2013-11-23 GP Brazylii - Kwalifikacje 17:00
Poz.KierowcaZespółCzas
1 S.Vettel Red Bull 1:26.479
2 N.Rosberg Mercedes 1:27.102
3 F.Alonso Ferrari 1:27.539
4 M.Webber Red Bull 1:27.572
5 L.Hamilton Mercedes 1:27.677
6 R.Grosjean Lotus 1:27.737
7 D.Ricciardo Toro Rosso 1:28.052
8 J.E.Vergne Toro Rosso 1:28.081
9 F.Massa Ferrari 1:28.109
10 N.Hulkenberg Sauber 1:29.582
 
11 H.Kovalainen Lotus 1:27.456
12 P. di Resta Force India 1:27.798
13 V.Bottas Williams 1:27.954
14 S.Perez McLaren 1:28.269
15 J.Button McLaren 1:28.308
16 A.Sutil Force India 1:28.586
 
17 P.Maldonado Williams 1:27.367
18 E.Gutierrez Sauber 1:27.445
19 C.Pic Caterham 1:27.843
20 G.van der Garde Caterham 1:28.320
21 J.Bianchi Marussia 1:28.366
22 M.Chilton Marussia 1:28.950

komentarze
  • 32. rybka k
    • 2013-11-23 20:07:31
    • *.34.11.vie.surfer.at

    licze na 2 miejsce alo.ale chyba nie uda im sie zdobyc 2 w konstruktorach

  • 33. pees
    • 2013-11-23 20:15:18
    • *.promax.media.pl

    26. Michal1671 obejrzyj też to :) www*youtube*com/watch?v=w4RI5wSVbe8 a w chinach też było coś z tego co pamietam, co kubica w tyłek baricchelo (?) wjechał?

  • 34. robertrog
    • 2013-11-23 20:18:00
    • *.dynamic.chello.pl

    A pamiętacie wyścig chyba z Japonii jak Kubica z Massą do samej mety ścigali się i to w jakim deszczu, to było naprawdę coś

  • 35. pees
    • 2013-11-23 20:24:40
    • *.promax.media.pl

    34. robertrog tak to było mega wtedy....

  • 36. Michael Schumi
    • 2013-11-23 20:53:33
    • *.ip.euro.net.pl

    Mam pytanie, choć odpowiedź może być trudna. W studiu przed GP Belgii tego roku pokazywali skrót z serii Porsche SuperCup, gdzie pół okrążenia przed metą Kuba Giermaziak spadł na 11 miejsce. I tu moje pytanie: jak nazywała się ta muzyka, która leciała wtedy w tle?

  • 37. Michal1671
    • 2013-11-23 21:05:23
    • *.adsl.inetia.pl

    33. pees
    już nie pamiętam kiedy i jaki to był wyścig ale była ulewa dużo większa niż dziś w Brazylii wtedy Kubica walczył z którymś kierowcą może to był Hamilton albo któreś Ferrari ...

    teraz Charli boi się o własną dupę, a prawda jest taka że bolidy jadą dużo wolniej mokrej nawierzchni i mogą się wszyscy rozwalić o ścianę i się im nic nie stanie

  • 38. fracky
    • 2013-11-23 21:39:35
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Trzeba być mocno naiwnym aby spodziewać się ,że deszcz spowolni RB09 w specyfikacji auta nr 1. Nie wiem jak bardzo naiwnym trzeba być aby porównywać wyniki Webbera i Vettela i na tej podstawie wygłaszać bardzo daleko idące wnioski. Ciekawe ile trzeba wyścigów aby w/w demagodzy zajrzeli choćby do LT i zobaczyli ,że Webber ma zupepłnie inaczej ustawiony bolid od Niemca. Jesteśmy w Polsce , a u nas się na wszystko czeka długo, tu będzie podobnie. Dzięki sprytnemu systemowi mapowania i rozwiązań na podłodze oraz kilku innych ciekawych rzeczach , których Mark nigdy nie uświadczy, Vettel może pokonywać wolne zakręty w z niespotykaną trakcją i przyczepnością. Widać to od GP Singapuru, a tor w Brazylii składa się z mnóstwa takich zakrętów. Przypomnę też zakutym łbom ostatni wyścig, kiedy to Vettel potrafił odrabiać 0,5 na trzecim sektorze - pytanie dlaczego ? Tak jak wspomniałem wyżej PP Vettela było niemal pewne, szczególnie w deszczu i ma to nic wspólnego z jego umiejętnościami. W swoim setupie Vettel posiada około 20% więcej docisku od reszty stawki, do tego dochodzi idealnie dobrana mapa na mokry tor - dzięki wsparciu Renault. NIe wspomnę także o oponach, który po modyfikacji nagrzewają się wolniej i tylko duża ilość downforce'u może je utrzymywać w dobrym oknie. Lepszy kierowca od Niemca urwał by dzisiaj co najmniej 0,5 s. Pozdro

  • 39. Michael Schumi
    • 2013-11-23 22:49:30
    • *.ip.euro.net.pl

    @38 Ciekawy jestem, skąd posiadasz takie dane, czy tylko umniejszasz umiejętnościom Seby, uzasadniając jego zdobycz różnymi czynnikami.

  • 40. pees
    • 2013-11-23 22:51:53
    • *.promax.media.pl

    @39 Michael Schumi: no właśnie mnie też to ciekawi :) ja myślę, że nasz kolega za dużo chodzi po ustawieniach rFactora :)

  • 41. scortes
    • 2013-11-23 23:00:41
    • *.kielce.vectranet.pl

    hahahhaha i niech teraz ktoś powie że Vettel to przypadkowy mistrz!! Chłopak jezdzi jak z nut , aż się miło to ogląda

  • 42. fracky
    • 2013-11-23 23:20:12
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Skąd takie informację ? No cóż przede wszystkim od ludzi , którzy się zajmuję tematyką techniczną F1. Po drugie z obserwacji - aktualizacji, LT, czy kulisów różnych zdarzeń ( np Singapur). W bolidach RBR można zauważyć kanały na podłodze, które łączą się z dyfuzorem. Pełnią one role podobną do podwójnego dyfuzora. Rake jest bardzo agresywnie ustawiony przez co zwiększa się pole działania samego dyfra. Trzeba to tylko odpowiednio spalinami zasilić i mamy gotowy zwiększony docisk - trzeba zaznaczyć ,że czysty tzn nie generujący dużego oporu ze szkrzydeł, a same skrzydła można zredukować i nie tracić w szybszych sekcjach.

    Niestety idioci , którzy pomijają najistotniejsze aspekty F1 takie jak polityka i technika, skupiając się na ułudzie zwanej sportem, którego jest jak na lekarstwo, nigdy pewnych rzeczy nie zrozumieją. Najgorsze jest to ,że dobrze im z tym, bo idiotyzm nie boli.

  • 43. pees
    • 2013-11-23 23:20:29
    • *.promax.media.pl

    41. scortes a ja powiem to poogladaj to :)www*youtube*com/watch?v=XqhGYcpTyv0

  • 44. pees
    • 2013-11-23 23:30:13
    • *.promax.media.pl

    42. fracky są też inne inne ustawienia takie jak nachylenie kół o których się nie mówi w ogóle a to przecież też ma cholernie duże znaczenie, czy ustawienia dyferencjału i wielu innych rzeczy. Ja Cię rozumiem bo za czasów Kubicy jak spotykałem się z opiniami (kiedy zajmował On dalsze lokaty) to dużo ludzi twierdziło że jest słaby m.in. moi dawni "koledzy". Nie szło im wytłumaczyć na czym ten sport polega.... Ale trzeba uszanować tych, którzy oglądają F1 ze względu na to że im się ona podoba, ale nie zajmują głosu w kwestii technicznej tego motorsportu

  • 45. Rudolf50
    • 2013-11-23 23:48:00
    • *.emouse.pl

    Najlepsze jest to że niektórzy myślą że kierowcy są równa traktowani.
    Vettel jest osobą bardzo marketingową i to on został wybrany do bicia rekordów Schumiego i Ferrari. Drugi kierowca jest im potrzebny jest tylko aby zdobyć WCC. Kiedyś wszyscy pomagali Schumacherowi teraz Vettelowi.

  • 46. scortes
    • 2013-11-23 23:50:39
    • *.kielce.vectranet.pl

    43. pees ROC to jedynie zabawa, w której ostatnimi czasy biorą udział też kierowcy bez mistrzowskiego tytułu

  • 47. Riso
    • 2013-11-24 05:11:01
    • *.srem.net

    @devious Ha Ha Ha! Wszyscy poza 1+ powiedzmy są niepewni? Jeżdżą albo na 2 miejsce albo na 5, lub 8, bądź 15. Poza Marussia i Caterham , nie faworyzuje Vettel'a, po prostu widać, że ciśnienie i presja lepszego bolidu przerasta, co niektórych... Ferdek mógłby jeździć na 2 miejsca, ale ciągle tylko widać 2-4-7-8-9-12-nie zakończył (Pozycje przykładowe, mr spinacze) oglądam F1 odkąd was na świecie nie było, samozwańczy profesorzy sportów motorowych. Nie będę się wypowiadał nad dominacją jednego zespołu, bo kto wie, gdy Schumi tyrał ekipę, jego partner nie zamiatał tyłów. Skil, Skillem, podejście się liczy, wasze jako kibiców i pseudo profesorów jest żałosne. Żaden nie siedział, ba! Zapewne nawet nie widział na oczy bolidu F1, ale ku***a wie jak się prowadzi, co może i zapewne pojechałby lepiej. Najbardziej kocham tych debili na forum, co komentują grę Codemasters "Fizyka jazdy jakaś dziwna", fakt, ten idiota miał do dyspozycji czterokołowy pojazd o wadze motocykla i z mocą (Podam od lat, bo wiadomo, że każdy wie lepiej) 127-734 km. I ten idiotą wie lepiej jak się prowadzi bolid F1 niż, kierowcy współpracujący z firmą. Sram mam dość dlaczego ja to piszę...

  • 48. ziuta
    • 2013-11-24 09:46:46
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Tak z czystej ciekawosci fracky. Nie myslales moze o komisji maciarewicza. Chyba zwolnilo sie tam jakies miejsce po ktoryms z expertow. Jakies giecie puszki moze pomoze ci w tych teoriach. Czysta zawisc nic wiecej.Moze nie sa rowno traktowani ale nie ma co ich porownywac Vettel jest poprostu lepszy i czy ma lepszy czy gorszy samochod tak poprostu jest.

  • 49. Skoczek130
    • 2013-11-24 11:03:22
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @fracky - dokładnie tak samo wygląda sprawa z Massą i Alonso. A co dostał Felipe w zamian za cztery lata pomagierstwa?? Kopa w dupę... ;)

  • 50. devious
    • 2013-11-24 11:26:42
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @47 Riso
    Szczerze mówiąc nie za wiele zrozumiałem z Twojego bełkotu... Weź ze 3 głębokie oddechy i napisz po polsku o co Ci chodzi :)

    PS
    Jeżeli twierdzisz, że jakiekolwiek bolidy mają masę porównywalną z motocyklem to cóż, zalecam wizytę u specjalisty - tylko nie wiem czy tym specjalistą będzie nauczyciel matematyki czy też psychiatra :)

    PS2
    Idąc Twoim kretyńskim tokiem rozumowania większość szefów F1 nie zna się na swojej robocie bo przecież "nigdy nie siedział w bolidzie F1"... Z czołowych postaci F1 tylko Gerard Lopez i Adrian Newey są czynnymi kierowcami wyścigowymi więc co, reszta nie ma prawa się wypowiadać nt. F1? :)

  • 51. housepl
    • 2013-11-24 12:11:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    LG odchodzi po tym sezonie ? Wiecie może kto jest następny ?

  • 52. Hamcio20
    • 2013-11-24 12:33:43
    • *.business.static.vectranet.pl

    mi sie dzisiejsze Qwale podobały, ogólnie dużo się działo. Tylko prawdziwi kierowcy przeszli do następnej Q3 i pokazali na co ich stać. Vetettel taj jak się spodziewalem że wygra Qwal . Zawiodłlem sie trochę na Lewisie i Groszku, mogli pojechać lepiej i pokzać moc. Gratulacje dla Alonso który pokazał że wrócił do formy po Abu Zabi. Choć jest mi obojętny liczę że dziś na starcie uda mu się wyprzedzić Vetela . Marka mam nadzieję żę nie przyśpi. Czekamy na wyścig bo prognoza wskazuje bardzo duża możliwość na deszcz :D

  • 53. eveafterdark
    • 2013-11-24 13:40:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Samo podnoszenie tyłu podłogi (większy kąt, czy inaczej mówiąc 'rake') nic nie daje, bowiem obniża wartość docisku wytwarzanego przez dyfuzor (która w uproszczeniu zależy od wysokości dyfuzora od podłoża oraz kąta nachylenia). Trzeba zresztą brać pod uwagę wszystkie elementy auta.
    Są artykuły w internecie dobrze i prosto to wyjaśniające (m.in. napisane przez Paddy'iego Lowe z McL).
    Obecnie wszyscy stosują podobny 'rake' i wszyscy używają gazów spalinowych do zminimalizowania negatywnego efektu podniesienia tyłu podłogi (podnosi sie ją by 'zmienić' kąt nachylenia dyfuzora, co zwiększa docisk) tzn. nadal wpuszczają gazy spalinowe tylko że nie na dyfuzor, ale między dyfuzor a koła -> to z kolei - nie wchodząc w szczegóły - powoduje że generowany docisk jest większy.
    Ten koncept wprowadził w 2012 McL oraz Sauber, a pod koniec tego sezonu w różnej formie używali go DOKŁADNIE WSZYSCY - tak samo jest w 2013.

    Sauber zresztą na 2013 wprowadził inną wersję od tej którą stosował w 2012 co jak potw. niedawno Kaltenborn było główną przyczyna spadku formy i z drugiej strony jej odzyskania (niedawny powrót do systemu wydechu jak w 2012)
    Oczywiście jedni lepiej wykorzystują dyzfuzor/efekt Coandy inni gorzej; całość jest max skomplikowana i jak pisałem wyżej trzeba brać pod uwagę całość samochodu.

    Reszta to bajki - nie da się w aucie VET zrobić otworu tam, czegoś inneg w innym miejscu, mając jedną i tę samą konstrukcję, bo to rozwali całą aerodynamikę.
    Nie ma ŻADNYCH dowodów na stosowanie przez RBR nieprzepisowej podłogi (przepisy jasno mówią że i reference i step plane mają być płaskie,zero bodywork) albo nieprzepisowego mapowania - szczególnie gdyby miało to dotyczyć tylko auta VET.
    Co nie oznacza, że nie dopracowali całej aerodynamiki lepiej niż inne zespoły - i ostatecznie mają przewagę jak we wcześniejszych sezonach - ale na tym polega od zawsze F1.

    VET ogrywa WEB od początku sezonu, zarówno w kwalifikacjach jak i w wyścigu, na torach szybkich i wloniejszych, na początku sezonu kiedy to w kwalifikacjach RBR ustępował Mercowi, jak i po GP Belgii gdzie RBR zaczął dominować.
    Wbrew temu co napisaleś do Polski zrozumienie że VET ma większe umiejętności od WEB dotarło tak szybko jak u innych - polecam poczytać komentarze szefów zespołów, ekspertów komentująch F1 (np. Coulthard, Brundle, nawet J.Villeneuve), byłych mistrzów F1 (Lauda, Prost, Schumacher) i przede wszystkim samego Webbera, który na koniec kariery przyznaje, ze po prostu nie jest tak szybki jak Vettel - wypowiedzi choćby po kilku ostatnich GP. Wrzucam wypowiedź z sesji dla mediów w Abu Dhabi gdzie WEB przyznaja że czasem czuł się jak Berger w parze z Senną - ci którzy znają trochę starszą F1 wiedzą o co chodzi.

    “I see myself on par with the one-time champions,” said Webber. “Am I a potential multiple champion? The answer is clearly not,” he admitted.

    Webber therefore admits that his teammate Sebastian Vettel, with whom he has shared a tense tenure at Red Bull, is better.

    “Seb is exceptional,” he said, “and I have no problem [in] admitting it.

    “In some ways I feel like Gerhard Berger with Ayrton Senna – Gerhard was also a great racer, but not enough for the title.”

  • 54. Michael Schumi
    • 2013-11-24 14:07:01
    • *.ip.euro.net.pl

    Ludzie, dzisiaj o 15:00 na TVP Sport leci wywiad z Robertem Kubicą.

  • 55. fracky
    • 2013-11-24 14:14:37
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @eveafterdark

    Bzudra, bzdura i jeszcze raz bzdura. Powodem tego może być brak umiejętności czytania ze zrozumieniem oraz bardzo prymitywna opinia.

    Ferrari i Mclaren stosują inny mniejszy rake aniżeli RBR czy chociażby Lotus. Napisałem wyraźnie ,że podniesienie rake wiąże się z ryzykiem i należy odpowiednio zasilić ten element aby uzyskać oczekiwany efekt.

    Podłoga RBR jest jak najbardziej legalna i stosowana od zeszłego sezonu. W ślad za tą koncepcją poszedł Lotus i początkowo Williams. Kanały i Coanda mają za zadanie zasilić w maksymalny sposób dyfuzor ma uzyskać jak najlepszą różnicę ciśnień, która generuję siłę docisku.

    Nie kompromituj się koleżko i polecam czytać wolno oraz trochę dłużej pomyśleć przy tej czynności.

  • 56. radzix
    • 2013-11-24 15:06:11
    • *.bydgoszcz.vectranet.pl

    Ja to się zastanawiam, gdzie w przyszłym sezonie obejrzę pierwszy wyścig? Na zacinającym online? :(

  • 57. sica
    • 2013-11-24 16:11:53
    • *.play-internet.pl

    Ten Polsat jest żenujący niema transmisji na sport extra

  • 58. Moria
    • 2013-11-24 16:19:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @57. To włącz na polsat sport news. Tutaj jest wszystko

  • 59. pees
    • 2013-11-24 16:40:09
    • *.promax.media.pl

    mnie zastanawia czemu nie pada :P

  • 60. housepl
    • 2013-11-24 16:53:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Polsat sie chyba już żegna z F1

  • 61. pees
    • 2013-11-24 16:56:48
    • *.promax.media.pl

    Studio na polsacie otwartym mnie zabilo.... raptem 4,5 minuty :D

  • 62. radzix
    • 2013-11-24 20:21:20
    • *.bydgoszcz.vectranet.pl

    @60 tak żegna i to raczej definitywnie, umowa na transmisje dobiegła końca, a RTL znika z hotbird... Szkoda, że to wszystko zbiegło się z tak rewolucyjnymi zmianami w przepisach na przyszły sezon.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo