komentarze
  • 1. Amnes
    • 2018-03-29 12:33:52
    • *.play-internet.pl

    Paranoja

  • 2. Lister
    • 2018-03-29 13:17:03
    • *.centertel.pl

    Ma to sens.

  • 3. PiotrasLc
    • 2018-03-29 15:07:22
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    Powrócić do silnikow V8 z Kers , zlikwidować DRS dać projektantom bardziej wolną rękę. Limit 5 silników na sezon . Każdy dodatkowy silnik 50% punktów w wyścigu z nowym silnikiem tylko dla zespołu. Prosty przepis na uzdrowienie F1

  • 4. orzeszkuwloski
    • 2018-03-29 15:24:22
    • *.centertel.pl

    Renault chce pewnie zablokować odejście RedBull'a do Hondy.
    Potrafi ktoś rozszyfrować ostatni akapit? Dlaczego fabryczne zespoły posiadają przewagę w postaci mniejszego zużycia paliwa?

  • 5. mentos11
    • 2018-03-29 15:54:43
    • *.69.196.170

    Bo mają wydajniejsze jednostki wiec będą mogły mniej paliwa na wyścig zatankować, a każde 10kg masy mniej jest warte 0,3s. Zysk będzie minimalny jak, ze 2 kg mniej paliwa zatankują to pojadą szybciej o 0,06s?

  • 6. Spargus
    • 2018-03-29 16:40:06
    • *.toya.net.pl

    @4 też mnie to zastanawia, bo biorąc pod uwagę przepis, który wszedł w tym roku, że silniki mają być dla klientów identyczne pod każdym względem do tych, których używają producenci, to odpowiedź @5 jest nieprawdziwa

  • 7. rowers
    • 2018-03-29 17:53:59
    • *.dynamic-zab-04.vectranet.pl

    Nie wiem czego Horner się obawia, skoro dla niego nic się nie zmieni.

  • 8. Kimi Rajdkoniem
    • 2018-03-29 21:14:17
    • *.dynamic.chello.pl

    Silniki są takie same (mechanicznie). Różnicuje je oprogramowanie oraz paliwo. Dlatego np Mercedes posiada "tryb imprezowy" a Williams już nie

  • 9. nonam3k
    • 2018-03-30 07:17:31
    • *.dynamic.chello.pl

    Dlatego potrzebny jest zapis w ktorym bedzie ujete ze silniki oraz oprogramowanie ma byc takie same dla innych zespolow. Wtedy nie bedzie problemow

  • 10. ascorp
    • 2018-03-30 09:24:17
    • *.promax.media.pl

    A dlaczego silniki mają być identyczne ? Aby znów Horner wygrywał swoim "aero" ? To może zróbmy tak aby każdy bolid był identyczny ? Jeżeli ktokolwiek domaga się aby tylko silniki były równe, to jest egoistą.

  • 11. TomPo
    • 2018-03-30 20:51:12
    • *.dynamic.chello.pl

    @10 a dlaczego to silniki maja nie byc identyczne? A przynajmniej takie, zeby kazdy mial wybor gdzi kupi, jaki kupi i zeby bylo go stac. Zeby Merc mogl wygrac swoja jednostka, a Ferrari powalczyc o drugie miejsce? Parafrazujac brioniacych tych jednostek powiem Waszymi slowami: "czy ktos im broni zbudowac lepsze aero?"

  • 12. Heniek007
    • 2018-03-30 21:54:38
    • Blokada
    • *.w90-29.abo.wanadoo.fr

    Francuzi jak zwykle pieprzą trzy po trzy.

  • 13. sliwa007
    • 2018-03-31 08:25:33
    • *.centertel.pl

    10. ascorp
    Pierwszy sensowny komentarz pod tym newsem.

    11. TomPo
    Bo F1 to rywalizacja konstruktorów? A silnik to część konstrukcyjna?

    "zeby kazdy mial wybor gdzi kupi, jaki kupi i zeby bylo go stac"
    F1 to nie sklep. Tutaj się konstruuje, nie kupuje.

  • 14. modafi
    • 2018-03-31 09:27:04
    • *.play-internet.pl

    Nie rozumiem gromów rzucanych pod adresem Renault. Sam nie jestem ich fanem, ale wypowiedź Cyrila ma sens. Po co rozwijać coś, co niedługo zostanie zastąpione innym, nowszym. Po obecnym sezonie, silniki V6 będą już naprawdę mocno dopracowane (po czterech latach rozwoju). Kolejne prace dadzą już tylko kosmetyczne ulepszenia, poprawki, a będą generowały niemałą kasę i spore zasoby ludzkie. Uważam, że warto się nad tym zastanowić. Nikt nie broni ekipom ulepszania areo i szukania innych, pozamechanicznych rozwiązań. Pozdrawiam

  • 15. Levski
    • 2018-03-31 22:29:23
    • *.201.133.238

    Problem w F1 jest taki że tak na prawdę jedyne teamy które mogą walczyć o mistrza to teamy które produkują własne silniki. Weźmy przykład Merca, takie FI czy Williams nawet nie mają szans się do nich zbliżyć. To samo z silnikami Ferrari, Sauber i Haas, czyli dwa mini teamy Ferrari. No i zostaje Renault które jako jedyne zachowuje jakiś zdrowy rozsądek i daje silniki tym co je chcą. Czyli między innymi RBR które jest od nich mocniejsze i McLaren który jest powiedzmy na równi. Zostaje Honda która jest do niczego i nikt jej nie chce. Przecież takie RBR z silnikiem Merca czy Ferrari biło by się o mistrza, McLaren pewnie podobnie za jakiś rok byłby wstanie walczyć o mistrza z lepszym silnikiem, ale monopoliści F1 czyli Ferrari i Mercedes nie pozwolą na to by szanse były równiejsze. Jeśli nic się nie zmieni to co można powiedzieć... Będziemy oglądać ciągle na przodzie Mercedesa wraz z Ferrari na przodzie i robiącego cuda Newey-a aby ich doścignąć mimo gorszego silnika.

  • 16. XandiOfficial
    • 2018-03-31 22:35:38
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    F1 to powinny być wyścigi ekip fabrycznych ! nie wiem jak traktowany jest McLaren czy oni są wstanie zbudować własny silnik ... BMW, Toyota, Ford itp i swoje ekipy od nowa a nie kupione od ForceIndia czy Sauber a potem pozostawione ... bo Sauber przyznaje sobie zwycięstwo w Kanadzie a BMW mówi że to ich ? ktoś coś wie o tym ... AUDI, OPEL i inne ... Zawsze śmieszyło mnie że ekipy fabryczne mają sponsorów tytularnych czyli tak jakby "pokazywali swoją biedność" coś w tym stylu np. MILD SEVEN RENAULT, PANASONIC Toyota albo ING RENAULT ... nie mówię o prywatnych ...

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo