komentarze
  • 16. Matthias13
    • 2011-03-27 11:00:29
    • *.a-plus.net.pl

    noke54 dobrze zauważył. Webber startował trzeci niby bez KERS'u a Hamilton drugi z KERS'em tyle, że w kwalach miał z nim problemy więc nie wiadomo do końca jak było w wyścigu. W każdym razie Hamilton z KERS'em niemal został wyprzedzony przez Webbera więc Red Bull znów musi mieć fantastyczną aerodynamikę co jest chyba niemożliwe aby bolid był w stanie tyle nadrobić. Coś musi być na rzeczy. Pełną baterię KERS na wyświetlaczu w TV można wytłumaczyć tak, że wczoraj nikt nie mówił, że Red Bull nie bedzie miał KERS'u w bolidzie więc telewizja przedstawiała pełną baterię bo chyba nie ma dostępu do wiadomości czy system znajduje się na pokładzie czy też nie. To wytłumaczenie nie do końca ma sens więc nie wiem co tam Newey wymyslił :-)

  • 17. piotrek74
    • 2011-03-27 11:04:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przy takiej szybkości i braku błędów Vettla sezon niedługo skończy się .
    Berni wymyśl coś

  • 18. kempa007
    • 2011-03-27 11:18:21
    • *.dynamic.chello.pl

    16. Matthias13 w 2009 roku gdy pokazywali bolid bez kers, to "bateria" byla szara i przekreslona, a teraz nie wiem, bo nie widzialem, jakiegos team lotusa czy virgina z one board camara.

  • 19. saint77
    • 2011-03-27 11:18:43
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @17. piotrek74: no, sztuczne oszranianie torów na zakrętach.
    Albo pułapki żwirowe na środku toru:)

  • 20. Robert_14
    • 2011-03-27 11:23:48
    • *.54.189.166

    Jeśli okaże się, że sprytnie obchodzą przepisy to jak dla mnie Neway będzie genialnym kombinatorem :D

  • 21. Robert_14
    • 2011-03-27 11:24:05
    • *.54.189.166

    Taki żart z mojej strony :D

  • 22. Xabi89
    • 2011-03-27 11:27:36
    • *.gdynia-laczpol.mm.pl

    Jeszcze trochę a okaże się, że RedBull jeździ bez paliwa ;).

  • 23. pz0
    • 2011-03-27 11:33:33
    • *.1.92.2

    kempa - nie popełniaj tego błędu przy którym tkwią z uporem maniaka komentatorzy Polsatu. ten tzw poziom naładowania baterii nie ma nic wspólnego z poziomem naładowania baterii. To jest czas przez który na danym okrążeniu może jeszcze użyć kierowca podany nie w sekundach ale w procentach. Zauważ że w momencie przekroczenia linii startu nagle bateria w ciągu jednej chwili ''ładuje się'' do pełna. Nie na dohamowaniach, a właśnie na linii startu. Co do poziomu naładowania baterii to nie mamy bladego pojęcia.
    Możesz wywalić ten mój wpis.

  • 24. piotrek74
    • 2011-03-27 11:34:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    19. saint77 jak będzie miał prykas to kto wie ? On najwięcej straci jeżeli cały sezon będzie tylko walka ,o drugi stopień .

  • 25. Jaro75
    • 2011-03-27 11:38:07
    • *.kalisz.mm.pl

    Jak to się mówi - coś jest na rzeczy :))

    Tylko pozazdrościć takiego gościa.
    Znowu będą się wszyscy głowić co tam siedzi w tym bolidzie ale liczę jednak że w tym sezonie ich doją.Jednak nie możemy wykluczyć że w kolejnym wyścigu ta przepaść będzie jeszcze większa.

    Ten start mnie zadziwił.Faktycznie w 2009 r Hamilton startował jak z procy gdy uruchamiał Kers a teraz jakoś nie było tego widać.

  • 26. luk02
    • 2011-03-27 11:39:44
    • *.warszawa.vectranet.pl

    Piszczycie jak małe dziewczynki!
    Co znaczy: "naciągają regulamin", "obchodzą przepisy", "granica regulaminu" ? Po to są przepisy, żeby było wszystko jasne. Jest coś zgodne z regulaminem, albo niezgodne z regulaminem. Ci co nie zapoznali się z regulaminem na temat KERS'u powinni najpierw to zrobić, ewentualnie zapytać. W przeciwnym razie skarżyć się na Hornera możecie jedynie mamie.

  • 27. ted55
    • 2011-03-27 11:42:06
    • *.175.246.46

    wygląda nato że KERS przynosi więcej strat niż korzyści

  • 28. Steeler
    • 2011-03-27 11:45:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    26. luk02 - nikt nie piszczy. Taka jest po prostu prawda. Widocznie przepisy są tak skonstruowane, że dają dużą swobodę interpretacji. A RBR umiejętnie to wykorzystuje i to można określić jazdą na krawędzi regulaminu.

  • 29. saint77
    • 2011-03-27 11:49:26
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @28. Steeler: za co należny im się szacunek, bo pomysłowość konstrukcji to 1/3 sukcesu. Producent napojów dowiódł, że nie trzeba być gigantem motoryzacyjnym aby objeżdżać Ferrari, Mercedesa czy Renault.

  • 30. hubertus
    • 2011-03-27 11:51:01
    • *.in-net.pl

    a moze mają tak ja sugerowali w TV KERS na start - 3 małe baterie od nokii + rodzaj dopalacza/ turbiny (wiem ze turbo być nie moze) ale zasilane z tych baterii + areo i mamy Vettela na czele - wczoraj 0,8 sek szybciej (przepaść w F1) w Q

  • 31. luk02
    • 2011-03-27 11:56:57
    • *.warszawa.vectranet.pl

    28. Steeler - nie zgodzę się z Tobą. Przepisy nie dają żadnej swobody interpretacji. Są jasno i czytelnie określone. Nie ma tam miejsca na "chyba". Inną sprawą jest to czego nie regulują - to jest oczywiście dozwolone.

  • 32. andy_chow
    • 2011-03-27 12:08:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Już na starcie widać było,że RBR jedzie bez kers tylko nasi spece z Polsatu tego nie widzieli tego do końca wyścigu he he

  • 33. zenobi29
    • 2011-03-27 13:58:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    23. pz0 - zdaje i się , że to wyświetlanie informacji o pełnej baterii KERS, to tylko i wyłącznie elektronika. Przy dzisiejszym rozwoju elektroniki , to pestka.
    Jak również wydaje mi się , że nikt nie miał prawa powiadamiać konkurencji , o zastosowaniu fortelu przez RB , tylko oni sami , gdyż pozbawiłoby to ich elementu zaskoczenia....Kierowcy są tak "obłożeni" elektronicznymi gadżetami , że praktycznie nie mogą spokojnie "wyprowadzić bączka na spacer" a o czym nie wiedzieliby stewardzi ;))))
    Zatem wracamy do sytuacji , kiedy niektórzy kierowcy (R K oscyluje)rezygnowali z KERS, gdyż bilans zysku mocy i strat z uwagi na obciążenie był praktycznie zerowy a w przypadku cięższych kierowców minusowy.
    Po dzisiejszym wyścigu , nie będzie to już elementem zaskoczenia:)
    Mnie dalej nurtuje - Co oni mają takiego w zawieszeniu , ze jadą jak przyklejeni do asfaltu?
    Pozdrówka

  • 34. zenobi29
    • 2011-03-27 13:59:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    >>zdaje mi<< Za bardzo wziąłem sobie do serca apel @jaro75 he he he

  • 35. Piotre_k
    • 2011-03-27 15:00:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Czyli KERS po staremu: tylko przeszkadza. Ale decydenci wiedzą lepiej - nieważne, że kosztowne i nieefektywne, ważne, że zgodne z pseudoekologiczną doktryną.

  • 36. modafi
    • 2011-03-27 18:05:23
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    To ja się wczoraj wieczorem emocjonowałem i rozkminiałem o co chodzi, a się okazało, że jakiemuś gościowi od transmisji nie chciało się bateryjki przekreślić?

  • 37. lukaas67
    • 2011-03-27 18:14:36
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    powoli mnie zaczyna wk* te "Pomyje" czyt Redbull, naginaja przepisy jak chca, a zespoly ktore graja fair sa daleko w tyle...

  • 38. dexter
    • 2011-03-27 19:00:14
    • *.customers.d1-online.com

    @zenobi29 Dzisiejszy KERS ma inne gabaryty niz tamten jest duzo lrzejszy i mniejszy. Na torach z dluga prosta start/meta RedBull bedzie go uzywal. A ten poziom baterii to czas.

  • 39. zenobi29
    • 2011-03-27 19:33:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    38. dexter- oczywiście , że jest lżejszy.
    Ale jeśli sekundy są dzielone na tysięczne części ( - 0.001na okrążeniu daje PP) , to chyba nie powiesz że 15~20kg mniej nie ma znaczenia.
    Może inaczej. Wystartuj na 100m w samym stroju sportowym a następnie(po odpoczynku) załóż sobie pas z obciążnikami...powiedzmy 5kg , pokonaj tę samą trasę i porównaj czasy. Sam się zdziwisz.

  • 40. Piotre_k
    • 2011-03-27 20:08:09
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    lukaas67: co to znaczy fair? Red Bull po prostu nie używa systemu, którego używanie nie jest obowiązkowe. I to nie dlatego, ze od początku nie brali pod uwagę jego wykorzystania, tylko dlatego, że sprawia im problemy. Zresztą sprawia problemy wszystkim zespołom, Lewisowi zepsuł się w czasie kwalifikacji, Williams w zimowych testach z powodu KERSu zrobił połowę mniej kilometrów niż powinien, Heidfeld przez KERS odpadł w Q1. Dżentelmeńska umowa zespołów została zawarta pod presją FIA i znaczy tyle co nic. Poza tym, jeżeli KERS rzeczywiście poprawia czasy okrążeń, tak jak w założeniu powinien, to pozostałe zespoły powinny dziękować Bogu, że Red Bull go nie używa, bo inaczej Vettel zniknąłby dziś za pierwszym zakrętem i kolejny raz Hamilton zobaczyłby go dopiero w lusterku.

  • 41. dexter
    • 2011-03-27 20:10:16
    • *.customers.d1-online.com

    39. zenobi29 Tak, wszystko sie zgadza. Zle zrozumialem post 33 :)

  • 42. AlMastar
    • 2011-03-27 21:37:20
    • *.cdma.centertel.pl

    spytam jeszcze raz: czy zespoły się nie umówiły że KERS w tym roku jest OBOWIĄZKOWY ?

  • 43. kojack
    • 2011-03-27 22:30:05
    • *.multimo.pl

    Nie jest obowiązkowy - każdy team używa go wedle uznania. Oczywiście waga bolidu z KERS i bez ma być bez zmian czyli 620kg wraz z kierowcą.

  • 44. theadzik
    • 2011-03-28 16:00:20
    • *.net.stream.pl

    @39, problem w tym, że bolidy z KERSem i bez niego ważą tyle samo :)

  • 45. zenobi29
    • 2011-03-28 20:36:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    44. theadzik - no to cały wywód bierze w łeb i traktujmy go jako niebyły:)

  • 46. zenobi29
    • 2011-03-28 20:40:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A jedyny plus dla Red Bulla , to tylko taki , że mógł sobie dowolnie rozłożyć dociążenie i poeksperymentować z balansem.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo