Williams: Celem jest utrzymanie szóstego miejsca
Po wyjątkowo udanych kwalifikacjach przed Grand Prix Brazylii, sam wyścig nie przebiegł już dla ekipy z Grove tak pomyślnie. Nico Hulkenberg liczył się wprawdzie ze znalezieniem się za kierowcami trzech czołowych ekip, zespół liczył jednak na nieco wyższą pozycję. Rubens Barrichello przed własną publicznością miał sporego pecha – najpierw zespół nie najlepiej spisał się podczas pit stopu, a następnie kontaktem i przebiciem opony zakończyła się próba ataku Jaime Alguersuariego z Toro Rosso. Poniżej prezentujemy wywiad z Samem Michaelem - dyrektorem technicznym Williamsa.„Jego osiągi były wyjątkowe. Wspaniale było oglądać go robiącego wszystko z gładkimi oponami we właściwy sposób i we właściwym czasie. Nie popełnił żadnego błędu i rozgrzał gumy idealnie, tworząc przyczepność, której potrzebował na swoim okrążeniu”.
Czy ósma pozycja Nico w wyścigu była odzwierciedleniem konkurencyjności FW32 na suchym torze, czy spodziewałeś się czegoś więcej?
„Rozsądnie będzie powiedzieć, że spodziewaliśmy się czegoś więcej. Było dla nas oczywiste, że nie mamy tempa aby walczyć z czołowymi trzema zespołami, spodziewaliśmy się jednak walki o szóste i siódme miejsce. Niestety, po prostu nie byliśmy wystarczająco szybcy na pierwszym stincie w przypadku Nico, natomiast Rubensa z rywalizacji wyeliminował błąd w pit stopie. Nico wykonał jednak dobrą robotę, zapewniając nam szóstą pozycję w klasyfikacji konstruktorów”.
Po sobotnim deszczu, w niedzielę tor nie był nagumowany. Czy wystąpiły problemy z grainingiem?
„Tak, mieliśmy z tym mały problem, ale powiedziałbym, że nie był on większy niż w przypadku innych samochodów. Nie miało więc to dla nas szczególnego znaczenia”.
Podczas postoju Rubensa wystąpił problem z prawym tylnym kołem. Co się stało?
„Mieliśmy problem z wprowadzeniem pistoletu do odkręcania kół. Nadal przyglądamy się sytuacji i chociaż w dalszym ciągu nie mamy jednoznacznej odpowiedzi, przed zbliżającym się weekendem na pewno wszystko naprawimy”.
W następnej części wyścigu, w wyniku kontaktu z Alguersuarim, została przebita opona w bolidzie Rubensa. Czy były jakieś inne uszkodzenia?
„Nie, z wyjątkiem przebitej opony z samochodem nic się nie stało. Rubens naciskał, tak jak oczekiwaliśmy, ale niestety wcale się to nie opłaciło”.
Teraz pora na finał sezonu w Abu Zabi. Jakich osiągów spodziewasz się na torze Yas Marina po FW32?
„Nadal jesteśmy dość pewni siebie oraz jesteśmy przekonani, że osiągi będą dobre. Naszym celem jest utrzymanie szóstej pozycji w klasyfikacji konstruktorów”.
komentarze
1. dafxf
i tego IM zycze bo jest to zespol bardzo zasluzony dla tego sportu jeszcze zeby Frank zamienil Rubensa za kogos takiego jak Kob to widze przed Nimi otwarta droge do piecia sie w GORE stawki.
2. atomic
osobiście czekam na oczekiwania renault. choć wątpię czy czekając doczekam nieoczekiwanych oczekiwań .
3. pjc
@dafxf ta wymiana akurat miałaby sens.
Natomiast nie wiem czy wymiana Hulkengerga na Kobayashiego nie przyniosłaby większych korzyści dla zespołu.
Rubens co by nie mówić jeździł do tej pory solidniej.
4. lukasz1
Niech w tym sezonie utrzymają 6 miejsce w generalce i będe bardzo zadowolony, ale w następnym sezonie miejmy nadzieje że zrobią nam miłą niespodziankę.
5. Kiachi
Po co im taki kierowca jak Kobayashi??? Mają dwóch bardzo solidnych kierowców i myślę ,że lepiej było by dla Franka, jak i zespołu przedłużyć im kontrakty
6. jfc
Obejrzyjcie wyniki ostatnich 5 wyścigów. Oba Williamsy prawie zawsze zdobywały punkty (29 punktów na 69 w sezonie). A FI nie zdobyło prawie nic(10 fuksiarskich - 6 miejsce Liuzziego w Korei - punktów na 69 w sezonie). Dzięki temu Williams dogonił FI. Chcą zakończyć sezon mocnym akcentem żeby zdobyć nowych sponsorów... lub godnie odejść. Ze sponsorami może być duuuuży problem, więc...
7. pjc
@kiachi zgadza się.Jestem tego samego zdania.
Ale skoro dafxf rzucił hasło, przeanalizowaliśmy warianty.
8. pjc
@jfc ja o ich odejściu nawet bym nie pomyślał.
dadzą radę.
9. lukasz1
6. jfc i 8. pjc Williams w poprzednim sezonie też był dobry pod koniec. Nie pamiętam jak w poprzednim sezonie. Williams już taki jest :)
10. pjc
Teraz tak jest ale dawniej byli w czołówce.
Wiedzie im się gorzej od momentu rozbratu z BMW.
Mam nadzieję,że teraz z każdym rokiem zanotują jakiś awans.
Niestety jak ważne jest wsparcie koncernu samochodowego widać po wynikach Saubera.
Począwszy od 1993 do 2005r.byli pod koniec środka stawki. W 2006r, kiedy połączyli siły z BMW (niemiecki koncern właśnie wtedy odszedł od Wiliamsa) od razu odnotowali postęp (zamieniając się miejscami w końcowej klasyfikacji z Williamsem względem poprzedniego sezonu). To jest główny problem słabszej dyspozycji brytyjskiej ekipy.
Brak wsparcia ze strony wielkiego koncernu.
Ale i tak myślę,że radzą sobie bardzo dzielnie podobnie jak obecnie Sauber.
11. pjc
Wyjątkiem był rok 2001, kiedy jakimś cudem byli na 4 pozycji z niewielka ilością punktów.
12. pjc
W 11.mowa oczywiście o Sauberze.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz