komentarze
  • 58. beltzaboob
    • 2011-03-26 20:26:25
    • *.play-internet.pl

    I to się nazywa System Odzyskiwania Energii Kinetycznej? Nieśli jest tak, jak piszesz, a wcale tego nie neguje (genialne w swojej prostocie), to naprawdę szydera z FIA, ekologów i konkurencji. I w sumie dobrze. Kto tak formułuje przepisy, powinien ponosić tego konsekwencje. Ekolodzy mnie wkrewiają swoim dogmatyzmem i fanatyzmem a konkurencja, no cóż, chyba wszyscy maja ten sam regulamin i czytać go umieją....
    Ale mimo wszystko bezczelny byłby to nr.

  • 59. klaudiusz
    • 2011-03-26 20:28:24
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    ej jutro f1 leci normalnie według dzisiejsze godziny czy jak sie wszystko przestawi to poleci według nowego czasu??? prosze o odpowiedz

  • 60. modafi
    • 2011-03-26 20:34:35
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    58. beltzaboob bezczelny to prawda, i tylko na jeden sezon, ale jak wspomniałeś kto tak formułuje przepisy ma za swoje (FIA)

  • 61. beltzaboob
    • 2011-03-26 20:35:54
    • *.play-internet.pl

    @59. klaudiusz - Pytasz poważnie?
    @McLFan - to może być nawet ok 5,6kg podnoszących minimalnie środek ciężkości bolidu, więc Twoja koncepcja trzyma się kupy. Pozdro.

  • 62. modafi
    • 2011-03-26 20:37:04
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    59. klaudiusz zegary zawsze przestawia się w nocy. czyli jeżeli w rozkładzie masz ósmą to będzie to ósma i tyle. dla ułatwienia powiem tak: obudź się za 10 godzin;)

  • 63. klaudiusz
    • 2011-03-26 20:38:21
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    ta bo chce ogladac tylko niewiem kiedy mam wstac jak dzisiaj ustawie budzik na czas letni to mam wstac na 8 czy na 7 ??

  • 64. jar188
    • 2011-03-26 20:40:59
    • *.dynamic.chello.pl

    Na innym portalu dokładnie tak to wyjaśniają tzn. system RBR jest ładowany w alei "kabelkiem" , nie ma możliwości ładowania go podczas wyścigu, taki startowy system KERS, podobno bardzo lekki.

    @46. czesteriks, Rozkład mas jest oczywiście określony, ileś tam procentowo tył ileś przód, ale zdaje się,że można przecież rozkładać to "w różnym miejscach" co może ostatecznie wpływać na lepszy balans bolidu, efekt końcowy tylko ma się zgadzać.

  • 65. modafi
    • 2011-03-26 20:41:20
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    63. klaudiusz poproś mamę to Cię obudzi. na ósmą człowieku, proszę...

  • 66. Morves
    • 2011-03-26 20:43:44
    • *.isp.tvkg.net

    @13
    ekstra, szkoda, że ten wynalazek to zupełna niewiadoma dla F1 i nie wiadomo jak bedzie dzialal, wiec nie wiem na podstawie czego wysnuwasz swoje daleko idace wnioski o wyprzedzaniu ;)
    latwo lykacie to co przeczytacie w internecie. myslicie, że teraz wyprzedzenie kogos bedzie tylko... "kwestia formalnosci"? mylicie sie, i to bardzo. bardzo bardzo sie rozczarujecie.

  • 67. kojack
    • 2011-03-26 20:52:16
    • *.multimo.pl

    KERS potraktowany indywidualnie to jedno a co z elastycznym skrzydłem ?? Bo znowu w sieci pojawiły się fotki przedniego skrzydła RBR w jednym prawie szorującego po asfalcie a w innym to samo skrzydło książkowo odstaje od ziemi na "dwa palce". Na zdjęciach choćby McL takich różnic w tych miejscach nie widać - cały czas na "dwa palce".

  • 68. kojack
    • 2011-03-26 20:53:28
    • *.multimo.pl

    Zabrakło - "... w jednym miejscu ..."

  • 69. nolte
    • 2011-03-26 21:56:12
    • *.acn.waw.pl

    Newey zaczyna mnie przerażać. Zadzwonię chyba do Sarah Connor, niech zrobi z nim porządek. I'll be back.

  • 70. R90
    • 2011-03-26 21:56:45
    • Blokada
    • *.v46.interkam.pl

    Też widziałem te fotki. Faktycznie na gołe oko widać, ze red bull ma nizej w tej sekcji toru co bylo pokazane na fotce niz mclaren. Dziwna sprawa, bo odleglosc dolnej krawedzi przedniego skrzydla jest z gory ustalona przez przepsiy.

  • 71. miki26
    • 2011-03-26 22:02:06
    • *.unitymediagroup.de

    46. czesteriks
    Dobrze gadasz odrazu nasunelo mi sie to na mysl. Wszystkie problema KERSu kierowcy zwalaja na balans hamulcow i przednie kola, ktore sie blokuja. Najwyrazniej Adrian omnal ten problem. Baterie dobrze rozmieszczone zamiast balastu plus mala hybryda gdzies przy silniku i nic wiecej. Cale urzadzenie ladujace odpada a wlasnie znim bylonajwiecej problemow. Pytanie tylko czy faktycznie, tak jak pisze @beltzebob, to jest KERS? Ja tu nie widze zadnego ladowania podszas wyscigu oprocz kabla przy zmianie opon w pit stopie....Ale jezeli systm mozna dowolnie montowac i wymontowywac miedzy kwalem i wyscigiem no to Adrian tak wyruchal FIA w dupe, ze ku..rwa m..ac!!!

  • 72. Niespokojny
    • 2011-03-26 22:20:38
    • *.tvgawex.pl

    Nie wiem jakie są dokładnie zapisy regulaminu. KERS - system odzyskiwania energii kinetycznej, podkreślam ODZYSKIWANIA . Można go stosować w GP F1 lub zrezygnować z jego użycia , a wygląda na to, że to, co stosuje RBR to jest SYSTEM DODATKOWEJ JEDNORAZOWEJ ENERGII (no, chyba, że zastosowali jakieś niby doładowywanie w trakcie jazdy). Podkreślam , to tylko domysły, a tak w ogóle, to być może ta sprawa z KERS ma przyćmić uwagę na ważniejsze aspekty budowy RB7, które dają tą główną, podstawową przewagę.

  • 73. miki26
    • 2011-03-26 22:32:13
    • *.unitymediagroup.de

    72.
    Ale moze tez byc na odwrot...
    Jezeli w kwalu maja tylko akumulatory na wlasciwym miejscu a hybrade i system ladowania wbuduja na wyscig demontujac ( normalny ) balast?
    Tez moze byc....Kto wie..

  • 74. miki26
    • 2011-03-26 22:32:46
    • *.unitymediagroup.de

    hybrYde

  • 75. miki26
    • 2011-03-26 22:34:46
    • *.unitymediagroup.de

    Na ekraniew TV pokazany jest stan naladowania baterii a nie czy wszystkie podzespoly sa zamontowane. Neway to cwany lis.

  • 76. jar188
    • 2011-03-26 22:43:21
    • *.dynamic.chello.pl

    72. Niespokojny, Mogli wyjść (a nawet jestem przekonany, że to zrobili) z zapytaniem do FIA o legalność takiego rozwiązania, dostali potwierdzenie i po sprawie. Coś jednak mi tu nie pasuje.

  • 77. Taiyou
    • 2011-03-26 22:44:02
    • *.dynamic.chello.pl

    Oki, oki, wiemy że to z doładowywanie akumulatorów kersu w garażu to tylko mniej lub bardziej zbliżone do prawdy teorie, ale jeśli tak faktycznie jest, to na moje oko ma to się ni ch**a do definicji regulaminowej -> The only other permitted power source is a Kinetic Energy Recovery System (KERS), which takes waste energy generated under braking and turns it into additional power.
    Jeśli to z ładowaniem akumulatora w garażu to prawda i coś takiego przejdzie, to ja już nic nie rozumiem...

  • 78. tciachu
    • 2011-03-26 22:46:26
    • *.jkns.pl

    73. miki26
    A czy czasem nie jest tak, że po kwalach bolidy trafiają do parku zamkniętego, gdzie wszystkie modyfikacje są zabronione?

  • 79. tueri
    • 2011-03-26 22:55:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Pytanie czy wg regulaminów nie jest przypadkiem tak, albo KERS, albo niższy limit wagi?

    Być może taki lekki pseudo KERS daje szanse na odjazd o 1s, tak by doganiający nie mógł użyć skrzydła. Chodzi o budowanie przewagi, a nie jazdę cały wyścig z HAM na plecach używającym skrzydełka. Wtedy to pewniak kłopotów i zdartych opon straconych na bronieniu pozycji.

  • 80. nolte
    • 2011-03-26 23:00:38
    • *.acn.waw.pl

    70-79. proponuję już się położyć, żeby nie skończyć jak w "Pięknym umyśle"...

  • 81. nolte
    • 2011-03-26 23:18:19
    • *.acn.waw.pl

    80. ty też sie połóż.

  • 82. kszyh21
    • 2011-03-26 23:19:58
    • *.adsl.inetia.pl

    tak sobie pomyślałem, że przecież wystarczyło by dodać gdzieś koło silnika "jakieś małe dynamo rowerowe" - które będzie bardzo lekkie i przez to będzie dawało tylko jakieś symboliczne napięcie: wtedy to już będzie KERS. A że to cudeńko nie będzie w stanie naładować baterii to trudno. RBR powie np, że po prostu mają bardzo małą wydajność i że jeszcze nad tym popracują - i gotowe. A co do rozkłady mas to nie jest to tak dokładnie ustalone jak niektórzy piszą: min 342 kg na tył i min 291 na przód. W sumie to daje 633 kg i te 7 kg można sobie dowolnie poukładać! LINK: www. formula1. com/news/ technical/2011/ 0/828. html (są spacje)

  • 83. jar188
    • 2011-03-26 23:35:17
    • *.dynamic.chello.pl

    Jeżeli ten "startowy KERS" jest prawdą to RBR potwierdził po raz kolejny, że jeżdżenie bez KERSu opłaca się bardziej. Znowu.

  • 84. Lewy_89
    • 2011-03-27 00:53:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Hmm, ciekawa koncepcja z tym KERSem - nieKERSem. Po pierwsze jeśli rzeczywiście wygląda to tak jak opisano - czyli brak ładowania podczas jazdy to muszą mieć z tego jakiś realny zysk. Jednak nie upatrywałbym w tym źródła świetnych czasów RBR. To po prostu świetny bolid, a ten system startowych dopalaczy to pewien dodatek.

    Jednak jeśli rzeczywiście tak jest, to F1 doszła do pewnego arcyważnego momentu wg mnie. Chodzi mi o to, że jak dotąd cała energia do napędzania bolidów pochodziła z paliwa (z wyjątkiem Kersu naładowanego na starcie). Tutaj mamy koncepcję naładowanych baterii i silnika wspomagającego - czyli źródła napędu zupełnie niepowiązanego z energią paliwa! Mam nadzieję, że nie jest to pierwszy krok w stronę elektrycznej F1... :(

  • 85. Niespokojny
    • 2011-03-27 01:05:56
    • *.tvgawex.pl

    80. nolte - dobre
    81. nolte - jeszcze lepsze :-)))

    83. jar188 - właśnie, właśnie, już wcześniej zastanawiałem się, czy nie powtórzy się rok 2009, że zespoły rezygnowały z KERS , przynajmniej na niektórych torach.

  • 86. AlMastar
    • 2011-03-27 10:26:23
    • *.cdma.centertel.pl

    no to chyba RB nie ma systemu KERS wcale, bo chyba ani razu go nie użyli - to jak by trochę oszukiwali całą resztę

  • 87. RoyalFlesh F1
    • 2011-03-27 10:39:56
    • *.205.238.142

    83. jar188
    Nie do konca bo dzieki Kers Hamilton odzyskał pozycje. Jego start był fatalny.

  • 88. RoyalFlesh F1
    • 2011-03-27 10:43:54
    • *.205.238.142

    Trzeba jeszcze dodać że Ferrari załatwiło Buttona. Szybko sciagli Masę do boksu dzieki czemu tak czy siak Buttona został przez nich wyprzedzony


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo