Pole position Hamiltona w rękach sędziów
Pole position zdobyte przez Lewisa Hamiltona w dzisiejszych kwalifikacjach wisi na włosku i uzależnione jest od decyzji sędziów.Po GP Kanady w 2010 roku Charlie Whiting przesłał do wszystkich ekip w stawce dyrektywę zabraniającą zatrzymywania bolidu na torze po okrążeniu pomiarowym bez podania ważnego powodu. Wtedy także Lewis Hamilton umyślnie zatrzymał się na torze chcąc zaoszczędzić paliwo. Ekipa została wtedy ukarana kwotą 10.000 euro grzywny.
W baku bolidu musi zawsze pozostać także 1 litr paliwa dla potrzeb kontrolnych FIA.
Martin Whitmarsh po kwalifikacjach, zdradził że w bolidzie Hamiltona zostało 1,3 litra paliwa, a problem techniczny nie pojawił się w bolidzie a w garażu, co mogłoby sugerować pomyłkę przy tankowaniu lub awarię dystrybutora.
O tym czy Hamilton utrzyma pole position zadecydują sędziowie.
komentarze
1. rydz14_09
Ja uważam że jeżeli Hamilton zostałby ukarany to byłoby to wypaczenie wyników kwalifikacji. Pomyłki sie zdarzają a kara za takie coś to byłby absurd. Taki Rosberg czy Vettel to są nietykalni.
2. Ewa_Cho
wyjątkowo popieram choć Hami i często naginał przepisy co uchodziło mu płazem-- teraz mam nadzieję że to tylko zwykły błąd ludzki a nie spekulacja zespołu
3. Orlo
Ja tam Hamiltona nie cierpię, ale jednak to byłoby przegięcie, przecież wygrał Q z ogromną przewagą, więc to na pewno nie dzięki temu że miał bolid lżejszy o te 2kg.
4. PanPikuś
@2 Ja akurat popieram jego bezkompromisowa jazde. Owszem czasami przeginal, ale w ostatnim sezonie to za kazda kolizje chyba w jakiej bral udzial , ktora mozna bylo spookjnie zalizcy do incydentu wysgoowego dostawal kare ( raz przynajmnije massie przyzali w indiach). MOim zdaniem media i FIA chce stwirzyc z niego ( o ironio ) czarny charakter. Jezdzi na limicie i uwazam to za kwintesencje F1. Amen
5. bartek1515
No i mamy karę dla Hamiltona - wykluczenie z wyników kwalifikacji, więc ruszy z ostatniego pola.. Szkoda, bo mógł być jutro wysoko. Teraz już nie mam wątpliwości, że to będzie wyścig Lotusa :)
6. Skoczek130
Szkoda Hamiltona, na prawdę. Należałem do grona tych, którzy uznali ten incydent za naganny, ale ta kara jest zbyt dotkliwa. Jedynym pocieszeniem (w duchu sportu) jest PP dla Maldonado. No i Lewis będzie mógł popisac się swoimi umiejętnościami walki "koło w koło".
7. Skoczek130
@PanPikuś - no nie przesadzaj. Akurat wiele manewrów Hamiltona było niewłaściwych. Dzisiaj jednak na prawdę jest go szkoda. ;/
8. xdomino996
Idiotyczne powinni go max wykluczyć z Q3 ,albo ogólnie unieważnić ostatni czas
9. RoyalFlesh F1
Mimo że nie uważałem że za takie cos jest kar, sędziowie wiedzą co robią. I nie oczekuje od HAM jutro pogoni. Mogli mu dolać ten 1 litr i dojechał by do boksów. A pp i tak by zdobył. Maclaren dał ciała.
10. ArcyZ
Co za cyrk ,może złożą odwołanie?
11. Jahar
A według mnie to kara powinna być żeby wykluczyć machlojki. Oczywiście Hamilton winny nie jest ale F1 jest sportem zespołowym i zespół musi być tak mocny jak kierowca. Razem wygrywają, razem popełniają błędy. W końcu klasyfikacja konstruktorów po coś jest prawda?
12. Skoczek130
@RoyalFlesh F1 - jednak to ja miałem teraz racje. Pozdro
13. Skoczek130
@Jahar - masz racje, ale kara zbyt dotkliwa, przyznasz??
14. Skoczek130
@rydz14_09 - nie przeginaj. Nikt nie będzie się domyślał, czy to pomyłka, czy premedytacja. Kara się w sumie należała, ale nie tak dotkliwa. Tu się tylko o jej surowośc rozchodzi.
15. Cwirs
Nie znam dokladnie przepisow. Ale jesli jest zle, to McLaren sam wypaczyl kwalifikacje, kolego nr 1
16. rydz14_09
14. Skoczek130 A jak twój Vetelek sie zatrzymywał tuż za linią mety to było wszystko OK tak ?? Chłopie troche obiektywizmu..
17. xdomino996
@16. rydz14_09 Vettel tutaj nie ma nic do rzeczy bo na razie w regulaminie można zatrzymać się zaraz po przekroczeniu mety ,niestety tak to jest. Więc nie ma sensu takie czepianie się na siłę.
18. Skoczek130
@rydz14_09 - ja jestem nieobiektywny!? Też uważam tę karę za zbyt surową! Tak jak napisał Ci kolega wyżej - taka sytuacja jest wyegzekwowana określonym regulaminem. Nie posądzaj mnie więc o brak obiektywizmu, bo choc nie przepadam ani za Hamiltonem, to jednak jest mi go szkoda, bo to nie jego wina, a jego zespołu, który uważam za najlepszy w stawce. ;|
19. a1alex
Zakładając masę bolidu na ok. 700 kG. i to, że każda jego cząstka ma być wytrzymała ale lekka i każdy dkG wagi ma przełożenie na tysięczne części sekundy to 2 l paliwa ( ok 1,8 kG. ) to wychodzi, że nie dolewając tej ilości zyskują 0,26% wagi mniej! Nie wiem jak to przełożyć na sekundy ale może się opłacić ( choć jak już wiemy się nie opłaciło )
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz