Button: nie powinniśmy być karani za takie problemy
Fernando Alonso wyścig na Węgrzech zakończył na przypisanej do niego przez cały weekend, siódmej pozycji. Jenson Button z kolei był jedynym kierowcą, który nie dotarł do mety dzisiejszego wyścigu. Brytyjczyk po wyjściu z bolidu krytykował decyzję sędziów, którzy ukarali go za przekaz radiowy, który jego zdaniem dotyczył kwestii bezpieczeństwa.„Hmm, 7 lokata była moja przez cały weekend! Szkoda, że nie mogliśmy poprawić się dzisiaj, ale i tak uważam, że byliśmy najlepsi z reszty stawki. Mercedes, Red Bull i Ferrari są obecnie poza zasięgiem wszystkich- są na innym poziomie- tak więc w innej mini lidze ścigamy się i jesteśmy całkiem konkurencyjni, a ja czuję, że dzisiaj wycisnęliśmy wszystko co mogliśmy.”
„W trakcie wyścigu nie działo się wiele. Dla nas było to trochę nudne popołudnie- to nie było widowisko do jakiego przyzwyczaił nas Hungaroring- jedyny bolid, który nie dotarł do mety należał niestety do Jensona.”
„Jestem zadowolony z tego jak przebiegł ten weekend i liczę, że utrzymamy takie postępy. Mniej lub bardziej byliśmy tutaj konkurencyjni i na Silverstone, czyli na dwóch zupełnie różnych torach, więc już nie mogę doczekać się kolejnego weekendu w Hockenheim.”
Jenson Button, DNF
„To nie było świetne popołudnie.”
„Już na początku pojawiły się problemy z czujnikiem hamulców, które sprawiły, że pedał zapadł się w podłogę, co stanowiło poważny problem bezpieczeństwa. Zespół poprosił mnie o dokonanie zmiany ustawień na kierownicy, aby upewnić się, że nie będziemy mieli powtórki i udało nam się jakoś to rozwiązać, ale otrzymaliśmy karę za ten przekaz. Zjechaliśmy do boksów, aby mogli przekazać mi te informacje, ale domyślam się, że powinniśmy zrobić to wcześniej niż zrobiliśmy. Tak czy inaczej nie miało to znaczenia gdyż i tak byłem ostatni.”
„Rozumiem, że kierowcy nie powinni być informowani o tym jak mają prowadzić bolidy- powinniśmy sobie radzić z tym samodzielnie i uwielbiam to wyzwanie. Ale gdy pojawiają się kwestie związane z bezpieczeństwem, nie sądzę, że powinniśmy być karani za to, że starliśmy się uniknąć wypadku tak jak dzisiaj. Gdy mamy do czynienia z tak skomplikowanym układem napędowym, kierowca nie może wszystkiego sam ogarnąć. Uważam, że takie przepisy nie powinny znajdować się w sporcie na tym poziomie, a zwyciężać powinien tutaj zdrowy rozsądek.”
„Miałem również problem mechaniczny, który sprawił, że miałem ogromną podsterowność przez cały wyścig, a pod koniec wycofaliśmy bolid na skutek wycieku oleju. Nie wiem czy uda się uratować silnik- mam taką nadzieję, ale cały czas analizujemy ten problem.”
komentarze
1. fanAlonso=pziom
dobre punkty ale szkoda pana guzika ciekawe czy podobne tempo będą mieli za tydzień
2. Ananas
Pojedynki kierowców w jednym zespole (sezon 2016)
Button - Alonso
Wyścigi
5 - 5
3. ekwador15
Dramat te przepisy, Kimi i Lewis w Baku, Perez w Austrii, Nico w Wielkiej Brytanii, teraz Jenson na Węgrzech. Ile to cyrku z tym, bolidy są za bardzo skomplikowane.
4. Airjersey
tu akurat Jenson ma rację. Nie powinien być ukarany. Zgłosił problem z hamulcami a to bez wątpienia kwestia bezpieczeństwa. Jak tak dalej pójdzie to decyzje sędziów zabiją całą radość z oglądania bo co awaria kierowcy będą musieli zjeżdżać do boksu albo wyścig kończyć.
5. wheelman
Nie ma gównoburzy o tę karę bo zespół ze środka stawki. Ale wg mnie była całkowicie zasłużona. ROS na Silverstone dostał instrukcję zresetowania trybu pracy skrzyni a potem unikania siódmego biegu. Sędziowie w oficjalnym oświadczeniu powiedzieli, że kara nie była za poinstruowanie zresetowania tylko właśnie za to że mu powiedzieli żeby unikał siódemki.
W przypadku BUT sytuacja była identyczna. Najpierw poleciał przekaz żeby trzymał się TYLKO czwartego biegu, potem zjechał albo mu przez radio podali instrukcję dotyczącą bezpieczeństwa, już nie pamiętam, ale ta kara była właśnie za instrukcję trzymania się czwórki podaną przez radio. To czy instrukcja który konkretnie bieg jest erdolnięty a który nie jest instrukcją dotyczącą bezpieczeństwa to już inna sprawa. Według mnie tak, według sędziów nie. Ale jeśli traktować te oba przypadki tak samo sprawiedliwie to BUT kara się należała. Jeszcze by się zaczął Merc przypindalać do FIA i sędziów, jestem pewien że to też był powód dla którego karę BUT dostał.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz