Manor 18, ale cała stawka dojechała do mety GP Chin
Pascal Wehrlein, który na pewnym etapie dzisiejszego wyścigu w Szanghaju znajdował się nawet na 4 miejscu, ostatecznie finiszował na 18 pozycji. Niemiec zwraca jednak uwagę, że w Chinach do mety wyścigu dotarli wszyscy kierowcy. Rio Haryanto tym razem finiszował 21, wyprzedzając na mecie Jolyona Palmera z Renault.„To był dobry wyścig, z którego możemy wyciągnąć trochę pozytywów. Po raz kolejny mogliśmy walczyć z innymi bolidami i nawet zdołaliśmy kilku rywali wyprzedzić. Start przebiegł dobrze, ale potem pierwsze kilka zakrętów było zdradliwych, gdyż wszędzie były porozrzucane części bolidów. Udało nam się uniknąć tego chaosu a ja awansowałem na 17 miejsce i przez kilka okrążeń byłem nawet czwarty. To było miłe uczucie, ale zdawałem sobie sprawę, że długo nie potrwa. Bolid pracował dobrze ale sądzę, że obecnie 18 miejsce odzwierciedla formę tego bolidu. Pod koniec dostrzegliśmy szansę zaatakowania Magnussena i dlatego zdecydowaliśmy się na założenie super-miękkich opon. To było przyjemne uczucie gonić go, ale niestety na tych oponach mieliśmy ograniczone okno pracy i nie zdążyłem go wyprzedzić. Wszyscy kierowcy dojechali dzisiaj do mety wyścig, tak więc o własnych siłach zdołaliśmy wyprzedzić czterech innych kierowców. Musimy teraz wykonać większe postępy, aby jeszcze lepiej wypaść w kolejnych wyścigach.”
Rio Haryanto, P21
„W początkowej fazie wyścigu wymieszaliśmy się z Sauberami, jak to miało miejsce w różnych momentach tego weekendu, a także z Haasem, ale pod koniec brakowało nam tempa. Udało mi się utrzymać Palmera za sobą a to dobry sygnał. Jestem zadowolony, że ponownie udało się nam dojechać do mety obydwoma bolidami, ale liczyłem na więcej. Oznaki są dobre i myślę, że wiemy co musimy zrobić, aby się poprawić. Podziękowania kieruję do mojej załogi i zespołu. Trzymajmy tak dalej do wyścigu w Rosji.”
komentarze
1. fanFelipeMassa3
Ja to mam wrażenie że Manor jest szybszy od Renault i Saubera. W wyścigu Sauber może być
2. Mat5
Haryanto to Kobayashi, Yamamoto i Maldonado w jednej osobie
Kobayashi - kierowca z Azji
Yamamoto - zamykający z reguły stawkę (też kierowca z Azji)
Maldonado - uwielbiany w swoim kraju i z petrodolarami
A teraz wracając do tematu to widać, że Manor stał się poważną konkurencją dla Sauber jeśli chodzi o rywalizację w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Póki co to widzę taki układ sił:
1.Wehrlein zdecydowanie najlepszy z tej czwórki
2.Ericsson - nabrał pewności siebie ale do Wehrleina trochę brakuje
3.Haryanto - mimo wszystko jest lepszy niż Nasr na chwilę obecną
4.Nasr - rok temu spisywał się dobrze teraz ustępuje Ericssonowi
Na dzień dzisiejszy to szansę na jakiekolwiek punkty dla nich to widzę dopiero w Monako. Liczę na powtórkę z 2014 w wykonaniu Manora, żeby zdobyli chociaż punkcik, bo zapewne Wehrleina na to stać.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz