komentarze
  • 1. Duke_
    • 2014-11-26 10:49:53
    • *.customers.d1-online.com

    Ciekawe

  • 2. domicjusz
    • 2014-11-26 10:50:19
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    bez sensu

  • 3. Rimaro
    • 2014-11-26 10:59:33
    • *.internetia.net.pl

    Dobry pomysł z punktu widzenia kibica na torze. Dla telewidza bez różnicy. Tylko pytanie, czy będzie to wyraźnie widać z trybun przy świetle słonecznym.

  • 4. ekwador15
    • 2014-11-26 11:21:34
    • *.minolta.pl

    Bezsensu to jest ten podział opon. Po co kibicowi zmieniające się różne kolory pasków. Słowa naszych komentatorów - kierowca założył miękkie opony, czyli twardsze spośród dwóch dostępnych.

    Za czasów Bridgestone byl zielony paseczek na miękkich i bez paska na twardszych. I teraz powinno być tak samo, po co info kibicowi, że opcjonalna to super-miękka czy miękka. Po prostu opcjonalna to ta bardziej miękka. Opcjonalna to będzie zawsze ta twardsza bez podziału, czy to jest pośrednia czy twarda mieszanka. Widz, który ogląda tylko w niedziele wyścigi, nie śledzi treningów nie czyta na bieżąco info, to co mu za różnica. Za dużo takich zbędnych informacji. Mówię, za czasów Bridgestona było czytelniej i tak powinno zostać i teraz nawet jak będzie z 10 poziomów twardości. To nawet inżynierowie w swoich kontaktach z kierowcami używają tego podziału opcjonalne, podstawwe a nie konkretnie ze miękka czy super miękka. Opcjonalna to zawsze bardziej miękka mieszanka od tej podstawowej, ale po co info konkretnie, która z palety Pirelli? Po co skoro zawsze na każdy wyścig używa się dwóch mieszanek.

  • 5. ekwador15
    • 2014-11-26 11:23:44
    • *.minolta.pl

    poprawione, bo nie ma edycji postów :P

    Bezsensu to jest ten podział opon. Po co kibicowi zmieniające się różne kolory pasków. Słowa naszych komentatorów - kierowca założył miękkie opony, czyli twardsze spośród dwóch dostępnych.

    Za czasów Bridgestone byl zielony paseczek na miękkich i bez paska na twardszych. I teraz powinno być tak samo, po co info kibicowi, że opcjonalna to super-miękka czy miękka. Po prostu opcjonalna to ta bardziej miękka. Podstawowa to będzie zawsze ta twardsza bez podziału, czy to jest pośrednia czy twarda mieszanka. Widz, który ogląda tylko w niedziele wyścigi, nie śledzi treningów nie czyta na bieżąco info, to co mu za różnica. Za dużo takich zbędnych informacji. Mówię, za czasów Bridgestona było czytelniej i tak powinno zostać i teraz nawet jak będzie z 10 poziomów twardości. To nawet inżynierowie w swoich kontaktach z kierowcami używają tego podziału opcjonalne, podstawwe a nie konkretnie ze miękka czy super miękka. Opcjonalna to zawsze bardziej miękka mieszanka od tej podstawowej, ale po co info konkretnie, która to z palety Pirelli? Po co skoro zawsze na każdy wyścig używa się tylko dwóch mieszanek.

  • 6. Grzesiu10
    • 2014-11-26 13:10:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @up
    Problem w tym, że właśnie ten nieszczęsny zielony pasek był w ogóle nieczytelny i krytykowany, gdyż był za mały i dlatego FIA poprosiła Pirelli o wymyślenie czegoś innego. Może i podział na mieszanki kibicowi nie jest potrzebny, ale sama koncepcja z miejscem usytuowania tego oznaczenia w przypadku Pirelli jest lepsza.

  • 7. PiotrasLc
    • 2014-11-26 14:47:26
    • Blokada
    • *.107.rewolucja-net.pl

    F1 ogląda sie aby widziec zmagania kierowców i ich bolidów a nie podziwiac kto jakie ma opony. Wiec dla mnie to od początku było bezsensu

  • 8. mazur81
    • 2014-11-26 15:13:19
    • *.60.citypartner.pl

    A według mnie dobrze wiedzieć kto na jakiej 'gumie" jedzie. Można lepiej oszacować kto ma większe szanse itd. Może dla zwykłego "Kowalskiego" , który ogląda wyścig, jak mu się akuratnie tv na polsat przełączy, to rzeczywiście nie ma znaczenia, ale dla kibica już ma dużo większe.
    To tak jak w piłce. Nie interesuję się tym ale jak już oglądam to mało mnie interesuje jacy zawodnicy grają. Dla mnie ważne, żeby "Nasi dokopali Niemcom", a nie kto podaje do kogo, a jednak to komentatorzy mówią

  • 9. istrii
    • 2014-11-26 16:22:10
    • *.80-203-59.nextgentel.com

    Kolejny niepotrzebny bajer. Pewnie ostatecznie umieszczą tam reklamy sponsorów.

  • 10. PanPikuś
    • 2014-11-26 16:33:26
    • *.dynamic.chello.pl

    To skrzydełko wygląda równie estetycznie co nos Caterhama z początku sezonu - okropieństwo.
    Co do opon to wystarczyłoby ten zielony paseczek zrobić wielkości obecnego napisu Pirelli. Z drugiej strony wolę jak są 4 mieszanki i się zmieniają, choć lepiej byłoby gdyby co sezon nie zmieniał się skład i struktura opon. Wtedy moglibyśmy porównywać czasy jakoś sensownie, a tak jest sztuka dla sztuki.

  • 11. Skoczek130
    • 2014-11-26 16:44:33
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    W przeciwieństwie do motocykli, w samochodach jednomiejscowych ciężko dostrzec nr kierowcy. To całkiem dobry pomysł. Zdecydowanie ułatwi sprawę. Choć jeżeli się ogląda F1, to bardziej ocenia się na podstawie kasku. Rozpoznanie Hamiltona i Rosberga nie stanowiło kłopotu dla bystrego oka. ;)

  • 12. dexter
    • 2014-11-26 16:59:24
    • *.114.31.243

    Ciekawe, jakby to powiekszone w OLED na ubranku karbonowym bolidu wygladalo. Wiekszosc zespolow na swoich bolidach posiada wystarczajaco niewykorzystanej powierzchni reklamowej ;)

  • 13. slawusF1
    • 2014-11-26 18:44:50
    • *.33.116.42

    Ciekawe jak to się będzie mieć do areo bolidu.

  • 14. dexter
    • 2014-11-26 19:00:16
    • *.114.31.243

    @Skoczek130

    Hehe, apropos „bystrego oka“: Sebastiana niekiedy w ogole juz nie potrafilem rozpoznac, poniewaz w kazdym wyscigu posiadal on inne malowanie helmu.

    Taka ciekawostka: Helm Schumachera z 2004 roku wykonany byl z 12 warst wlokna zylonu oraz wlokna weglowego, kosztowal wtedy 12000 - 15000 Euro Ten helm byl lepszy od wszystkich dotychczasowych helmow uzywanych w F1. Amortyzacja, sztywnosc, odprnosc na przebicie byla o 100% zwiekszona. Ta konstrukcja dopasowana do jego glowy wazyla wtedy 1.450 gramow, czyli byla prawie o 230 gramow ciezejsza od jego dotychczasowych helmow (ale, to bylo tez spowodowane wiekszymi wymogami FIA, pozniej ciezar zostal zredukowany). Powloka tego helmu byla 3 razy mocniejsza, a odpornosc na pekniecia 2 razy wyzsza od konwencjonalnego helmu uzywnego w F1. Inni kerowcy dopiero od polowy 2004 dostali takie helmy. On byl 2 razy drozszy niz poprzedni model. Wtedy kierowca potrzebowal 10 takich helmow na sezon. Aerodynamika tego helmu byla tak efektywna, ze osiagi silnika bolidu byly nagle wyzsze o 1 %. Sam visir tego helmu, aby zapobiec parowaniu byl stale podgrzewany do temp. 35°C. A na dolnej stronie kierowca mial zamontowane diody LED dzieki ktorym umozliwily wyswietlanie informacji (dzisiaj jest to standard).

    Za helm z wlokna weglowego, ktory posiada specyfikacje FIA z dodatkowym lakierowaniem trzeba dzisiaj zaplacic 3500 - 5000 Euro. Samo lakierowanie kosztuje od 500 - 1500 Euro. Ok. 2 dni trzeba poswiecic na lakierowanie jednego helmu. Odziez, buty, bolid wszystko w F1 jest scisle okeslone wedlug wymagan sponsora. Ale, helm jest praktycznie jedyna taka „wolnoscia“ kierowcy wyscigowego.

  • 15. dexter
    • 2014-11-26 19:46:01
    • *.114.31.243

    Oczywiscie, helm ktory posiada specyfikacje F1! kosztuje nadal ok. 12000 Euro. Dzisiaj posiada on 18 warstw wlokna weglowego. Visir z poliweglanu ma grubosc 4 milimetrow, sruby wykonane sa z tytanu. Obudowa jest tak stabilna, ze na bokach mozna 2 male samochody powiesic (ktory kazdy z nich wazy 1500kg.).

  • 16. Skoczek130
    • 2014-11-27 11:16:09
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @dexter - hehe, ja właśnie dlatego go rozpoznawałem - bo Mark zawsze posiadał ten sam kask. :)) Nawet di Restę i Sutila szło rozpoznać - choć i kaski były bardzo podobne i różniły się niuansami. Co do kwestii ich malowania - to wprost niesamowite, że tyle warstw "upchają". "Mają rozmach s"syny", hehe... :))

    Pzdr :))

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo