ideał dla Renault :)
Sainz trochę rozczarowuje na tle Hulka, więc pozostaje opcją nr 2 dla Renault. Hiszpan jest za to łączony z McLarenem. Być może McLaren chce przyciągnąć dużego hiszpańskiego sponsora, wtedy para Alonso-Sainz byłaby idealna :) Zobaczymy co z tego wyjdzie...
Co do Pereza - jest łączony z Haasem, co jest logicznym ruchem dla obu stron. Drzwi do "wielkich graczy" są dla Sergio zamknięte, pozostają rozwijające się zespoły środka stawki tj. Haas lub ew. Renault McLaren, gdzie być może Sergio jest na liście kandydatów - ale raczej na dalszych pozycjach. Grosjean jest na wylocie z Haasa (choć jak będzie jeździł jak w ost. wyścigu to ma szanse zostać) i Perez idealnie tam pasuje. Na pewno jest faworytem do fotela.
A co do Kubicy - sam przyznał, że negocjuje :) Czyli jednak zainteresowanie nim jest, zresztą w mediach ciągle się pojawia, tworzy pozytywny PR (ostatni godzinny podcast z nim na oficjalnym kanale F1 zrobił furorę i falę pozytywnych komentarzy - polecam każdemu posłuchać, nie da się nie lubić tego gościa :)) - a plotki mówią, że rodzina Strolli chce właśnie Kubicę na partnera Lance'a - byłby to dobry punkt odniesienia dla młodego. Cóż, to mądra decyzja - wszyscy wiemy, ze doświadczony i w formie Perez zniszczyłby Lance'a. Kubica formę musi dopiero zbudować, to potrwa, nie ma szans by po tylu latach wsiąść i jeździć na 101% z miejsca ;) Stąd Stroll może w pierwszych wyścigach wyglądać dobrze na tle Roberta, a potem... a potem to się zobaczy. Jak papa wierzy w syna to na pewno wierzy, że na tle Roberta ten wypadnie dobrze. Zresztą jak chcesz coś osiągnąć w F1 to musisz się ciągle rozwijać. Realnie oceniając z perspektywy Strollów na pewno jednak Lance nie powinien na razie jeździć w jednym zespole z kimś naprawdę mocnym - więc dopiero powracający Kubica byłby dobrą opcją :) Nie oszkujmy się - Kubica moze być na poziomie Alonso czy Hamiltona w 2010 (wg. mnie jeździł lepiej od Hamiltona w 2010, zresztą od Alonso też) ale obecnie jest daleko za nimi. Tyle lat pauzowania robi swoje...
Jedyną zagadką póki co są losy Williamsa - czy faktycznie oddadzą cnotę Mercedesowi? Czy jeszcze za życia Franka zdradzą swoje ideały? Wtedy na pewno w drugim fotelu zobaczymy Russella, może w parze z Wehrleinem (o ile kontrakt Sirotkina da się anulować) .
Zobaczymy jak bedzie, dla mnie scenariusz póki co układa się wspaniale jeżeli chodzi o losy Kubicy, Pereza, Ocona i spółki :) No i dobrze dla F1, że FI nie zbankrutuje, że nadal będzie 10 ekip w stawce.
27. Heytham1
Nie wydaje mi się aby Strolla było stać na kupno całego zespołu F1. Chyba musiałby wydać na to wszystkie swoje oszczędności i sprzedać jachty które posiada. Jak już to może wykupi jakieś udziały by zapewnić synowi jazdę w tej ekipie a co do obsady drugiego fotela czy zmiany nazwy nie będzie miał prawa. Podobno BWT też chcę wykupić część udziałów Force India więc moim zdaniem ten zespół zostanie podzielony między trzema a może czterema udziałowcami.
28. ascorp
@26
Co do Roberta w FI , niby wszystko się zgadza ale jest jedno wielkie ALE, Jeżeli Stroll kupił FI i młody tam przejdzie lada chwila, bo to nie będzie w 2019r. tylko już teraz to nie wiem czy tak do końca będą chcieli RK, gdyż przez większość czasu uwaga mediów, fanów skupiała by się na RK, a nie na Lance, inaczej to RK byłby wielką gwiazdą a nie Lance nawet gdyby ten drugi był lepszy od RK. Myślę, że w takim kontekście też papa Stroll na to patrzy.
Osoba RK obecnie tak nadmuchała balonik, że gdzie nie pójdzie będzie z tym faktem wielkie zamieszanie.
29. alfaholik166
Jeśli rzeczywiście całe zamieszanie skończy się tym, że Stroll i Kubica razem będą przechodzili do innego zespołu będzie to swoisty chichot historii. Kiedy Robert Kubica wygrywał Kanadę przypomniał mi się Jean Alesi oraz okoliczności jakie wówczas dały mu zwycięstwo (Jean nie był faworytem do zwycięstwa i skorzystał przede wszystkim na pechu M. Schumachera). Robert przyznawał też, że po tamtym pamiętnym wyścigu przyszedł do niego Alesi z gratulacjami, ale też przestrogą, aby nie był taki jak on (jedno zwycięstwo w karierze i do tego w Kanadzie przy udziale splotu nieoczekiwanych zdarzeń). Swego czasu Jean Alesi, wspólnie z Gerhardem Bergerem stworzyli ze sobą duet na lata i kiedy M. Schumacher zwolnił miejsce w Benettonie, oboje odeszli z Ferrari i wspólnie obrali ten sam kierunek. Ostatecznie jako kibic ciągle mam nadzieję, że Robert zerwie z Syndromem Jeana Alesiego i w ostatecznym podsumowaniu swojej kariery okaże się od niego nawet lepszy.
30. TomPo
@28 kazdy kij ma dwa konce. RK wzbudza takie zainteresowanie w mediach swiatowych zwiazanych z F1, ze to oznacza przyplyw dodatkowej $$$, a na tym polega robienie interesow.
Wystarczy zobaczyc ost glosowanie na oficjalnej F1(Silly Season), ktory temat najbardziej interesuje ludzi.
Przejscie Lenca do FI - 4%, powrot RK do startow - 61% (na 20tys glosow jak na razie).
Tak wiec tutaj moze byc pare pieczeni przy jednym ogniu:
- Lance dostaje konkurencyjny bolid
- Lance dostaje rywala / partnera od ktorego moze sie uczyc, chocby na poczatku kopiujac ustawienia
- FI (czyli papa Stroll i pewnie BWT) dostaja medialny rozglos dzieki RK i dodatkowa kase
Pytanie czy to wlasnie jest opcja. Bo nie sadze by RK sie zgodzil na przejscie ze Stroll-em ale na zasadzie kierowcy rozwojowego/testowego - nie taki jest cel Roberta, o czym wszyscy wiemy.
Rozstrzygniecia moga przyjsc juz po wakacjach, albo od nowego sezonu.
31. TomPo
Wydawaloby sie ze to super wiadomosc dla RK, bo jako rezerwowy, to po odejsciu Stroll'a oznacza wskoczenie do bolidu. No ale niestety nie...
Bez kasy papy Stroll'a Williams bedzie w ciemnym zadku i bedzie musial usmiechnac sie do Merca, a Ci wcisna im Russela i nie beda mieli wyjscia i go przyjma, lub oglosza odejscie z F1.
Kolejna rzecza jaka Williams powinien wtedy zrobic to zwolnic Clair, bo sie nie nadaje.
Tak wiec jesil to sie potwierdzi (a raczej tak), to RK w sumie wyjscia nie ma i bedzie musial poszukac innego teamu. Oby byla opcja jezdzenia obok Stroll-a. Osobiscie to najchetniej zobaczylbym RK w Haasie jako spelnienie American Dream - to w ich stylu, ale szanse na to sa raczej mizerne.
32. ahaed
@9. Zyg
Bierz połowę chlopcze.
Kempa. Opcja ignoruj to jedno. Ale na pewno masz opcje: usuń użytkownika.
33. StalkerStrielok
Może Lance odbije się wtedy od dna i zacznie regularnie punktować?
34. dexter
@TomPo
Tradycja tradycja, ale Williams lezy dzisiaj na lopatkach. Sytuacja jakby nie patrzec ze wszystkich stron jest krytyczna. W takiej sytuacji nie mozna mowic juz o koncercie zyczen. W efekcie koncowym, aby patrzec spokojnie przyszlosc i uratowac przedsiebiorstwo moze byc tak, ze Claire Williams bedzie musiala ugryzc w kwasne jablko i nawiazac wspolprace z Mercedesem. W kazdym razie Claire Williams trzyma w dloni klucz, poniewaz Ona musi wyrazic zgode. Z ust Claire musi zostac wypowiedziane slowo: Tak, Ja chce! Albo lepiej nie?
Takie partnerstwo ala model HaasF1 i Ferrari pozwoliloby Williamsowi zaoszczedzic pieniadze, zapewnic sportowa baze wystarczajaca do rywalizacji w srodku stawki. Williams moglby wreszcie powstac z kolan. Znowu Mercedes mialby team juniorski, ktory politycznej stanalby po stronie duzego partnera i przynajmniej zapewnilby cockpit dla mlodych kierowcow z wlasnego programu rozwojowego.
Przyklad Ferrari i HaasF1 pokazuje, ze Amerykanski zespol zatrudnia tylko 220 pracownikow (60 pracownikow pochodzi od Dallara). 70 procent bolidu wyscigowego pochodzi z Ferrari. Za taka usluge Amerykanie przelewaja na konto zespolu z Maranello okolo 70 Mio. USD. Chassis, cala aerodynamika i uklad chlodzenia pochodzi z wlasnej produkcji. Taka koncepcja pokazuje, ze mozna utrzymac sie w F1. W 2010 Caterham, Marussia i Hispania pojawili sie w F1 wybierajac klasyczna droge - po 5 latach juz ich nie bylo (razem zdobyli tylko 2 punkty). Koszty odgrywaja najmniejsza role. HaasF1 pojawil sie z budzetem 120 Mio. USD, mial 170 pracownikow. W 2017 zwiekszyl budzet o 20 Mio. USD i dzis zatrudnia 220 osob.
Sek w tym, ze rodzinny zespol z Grove, ktory debiutowal w F1 w 1972 roku (16 tytulow mistrzowskich: 7 Team/9 kierowca, 114 zwyciestw w F1) takim sposobem zrezygnowalby ze swojej niezaleznosci z ktorej Frank Williams byl tak dumny. Williams to jest wielka rodzinna brytyjska zakorzeniona historia. Tutaj jest duzo serca, emocji, pracownicy sa absolutnie lojalni i z cala pewnoscia nie jest to latwa decyzja. Dzisiaj Williams zatrudnia prawie 550 osob. 300 osob musialoby sie bac o swoje miejsce pracy. Paddy Lowe opuscil Mercedesa m.in. z tego powodu, aby byc szefem i posiadac wieksza wladze. Taki plan z pewnoscia dla Claire Williams i Paddy Lowe nie jest zachwycajacy.
Ale pytanie brzmi co dalej?
Ze strony sportowej Williams sie stacza i najgorsze jest to, ze nie wiadomo, kiedy z tego dolu wyjdzie. Gdyby jeszcze bylo jakies swiatlo na koncu tunelu. Na mysli nie mam kierowcow wyscigowych, poniewaz sportowcy za to nic nie moga. Ani Lance, ani Sergej, ani Robert.
Williams ma ogromny problem z chlodzeniem. Kombinacja z wymiennika ciepla w chassis oraz chlodnic oleju jak i wody jest bardziej kompaktowa + lzejsza niz klasyczny uklad chlodzenia, ktory dotychczas uzywany byl w zespolach Williams i Force India. Sek w tym, ze koncepcja Mercedesa jest skomplikowana. Najwiekszym problemem jest utrzymanie temperatury na odpowiednim poziomie dla poszczegolnych komponentow. Jeden agregat potrzebuje wiecej, drugi mniej chlodzenia. Najwyrazniej Williams gdzies popelnil blad podczas kopiowania. Pod obudowa jest zbyt goraco, dlatego trzeba otworzyc pokrywy. A takie rzeczy kosztuja docisk, zwlaszcza z tylu. Brakuje docisku, auto jest rowniez aerodynamicznie niestabilne. Mozna przypuszczac, ze auto nie jest po bokach skuteczne uszczelnione przed wirujacym powietrzem, taki fenomen znowu prowadzi do tego, ze podczas zakretow oplyw powietrza jest zaburzony. Wahania sily docisku powoduja, ze opony nierownomiernie sie nagrzewaja. Zakrety na torze sa o roznych promieniach, ustawienia moga pasowac pod jeden typ zakretu, ale pod drugi juz nie. I trzeba zawsze pamietac, ze kierowca porusza auto na absolutnym limicie. A jak auto nie jest stabilne, to kierowca nie bedzie mial rowniez zaufania. W ostanich 3 wyscigach zwrocilem wieksza uwage na ujecia z kamery onboard. Taka jazda naprawde nie stwarza przyjemnosci ...
Ze strony finansowej zespol wisi pod kroplowka obu kierowcow wyscigowych. Pod koniec roku ma odejsc glowny sponsor Martini. Williams musi masywnie poprawic swoje auto, bo jesli na koncu roku nie bedzie mial odpowiedniego wyniku w tabeli konstruktorow, to moze liczyc na jeszcze bardziej wyrazna strate finasowa (minimum 20 Mio. Euro w porownaniu do sezonu 2017).
Do gry wchodzi jeszcze Lawrence Stroll - czlowiek, ktory zainwestowal grube miliony, sfinansowal wiele rzeczy w Williamsie. On jako inwestor nie ma zamiaru stracic swoich pieniedzy, tylko liczy, ze kiedys bedzie mial profit. Rowniez jego interesem moze byc fuzja z Mercedesem. Sponsor Sirotkina SMP Bank tez nie przelewa swoich pieniedzy nadaremno, tylko chce widziec wynik. Sek w tym, ze taki projekt nawet dla Mercedesa nie jest latwy. Poza tym Mercedes dzisiaj ma wiele wlasnych problemow do rozwiazania.
Tutaj nie chodzi tez o pytanie, kto chce ogladac takie wyscigi, tylko o egzystencje Williamsa. Populistyczne hasla ala Claire musi odejsc rowniez nie rozwiazuja problemow - schorowany Frank ma dwoch synow, gdyby im zawierzal, to oni dzisiaj kieruja przedsiebiorstwem. Ale widocznie tak nie jest.
Problemy Williamsa sa znane od wielu lat, tylko jeszcze na poczatku ery hybrydowej dobry silnik Mercedesa, ktory stwarzal roznice potrafil zamazac pewne rzeczy. Teraz zespol z Grove stoi przed wielkimi zadaniami, ktore musza zostac rozwiazane.
35. dexter
"Nie wydaje mi się aby Strolla było stać na kupno całego zespołu F1. Chyba musiałby wydać na to wszystkie swoje oszczędności i sprzedać jachty które posiada."
Hehe. Force India to nie Red Bull. O to chodzi aby kupic upadajaca spolke, ktora prawie zero kosztuje i pozniej sprzedac drogo. Teraz jest najlepsza okazja.
36. Vendeur
@dexter - skąd Ty wytrzasnąłeś skrót Mio. dla określenia milion/y/ów? :) Międzynarodowy to raczej "mil." (małą literą).
37. dexter
@Vendeur
Z jezyka niemieckiego. W jezyku niemieckim pisze sie duza litera.
38. TomPo
A co maja Niemcy do tego artykulu ? Tego biznesu ? Tego portalu ? By ni z tego ni z owego zaczac uzywac dziwnego skrótu na okreslenie milionow ? ;)
No chyba ze poprawnosc polityczna ZSRE nakazala po cichu uzywania takich skrotow, a ja nic o tym nie wiem xD
39. Vendeur
@38. TomPo - a nie pomyślałeś (jeśli jeszcze nie wiesz), że dexter jest niemieckojęzyczny, stąd może mieć pewne naleciałości? Fakt, że pisze po polsku dla nas i dzięki temu możemy nauczyć się wiele rzeczy, jest wyłącznie jego dobrą wolą.
@37. dexter - mniejsza o dużą literę, najbardziej myli to "mio" zamiast "mil" ;). Dzięki za kolejny wartościowy post w ostatnich dniach. Jakiś czas chyba Cię nie było tutaj.
40. TomPo
@39 - a nie wiedzialem, bo jakos personalia mnie nie interesuja, ale dzieki za wytlumaczenie. To wiele wyjasnia.
Niestety to wszytsko potwierdza tylko to co powtarzam od bardzo dlugiego czasu, F1 musi zmienic przepisy odnosnie jednostek (glownie), aero, testow i przede wszystkim podzialu kasy po sezonie.
Niestety stajemy sie swiadkami przeistoczenia F1 w walke 3-4 teamow, a reszta stawki to zapchaj dziury satelickie, poligony doswiadczalne i przedszkola dla mlodych kierowcow.
Ale oczywiscie jak tylko wspomne, ze takie zespoly jak Ferrari obecnie robia wiecej zlego niz dobrego w F1, to zlatuja sie psychofani Ferrari z transparentami i pustymi hasłami typu "tradycja".
Ci sami psychofani dwa posty pozniej beda marudzic, ze nudy bo ciagle tylko Merc vs Ferrari - fucking logic ;)
41. saint77
Czytając "logikę" niektórych komentarzy zdałem sobie sprawę z faktu, że część z Was nie ma bladego pojęcia jak silny nacisk we współczesnej F1 kładą właściciele teamów na marketing, tzw. wizerunek zespołu i medialność.
Oczywiście nie ma to nic wspólnego z suchem sportu i sprawia, że do F1 dostają się beztalencia.
Ale pomijanie tego faktu jest śmieszne.
Co do Kubicy: oczywiste jest, że jego do beztalenci zaliczyć się nie da.
Proponuję zatem poświęcić trochę czasu i odpowiedzieć sobie na pytanie: ile wart byłby mały znaczek/logo na przednim skrzydle samochodu kierowanego przez " emerytowanego kalekę", gdyby ten "kaleka" regularnie walczył z młodymi wilczkami o punkty i łoił im tyłki na każdym torze od Texasu po Suzukę?
Wy na to teoretycznie nie patrzycie, ale sponsorzy parrzą wyłącznie na to.
42. Tricia321
Tak bardzo kocham mojego męża, że ??byliśmy szczęśliwi z dwójką dzieci, chłopcem i dziewczynką. 3 miesiące temu zacząłem zauważać od niego jakieś dziwne zmiany. kilka tygodni później dowiedziałem się, że mój mąż widzi kogoś innego. Zaczął wracać do domu późno z pracy, prawie nie dba o mnie ani dzieci, czasami mój mąż wychodzi i nawet nie wraca do domu przez kilka dni. Zrobiłem wszystko, co mogłem, aby naprawić ten problem, ale nic nie działało. Bardzo się martwiłem i potrzebowałem pomocy. Czytałem o opowiadaniach Dr Goko na stronie internetowej, która sugerowała, że ??dr Goko może pomóc rozwiązać problemy małżeńskie, przywrócić zerwane związki i tak dalej. Skontaktowałem się z nim i powiedziałem mu o moich problemach. Naprawił moje małżeństwo i dostarczył rozwiązanie mojego problemu, teraz mój mąż i ja znowu jesteśmy razem. wszystko działa dobrze w moim małżeństwie i jestem tak szczęśliwy, że doktor Goko przywrócił mi męża z powodzeniem. czy jest jakiś problem w domu, zdrowie, małżeństwo / związek i więcej wyślij e-mail do [email protected] można dać mu WhatsApp czat na +2348056398964
43. Heytham1
@35 Póki co Force India nie ogłosiła upadłości;)
Dlatego piszę że na ten moment taki zespół może kosztować zbyt dużo. A tu już mowa o tym że wszystko przyklepane i FI jest własnością Strolla.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz