komentarze
  • 6. MarTum
    • 2014-07-08 11:23:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A to wszystko w bolidzie znacznie gorszym od tamtejszych RBR.

  • 7. ArcyZ
    • 2014-07-08 11:25:52
    • *.dynamic.mm.pl

    Na Silverstone Alonso pokazał starą szkołę, objechał Riccardo po zewnętrznej jak ten dobierał się niemrawo do McLarena, objechał po zewnętrznej Vettela w Copse przy 300 km/h (manewr roku jak na razie), znakomita obrona przed Vettelem, jak na Imoli w 2005 :)

  • 8. KowalAMG
    • 2014-07-08 11:30:13
    • *.24.196.114

    Alonso do Mercedesa wtedy pokaze swoj prawdziwy potencjal w dwoch rownych bolidach obojetnie czy za Ros czy za Ham nalezy mu sie odpoczynek w jakims dobrym bolidzie :))

  • 9. Jahar
    • 2014-07-08 11:59:22
    • *.opera-mini.net

    Trochę teraz się czepiacie viggena. Nawet on po wyścigu pisał, że Alonso dobrze jechał. Hiszpana można lubić albo nie ale na torze rzadko kiedy można o nim powiedzieć, że przeciętnie jedzie. Nawet w nijakich wyścigach osiąga dobre wyniki a i realizator też zawsze pokaże coś ciekawego z jego udziałem.

  • 10. silvestre1
    • 2014-07-08 13:02:21
    • *.dynamic.chello.pl

    Szacunek dla P. Fittipaldi i obiektywną wypowiedż. Alonso zakończy karierę z takim dorobkiem jaki ma. Takie jest moje zdanie. Ostatnie GP i poprzednie są tylko dowodem na to, jaką klasę reprezentuje obecnie. Ewentualna zmiana teamu nie daje gwarancji wygrania czegokolwiek, bo gdyby tak było to zdziwił bym się, gdyby nie skorzystał z takiej możliwości. Przykładem niech będzie duet Hamilton - Rosberg, Vettel - Ricciardo bądż Massa - Bottas. Dla mnie tych sześciu zawodników jest w podwójnie innej sytuacji; raz za sprawą sprzętu, dwa za sprawą wzajemnego poznawania i najzwyklejszych relacji koleżeńskich. Charakter, styl życia i bycia Alonso, to wizerunek Ferrari. Spięcia na linii Montezemolo - Alonso to dodatkowy smak całej F1. Pozostaje mi zatem powiedzieć zdanie Popiołka : "A gdzie mu będzie lepiej..."

  • 11. Michael Schumi
    • 2014-07-08 13:59:07
    • *.ip.euro.net.pl

    @4 Alonso nie przegrał w Abu Zabi. Przegrał w Australii, Wielkiej Brytanii i Belgii.

  • 12. fanAlonso=pziom
    • 2014-07-08 16:40:58
    • *.rzeszow.mm.pl

    nieźle wyszło to ostatnie zdanie Emmo jak go nazywa M. Brundle

    11. w abu zabi też przegrał chyba że wyliczasz błędy ALO jak to masz tutaj w zwyczaju to OK

  • 13. Fisichella33
    • 2014-07-08 17:43:17
    • *.107.10.21

    FORZA FERNANDO !!!

  • 14. Michael Schumi
    • 2014-07-08 18:32:17
    • *.ip.euro.net.pl

    @12 No bo wszyscy uważają, że to właśnie ta jedna strategia z Abu Zabi skreśliła mu tytuł. To przez swoje błędy przegrał. Miał ich więcej, niż ten jeden decydujący błąd Ferrari.

  • 15. Felipe Massa
    • 2014-07-08 20:49:13
    • *.Netcominternet.pl

    Ale w 2010 roku szansa na tytuł wynikała z niewłaściwej taktyki RBR bo nie mogli się zdecydować na kogo postawić. A kiedy Ferrari myślało, że postawili na Webbera, tytuł zgarnoł im z przed nosa Vettel. Gdyby w tym wyścigu Alonso startujący z 3 miejsca na nim dojechał miałby dzisiaj 3 tytuły a nie 2.

  • 16. pirelli
    • 2014-07-08 20:50:55
    • *.xdsl.centertel.pl

    Powinien wygrywać więcej tytułów to prawda ale tego nie robie

  • 17. pirelli
    • 2014-07-08 20:52:08
    • *.xdsl.centertel.pl

    W 2010 roku to Alonso przez swoją jazdę przegrał mistrzostwo

  • 18. fanAlonso=pziom
    • 2014-07-08 20:56:55
    • *.rzeszow.mm.pl

    14. z tej perspektywy to tak można powiedzieć o każdym kierowcy który przegrał tytuł bo w ciągu sezonu jest niemożliwym nie popełnić błędu a w ostatnim wyścigu była przewaga wystarczyło dojechać na podium itp. ale może ty to widzisz inaczej

  • 19. czarnyyy30
    • 2014-07-08 21:11:37
    • *.opera-mini.net

    9. Zgadzam się w 200% Od jakiegoś czasu nie przepadam za Alonso, ale jeżeli chodzi o jazdę i prace jaką wykonuje na torze, to nie ujmując innym kierowcom czapki z głów przed Alonso

  • 20. Michael Schumi
    • 2014-07-08 21:59:32
    • *.ip.euro.net.pl

    @18 Po pierwsze bywały przypadki bezbłędnej jazdy. Po drugie te u Alonso były to takie szkolne błędy: falstart, wyprzedzanie na trawie.

  • 21. Michael Schumi
    • 2014-07-08 22:08:26
    • *.ip.euro.net.pl

    Nie chodzi mi o umniejszanie Alonso. Nie lubię go, ale jednak przyznaję, że umiejętności ma spore. Nie zgadzam się tylko z tym jednym twierdzeniem, że Alonso przegrał w Abu Zabi. Podam inny przykład: Webber. On też mógł zdobyć tytuł w Abu Zabi, ale stracił wiele ważnych punktów w Europie i Korei. Na torze Yas Marina już było za późno na odrobienie swoich strat dla każdego z nich.

  • 22. fanAlonso=pziom
    • 2014-07-08 22:59:54
    • *.rzeszow.mm.pl

    20. ok to w takim razie doliczmy jeszcze różnej maści błędy zespołu ( kłopoty w pit stopach, zła strategia itp.) no bo podobno F1 to sport/rozrywka zespołowa, więc ostatecznie ja to widzę tak że abu dhabi było jednym z kilku innych powodów a nie jedynym dlaczego tytuł powędrował gdzie indziej

  • 23. devious
    • 2014-07-09 00:51:14
    • *.adsl.inetia.pl

    @20 "Po pierwsze bywały przypadki bezbłędnej jazdy."

    Wymień w takim razie :) I oczywiście najlepiej sezon nie w dominującej maszynie, gdzie się startuje z PP i po 1 okrążeniu ma się bezpieczną przewagę - bo wtedy nie trzeba "cisnąć" i błędów wręcz nie wypada popełniać.

    Wymień sezony i kierowców, którzy na torze naprawdę musieli walczyć z rywalami i bolidem i nie popełnili ani jednego błędu :)

    A co do sezonu 2010 i kto to niby przegrał :)

    Równie dobrze można napisać, że Alonso przegrał go przez... Massę :)
    Felipe odebrał punkty Alonso w Australii (był 3ci, Alo 4ty 2s za nim) i w Turcji (Felipe 7my, Alonso 8my, 10s za nim). A przecież ponoć Felipe był nr 2 i miał obowiązek przepuszczać "Krula" - jakby faktycznie Ferrari ustaliło hierarchię przed sezonem i od Australii stosowało TO - to Fernando nawet z tymi swoimi błędami (Michael Schumi, nie zapomnij dopisać słabego qual z Turcji, gdzie ALO nie wszedł do Q3! ;p) i fatalną taktyką w Abu Dhabi - miałby tytuł.

    Tylko w pierwszej połowie sezonu 2010 Alonso jeszcze nie był nr 1 w Ferrari. Na to zapracował sobie dopiero w trakcie sezonu... Gdybać sobie można ale zapewne jakby Ferrari wiedziało ile im punktów zabraknie do tytułu to te punkty by uzbierało w Australii i Turcji :) Tylko czy wtedy ten tytuł byłby coś warty? Alonso i Ferrari w 2010 przegrali zasłużenie - bo zdobyli mniej punktów, wygrali mniej wyścigów, mieli gorszy bolid - i też gorszą strategię w finałowym wyścigu.

    Alonso indywidualnie był lepszym kierowcą od nierównego Vettela ale co z tego? Za to tytułów nie dają :) Bo wtedy np. w 2008 tytuł musiałby iść do Kubicy a nie chimerycznego Hamiltona.


    PS
    Abstrahując już od ilości błędów Vettela (a było ich znacznie więcej) to chciałbym tylko przypomnieć, że w 2010 w Belgii Alonso został staranowany przez Barrichello i musiał odrabiać straty. I prawdę mówiąc nie wiem jak Ferrari te zderzenie w ogóle wytrzymało bo w 99 na 100 przypadków taka kolizja kończyła się zawsze podwójnym DNF (nie pamiętam drugiego takiego uderzenia centralnie w koło, które bolid by "przetrwał" i pojechał dalej). W Australii błąd w kwalu ale w wyścigu już solidne punkty - więc ciężko się "czepiać".

    W Silverstone kara była dyskusyjna i Alonso miał trochę pecha bo po wyprzedzeniu Kubicy i dyskusji Ferrari z FIA nie mógł już oddać pozycji. Choć tutaj fakt - mógł od razu pozycję oddać i byłby spokój.

    Tylko te małe błędy w porównaniu z wielbłądami Vettela (kolizje, kary) i jego zespołu (awarie) to naprawdę zupełnie inna skala... Poza tym sam Newey uznaje swoje bolidy z 2009 i 2010 za najlepsze konstrukcje - gdyby nie awaryjność i błędy kierowców RBR, to Alonso nie miałby żadnych szans na tytuł w 2010 i tak.

  • 24. devious
    • 2014-07-09 01:06:40
    • *.adsl.inetia.pl

    A co do Fittipaldiego.
    Dzieciak się nie zna na F1. Jest zwykłym głupkiem, zapatrzonym w Alonso jak w obrazek. Jakby oglądał F1 od dawna a nie od kilku lat i odróżniał style jazdy kierowców to wiedziałby, że to Kimi jest lepszym zawodnikiem a Alonso po prostu ma silne "plecy" markiza, Santandera, kosmitów i wsparcie niebios i do tego zawsze - ale to zawsze - zespół po swojej stronie i tylko dlatego jest niby mocny. Ale to złudzenie bo wynika tylko i wyłącznie z ustawień bolidu - Alonso ma inne niż jakikolwiek kierowca od pierwszego wyścigu na Silverstone w 1950 roku i dlatego wydaje się mocny - choć wcale nie jest.

    To oczywiste, że w równych bolidach tj. takich, które pasowałby też Kimiemu a nie tylko Fernando - Raikkonen wklepałby niemiłosiernie Hiszpanowi. Przecież przed sezonem eksperci-wyrocznie już to orzekli a oni zawsze mają rację. Alonso nie jest lepszy od Raikkonena tak jak nigdy nie był od Massy. Ba - Massa w równych bolidach naklepałby Alonso ale nie mógł bo testował części przez 4 lata (takie hobby miał podobno, że sobie coś zawsze testował zamiast się ścigać o punkty ale ponoć mu prezes Santandera kazał a Santander wiadomo za wszystkie sznurki pociąga).

    Alonso może i jest dobry ale w starciu z takim np. Raikkonenem szybko wymięknie psychicznie. Fittipaldi ma po prostu klapki na oczach, że tego nie widzi. Jest fanatykiem Alonso a tacy ludzie nie mają pojęcia o F1, kibicują od niedawna i ogólnie są głupi.

    Poza tym już w zeszłym roku nasza wyrocznia ogłosiła, że Alonso przed początkiem 2015 ucieknie z Ferrari bo nie wytrzyma presji ze strony półboga Raikkonena więc nie wiem po co te całe dywagacje - wg. wyroczni w 2013 już Alonso był po słowie z McLareniem (choć ostatnio wyrocznia zmieniła śpiewkę i powoli wycofuje się - jak zwykle - ze swoich twierdzeń).

    Poza tym Alonso zwyczajnie ma farta. Jakby Ferrari postawiło na Raikkonena to miałoby już kilka tytułów (2008, 2010, 2012) a tak nie mają nic bo postawili na cieniasa Alonso :)

  • 25. Grzesiek 12.
    • 2014-07-09 07:07:05
    • *.cdma.centertel.pl

    25. devious
    Uśmiałem się do łez ... :D

  • 26. narya
    • 2014-07-09 07:26:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ devious

    Właśnie kolejny raz udowodniłeś jakim jesteś prowokatorem i dzieciakiem ... nie lepszym od tych z których się naśmiewasz.
    Oj szkoda, bo kiedyś potrafiłeś pisać na poziomie ... ;/

  • 27. wro40i4
    • 2014-07-09 10:21:36
    • *.cable.smsnet.pl

    @devious

    Dobrze że jest opcja "ignoruj" bo twoich wypocin czytać po prostu się nie da :)

  • 28. polek1
    • 2014-07-10 10:09:07
    • *.162.224.164

    devious
    Perfekcyjna ironia . Dobitnie pokazująca absurdalność wcześniejszych głupot wpisywanych przez fanatyków Fina .
    Szkoda tylko że dzisiaj brakuje honoru do posypania głowy popiołem . W zamian zaś wypisywane są kolejne głupoty . Jak choćby przez fanboya viggena , że Kimi został wypchnięty z toru etc , etc ..

  • 29. viggen
    • 2014-07-10 21:43:35
    • *.dynamic.chello.pl

    @28 Odezwał się fanatyk Alonso :)

    "Jak choćby przez fanboya viggena , że Kimi został wypchnięty z toru etc , etc .."

    Masz problem z czytaniem :) Przeczytaj jeszcze raz co napisałem fanboyu!

  • 30. polek1
    • 2014-07-12 11:54:28
    • *.162.224.144

    29 napisałeś fanboyu że Sauber wypchnął twojego pupilka z toru .
    Smieszny jesteś ze teraz sobie zaprzeczasz . Jesteś kretynem i tyle !!!

  • 31. viggen
    • 2014-07-12 19:10:10
    • *.dynamic.chello.pl

    @31
    Pupilek :D?
    Dzieciaku - przeczytaj ten temat jeszcze raz i zobacz co napisałem tego samego dnia a nie wczoraj czy po fakcie.
    Masz problemy z rozumieniem prostych spraw.
    Idź gdzie indziej hejtować

  • 32. polek1
    • 2014-07-12 19:31:05
    • *.162.229.44

    Wiem , wiem , chcesz się wycofać bo Fin przyznał ze to jego wina . ale co napisałeś to napisałeś "Kimi dobrze wystartował a potem został wypchnięty przez kogoś z Saubera , Ratował się poboczem "
    Więc kretynie masz czarno po białym twoje słowa . No chyba że nie rozumiesz tego co sam piszesz psycholu !!!

  • 33. viggen
    • 2014-07-12 19:38:10
    • *.dynamic.chello.pl

    Gówno wiesz :)
    Napisałem o wypychaniu a potem tego samego dnia napisałem

    "Po pierwszych danych na różnych forach wielu wklejało kilka zdjęc z ujęć, gdzie było widoczne, że Sauber mu zamknął drzwi i Kimi by się nie wmieścił, więc uciekł na pobocze
    https:// scontent -b - ams. xx. fbcdn. net/ hphotos-xpf1 / t1. 0 -9/ 10425159 _ 593431070769514 _ 3739891048248227624 _ n. jpg

    Ale masz rację, ja się pomyliłem i źle zinterpretowałem.
    Kimi w wywiadzie się przyznał, że
    "W zakręcie numer 5 wyjechałem poza tor, a gdy próbowałem na niego wrócić uderzyłem w krawężnik. Straciłem panowanie nad autem i uderzyłem w bariery""

    Dżizas... trudno skumać?
    Gdybym się nie przyznał do złej interpretacji, to mógłbyś mieć pretensję. Pomyliłem się, przyznałem do błędu.
    Wam natomiast tego brakuje, W zaparte w błędzie i potem nawet jednego słowa brak "przepraszam", bo się pomyliłem.
    Ale co można oczekiwać od dzieci,co zza klawiatury są tylko mocni w gębie.

    PS Nie myli się ten, co nic nie robi. Sztuką jest przyznać się do błędu. Może kiedyś w dorosłym życiu to zrozumiesz.

  • 34. viggen
    • 2014-07-12 19:39:03
    • *.dynamic.chello.pl

    I co do słów "
    Ale masz rację, ja się pomyliłem i źle zinterpretowałem"
    Nie tylko ja się pomyliłem ale wielu innych, co interpretowali to na forach.

  • 35. polek1
    • 2014-07-12 19:44:00
    • *.162.229.44

    Nie interesują mnie interpretacje fanboyów RAI . Pierwsza twoja myśl to taka żeby go bronić mimo wszystko . Dopiero przyparty do muru odszczekałeś Tak czy inaczej pierwsza twoja reakcja pokazuje twoją "obiektywność" !!!

  • 36. viggen
    • 2014-07-12 19:49:45
    • *.dynamic.chello.pl

    @36 W którym miejscu byłem przyparty do muru? :) Hejter z Ciebie nr 1 ;] Dzieciaku idź na podwórko bo komp Ci szkodzi.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo