Ferrari popracuje nad pit stopami
Zespół z Maranello chce w końcu pozbyć się problemów, jakie zdarzają im się od początku sezonu podczas pit stopów w trakcie wyścigu.„Od początku sezonu mamy różne problemy podczas pit-stopów. Staramy się aktualnie krok po kroku je eliminować, wiedząc, że w tym roku, z tak dużą ilością pit-stopów, wszystko się może zdarzyć. Zauważyliśmy także, że nasi rywale równie często mają problem w tym aspekcie” – powiedział Diego Ioverno, który jest szefem operacyjnym na torze.
„Nasze problemy wiążą się z samym samochodem oraz narzędziami, które używamy, szczególnie się to tyczy nakrętek na koła. Silverstone było pierwszym wyścigiem, na którym używaliśmy kompletnie nowej specyfikacji wspomnianych nakrętek, co było bardzo interesujące, ponieważ mieliśmy najszybsze pit-stopy w wyścigu” – dodał.
„Używaliśmy ich także w Niemczech, jednak cały system nadal nie jest perfekcyjny. Podczas postoju Massy straciliśmy połączenie między nakrętką, a pistoletem, co kosztowało nas około półtorej sekundy. Mamy więc jeszcze trochę pracy, aby to udoskonalić” – zakończył.
komentarze
1. dziarmol@biss
To co oni jakimiś drucikami czy też po przez bleutooth łączą te nakrętki z kluczem że stracili na 1.5 sek. połączenie ( łączność) ?? ;-))
2. scud
Pier*****nie kotka za pomocą młotka (tak jakoś się to zwie) mają słaby PS i tyle-- przegrali na własne życzenie-- nie wiem co w tych nakrętkach jest tak ważnego że odgrywają taką role
3. lukaas67
Nakretki za 2tys dol rozwiążą problem, i pitstop bedzie 2x szybszy niz w Mclarenie ;D
4. Daniels
scud przyjzyj sie jak pokazuja na zywo (nie w zwolnionym tempie) najlepiej z kamery na glowie gostka z pistoletem jak wyglada zakrecanie takiego kola. gosciu poprostu dotyka pistolem kola i juz jest zakrecone, to sa ulamki sekund wiec nakretki musza byc tak zrobione aby zawsze udalo sie je tak nakrecic.
5. lukaas67
Mogliby zrobic system bez nakretkowy ;D
6. kamil_shadow
taa, na zaciski albo na rzep xD
7. Borowczyk 007
Bo powinni kupować nakrętki w USA - 1000 $ za sztukę i pozbyli by się problemów
Każdy z kierowców powinien sobie kupić psa i wyprowadzać w obrębie każdego toru, to spowodowało by że świetnie zapoznaliby się z obiektem
Pozdrawiam wszystkich komentujących :-)))))
8. mateq
Niedługo Borowczyk będzie mówił o nakrętkach Ferrari zamiast Mclarena ;)
9. sydemon
Z pewnością będzie o tym mówił w ten weekend.
10. Konik_mekr
7. Borowczyk 007, człowieku nie spamuj, bo nie dość, ze to złośliwe i niesprawiedliwe, to jeszcze świadczy bardziej o Twoich kompleksach, niż o komentowaniu Borowczyka. Pod drugim artykułem czytam prawie taki sam Twój tekst o nakrętkach i wyprowadzaniu psa. Znajdź sobie przyjaciół na żywo i im opowiadaj swoje refleksje.
11. raf110
Mechanik Ferrari jest niemcem ten od przedniego prawego koła jest ustawiony z Vetellem i kiedy trzeba to troszkę mu dłużej zchodzi z tym kołem a nie jakieś tam ze słabo im idzie.
12. elin
Hm ..., ten nowy system dokręcania kół, przypomina mi " dawny wynalazek " Ferrari - " system światełek ", który miał zastąpić lizakowego i również przyspieszyć czas pit - stopów ...
System był tak dopracowywany i poprawiany, aż Ferrari całkowicie się z niego wycofało, po licznych wpadkach np. z bolidem Massy w Singapurze 2008.
13. Morves
raf110 - za ten tekst masz piwo jak sie spotkamy. Co tam piwo, masz za to Jacka!
14. raf110
Ale Ferrari tez nie jest w ciemie bite ma swojego człowieka w RBR tylko ze przy podnośniku tylnej osi i Alonso jak trzeba tez pomoże a my tu robimy różne wywody.
A co do naszych cudownych komentatorów co my chcemy jaki kraj tacy komentatorzy dla mnie team dream nie do ogrania
15. Kriss81
Strasznie się chłopacy z Ferrari nie popisali na ostatniej zmianie. Takie rzeczy czasami mszczą się na koniec sezonu gdy brakuje tych kilku punktów w którejś z klasyfikacji. Tym większa porażka, że stracili pozycję akurat na rzecz Vettela.
16. raf110
Tak jak naszemu Robertowi kiedyś brakło punktu bo postawili na Haifelda przy pit stopie i miał by 3 miejsce w mistrzostwach tak jak się stawia na złego konia.
17. orto
10. Konik_mekr Borowczyk 007 nie jest tu wyjątkiem :-) Myślę, że jesteś przewrażliwiony a ta "pogłębiona" analiza psychiki B 007 jest tego niewątpliwym dowodem. Ma wiele racji akcentując paplaninę komentatorów.
18. RapidWave
17. orto - komentatorzy trochę mnie irytują, może nie wypowiedziami, ale często nie widzą co się na torze dziej, ostatnio nie dostrzegi że Vettel wyprzedził Webera
19. pawelzp
10. Konik_mekr - Daj chłopakowi spokój. Wszyscy wiemy jaki poziom komentarza zapewnia nam Polsat. Im więcej będzie się o tym mówić tym szybciej dotrze do producentów programu że taka błazenada powinna się skończyć. Od siebie dodam tylko moje dwie ulubione perełki A. Borowczyka. - "Usterka natury technicznej" i "Nie mów hop przed zachodem słońca". Pozdrawiam
20. Skoczek130
Od dawna w tym aspekcie nie brylowali. Nadal mam obraz Singapuru w 2008 roku - klauny zrobiły pokaz, jak zje""" wyścig swojemu zawodnikowi. Wyglądało to nawet zabawnie, ale niestety dla fanów Massy było koszmarem! ;///
21. Jacu
Paranoja z tymi nakrętkami...kupują po 1000$ za sztukę a w DTM-ach od lat stosują standardowe po kilkadziesiąt Euro i potrafią zmienić koła nawet w 2,8 sek, robiąc w tym aspekcie znacznie mniej wpadek!! To dopiero marnotrawstwo kasy skoro w sezonie zużywają ok 800 szt!! a efektów wymiernych nie widać. :P
22. raf110
A zrobił któryś team zmianę poniżej 3 sekund wogóle jest to możliwe fizycznie przez człowieka czy nawet te nakretki kosztowały by po 3000$.
Myślę ze jak by za każdym razem ktoś zobił to w 3 sekundy pit stop to jest rewelacja massie wystarczyło by 3,3 sekundy i były przed Vetellem.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz