Mercedes wyjaśnia problemy swoich kierowców
Zespół Mercedesa po GP Kanady dość szczegółowo wyjaśniał problemy z jakimi obaj jego kierowcy zmagali się podczas dzisiejszego wyścigu, w którym próbowali walczyć o rekordowy, szósty dublet z rzędu.Zakłócenia w pracy układu ERS w bolidzie Hamiltona pojawiły się w zakręcie numer 10 na okrążeniu numer 36, podczas gdy kilka zakrętów dalej, na 1 zakręcie 37 okrążenia identyczny problem pojawił się w bolidzie Nico Rosberga.
W efekcie tych zakłóceń w obu bolidach wyłączył się układ MGU-K, który odpowiada za elektryczne doładowanie bolidu warte nawet 160 KM przez 33 sekundy na okrążeniu, a także za pozyskiwanie energii podczas hamowania.
„W obu bolidach mieliśmy dokładnie taką samą awarię systemów kontrolujących pracę silnika, ERS, MGU-K, którą spowodował nagły wzrost temperatury” wyjaśniał Toto Wolff, dyrektor ds. sportów motorowych Mercedesa. „To pokazuje, że obaj kierowcy korzystali z dokładnie takich samych silników, ścigali się dokładnie takim samym tempem i mieli takie same temperatury.”
„W tej konkretnej części MGU-K zauważyliśmy temperaturę, która była wyższa od spodziewanej. Nie wiedzieliśmy jednak, że to będzie miało tak duży wpływ na jego pracę. MGU-K po prostu wyłączyło się i nie mogliśmy go zresetować.”
Awaria systemu MGU-K, który ze względu na swoją zasadę działania ma fundamentalny wpływ na pracę układu hamulcowego, bezpośrednio przyczyniła się do wzrostu temperatury tylnych hamulców zamocowanych w bolidach Mercedesa.
Gdy Lewis Hamilton zjechał na aleję serwisową, zdaniem Toto Wolffa, temperatura w jego hamulcach przekroczyła dopuszczalną granicę i sprawiła, że ten musiał się wycofać z wyścigu. Nico Rosberg miał pod tym względem więcej szczęścia.
„Powiedzieliśmy obydwu kierowcom, aby uważali na hamulce, gdyż podczas awarii silnika elektrycznego i hamulca elektrycznego, hamulce mocno się przegrzewają.”
„Zmieniliśmy balans hamulców i uprzedziliśmy ich, aby uważnie jechali. Obaj zastosowali się do tych wskazówek. Byliśmy jednak na cienkiej granicy. Gdy Lewis zjechał na aleję serwisową, zatrzymał bolid, temperatura w jego hamulcach wzrosła, a gdy wyjechał jego pedał stał się miękki i w ogóle zapadł się. Nico miał więcej szczęścia i nie doznał tego problemu.”
Wolff dopytywany czy problemy Mercedesa wynikały z charakterystyki toru czy ze wzrostu temperatury zewnętrznej, odpierał: „Jeszcze nie wiemy. To co wiemy, to fakt, że mieliśmy sok temperatury w systemie, który naszym zdaniem nie powinien być tak kluczowy jak się w rzeczywistości okazał.”
komentarze
1. KowalAMG
Peszek gdyby Rosberg odpuscil bylby dublet ale niestety przegrzanie maszyny i nie tylko wstrzasy spowodowały uszkodzenia bolidow . Mimo tego Merc ma na tyle mocne auto zeby znalesc sie na podium.
2. obliviate
@kempa007 "sok temperatury" w trzeciej linijce od dołu:p
3. EvEnEmEnT
Pewnie chodziło o sok truskawkowy
4. Skoczek130
Nawet z problemami byli szybcy... ;)
@KowalAMG - e tam... ;)
5. Hamcio20
Ta sytuacja pokaźała jaka jest przewaga merców :-)
6. markopie
@5 Weź się kolego zdecyduj. W innych postach piszesz cytat "nwm czy zwróciliście uwagę ale RBR były cały czas blisko Merców i ogólnie przewaga srebrnych strzał nie była taka duża w porównaniu do poprzednich wyścigów :) " Zapomniałeś że Mercedesy miały 25 sek przewagi na 30 okrążeniu ??? może inny wyścig oglądałeś :) Teraz piszesz że Merce miały przewagę. Poziom komentowania godny pożałowania. pozdrawiam
7. kakuta44
Kazdemu wpadki sie zdarzaja kazem taka awaria moze sie zdarzyc nawet w tka genialnej maszynie jak Merc pewnie wrócą juz do formy w Austrii
8. ygor
Stracił 160 koni i do tego słabe hamulce, a mimo to Rossberg się pieknie bronił.
9. 45623
Ciekawe... jednakowa awaria w obu bolidach w tym samym czasie ... co najmniej jak zdalny sabotaż :)
10. brooda2
To się nazywa złośliwość rzeczy martwych
11. 45623
Ciekawe jest także to, że Merc martwi się o widowisko, żeby się nudno nie zrobiło...
i tu z pomocą przychodzi "paproch w oku" i emocje mamy zagwarantowane na wyścig :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz