WYNIKI Jerez [ 14 września 2006 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | R. Barrichello | Honda | 1:17.602 | 81 |
2 | J.M. Lopez | Renault | 1:17.685 | 44 |
3 | G. Fisichella | Renault | 1:17.752 | 46 |
4 | J. Rossiter | Honda | 1:18.217 | 93 |
5 | R. Doornbos | Red Bull | 1:18.325 | 91 |
6 | V. Liuzzi | Red Bull | 1:18.672 | 64 |
Jerez - dzień #2 - Rubens pierwszy, problem z RS26
Kapryśna pogoda nie była problemem jedynie teamu Ferrari - intensywne opady deszczu w Hiszpanii spowodowały drobne opóźnienia w czwartkowych sesjach, odbywających się na Circuito Permanente de Jerez.Za kierowcą Hondy uplasował się duet Renault - Jose Maria Lopez i Giancarlo Fisichella. W myśl pierwotnych planów w czwartek testować miała zupełnie inna dwójka - Fernando Alonso i Heikki Kovalainen - jednak Alonso odpadł kilka dni temu z powodu urazu kolana, jakiego nabawił się we Włoszech, Kovalainen zaś w środę wieczorem skarżył się na bóle żołądka. Te trudności okazały się jednak drobnostką - jak udowodniły czwartkowe testy, specyfikacja 'D' silnika RS26 jest wyjątkowo awaryjna. W bolidzie Giancarlo Fisichelli dwa razy w ciągu trzech godzin doszło do eksplozji jednostki napędowej, do tego dochodzi awaria w bolidzie Fernando Alonso podczas niedawnego wyścigu na Monzie. Mimo wszystkich wspominanych problemów, Renault F1 Team starał się pracować nad programem rozwojowym ogumienia i ustawieniami bolidów.
Czwarty czas dnia (1:18.217) uzyskał tester Hondy, James Rossiter - który pracował nad ogumieniem Michelin i ustawieniami bolidów RA106. Tabelę czasową ponownie zamykają kierowcy teamu Red Bull Racing: Robert Doornbos i - wypożyczony z zespołu Toro Rosso - Vitantonio Liuzzi. Obaj pracowali przy oponach, testowali także zmodyfikowany pakiet aerodynamiczny. Również kierowcy tego teamu nie zdołali uniknąć problemów - w bolidzie Liuzzi'ego nawaliła jednostka napędowa.
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz