Formuła 1 chce nowych silników od sezonu 2021
Po piątkowym spotkaniu przedstawicieli producentów jednostek napędowych z FIA, do którego doszło wczoraj w Paryżu, można wyciągnąć wnioski iż Formuła 1 nie zamierza kontynuować projektu silników V6 turbo po sezonie 2021.Według informacji przekazanych przez FIA większość biorących w spotkaniu osób opowiedziała się za porzuceniem projektu V6 turbo oraz stworzeniem nowych przepisów silników od sezonu 2021.
Opracowanie nowych rozwiązań silnikowych dla Formuły 1 zajmie jednak jeszcze sporo czasu. Według oświadczenia przekazanego przez FIA udało się jednak uzyskać konsensus polegający na zaniechaniu rozwoju technologii V6 turbo, pod warunkiem dalszego skupiania się na utrzymaniu technologii odpowiadającej trendom w motoryzacji. Silniki mają również być prostsze w budowie, tańsze w rozwoju oraz głośniejsze.
Nowe silniki mają również utrzymać wysoki poziom mocy i pozwalać kierowcom atakować przez cały dystans wyścigu. W tym temacie pojawiają się spekulacje iż FIA może chcieć wycofać się w kolejnych latach z limitu paliwa wynoszącego obecnie 105 kg na wyścig.
„Jestem bardzo zadowolony z tego procesu i z faktu, że tak wielu różnych udziałowców było w stanie uzgodnić kierunek w jakim podążać mają mistrzostwa świata Formuły 1 w tak ważnym obszarze technicznym” mówił Jean Todt.
„Oczywiście teraz musimy usiąść i opracować szczegóły tego jak dokładnie będą wyglądały silniki w sezonie 2021. Niemniej zaczęliśmy dobrze i nie mogę doczekać się dalszej realizacji tego procesu oraz podjęcia najlepszej decyzji dla przyszłości Formuły 1 w tym temacie.”
komentarze
1. elLimon
Gdyby nie to że dziś 1 kwietnia to byłby to naprawdę dobry news. Ale tym razem nie dam się nabrać tak jak w tamtym roku. Panie Kempa nie tym razem.
2. rsobczuk
Niech wprowadzą V4 turbo 0.8L. Ciekawe jaką moc udałoby się wykręcić z czegoś takiego.
3. EryQ
@1 Chyba, że szanowny Kempa podłapał żarcik z zagranicznych portali bo na największych poświęconych F1 też się o tym rozpisują...
4. orto
A na innym portalu jest info, że Kubica wystartuje razem z Alonso w 24 Le Mans!
5. Manonfire
Łomatko... Pal licho silniki, ale ta nowa szata graficzna portalu... Myślałem, że coś źle kliknąłem i to nie ta strona :)
6. shodan
brawa dla redakcji za prace nad zmiana wygladu portalu i to jeszcze w sobote gdy pogoda palce lizac tak trzymac :)
7. kempa007
News nie jest fake'owy chyba, ze FIA sobie jaja zrobila ze wszystkich ;-)
8. Miki42
News jest prawdziwy FIA sobie jaj nie robi za poważna instytucja
9. Tylda
Szkoda, że to 1 kwietnia...
10. magic942
Matko Boska gdzie ja trafiłem, gdzie stare dobre i przejrzyste F1 Dziel Pasje? :o LOL :(
11. mentos11
Strona jest nowoczesną i na komórkę przyjemnie się czyta, gratulacje.
Co do silnikow to wystarczy że zrezygnują z turbo i zostawią kompresor, ostatecznie mogą całkowicie zrezygnować z turbo i zostawić tylko jeden silnik z bateriami czyli kers.
12. hubos21
może z nowymi silnikami będzie w końcu Mercedes Bęc
13. St Devote
Nic takiego dramatycznego w tym newsie nie ma. Wiadomo, że raz na jakiś czas jest aktualizacja jednostki napędowej i wiadomo, że zawsze jest co najmniej kilka różnych astronomicznych pomysłów, w którym kierunku ją poprowadzić. Ja bym się raczej obawiał, że - sądząc po trendach w segmencie osobówek - za 5-10 lat combustion engine zostanie zredukowany do jakiejś sentymentalnej przystawki do przerościętej części elektrycznej. Pozostanie wtedy jedynie pisać petycje, żeby wstrzymali się z tym do czasu aż te kilka pokoleń emerytów, co pamiętają starą F1 straci wzrok i słuch.
14. Jacko
Te silniki są bardzo dobre, tylko wykastrowane przez ograniczenia ilości paliwa, przepływu, maksymalnych obrotów i kto wie czego tam jeszcze. Wystarczy poluzować te restrykcje i nie trzeba znowu wykładać jakiś bajońskich sum na nowe konstrukcje. Niektóre zespoły już i tak ledwo zipią.
15. sliwa007
Weszli w bardzo drogą technologię a małe zespoły płacić nie chcą więc trzeba wejść w nieco tańszą technologię.
Nowe jednostki to jest jakieś wyjście, ale na pewno trzeba to lepiej przemyśleć. Na pewno będzie turbo i hybryda. To jest teraz światowy trend i producenci na nic innego nie pójdą.
14. Jacko
Może ty i masz coś racji, ale zwróć uwagę na to, że całkowite odblokowanie tych silników poprzez zniesienie limitów wywoła kolejny wielki wyścig szczurów i ogromne koszta, nie wiem czy tych silników nie trzeba by było robić od podstaw.
Wyobraź sobie, że nagle można zabierać na pokład 150kg paliwa i limity przepływu są zniesione. Naturalnie moc drastycznie idzie w górę, co dalej? Zaczynają wysiadać wszystkie podzespoły w silniku bo były projektowane na inne obciążenia. Ekipy wracają do punktu początkowego, siadają, projektują, testują, poprawiają itd. To wszystko kosztuje.
16. BlahBlah
@10 Jeżeli dla Ciebie przejrzyste było to coś co do tej pory to musisz zaopatrzyć się w okulary.
17. Spargus
@17 Też uważam, że stara strona była bardziej przejrzysta, ale może to kwestia przyzwyczajenia ;)
18. BORYSEK 17
Kempa a co ty tak zęby suszysz na tym zdjęciu?chciałbyś reklamować pastę do zębów Colgate?
19. marekko
W pierwszej erze turbo 1,5-litrówki dawały po 1200 KM, a kwalifikacyjne do 1500, były proste i tanie.
20. rsobczuk
Obecne silniki nie są tak na prawdę złe. Zdjąłbym jedynie wszelkie limity związane z ilością czegokolwiek. Niech zespoły podkręcą je tak, żeby jedna jednostka starczała ledwo na jeden wyścig i już. Za kilka lat zacząć wdrażać jakiekolwiek limity.
21. vanD
co to za wygląd ? gdzie stare f1dzielpasje :( dajcie możliwość wyboru wyglądu :<
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz