Ferrari sprawdzi skrzydło Massy
Zespół z Maranello chce bliżej przyjrzeć się nowej koncepcji przedniego skrzydła, ponieważ jego zachowanie w bolidzie Felipe Massy wzbudziło podczas weekendu wiele dyskusji.„To było oczywiste, że zachowanie tego skrzydła w tych warunkach było dziwne” – mówi Domenicali. „To nie działo się za każdym razem, ale jednak było widoczne. Musimy przeanalizować wszystkie dane, aby sprawdzić na czym polega problem, czy – konkretniej mówiąc – dziwne zachowanie skrzydła” – dodał.
Szef Ferrari przyznał także, że skrzydła w bolidach Massy i Alonso były identyczne, choć u Hiszpana problem nie występował. Podczas jednego z pit-stopów w trakcie wyścigu ekipa podjęła decyzję, aby przy okazji wymiany przebitej opony zamontować Massie starszą wersję skrzydła: „Martwiliśmy się również o innego rodzaju problemy, więc zmiana nosa była oczywista” – zakończył.
komentarze
1. RADAMANTHYS
Akurat, że nie znają przyczyn xD. Próbują skopiować skrzydło RBR i teraz ich skrzydła sa w fazie testów :). Koniec sezonu to dobry okres na testowanie części do nowego bolidu. Ferrari wie, że raczej nic już nie zdziała i skupia się na nowym sezonie ( testują na massie, a Alonso nie jest królikiem doświadczalnym, gdyż jego pozycja w klasyfikacji może iść w górę, ale tez w dół... )
2. Grzesio22
Chyba muszą je jeszcze dopracowac
3. LubięSutila
ciekawe jakie różnice dzieliły oba skrzydełka :)
4. ArcyZ
Alonso testuje częci już od dłuższego czasu (np. skrzydło takie miał już w Koreii) , do Indii przywiezione zostały 3 egzemplarze z czego jedno dostawało tak dużych wibracji , tylko że Massa swoje rozwalił podczas Q, więc by nie startować z pit-lane dali mu te wibrujące.
5. mourinho33
Ferrari było szybkie,ale musi się poprawić by w przyszłym sezonie walczyć o zwycięstwa
6. Haziaj
Z tym skrzydłem to ciekawa sprawa. To jest to samo skrzydło, które było testowane w Korei na treningu. Całkowicie zmienili konstrukcję tzw. "łopat". Poprzednio część aerodynamiczna składała się z 3 elementów w kształcie dna łódki, a teraz są dwa elementy gdzie wyżej położony jest w kształcie odwróconego dna łódki ;-) Jest tam jeszcze z przodu dodatkowa lotka. Regulowana jest tylko część wewnętrzna łopaty",natomiast zewnętrzna jest stała. Teraz powietrze przechodzi po wewnętrznej stronie lotki, rozpraszając się przelatuje obok koła. Sorki za długi opis ale linka nie można wstawić ze zdjęciem.
Z tym drganiem to prawdopodobnie wina leży w strukturze skrzydła. Gdzieś maja jakiś problem technologiczny. U Alonso nie drgało,u Massy na treningach drgało, a już w wyścigu nie. Na trzy sztuki jedna drgała,dwie zachowywały się stabilnie. Nie sądzę aby ustawienia auta powodowały te drgania.
Ja osobiście bym się przyjrzał zawieszeniu w bolidzie Massy jeśli było modyfikowane pamiętając o historii z Toro Rosso kiedy na dohamowaniu dwa przednie koła wyprzedziły bolid. Podobno odelżyli trochę zawieszenie ;-)
7. Haziaj
ArcyZ mnie uprzedził ;-) Oj coś długo redagowałem tego posta ;-)
8. f.l.u.k.e
Może to flatter.
9. Haziaj
Tylko dlaczego jedno "trzepotało", a dwa nie. Eksperci są bliżej stwierdzenia, że to błędy w strukturze wewnętrznej. Alei tak musimy poczekać na analizę z Maranello.
10. mourinho33
Prośba do redakcji!
Czy moglibyście wrócić do tradycji pisania felietonów!
Dzieję się naprawdę dużo, więc jest o czym pisać.
11. norbertinho
Ferdek maił to samo skrzydło co Massa, ale zupełnie inne zawieszenie :) Co widać doskonale na on-boardach z Indii
12. sever
w ubiegłym roku RBR usłyszał zarzuty odnośnie przedniego skrzydła że zbyt wiotkie i niezgodne z regulaminem , Alonso powinien zostać zdyskwalifikowany jesli to prawda iż miał takie samo skrzydło jakie mial Massa.
13. Polak477
12. Ale dlaczego, skoro skrzydło musiało przejść testy? Ferrari w zeszłym sezonie też miało takie skrzydło i też było legalne jak to RBR.
14. Jahar
Ja tam nie wierzę w kopiowanie skrzydła bo kopiując jest się zawsze z tylu. Trzeba wymysleć coś własnego i to robi Ferrari. Nie chce mi się wierzyć że jedno skrzydło daje takie same efekty w każdym samochodzie bo każdy z nich jest skonstruowany inaczej i na innych wyliczeniach.
15. reXio
Drgało u Massy, kotś słyszał strzały!!
16. Ananas
Felipe Massa w formule 1:
Data urodzenia: 25 kwietnia 1981r.
Zespoły, w których jeździł (chronologicznie): Sauber, Ferrari (obecnie)
Liczba wyścigów: 150
Liczba tytułów mistrza świata: 0
Liczba wygranych wyścigów: 11
Liczba podium: 33
Liczba pole position: 15
Liczba najszybszych okrążeń: 14
Najwyższa pozycja w końcowej klasyfikacji generalnej: 2. miejsce (sezon 2008)
17. polek1
15. reXio - strzały ? A co , bąka puściłeś ??
18. rusekf1 fun
Znów to Massie a nie Alonso musiały przytrafić sie problemy
19. blackacre
Te drgania wcale nie były dziwne. To jest dobrze znane zjawisko w aerodynamice nazywa się flatter. Dziwne że takie niedopracowane skrzydło założono do samochodu w Ferrari. Raczej bym się spodziewał tego w zespole który nie ma tunelu aerodynamicznego. Nie jest to wina inżynierów, tylko zarządzania zespołem. Wyprodukować i założyć na samochód, byle było coś nowego a gdzie TESTY!!!
20. Haziaj
Testowali je przecież w Korei i Indiach ;-)
21. darecky3
bo to skrzydlo mialo sie uginac jak w redbullach. Pomigaly im sie struktury wlokien prawdopodobnie w poszczegolnych partiach. Vertical na horizontal i odwrotnie. Tak tylko dla zobrazowania podaje. Rezultat byl taki ze pojawial sie flipping przy pewnym zakresie sil i ukladzie obciarzenia na skrzydlo. Wg mnie zmiarkowali sie dokladnie ze wyprodukowali jednego bubla ale ze Filip rozpizgrzyl jedno, to dobre to zostal juz bubel do wyboru. Podmianki z Alonso nie bylo w umowie Santandera, wiec Filip sie meczyl z bublem a Ferdkowi mechanik polerowal w garazu dobry zapas. Jakie swinie w tym RedBullu, tak roznicowac zawodnikow, przeciez w Ferrari calkiem inaczej...hehe:)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz