Zrywka z wizjera doprowadziła do awarii bolidu Kimiego?
Zespół Lotusa podejrzewa, że przyczyną dla której Kimi Raikkonen zmuszony został do przerwania swojej szczęśliwej passy ukończonych wyścigów w punktach było zablokowanie kanału wentylującego tarczę hamulcową, co w efekcie doprowadziło do jej przegrzania i awarii.Mimo że mechanik Lotusa usunął blokującą wlot zrywkę tarcza hamulcowa była już zbyt mocno rozgrzana i nie można było jej odpowiednio schłodzić. Ostatecznie jak można było zauważyć Fin wycofał się z wyścigu po przestrzeleniu ostatniej szykany.
Wstępne dochodzenie zespołu wykluczyło problem strukturalny i sugeruje iż to właśnie pechowa zrywka przyczyniła się do ostatecznej awarii E21 Fina.
„Gdyby awaria ta wystąpiła na obu tarczach wtedy można byłoby sądzić, że coś nie tak jest z systemem chłodzenia, ale tutaj mieliśmy problem z tylko jedną tarczą” mówił szef zespołu, Eric Boullier.
komentarze
1. adick27
szkoda kimiego ale takie są sporty motorowe
2. aga16
To niemożliwe. Jeszcze przed zapaleniem się zielonego światła, widać było wydobywający się dym z lewego koła
3. Alaryk
To dlaczego Kimi miał problemy z tym wlaśnie hamulcem już od początku wyścigu? Każdy widzial czarny dym spod jego kola na dochamowaniach.
4. krzysiek000
Mam takie jedno pytanie: czy nie można chłodzić hamulców... gaśnicą?
5. zzagrobu
@4. Odpowiem pytaniem: czy próbowałeś kiedyś dolać wrzątku do szklanki z zimną wodą? Nie? To spróbuj. Myślenie nie boli
6. haidx97
@2 możliwe, że wleciała na okrążeniu formującym
7. Greek
@2 To nie ten dym ;)
8. toopcool
Już po kilku okrążeniach wyścigu można było zobaczyć że tarcza w bolidzie Kimiego była czerwona z lewej strony i przy hamowaniu strasznie dużo pyłu się sypało .
9. incent_
Co było a nie jest nie pisze się w rejestr. Skupcie się na Monzy, tam Kimi musi wygrać. I tak zostanie Mistrzem Świata! ________________________________
10. Grzechu27
Gow..no prawda juz podczas treningow mial problem z hamulcami jego mechanicy szlifowali SZLIFOWALI KANAL WLOTOWY do tarcz hamulcowych/ i wowczas mieli problemy z hamulcami. a tu po przejechaniu kilku dziesieciu okrażeń hamulce sie rozpadły. a na treningu tylu nie pokonal co podczas wyscigu.
Zycze Kimiemu najlepszego to fajny facet.
Pozdro
11. krzysiek000
No i nikt nie odpowiedział :(
12. Mat5
Taka gówniana zrywka spowodowała taką awarię. To przechodzi ludzkie pojęcie. Nie ukrywam, że liczyłem na parę punktów Raikkonena.
13. andrev1331
z tym lewym przodem od początku było coś nie tak ale na jego szczęście i tak nie wiele stracił bo jechał w tym wyścigu bez polotu ani start ani dalej nic specjalnego nie pokazał
14. Shaqoo
Moim zdaniem był problem z układem hydraulicznym, jeżeli Kimi nie mógł ich schłodzić. Hamulce ustawione za bardzo na przód, za duże ciśnienie na przedniej osi, problem z klockami, itd. powodów mogło być wiele. A schłodzić hamulce można w prosty sposób z pozycji kierowcy, zmiana ustawień i hample się nie przegrzewają.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz