Hamilton: postaram się czysto wyjść na prowadzenie
Zespół McLarena w Malezji potwierdził jedynie wysoką formę zarówno bolidu, jak i swoich kierowców. Lewis Hamilton i Jenson Button powtórzyli wynik sprzed tygodnia, zdobywając w kwalifikacjach dwa pierwsze pola.„Kwalifikacje dają mocne doświadczenie i jako kierowcy, nakładamy na siebie ogromną presję, ale prawdopodobnie jest to część weekendu wyścigowego, którą lubię najbardziej.”
„Na moim najszybszym okrążeniu w Q3, straciłem trochę czasu na ostatnim zakręcie- może półtorej dziesiątej sekundy- więc to bardzo pocieszające, ze nadal mogłem pozostać na pole position. To wspaniały wynik dla zespołu ponownie zdobyć pierwsze dwa pola: to ogromna osiągniecie wszystkich, ale musimy upewnić się, ze cały czas będziemy naciskać, gdyż chłopaki z tyłu nie odpuszczą.”
„Jutro zapowiada się spore zamieszanie do zakrętu numer 1, ale postaram się dobrze ruszyć i pozostać czysto z przodu. Tak czy inaczej kluczem w wyścigu będzie odpowiednie zarządzanie oponami- mają tutaj trudne zadanie zwłaszcza, gdy mamy 150 kilogramów paliwa na pokładzie. Mamy jednak nadzieję, że nasz bolid ma lepsze tempo wyścigowe niż kwalifikacyjne.”
„Jak do tej pory, to dobry weekend dla zespołu. Będziemy mocno naciskać, aby jutro zdobyć kolejny dobry wynik.”
Jenson Button
„Kwalifikacje były w ostatnich dwóch wyścigach całkiem dobre dla mnie. Dobrze pracowaliśmy jako zespół. Zawsze miło jest, gdy inżynier wyścigowy mówi do ciebie a pod koniec Q3 słychać w tle krzyczących mechaników.”
„Byłem całkiem zadowolony ze swojego okrążenia, ale jutro będzie długie i trudne popołudnie, więc będę musiał mocno popracować nad tym, aby być dobrze przygotowanym i dobrze nawodnionym przed wyścigiem.”
„To miejsce jest ciężkie pod względem fizycznym- nie tylko dla bolidów i kierowców, ale także dla mechaników- oni noszą ognioodporne kombinezony podczas pit stopów, o czym ludzie z reguły zapominają. Miejmy nadzieję, że będą wystarczająco sprawni, aby przeprowadzić kilka szybkich pit stopów. Jeżeli chodzi o strategię to także ze względu na upał i wilgotność, nigdy nie wiemy jak spiszą się opony i jaka strategia najlepiej sprawdzi się podczas wyścigu. Musimy być czujni.”
„Tak czy inaczej najważniejsze jest to, że jesteśmy z przodu. Jutro będzie długi wyścig- sądzę, że każdy w czołowej czwórce ma szansę na wygranie go. Nasze tempo na długich dystansach w treningach było równe a w zespole panuje duża pewność siebie.”
komentarze
1. Renault R30 F1
Jutro i tak wygra Button a nie Hamilton!!!
2. kamikadze07
Hamilton czy Button?:-)
3. Święty
Obstawiłem Batona, więc ma wygrać:D
4. funrari
Button jest lepszym kierowcą niż Hamilton. Lewis miał wszystko podane na tacy, jak dostał się do F1 to od razu do McLarena. W ubiegłym sezonie Hamilton pokazał że ma kiepską psychikę i łączy życie prywatne z wyścigami, co nie działa za dobrze na torze
5. DARKHUNTER
Szkoda Hamiltona. Musi meczyc sie z oponami - ne go po prostu ograniczaja. Zamiast dac z siebie wszystko, to musi pilnowac opon. Licze jutro na dublet Mclarena.
6. DARKHUNTER
4. funrari
I co jeszcze powiesz? On juz udowodnil ze jest dobrym kierowca. Nie bez przyczyny Alonso uwaza go za swietnego kierowce.
Na tacy to dostal w zeszlym sezonie Vettel RB7.
7. wist13
Wygra Hamilton
8. AndrzejOpolski
Wygra jeden z kierowców McLarena, ten który będzie miał lepiej zaplanowane pit stopy przez szefostwo i zostanie podczas nich lepiej obsłużony przez mechaników.
9. sylasie
Lewis musi bardziej dbać o opony, podobno w tym sezonie to właśnie dbanie o opony ma być kluczowe. Uważam, że on jest w tym sezonie przynajmniej na razie najszybszym kierowca w stawce. Button przypomina mi bardziej Alaina Prosta, a Lewis Ayrtona Senne.
10. Blaz
Wygra Jenson. A jak tor będzie przesychający to Jenson wygra i zajmie 2 miejsce ;)
Napisze podobnie jak @3. Święty -wytypowałem Jensona to ma wygrać LOL
11. Jahar
Hamilton nigdy nie był i nie będzie tak szybki jak Senna. Nawet do Shumachera mu umiejętności brakuje. Mimo wszystko jest to bardzo szybki kierowca.
12. sylasie
Nie pisałam pod względem szybkości, lecz jest tak samo zacięty do walki, widzi lukę i wykorzystuje ją bez zastanowienia.
13. Senna_olk
11. Jahar
Dobrze znany fan Ferrari :)
Głupotą jest porównywać szybkość Senny do Hamiltona. Nawet słabe dzisiejsze bolidy są SZYBSZE od tych, którymi jeździł Senna. Dzisiejsze możliwości pozwalają być SZYBSZYM nawet przeciętniakowi. Hamilton może nigdy nie będzie taką legendą jak Senna (musiałby zginąć... tfu), ale wydaje mi się, że umiejętności ma po prostu lepsze (podobnie jak kilku innych kierowców).
Ludzie ! Tamte czasy minęły ! Możemy tylko porównywać historię do teraźniejszości.
14. MARLA
Hamilton się zmienił, co pokazał w GP Australii, jeśli obroni 1-sze miejsce wygra i tego mu życze :)
15. Orlo
Button może nie mieć tak łatwo, zwłaszcza na starcie. Z 3 miejsca startuje Schumi a jemu na ogół starty wychodzą. A Merc prędkość na prostej ma bardzo dobrą, więc nie łatwo będzie go łyknąć, zwłaszcza że stary mistrz tanie skóry nie sprzeda.
16. lukaszk99
@4 Hamilton w pierwszym sezonie startów był lepszy od dwukrotnego mistrza, uważanego za jednego z najlepszych kierowców, a mianowicie Alonso. I przestawcie pierdzielić głupoty, że to dlatego że był faworyzowany, bo to wcale nie prawda. Wiadomo że zespół bardziej się na nim skupiał, a bajki o faworyzowaniu wymyślił Alonso bo myślał że dostanie kolejnego Kowalanina do bicia, a tu niespodzianka. Hamilton jak złapie swój rytm to Button zostanie w tyle, ale widać że obecnie przeżywa kryzys formy, a i to nie przeszkadza mu być tym lepszym w kalifikacjach.
17. ULTR93
@ 16. lukaszk99 po części się z Tobą zgodzę.
Alonso dla mnie nie jest świetnym kierowcą. Zwykły, przeciętny Hiszpan, który myśli, że mu wszystko wolno.
Hamilton to klasa sama w sobie.
Kolego, Lewis w tym momencie nie ma żadnego kryzysu. Kryzys formy był w ubiegłym sezonie, teraz jest wszystko OK.
Mam wielką nadzieję, a wręcz jestem pewien, że McLaren wygra w punktacji konstruktorów, a co do mistrza świata mam mieszane uczucia. Z jednej strony bardzo bym chciał, aby to Lewis zdobył swoje drugie mistrzostwo w karierze, a z drugiej strony Jenson jeździ bardziej taktycznie, strategicznie, potrafi dbać o gumy i wygrał już wyścig w tym sezonie.
No zobaczymy jak to się ułoży. Ważne, że McLaren trzyma się pierwszej linii.
18. ArthurPL
Szkoda tylko,ze Glock mu podarował tego Super majstra,a teraz sam musi czyscic ogony.
19. Jahar
@13. Oczywiście, że fan Ferrari:) i to się nie zmieni ale wracając do tego co powiedziałeś to uważam, że nie masz racji. Senna był wielki i będzie wielki a dzisiaj samochody to słabizna. Hamilton jest szybki ale pamiętam tyle jego błędów, że nie powiem chyba nigdy aby był lepszy od np. Shumachera.:)
20. krist2sz
Jeżeli pogoda się nie zmieni to obstawiam BUT, HAM, MSC
21. orto
@19. Jahar
"a dzisiaj samochody to słabizna." - rozwiń temat albo uzasadnij swoją tezę, bo to niezwykle ciekawe stwierdzenie!
22. Senna_olk
19. Jahar
Nie mówię,że nie jest (patrz nick). Czekam aż odpowiesz Wcz. Orlo :)
23. Jahar
@21. Nie są szybkie jak np. w 2004, mają mniej mocy niż w latach 90 i łatwiej się prowadzą. Zadowolony?
24. Jahar
Ale to tylko moje zdanie:)
25. Jacu
@13. Senna_olk - może i szybsze są dzisiejsze bolidy, ale szybszy bolid o klika sekund nie oznacza, że jest trudniejszy w prowadzeniu - wręcz przeciwnie. Sam Hamilton opowiadał po jeździe MP 4/4, że nie wyobraża sobie jak można było tak szybko nimi jeździć. Button po przejechaniu się MP4/2 powiedział, że to było straszne... sam fakt, że dawniej dobry debiutant tracił kilka sekund na okrążeniu w tym samym bolidzie pokazuje jak to były piekielne bolidy. Nie ma porównania. Wystarczy na youtubie obejrzeć filmik jak jest porównanie gdzie Senna i Schumacher jadą po Suzuce niemal identycznym tempem - a nagrania są niemal dekadę różnicy. Widać jak trudno się jeździło starym McLarenem w stosunku do prostego w prowadzeniu Ferrari - na tym polega postęp techniczny!!! nie odwrotnie. Myślicie, że kiedyś kierowcy urywali się z choinki i przychodzili nieprzygotowani?? To zapytajcie Schumachera jaką szkołę Mercedesa przechodził przed przyjściem do F1, a nie był wyjątkiem. Do tego kiedyś trzeba było mieć naprawdę big cohones. Może dzisiaj liczą się inne cechy jak fitness,i kondycja pilota myśliwca ale sama technika jazdy się nie zmieniła - może bardziej poszła na dokładność, ilość systemów, które pomagają właśnie kierowcy, niż na brawurę ale to tylko kwestia charakterystyki. Jednak kiedyś utrzymać się na torze było znacznie trudniej. Zresztą poniżej link.:
ht tp:/ /ww w. youtube. co m/watch?v=UhT1zds5cZQ
26. Senna_olk
23. Jahar
Ten rocznik obfitował w rekordy i jeździł wtedy niegdyś mój ulubiony kierowca - Juan Pablo Montoya :))
Ale samochody z 90's nie mogły jeździć po łukach z prędkością 280 km/h jak dziś. Średnia prędkość była o wiele niższa. Poza tym, bodajże od 2002/5 (?) kierowcy nie mogli korzystać z przydatnych systemów hamowania czy stabilizacji. Było dozwolone tankowanie w czasie wyścigu...
27. Senna_olk
25. Jacu
Pamiętam odcinek z Top Gear.
No więc chyba dochodzimy do sedna.
Myślę, że teraz w przeciwieństwie do przeszłości bardziej liczą się setne sekundy, bo każdy daje z samochodu w okolicach ~90% ( nieliczni wyciągają maximum) , dlatego jest jeszcze większa rywalizacja i cięższe wyprzedzanie :)
28. Senna_olk
Przepraszam, że na 2 tempa.
Miałem dodać, że porównywanie starej gwardii z obecną, jest bezcelowe i nie miarodajne :)
29. Jacu
dodam tylko,że Ferrari o dekadę młodsze miało 200 KM więcej, i aerodynamikę zupełnie z innej ligii :P. Senna w tym samym bolidzie bywał po 2 sek szybszy od Prosta, którego osobiście stawiam na równi z Schumacherem (zresztą pod wieloma względami byli podobni). Co do Hamiltona to jest szybki ale za dużo błędów popełnia. Senna mając "Schumachera" tamtych czasów za partnera pokonał go wyraźnie w 88 i 89. Niestety w 89 Prost zagrał na Suzuce bardzo sprytnie i perfidnie a po pogadance z Belastrem odebrano niesłusznie mu tytuł Sennie, jednak gdyby nie awarie bolidów (których Ayrton miał znacznie więcej od Prosta w '89 będąc na prowadzeniach w tych wyścigach - tytuł byłby też szybciej ). Niestety czasem po prostu brakuje szczęścia. Od Lewisa też odróżniała go jeszcze jedna cecha. Sennę bardzo motywowały przeciwności, powodując niemal heroiczne akcje na torze (np.:Suzuka 88, Interlagos 91, Monaco 92). Poświęcił się całkowicie wyścigom, odkładając życie prywatne. To była jedna z przyczyn dla których był już legendą na długo przed feralną Imolą 94. Ale nie tylko Senna był świetnym przykładem herosów tamtych lat i ich klasy. Było ich bardzo wielu. Niektórzy prawie nieznani u nas w Polsce. Np.: Taki Bellof - dla odmiany wielki idol Schumachera. Koleś 27 lat temu ustalił rekord na Nordschleife, którego nikt nie pokonał do dzisiejszego dnia... ehhh nie na darmo mówi się, że to przełom lat 80 i 90 był złotą erą F1. Pozdrawiam
30. Jacu
@ 28. Senna_olk - fakt, nie można bezpośrednio porównać tych czasów. Pozdrawiam.
31. Esotar
16. lukaszk99, chyba kolego zbyt dobrze nie obserwowałeś tego sezonu (2007) w którym HAM w/g ciebie był lepszy od ALO. Fakt, ALO przegrał, nie pamiętam dlaczego, wiem tylko że mieli na końcu taką samą ilość punktów.
ALO w tym sezonie w po którym odszedł (całe szczęście) zwyciężał pewnie, czego nie można powiedzieć o HAM. Jego wybryki przejdą do historii. Tego już nie wymaże. Poza Wielką Brytanią HAM nie jest specjalnie lubiany, (oprócz nastolatek) i nie dotyczy to tylko tego co wyprawiał na torze. Czekam na kolejny jego "przebłysk geniuszu", tylko kto będzie kozłem ofiarnym ? Może rzucić monetą ? :)
Przyznaję że nie lubię McLaren'a za to, że jest tam Ron Denis, wiadomo że to on pociąga za wszystkie sznurki. To tak jak u nas w rządzie, prezydentem jest wiadomo kto, a genialne pomysły które są wprowadzane w życie ma wiadomo kto. :)
32. zenobi29
Hamilton wydaje się być mocno zmotywowany ale te ,,przystrugane" opony, chyba mu na wiele nie pozwolą.....
33. koszyk91
czy to forum jest moderowane ? ;>
34. Esotar
koszyk91 - coś nie pasuje z moderacją ?
35. koszyk91
nie no pasuje, tylko nie wiedzialem i piekny post wysmarowalem ale na koncu uzylem slowa na d... ale teraz obiecuje ze juz nie bede :)
36. koszyk91
no i znowu zniklo co jest ???
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz