komentarze
  • 1. hotshots
    • 2011-03-28 11:48:45
    • *.dynamic.chello.pl

    Jak dla mnie Kers dopieszczony w uzyciu przez kierowców w odpowiednich sytuacjach sprawdzi sie w 100% ,co do skrzydła popieram to co na górze napisane , bo teraz dopiero analizują +/- z tego specyficznego toru i wbrew pozorom....rodzaju opon w trakcie najskutezczniejszych momentów używania w/w


    - opływ aero

  • 2. masosz
    • 2011-03-28 12:30:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mam pytanie odnośnie używania tego skrzydła. W wyścigu, około 50. okrążenia, Perez dojechał do Massy, nie wiem jak było naprawdę, ale załóżmy, że mógł aktywować skrzydło, bo mieścił się w tej sekundzie za Ferrari, ale Massa zjechał do boksu - wtedy Perez dalej mógłby użyć ruchomego skrzydła, czy już mu nie wolno?

  • 3. dryndol
    • 2011-03-28 13:12:22
    • *.pascal-net.pl

    ja tez przyglądałem sie specjalnie na jego skrzydło po zjezdzie massy. Nie widzialem dośc wyraźnie ale wydawało mi sie jakby perez miał aktywowane skrzydło. W sumie powinien moc go urzyc z dwoch powodów. To nie jego wina ze massa zjechał. I skrzydło było aktywowane przez system elektroniczny. Wiec perez mogł nacisnąć guziczek. Inna sprawa ze niewiele mu do dało...

  • 4. Niespokojny
    • 2011-03-28 13:44:08
    • *.tvgawex.pl

    3. dryndol - dlaczego uważasz, że niewiele mu to dało? , że co?, że nikogo nie wyprzedził?, chyba jakiś przyrost prędkości to daje?!
    2. masosz - na logikę nie powinien był uruchamiać ruchomego skrzydła, które ma wspomagać, li tylko, wyprzedzanie (w wyścigu)- skoro obiekt, który miał wyprzedzić zniknął :-))) , z drugiej strony (tak, jak zauważa 3.dryndol, system został aktywowany, a znając z życia doprecyzowanie przepisów przez FIA, to nic nie wiadomo.

    Dla mnie to ruchome skrzydło wprowadza dodatkowy niesmak, a mianowicie - zakładając, że jadą (dla przykładu) 3 bolidy, dwa pierwsze mają podobne tempo i z reguły ten drugi łapie ten odstęp w odpowiednim pkt. do pierwszego, tę 1sek. i wiadomo może aktywować skrzydło- nie wyprzedza, a pierwszy bolid znowu nieco się oddala na okrążeniu (widocznie odrobinę lepsze ma tempo), ale tylko na tyle , że znowu w pkt. pomiaru jest ta 1sek. (lub mniej) ... i tak okrążenie za okrążeniem. Przejdźmy teraz do 3-go bolidu, który ma przed sobą dużo wolnego powietrza i dopiero dalej te dwa wspomniane bolidy ( za sobą załóżmy, że też ma powietrze, czyli nikt go nie naciska)... i teraz sedno sprawy, o którą mi chodzi - 3 bolid ma tempo minimalnie lepsze niż 2 bolid i w normalnych warunkach powoli by odrabiał stratę do niego, ale niestety tak się nie dzieje, bo ten drugi co okrążenie uruchamia skrzydło ( ma prawo) i tym samym niweluje (lub zyskuje nawet nieco) to, co nadrobił 3 bolid. Dlatego ten system wzbudza we mnie wielki niesmak jeżeli chodzi o sportową i sprawiedliwą walkę.

  • 5. konradosf1
    • 2011-03-28 14:38:45
    • *.opera-mini.net

    DRS potrzeba jeszcze dopracować, tak samo jak przepisy dotyczące jego użycia. Nie można wyciągać wniosków po Australii, ale mi się wydaje że nie będzie aż tak pomocny przy wyprzedzaniu. Co innego w Q bo tam można go użyć dowoli co np. w Malezji może mieć znaczenie

  • 6. Szkodzik
    • 2011-03-28 14:49:18
    • *.ds16.agh.edu.pl

    @4 używanie regulowanego skrzydła w kwalifikacjach podczas całego okrążenia daje zysk około 0,8 sekundy. Używając go tylko na prostej podczas wyścigu jest to dużo dużo mniej i taka sytuacja o której mówisz jest kompletnie bez sensu. Na pewno nie jest tak że kierowca z tyłu nie będzie w stanie przez pól wyścigu dojechać kierowcy który przed nim używa skrzydła... Raz że ma na to cały dystans okrążenia a dwa jest dużo innych czynników składających się na szybkość dwóch kierowców - przede wszystkim opony.

  • 7. Konik_mekr
    • 2011-03-28 15:13:17
    • *.gorzow.mm.pl

    A mnie się teraz pomysł ze skrzydłem wydaje się nawet niezły i logiczny:). Niestety jest to konieczność przy nowoczesnych pakietach aero, które dawały sporą przewagę broniącemu się zawodnikowi. No i ten wjazd na prostą i z uruchomieniem DRS wygląda dość efektownie;).

  • 8. 6q47
    • 2011-03-28 15:27:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A dlaczego pilot danego zespołu nie ma używać DRS nawet wtedy, kiedy nie ma nikogo przez sobą?
    Przecież użycie DRS urywa konkretne dziesiatki sekundy na okrążeniu... a urywanie tych dziesiątych jest najważniejsze:)

  • 9. 6q47
    • 2011-03-28 15:30:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jeszcze jedno:)
    Ciemność widzę - chyba może stosować w zatwierdzonym obszarze nawet w tych momentach, kiedy nie ma przed sobą innego bolidu?
    Bo jak nie jest to możliwe... to kaszana wyszła:)

  • 10. theadzik
    • 2011-03-28 16:27:56
    • *.net.stream.pl

    Jak dla mnie to skrzydło to dobry "wynalazek". Jak to powiedział jeden z komentatorów BBC, w epoce turbo doładowanych silników (której nie pamiętam :P) kierowcy też mieli guziczek "TURBO" który działał mniej więcej jak teraz KERS. Więc marudzenie "teraz to kierowcy zamiast jeździć wciskają guziki" jest takie sobie.

  • 11. miki26
    • 2011-03-28 16:30:02
    • *.unitymediagroup.de

    4. Niespokojny
    Bzdury piszesz. Jakby Massa zostal na torze to tez by Perez mogl uzyc skrzydla chocaz by go nawet nie wyprzedzil. Skrzydlo jest bonusem ze zblizenie sie na 1 sec. do poprzedzajacego bolidu a czy ten bolid zostanie wyprzedzony lub nie, lub tez zjedzie do boksu to juz obojetbe. Bo i tak w strefie wyprzedzania skrzydlo bedzie aktywne bez wzgledu na to co sie potem stanie.

  • 12. jar188
    • 2011-03-28 16:38:49
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Nie pasuje mi ta 1 sekunda. Na przykładzie Australii widać było, że skrzydło służyło częściej do skracania odległości niż jak założono do wyprzedzania, zresztą różnica jednej 1 sek to przepaść więc jeżeli ktoś nie może zbliżyć się bardziej to nie powinien mieć możliwości aktywowania DRSu bo itak nie mażadnej szansy na wyprzedzenie. Zgdzoę się,że z oceną DRSu trzeba jeszcze poczekać ale ta 1sek juz się mi nie podoba.

  • 13. 6q47
    • 2011-03-28 16:46:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    12. jar188
    nasunołeś mi taką refleksję:
    ... pakiet aero McLarena musi być odporne na długą jazdę w bezpośredniej bliskości przeciwnika. Mam na myśli Buttona i Massę. Można wspomnieć również o hamulcach - chyba nie przegrzewały się?
    Pozdr.

  • 14. Niespokojny
    • 2011-03-28 17:24:03
    • *.tvgawex.pl

    11. miki26 - masz rację.
    12. jar188 - dokładnie takie samo miałem odczucie - 1 sek. to zbyt wiele.

  • 15. bartek1515
    • 2011-03-28 17:52:22
    • *.220.225.91

    W ogóle dziwnie to jakoś wyglądało gdy komentatorzy mówili, że jest możliwość odpalenia KERSu i DRSu przez atakującego i jeszcze KERSu przez obrońcę. Czasami miałem wrażenie, że bolid to jakiś statek kosmiczny, który ma za dużo bajerów :) Albo, że cały wyścig to jakieś gwiezdne wojny na bajery :) To są tylko żarty, nie przyjmujcie tego na serio, ale po komentarzach można było odnieść takie wrażenie. Dodam, że w żaden sposób nie miałem na myśli obrażanie F1 :D

  • 16. RoyalFlesh F1
    • 2011-03-28 20:05:05
    • *.205.238.142

    Trzeba przyznać że cos sie działo. Bo na takie wyscigi trzeba było czekać tylko gdy pogoda była do kitu

  • 17. masabitumiczna
    • 2011-03-28 21:46:04
    • *.net.pulawy.pl

    @12 ,14 - 1 sekunda to dużo?
    w 2008 roku kierowcy mówili, że jazda z aktualnym na tamten rok pakietem aero praktycznie uniemożliwia jazdę 2 sek za przeciwnikiem w szybkich zakrętach

  • 18. jar188
    • 2011-03-28 21:59:12
    • *.dynamic.chello.pl

    @17. masabitumiczna , No tylko system DRS miał służyć do wyprzedzania a nie do odrabiania dystansu na prostej, być może na torach z długimi prostymi będzie to wyglądało trochę lepiej

  • 19. Pawelec79
    • 2011-03-28 23:33:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Witam.
    Według mnie to całe tynie skrzydło jest przekombinowane i nie pasuje do F1. Poza tym jeszcze te przepisy kiedy można a kiedy nie można użyć. Im więcej durnych przepisów tym gorzej dla sportu. Jak wprowadzili już to ruchome skrzydło to kierowca powinien mieć dowolność w jego używaniu. Im mniej ograniczeń tym lepiej dla F1

  • 20. alert119
    • 2011-03-29 00:18:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    19. - "Jak wprowadzili już to ruchome skrzydło to kierowca powinien mieć dowolność w jego używaniu." Tak, tylko że jakby kierowcy mogli dowolnie korzystać z niego w trakcie wyścigu, to było by to bez sensu. Bo co to za różnica, gdy jadą na prostej razem tą samą prędkością 290km\h bez DRS, czy 300km\h z aktywowanym DRS? ;]
    A teraz z innej beczki...
    Czy kierowca zdublowany może się oddublować za pomocą DRS?

  • 21. modafi
    • 2011-03-29 12:56:21
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    17. masabitumiczna no właśnie, z tamtym pakietem z 2008 roku, który był tak dopracowany, że pewnie przy prędkości 50 km/h bolid mógłby jechać po suficie. od 2009 pakiet aero mocno ograniczono i 1 s to teraz dużo (uważam jak koledzy)

  • 22. modafi
    • 2011-03-29 13:01:27
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    20. alert119 ma takie znaczenie, że przy takiej różnicy w ciągu każdej sekundy bolid atakujący odrabia niemal 3 metry, czyli 4 sekundy dadzą 12 metrów przewagi, a pamiętajmy, że to przy prędkości maksymalnej, a bolid atakujący ma jakąś niewielką przewagę już od początku używania DRS. czyli powiedzmy, że średniej długości prosta pozwala na odrobienie ok. 20 metrów (pomijam KERS)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo