komentarze
  • 55. berni
    • 2013-05-13 16:02:00
    • *.ceti.pl

    29 Mad89, 30 zarrr
    Lauda z Mercedesa już wczesniej narzekal na opony, dzis czytam ze hamilton i button mowia jednym glosem z rbr

  • 56. SilverX
    • 2013-05-13 16:02:09
    • *.koronowo.com.pl

    @48. kamnieft
    Ale o czym ty gadasz? F1 powtarzam zawsze była nudna, jest i będzie. Taka jest natura tego sportu... Dzisiaj to dopiero mamy cyrk z tą patową sytuacją. Najbardziej mnie rozśmieszyła mnie wczoraj cała sytuacja z Mercedesem. Od okrążenia formującego już oszczędzali opony, pierwszy stint był w ich wykonaniu bardzo OK, a po zmianie mieszanki na twardszą to cyrk do kwadratu. Podejrzewam, że to coś z ich magicznym zawieszeniem jest nie tak ale opony pewnie też tu mają dużo do gadania. Być może gdyby dzisiaj dać im Bridgestony to wygrywaliby wyścig za wyścigiem...

  • 57. SilverX
    • 2013-05-13 16:11:57
    • *.koronowo.com.pl

    @54. silvestre1
    A to zespoły też prosiły o wąskie okno pracy opon, o delaminację czy o termiczną degradację? Nędzna wytrzymałość to nie tylko jeden aspekt tych serowych opon... Pazerne teamy? Dobry żart, w F1 zawsze dążono do jak najlepszych osiągów, a teraz reguł gry się zmienił bo co jak co na przykładzie Red Bulla i Mercedesa czyste tempo bolidu już sukcesu nie da... Ale przecież w tym cyrku nie o to chodzi. W sumie to nam daje pewien pierwiastek losowości, wybrane koncepcje Red Bulla i Mercedesa okazały się dla nich najkorzystniejsze pod względem osiągów. Aż tu nagle przychodzi Pirelli i psuje całą zabawę...

  • 58. fanAlonso=pziom
    • 2013-05-13 16:22:59
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    wiadomo że reguł nie zmienia się w trakcie sezonu o czym najlepiej świadczy zamieszanie na silverstone w 2011 roku z dmuchanymi dyfuzorami gdy FIA usiłowała to zrobic, inna sprawa to to że ZAWSZE tak było że zmieniały się regulacje by dokopac mistrzom, ale najbardziej fascynujące że jeszcze kilka newsów niżej czytałem jaki to ALO pod koniec sezonu 2012 był nieznośny, płaczliwy itp. że zamiast się skupic na sobie to obwiniał red bull, tyle co teraz robią puszki ? może też powinny się skupic na sobie a nie wypominac jak im źle ? AHA a potem horner się dziwi czemu ludzie przypisują właśnie jego zespołowi że narzeka na opony. Jeśli opony się zmienią na korzysc red bulla to kolejny raz się potwierdzi kto jest pupilkiem berniego , ja na miejscu Ferrari bym sie domagał powrotu testów jeśli oranżada osiągnie swoje
    a w wyścigach i tak wszystko się obecnie oczszędza silniki, skrzynie, nie można miec T -cara więc opony to nic nowego nie zawsze były 4 pity w suchym wyścigu
    a jak herr helmut tak bardzo boi się o bezpieczeństwo to może niech powie odpowiednim ludziom by przestali się bawic przy sprzęgle WEB przy starcie bo jak nie ruszy to dopiero może byc dzwon

  • 59. waldi1
    • 2013-05-13 16:34:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ci z Red Bulla są naprawde żałośni, jak ich pupilek nie wygrywa to zganiają wszystko na innych. Jak nie są najlepsi i nie potrafią nic z tym zrobić to chcą żeby zmieniać wszystko (opony,przepisy) pod ich zespół. Najlepiej niech stworzą swoją serie wyścigową i dadzą sobie spokój z F1.

  • 60. Orlo
    • 2013-05-13 16:41:22
    • *.adsl.inetia.pl

    Na 5 Gp wygrywamy tylko 2, to nie są już wyścigi!!! Prawda jest taka, że to nie istotne czy nowe opony polepszają widowisko, czy to dalej jest zdrowa rywalizacja i ściganie się, czy tylko konkurs pt kto lepiej zadba o opony. Ważne jest tylko czy dają nam przewagę czy nie. Red Bullowi utrudniają życie, Lotusowi pomagają. Pierwsi będą przeciw takim oponom, drudzy za. Proste.

  • 61. zawist
    • 2013-05-13 17:13:03
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    RBRjest zalosny 1szy wyscig gdy dostal zdecydowanie w dupe i raptem pretensje i zganianie wszystko na Pirelli.Jakos inni dziwnie milcza heh.Oni nie potrafia przegrywac.Za bardzo bufony przyzwyczili sie do wygranych jak i do palucha ktory notabene jak zawse twierdzili jest the best.Teraz wyszla prawda czego nie moga przezyc.

  • 62. FAster92
    • 2013-05-13 17:52:31
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    35. kempa007 Miejmy nadzieję, że nie dojdzie do żadnej dominacji RBR poprzez zmianę mieszanek, za to poprawi się bezpieczeństwo i nie będziemy oglądali rozpadających się opon po przejechaniu 10 okrążeń ;)

  • 63. berni
    • 2013-05-13 18:33:18
    • *.pomorska.net.mcg.pl

    61 zawist
    Kto jest bufon, jaka prawda? Rbr nie teraz zaczal krytykowac opony. Vettel mowil konkretnie o duzym zuzyciu opon, jako o glownym czynniku determinujacym sezeon, juz od testow w zimie, gdy jeszcze nie bylo wiadomo gdzie kto jest w stawce. caly rbr juz od gp australii narzekal na opony. narzekali tez w mercedesie (lauda), a teraz przylacza sie mclaren (button). innym tez pekaja opony z niczego (force india, ferrari), ale nie narzekaja, bo wiedza, ze straca na tym przewage (szczegolnie lotus).
    nie moze byc tak, ze f1 jedzie wolniej od f2 przez opony, bo to jest postawienie na glowie wszystkiego. moze ograniczyc przepisami predkosc na poszczegolnych zakretach, np. zakret 2 maks. 165 km/h., a zakret 7 maks. 193 km/h - do tego sprowadza sie teraz jezdzenie na oponach pirelli, jak jedziesz za szybko to ci sie zaraz skoncza. albo najlepiej dajmy do f1 opony z traktora - wszyscy beda miec rowne szanse, bo takie same opony, a widowisko bedzie przednie, bo na co drugim zakrecie beda schodzic z felgi. to bedzie f1!!! chyba nie o to chodzi, zeby bylo pelno wyprzedzan samochodow o roznych tempach (2-3 sek. na okrazeniu) - tak jakby samochodow z roznych serii wysigowych. czy ogladajac WEC ktos emocjonuje sie jak audi czy toyota (stajnia producencka) wyprzedza chocby rebelliona?
    prawdziwa f1 jest emocjonujaca wlasnie dlatego, ze niewielkie roznice czasowe mialy wplyw na wynik ostateczny (a dla wiekszosci ludzi wlasnie dlatego f1 jest nudna). dla mnie duzo wieksze emocje byly jak hakkinen zblizal sie do schumachera na spa o 0,1 sek na okrazeniu i nie mogl go wyprzedzic, by w koncy jednak znalezc sposob. juz sam drs teraz wystarcza by podniesc widowisko - przynajmniej reguly sa jasne. dogonia cie na 1 sek. to musisz sie liczyc z tym ze ten z tylu cie lyknie na prostej. a z tegorocznymi oponami to jest zbyt nieprzewidywalne.

  • 64. Skoczek130
    • 2013-05-13 18:36:05
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tegoroczne opony z pewnością są utrapieniem. Ale trzeba sobie z tym poradzić. Nie można zmieniać podjętych decyzji, bo ktoś sobie nie radzi. Najlepiej pozostać przy obecnej - wówczas nikt nie powinien mieć pretensji. Bo kto bronił RBR czy Mercowi zbudowanie konstrukcji podobnych do Lotusa?? Gratulacje dla ekipy Lopeza - chciałbym, aby ich praca została nagrodzona tytułem mistrzowskim. Jest na to duża szansa, bo Lotus wydaje się w bardzo równej formie. :)

  • 65. Esotar
    • 2013-05-13 18:43:14
    • *.adsl.inetia.pl

    Zdecydowana większość widzów jest zadowolona z aktualnej sytuacji. Pirelli zrobiło opony w/g pewnych wytycznych które zostały zaakceptowane. Mnie te wyścigi się podobają, nie zmieniają opony 5 razy, jest ciekawiej i tyle. Mam gdzieś, że bolidy nie mogą wycisnąć 100% szybkości, i wiadomym jest ani nie dziwnym, że RedBull wielki guru będzie płakał najwięcej.

  • 66. Gosu
    • 2013-05-13 19:03:19
    • *.adsl.inetia.pl

    Temat wraca jak bumerang, ale nie ma co się dziwić. Jak nie przepadam za RBR, tak trzeba się z nimi zgodzić. Te opony to kpina i wstyd dla tej serii. Oczywiście nie chciałbym, by zmieniono mieszanki w trakcie sezonu, bo smród może się ciągnąć bardzo długo. Ogólnie jestem zdziwiony, że Pirelli ryzykuje wizerunek firmy produkując taką kupę zwaną P-Zero.

  • 67. SilverX
    • 2013-05-13 20:09:01
    • *.koronowo.com.pl

    @65. Esota
    Kto jest zadowolony? Chyba niedzielni oglądacze.... Jakie wytyczne? 4 pitstopy to były wytyczne?

  • 68. KilaN
    • 2013-05-13 20:16:54
    • *.pljtelecom.pl

    a to jeszcze poza weekendami (piątek sobota i niedziela ) są jakieś relacje....wielki guru wszystkich kibiców od zawsze ?

  • 69. KilaN
    • 2013-05-13 20:21:34
    • *.pljtelecom.pl

    dla mnie dyskusja na temat opon to podnoszenie łbów przez orków w mordorze... myślą, ze coś ugrają, a nawet jeśli wiedza, że nic nie ugrają, to zawsze warto zrobić trochę poruty. Adrianowi nie pyknął jeden bolid to już opony złe, Mercedes co robi to śmiech na sali i tez opony winne.... jakoś Ferrari i Lotus dają radę...ba nawet Force India nie marudzi. W Zeszłym sezonie jak Ferrari wygrywało dzięki pogodzie, nieudolności innych kierowców i przypadkowi jakoś nie szukali winnego poza sobą....może warto by z tego skorzystać...posypać puste łby popiołem i zastanowić się co zrobić by wrócić do rywalizacji, a nie pieprzyć głupoty.

  • 70. ris
    • 2013-05-13 20:23:19
    • *.80.radiotel.com.pl

    Ojej jaki jestem wszczaśniety i zmieszany, że RBR nie zodbył podium przez.... opony. ?
    Gdzież te mistrzowskie popisy ? Opony zatrzymały mistrza ? Tego mistrza tak, dwóch innych nie. !!!

  • 71. SilverX
    • 2013-05-13 20:26:14
    • *.koronowo.com.pl

    68. KilaN
    Stary nie zrozumiałeś ironii, wróć na j. polski lepiej....

  • 72. rewiblack
    • 2013-05-13 20:35:45
    • *.adsl.inetia.pl

    Płacz w RBR to może być dopiero w przyszłym sezonie, gdy okaże się, że wrócili do swojej formy sprzed 2009 i Torro Rosso będzie musiało im zjeżdzać z drogi żeby zdobyli choć jeden punkt.

  • 73. Jaro75
    • 2013-05-13 20:56:53
    • *.kalisz.mm.pl

    70. ris
    Przytaknę i poprę w 101 % :)
    Śmiech na sali.
    Żenada.

  • 74. silvestre1
    • 2013-05-13 21:02:04
    • *.204.6.55.dsl.dynamic.t-mobile.pl

    @57.SilverX.
    Jak chcesz uderzyć psa, to kij zawsze się znajdzie. RBR zmieniło alternatory Magneti na inne, bo w ich konstrukcji nie zdawały egzaminu. Pozostali z silnikami Renault nie zmienili i nie narzekają. Jaki wniosek? Wymiana tego elementu zamknęła sprawę awaryjności RBR i dobrze, bo inaczej musieliby zmienić konstrukcję bolidu. Oczywiście cała wina pozostała po stronie Magnetti, ale co tam - drobiazg. Teraz Vettel powiedział, że opony to lipa bo on nie popełnił żadnego błędu a przyjechał 4. To co powinien powiedzieć Webber, który popełnił kilka błędow takim samym bolidem, na takich samych oponach i był na prawie wszystkich miejscach (od góry do dołu i odwrotnie) a zakończył wyścig za jego plecami? Pewnie by był 2 lub 3 kółka przed pozostałymi gdyby nie popełnione błędy. Wniosek prosty - delaminacja opon, termiczna degradacja i inne uboczne efekty są skutkiem nie przyczyną. To konstrukcja bolidu i żle dobrane ustawienia pogrzebały wyścig RBR i Mercedesa a nie opony.
    Ktoś przekroczył granice a teraz szukają gwintu w d....
    Opowieści typu : "gdybym miał, to bym pokazał" jakoś na mnie nie działają.

  • 75. ajuto
    • 2013-05-13 21:15:15
    • *.olsztyn.vectranet.pl

    MOIM ZDANIEM PRETENSJE DO GARBATEGO ŻE MA DZIECI PROSTE...... WSZYSCY CHCIELI ZMIAN, WSZYSCY SIĘ NA NIE ZGODZILI A TERAZ JAK CVETEL NIE WYGRYWA KAŻDEGO WYŚCIGU I W KOŃCU F1 NIE JEST NUDNAWE TO ONI (RB) MAJĄ JAKIEŚ ŻALE. NIE MIAŁEM NIGDY NIC ZŁEGO DO POWIEDZENIA NA TEMAT RED BULLA A TERAZ NAGLE ZACHOWUJĄ SIĘ JAK DZIECKO KTÓRE BECZY BO MAMA NIE KUPIŁA BATONIKA....

  • 76. wiewior266
    • 2013-05-13 21:22:07
    • *.laz.fiberway.pl

    Sprawa jest prosta jak RB się nie podoba to może się wycofa !!! Ciekawe czy jak by dominowali w rajdzie to by byli dalej za zmianą mieszanki ??

  • 77. ris
    • 2013-05-13 21:22:51
    • *.80.radiotel.com.pl

    73. Jaro75 - dokładnie !!!
    74. silvestre1 - dużo racji. !!!

  • 78. jurekxx
    • 2013-05-13 21:49:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Moim zdaniem RBR nie ma racji,projektując bolid trzeba brać pod uwagę wszystkie aspekty i prędkość i ogumienie, a mieli wcześniej dane na temat opon.Co prawda nie podobają mi się kwalifikacje,ale wyścig już jest ok.Moim zdaniem powinni na kwalifikacje dostarczyć więcej kompletów opon i sprawa by była rozwiązana.To by było najprostsze wyjście żeby poprawić widowiskowość w kwalifikacjach,bo faktycznie stravciły na uroku.

  • 79. paka
    • 2013-05-13 22:42:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Już się zaczął płacz w RBR, jedynie co jest wadą to konstrukcja ich bolidu. Początki sezonu pokazały że nie liczy się to że masz bolid szybki przez 3-4 okrążenia tylko przez cały wyścig. Ferrari, Lotus a nawet Sahara Force India to właśnie pokazały ten ostatni zespół walczył z Williamsem w ubiegłym sezonie a teraz już 2 wyścig pod rząd jest przed MERCEDESEM! Wniosek? Trzeba się skupić na całym obszarze a nie tylko na jednym - w wypadku RBR jest to docisk. Te 3 zespoły właśnie to pokazały, zmiana przepisów będzie krzywdząca dla całego F1, Lotus ewidentnie rozpracował opony, startują z dalekich pol ponieważ mają kiepski bolid ale rozpracowali opony na to był czas, od czego były testy na początku sezonu? Chyba nie po to żeby teraz płakać!

  • 80. KilaN
    • 2013-05-13 22:47:56
    • *.pljtelecom.pl

    SilverX....zakpiłem z Twojej ironii...ale nowa matura usprawiedliwia Twój poziom i przekonanie o wyższości...

  • 81. hamiltonmistrz
    • 2013-05-14 15:04:38
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Red Bull to cwele i chcieli by rządzić!!!! tak być nie może

  • 82. vincent_vega
    • 2013-05-14 21:19:30
    • Blokada
    • *.radom.vectranet.pl

    _________________sądzę że Seb zdobędzie 4 (słownie: czwarty) tytuł MŚ niezależnie od opon. wygra bo jest po prostu najlepszym kierowcą...

  • 83. Jaro75
    • 2013-05-15 15:43:29
    • *.pl

    82. vincent_vega

    ... w Niemczech.

  • 84. thor8
    • 2013-05-16 21:22:24
    • *.xdsl.centertel.pl

    Ciekawe, że najbardziej narzeka team, który prowadzi w generalce:)

  • 85. yogas666
    • 2013-05-17 23:31:02
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    były kiedyś dwie, konkurujące firmy oponiarskie i było fajnie... jedni starali się przeskoczyć drugich... dlaczego do tego nie wrócić? byłaby walka nie tylko na torze, a wnioski z konstrukcji nowych opon na pewno miałyby wpływ na codzienne użytkowanie samochodów na drodze... nie sztuka przygotować megamieszankę zdzierającą się po pięciu kółkach toru... na maśle nikt nie lubi jeździć przecież...
    pozdrawiam optymistów:)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo