2010-11-07 GP Brazylii - Wyścig 17:00
Poz.KierowcaZespółCzasPkt.
1 S.Vettel Red Bull 1:33:11.803 25
2 M.Webber Red Bull + 4.2 18
3 F.Alonso Ferrari + 6.8 15
4 L.Hamilton McLaren + 14.6 12
5 J.Button McLaren + 15.5 10
6 N.Rosberg Mercedes +35.3 8
7 M.Schumacher Mercedes + 43.4 6
8 N.Hulkenberg Williams + 1 okr. 4
9 R.Kubica Renault + 1 okr. 2
10 K.Kobayashi BMW Sauber + 1 okr. 1
11 J.Alguersuari Toro Rosso + 1 okr.
12 A.Sutil Force India + 1 okr.
13 S.Buemi Toro Rosso + 1 okr.
14 R.Barrichello Williams + 1 okr.
15 F.Massa Ferrari + 1 okr.
16 W.Pietrow Renault + 1 okr.
17 N.Heidfeld BMW Sauber + 1 okr.
18 H.Kovalainen Lotus +2 okr.
19 J.Trulli Lotus + 2 okr.
20 T.Glock Virgin Racing + 2 okr.
21 B.Senna HRT F1 + 2 okr.
22 C. Klien HRT F1 + 6 okr.
23 L. di Grassi Virgin Racing + 9 okr.
24 V.Liuzzi Force India + 22 okr.

komentarze
  • 392. kojack
    • 2010-11-09 18:37:53
    • *.opera-mini.net

    Kierwoca - plotki plotkami ale jest to sprawa niemożliwa. Nikt nie wsadzi do tego teamu Kubicy i Vettela. Vettel to wytwór medialny za którym mają iść "miliony niemców" fanów F1. Ma przyciągnąć spowrotem tych co się zniechęcili do F1 po odejściu wielkiego SCHU i przyciągnąć nowych. Jeśli bożyszcze tłumów będzie regularnie objeżdżane przez "polaczka" to jak to bedzie wyglądało medialnie ? Dla niego dobrym tłem miał być średniak Webber ale się choroba "zepsuł" w tym sezonie i zaczął na starość wygrywać. Może nie jest tak błyskotliwy jak Vettel ale technika go mniej zawodziła w tym sezonie.

  • 393. kojack
    • 2010-11-09 18:38:35
    • *.opera-mini.net

    Sorry oczywiście miało być - Kierowca ;)

  • 394. Marti
    • 2010-11-09 18:52:47
    • *.160.167.4

    @349. dziarmol - zatem ciesze się, że dostrzegłeś moje frazy zaczerpnięte z komentarzy OOR (Odwiecznych Obrońców Roberta) ;))
    RBR nie jest niemieckim zespołem.
    Nie wdaję się znowu z Tobą w dyskusje dotyczące niemieckojęzycznych narodów ;)
    pozd.
    @350. Ataru - z reguły ci, którzy zapewniają, że są grzeczni, w istocie są tymi najbardziej niegrzecznymi :P
    Moim zaniem mimo formy RBR będziesz miał co świętować w niedzielę Wiele się może wydarzyć. I jeśli tegoroczny tytuł jest przeznaczony Alonso, to mam nadzieję, że wygra przynajmniej z 8-punktową przewagą. Bo jeśli wygra z mniejszą przewagą i będzie się cieszył z tytułu zdobytego dzięki TO to będzie hipokrytą, albowiem w przeszłości krytykował Schumachera i Ferrari za takowe praktyki ;))

    @360. pjc - w przypadku Alonso decydująca nie była Korea, tylko Hockenheim. W końcu on sam tak twierdzi ;) z resztą Twoich opinii ciężko się nie zgodzić :) z zimową przerwą damy radę, już niejedną się przetrwało :) zresztą w porównaniu do poprzednich lat, jest ona coraz krótsza.

  • 395. Jacu
    • 2010-11-09 18:54:18
    • *.chello.pl

    @luka55 - Ty tak poważnie ?? Udajesz poprawność polityczną czy nie masz absolutnie poczucia humoru i dystansu do życia? Piszesz, że nie chcesz obrażać @dziarmola, a robisz to już kolejny post. Ewidentnie nad interpretowałeś to co było napisane o Laudzie. To, że faktycznie wygląda jak menel to przecież prawda. Jeszcze za czasów jego startów w F1 mówiło się o nim, że nie wygląda w ogóle jak kierowca wyścigowy, a jakiś menel mechanik i to przed wypadkiem na Nurburgringu !!! Nie zmienia to jednak faktu, że to był świetny kierowca wyścigowy, którego osobiście podziwiam - zwłaszcza za hart ducha który pozwolił mu wrócić po 6-ciu tygodniach od tragedii do ścigania. Co do jego obecnych wypowiedzi jednak można mieć czasem zastrzeżenia. Przypomnij sobie słynne już określenie uchodzące za obraźliwe Kubicy. Może i nie miał nic złego na myśli i przeprosił Roberta ale jednak poszło na antenie. Pokazuje to jak głęboko zakorzenione są pewne relacje nacjonalistyczne. Niestety. Jednego jestem jednak pewien z @dziarmola okupanci by Volksdeutsche'a nie zrobili ;). A z Ciebie.....???? :P :)

  • 396. dziarmol@biss
    • 2010-11-09 18:54:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Znaczy że co? Archiwalny film z Youtube to kupa bzdur??Wiesz że istnieje coś takiego jak kłamstwo oświęcimskie które jest ścigane prawem?? Dalej, czy to ja sprowadziłem kwestę podobieństw austriacko-niemieckich na drugi plan czy też Ty w swoim wpisie nr386 rozpisałeś się li tylko o obrażaniu Laudy. Swoje powiedziałeś na ten temat ;-)) Jak zawsze "błysnąłeś" wiedzą. Nkii Lauda jest mi obojetny, ani mnie ziębi ani grzeje natomiast kiedy oglądam go na RTL tak go widzę i basta ;-)) A z tymi pieniędzmi Laudy to żeś pojechał;-)) Pokazałeś tylko jaki jesteś płytki intelektualnie ;-))
    A jeżeli ja czerpię wiedzę z wikipedii tudzież youtube czy innych "radzieckich" książek które jak widać totalnie negujesz to w takim razie skąd Ty czerpiesz wiedzę?? Zniszcz mnie dowodami a nie tylko pyskujesz;-))Wskaż źródełko swojej tajemnej wiedzy gdyż ja oparłem się na filmie archiwalnym a co za tym idzie ze wszech miar prawdziwym oraz wiarygodnym ;-)) Czekam.....

  • 397. kierowca
    • 2010-11-09 18:58:59
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @392
    troszke błądzisz, bo prawda jest taka, że KUB bardzo dobrym kierowcą jest ale nigdy nie mial bardzo dobrego bolidu. I tak prawde mówiąc nie ma żadnego porównania.
    Dla KUB byłaby to lepsza opcja niz 2 kierowca w Ferrari u boku ALO.

    Ja wiem, ze to plotki, ale opcja jest ciekawa. I chyba najlepsza z punktu widzenia przyszlosci Roberta.

  • 398. dziarmol@biss
    • 2010-11-09 18:59:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    395. Jacu On tak na serio, ma chłopak problem i z historią i z obiektywnym czytaniem ;-))

  • 399. luka55
    • 2010-11-09 19:23:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jacu Usatysfakjonowales mnie. Nawet nie wiesz dlaczego ? Ano dlatego ze bylem pewien ze albo Ty albo ( tu nie powiem ) stanie w obronie kochanego dziarmolka. Jestem juz troszke na tym forum i wiem ze zawsze sie nawzajem popieracie tak wiec nie dziwi mnie to ani nie przeszkadza ale tez sprawia ze nie moze byc zadnym punktem odniesienia. Pprawny polityczny nie jestem ani nie hce byc co chyba napiaisalem wyraznie ze nie interesuja mnie zadne partie. Wiem ze moglby wyzwac kogokolwiek od najgorszych a i tak bys powiedzial ze trzeba miec dustans ze to zart i ze to ja tylko obrazam ...phiiiiiiii Co do wygladu kierowcow to to co sie mowilo i mowi to mnie guzik obchodzi ani tez nie upowaznia mnie ani nikogo aby tym parametrem poslugiwac sie w jakis dyskusjach. To ze Tobie to nie przeszkadza i probujesz to obrocic w normalnosc to tez o czyms swiadczy. W stawce i dzis mamy kilku zawodnikow o roznej urodzie. Tylko pomysl sobie gdyby tu ktos sie wypowiedzial negatywnie o wygladzie Roberta. Bo np. moj kumpel kompletnie nie interesujacy sie f1 stwierdzil ze Robert wyglada jak gargamel a Rosberg jak pedal . Moze cos w tym racji ale mnie to nie obchodzi bo lubie i Kubice i Rosberga i oceniam ich przez iinny pryzmat i mysalelm ze ty tez . No coz rzecza ludzka jest sie myli . A najlepszym przykladem niech tutaj bedzie ( moze nie ten sport) A. Małysz . Wyglad nie ma zadnego znaczenia w sporcie.

  • 400. Jacu
    • 2010-11-09 19:47:14
    • *.chello.pl

    @399. luka55 - Ty jednak faktycznie masz problem z logiką i czytaniem ze zrozumieniem. Przeczytaj jeszcze raz uważnie co napisałem o Laudzie i przypomnij sobie jak się o nim wypowiadałem w przeszłości. Zawsze z podziwem i szacunkiem, więc nie oceniam go po fizjonomii, co usilnie próbujesz przeforsować. Zresztą nie w tym była cała rzecz. A,że ja czy ktokolwiek inny broni @Dziarmola to już rzecz normalna wśród ludzi mających podobne zdanie. Widzę, że zazdrościsz :P

  • 401. dziarmol@biss
    • 2010-11-09 19:55:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    400. Jacu- Daj spokój, to jak rozmowa na GG z infobotem .... sztuczna inteligencja. pozd.

  • 402. dziarmol@biss
    • 2010-11-09 20:18:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Luka55 Czekam .... wskaż skąd oraz na czym opierasz swoją wiedzę historyczną...

  • 403. luka55
    • 2010-11-09 20:30:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jacu Przestan juz prosze wmawiac mi jakis problem bo bynajmniej jak Tobie ie zarzucam zadnych problemow z czym kolwiek . To skoro masz takie dobre zdanie o Laudzie i nie oceniasz ludzi po wygladzie to tym bardziej wypowiedz kolegi nie powinna zostac uznana jako poprawna. No ale coz jest dokladnie tak jak myslalem wazne zeby tylko aby poprzec kolege a pozniej dorabiac argumenty i budowac otoczke. Tak jak dziarmol pisesz ze nie wtym byla rzecz no to sie pytam po cholere takie nawiazanie z jego strony jak wyglad Laudy sie mial do omawianego wczesniej tematu ? Powiedz mi prosze ? I naprawde nie zazdroszcze uwierz mi , zreszta niby czego ? Co mam sie dowartosciowac na jakims forum tym ze ktos mnie poprze , jak chyba zauwazyles nie zalezy mi na tym . Nie przeszkadza mi to ale naprawde nie zazdroszcze . Nie potzrebuje mecenasa. Proponuje zakonczyc pogawedke na naszej linii pod tym tematem bo widzisz jak jest . Bo ani ty ani ta tematyka nie byla moim celem tej pogawedki a ze sie wlaczyles to twoj interes. To nie ja chcialem z Toba gadac o pierdolach ;) Pozdrawiam i zycze sobie rozmowy z Toba o czyms ciekawszym i bez nadmiernej ingerencji ..........

  • 404. luka55
    • 2010-11-09 20:37:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dziarmol@biss Jak to skad ? A skad infobot bierze info ? Z krysztalowej kuli. A tak powaznie to z ksiazek kolego z ksizek .......... z ksiazek.
    Jesli nadal mamy prowadzic taka rozmowe i nie znudzilo Ci sie i nadal chcesz sie klocic to dam ci rade poodpisuj na SPAM z poczty. Pozdrawiam . Koniec gadki pod tym teammtem.

  • 405. dziarmol@biss
    • 2010-11-09 20:46:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    404. luka55 Ja Ciebie zapytałem o konkretne źródło natomiast Ty odpowiadasz takimi samymi "konkretami" ja wyżej . Następnym razem jeżeli będziesz chciał podyskutować radzę Ci tak po krasnoludzku abyś się lepiej przygotował. A co to jest SPAM? do mnie z poczty nic nie przychodzi ;-)) nawet spam ;-)) I mimo niedosytu również pozdrawiam

  • 406. luka55
    • 2010-11-09 20:47:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dziarmol@biss Dodam jeszcze ze najlepiej wiedze historyczna czerpac od osob ktore sa czescia tej historiii bo i w ksiazkach mamy czasem zakrzywione pewne fakty. narazie

  • 407. dziarmol@biss
    • 2010-11-09 21:02:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    406. luka55 Takie rozumowanie to też kanał ;-)) Zapytaj zatwardziałego komunistę czy też nazistę którzy byli częścią tej tejże a na pewno przedstawią Ci obiektywną wersję he he Gratuluję ;-))

  • 408. luka55
    • 2010-11-09 21:50:30
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dziarmol@biss Z tym ze taka ladna ksiazeczke historyczna jedna czy druga tez moze napisac osoba nieobiektywna tez moze byc to komunista czy nazista . Zreszta jak bylo za komuny ? Kazdy artykul moze byc naginany jak sie chce w zaleznosci od upodoban autora. Chodzilo mi raczej o ludzi ktorzy tylko niewinnie cierpieli przez ideologie nie nalezac do zadnej z nich bo tacy tez byli.
    Jak dawno temu w technikum powiedzial moj nauczyciel z historii . Ze niemal kazda ksiazka o historii jest gówniana ( tak powiedzial) bo w kazda jest nacechowana subiektywizmem. Dlugo by opowiadac o historii o politykch mininego stulecia to jest interesujace ale niestety na to sobie nie mozemy pozwolic na tym forum bo w koncu sie administrator wkurzy ;)

  • 409. mysz
    • 2010-11-09 22:30:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Czy to się już zrobiło forum historyczne?

  • 410. klocu999
    • 2010-11-09 22:46:36
    • *.opera-mini.net

    przepraszam CZY MOZE KTOS MI NAPISAC JAK WYGLADALA TAKTYKA RENAULT? BO OGLADALEM WYSCIG Z DZOEWCZYNA I COS PRZEOCZYLEM. Dziekuje ;-)

  • 411. Jacu
    • 2010-11-10 00:08:11
    • *.chello.pl

    @401. dziarmol@biss - ja sobie odpuściłem, pełno textu bez treści, szkoda czasu. Proponuję Tobie to samo. Przypomina to walkę z komarem w nocy...

  • 412. mckarmi2
    • 2010-11-10 09:33:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    410. Klocu999
    Sciągnęli Roberta na tym samym kółku co HUL, zamiast ściągnąć go chwilę wczesniej, albo 3 kółka poźniej, aby wyjechał przed HUL i nie był przez niego blokowany.

  • 413. dziarmol@biss
    • 2010-11-10 16:51:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    410. klocu999 Czy aby na pewno oglądałeś wyścig??? ;-))

  • 414. dziarmol@biss
    • 2010-11-10 16:51:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    411. Jacu Pax ;-))) pozd.

  • 415. luka55
    • 2010-11-10 19:24:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jacu@411 Tak oczywiscie masz racje mędrcze . Zaspiewja jeszcze kolysanke dziarmolkowi in utul do snu.

  • 416. dziarmol@biss
    • 2010-11-11 08:27:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @luka55 Czy Ty może jesteś Kaszubem?? Tworzysz dość osobliwe słowa ;-))

  • 417. prema
    • 2010-11-11 10:51:36
    • *.182.177.20.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Kiedy pracodawcy Roberta dowiedzieli się o jego negocjacjach z Ferrari to postanowili utrudnic mu odejście. Chcieli go zatrzymac u siebie, więc bojkotowali wyniki Roberta, by nie zdobyl na koncu sezonu wiecej punktow niz Massa :)

  • 418. prema
    • 2010-11-11 11:01:45
    • *.182.180.27.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    A propos taktyki renault.
    Na pewno wszystkie zespoly maja programy do analizy czasow, wiec dokladnie wiedza co sie zdarzy gdy kogos wezwa do alei serwisowej. Pozostaje oczywiscie kilka zmiennych tzn. czas przejazdu kolejnego okrazenia przez najblizszych rywali, czas przejazdu przez sama aleje serwisowa no i oczywiscie czas zmiany opon.
    Z tego co pamietam mimo, ze to bardzo frustrujace bylo w ostatnim wyscigu iz Robert caly czas jechal za przeciwnikiem, to niewiele dalo sie zrobic wiecej. Wskazywaly na to proste obliczenia. gdyby zjechal wczesniej do alei co sugerowaly czasy tych ktorzy pojawili sie tam przed nim to prawdopodobnie na nastepnym okrazeniu pojawilby sie w alei Hul, bo przeciez oni tez umieja liczyc a strata Roberta do Hul byla wieksza niz mozliwy zysk na jednym kolku, przypominam ze miedzy nimi byl jeszcze Hamilton, ktory oczywiscie przyspieszyl po zjezdzie swoich najblizszych rywali, ale przeciez jedzie zdecydowanie lepszym samochodem. jesli robert by w ostatniej chwili zmienil decyzje i zostal na torze, to podejrzewam ze jego czasy by nie byly wystarczajaco dobre by nadrobic do Hul, ktory wtedy by jechal na swiezym twardym ogumieniu. Te decyzje to sa skaplikowane lamiglowki ktore przeciez musza tez przewidziec reakcje przeciwnikow na nasze ruchy. No i maja tam wiecej danych niz my.

  • 419. ratig
    • 2010-11-11 13:16:40
    • *.spray.net.pl

    Ja, też uważam że wielkim błędem Renault było zostawienie Kubicy za Hulten.. gdyż przy podobnych osiągach bolidów wyprzedzić można jedynie gdy zawodnik jadący przed tobą popełni błąd. A tak naprawdę zdarza się to bardzo rzadko. Więc powinni postawić wszystko na jedną kartę, albo powinien zjechać wcześniej albo później. Było widać że jest blokowany przez Hul więc wykręcił by na pewno z jedno okrążenie szybciej około 0,5 sekundy więc przy dobraj zmianie opon była duża szansa na wyprzedzenie HUL. Dodatkowo jadąc za HUL przez cały wyścig stracił pozycję na rzecz Rosberga i Schumachera i Butona więc taktyka Renault najgorsza z możliwych.
    Zresztą cała druga połowa sezonu to pokaz braku kompetencji strategicznej podczas wyścigów. Gdybym był właścicielem teamu to na pewno bym zmienił ludzi odpowiedzialnych za strategię. Przykładem błyskotliwej strategii jest np Button który często startował za Kubicą a dzięki trafnym decyzją zazwyczaj kończył wyścigi przed Kubicą. LOL

  • 420. kyniol
    • 2010-11-11 13:53:51
    • *.chello.pl

    Z innej beczki. Gdyby punktacja była stara to klasyfikacja wyglądałaby tak: 1.Alonso 99pkt 2.Webber 96pkt 3.Vettel 94 pkt 4.Hamilton 92 pkt 5.Button 82 6.Massa 57 7.Rosberg 50 8.Kubica 48. Układ sił przedstawia się praktycznie tak samo. Nadal 4 kierowców ma szanse na tytuł a reszta poza Buttonem lekko odstaje. Co ciekawe jednak przy takiej punktacji Red Bullom brakuje 2pkt do zapewnienia sobie misia w klasyfikacjii konstruktorów. Ze swojej strony dodam że, w walce o tytuł jestem za Alonso. Chciałbym żeby Robert zakończył pozytywnie jakoś ten sezon. Pozdro

  • 421. Jacu
    • 2010-11-11 16:35:28
    • *.chello.pl

    @420. kyniol - ciekawe wyliczenie pozwalające z kolei na pewne spostrzeżenie. Otóż gdyby podczas GP Niemiec Ferrari nie zastosowało pamiętnego "team orders" wówczas też by nic się w tabeli wg. starego systemu nie zmieniło. Alonso miałby 97 punktów na rzecz 59 Massy. Wówczas nikt by nie mówił, że TO mu pomogło w zdobyciu tytułu - jeśli go zdobędzie. Oczywiście to tylko hipotetyczne rozważania, bo obowiązuje aktualny system, ale jednak pokazuje to jak te same sytuacje mogą być różnie postrzegane w zależności od aktualnych przepisów czy innych czynników. Pomijam całkowicie fakt, że antagoniści Alonso przywołują porównania do Schumachera i (nie)sławnych TO. Tyle, że w tamtym okresie Ferrari często posiadało sporą przewagę - np.: w 2002 roku. Gdzie stosowanie TO w Gp Australii naprawdę było zbędne, a Ferrari pomimo tego ostentacyjnie to zrobili. Nie chcę usprawiedliwiać TO - bo sam jestem przeciwny takim praktykom - lecz nie ma co się oszukiwać - są i będą stosowane w F1. W tym roku w przypadku Alonso należy jednak pamiętać, że bardzo te punkty były potrzebne Fernando bo F10 odstaje od RB6, a prawdę mówiąc uczciwie należało się zwycięstwo właśnie Hiszpanowi. Przecież cały weekend w Niemczech był szybszy od Massy. I w treningach i w qualu i w wyścigu miał lepsze tempo. Do tego każdy jest chyba świadomy, że gdyby nie zachowanie Vettel'a na starcie gdzie próbował wepchnąć Hiszpana na ścianę Felipe nie miałby szans wyjść na czoło stawki. Taka jest prawda. Więc w moich oczach - zwłaszcza po końcówce sezonu to Alonso najbardziej zasłużył na tytuł i nie ważne jaką przewagą punktową go zdobędzie będę się cieszył jeśli mu się to uda. Jednak prawda jest taka, że zdobycie tytułu w obliczu takiej przewagi RBR nie będzie łatwe. Na pewno to będzie arcy-dramatyczny weekend. Ehh już jutro treningi ;). Pozdro

  • 422. poppolino
    • 2022-09-21 18:02:24
    • *.gpon.bialnet.pl

    Zwycięstwo #9

    No i mamy to. Tytuł konstruktorów zdobyty. Teraz udajemy się do Abu Dhabi. 4 kierowców w walce. Niesamowite emocje nas czekają. Na pewno będzie bardzo trudno pokonać Alonso, przy okazji trzeba też patrzeć na Hamiltona. Tak czy inaczej, będę wierzył do końca....


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo