Kubica: wolałbym start z 11 pola
Po dzisiejszych kwalifikacjach Robert Kubica jest przekonany, że czeka go jutro ciężki wyścig. Polak przyznał także, że start z brudnej części toru w Korei jest wyjątkowo niekorzystny.„Sądzę, że P8 jest tutaj prawie jak P11” mówił Kubica. „Dzisiaj rano [podczas prób startowych] było ponad 20 metrów różnicy na 80 metrach [jazdy], to naprawdę dużo.”
„Jeżeli nie popada, kierowcy startujący po lewej stronie toru będą mieli ogromna stratę i niestety ja także znajduję się na brudnej stronie.”
„Gdyby ktoś mnie zapytał, sądzę że wolałbym startować z P11 niż P8. Miałbym lepsze szanse na wyprzedzanie przed pierwszym zakrętem, ale tak to jest, a my musimy postarać się stracić jak najmniej, ponieważ z pewnością sporo stracimy.”
Spadek formy pomiędzy porannym treningiem a kwalifikacjami Polak wyjaśniał przesunięciem się balansu bolidu, który rano był zdecydowanie lepszy.
„Jak do tej pory ciężko było w ten weekend, gdyż tor tak szybko się zmieniał, a teraz mamy prognozy pogody mówiące o deszczu, więc może on zmyć gumę. Zobaczymy. Jutro będzie ciężko, a tempo na początku wyścigu będzie bardzo wolne. W dodatku opony będą się szybko zużywać. Zapowiada się więc interesujący wyścig.”
Kubica przyznał także, że w wyścigu może być bardzo trudno wyprzedzać ze względu na spora różnicę w przyczepności toru na linii wyścigowej i poza nią.
komentarze
1. marcin1981
Kubi dobry jestes to juz wiadomo. Dasz rade nie zasnij na starcie i 4-5 pozycja jest twoja!!!!
2. xdomino996
Niestety trzeba przyznac ze to Kubica zawalił s3 ;/ Bo w s1 i s2 mial 6 czas a w s3 14 wiec nie ma co oszukiwac sie;/
3. Renault R30 F1
obu jutro nie stracił dużo na starcie...
4. marcin1981
Bedzie dobrze !!!!
5. Renault R30 F1
2. nie bo właśnie w Q3 regularnie tracił tam 0,4s-0,6s.
6. Pietrek721
No nie wiem... jeśli będzie padać to może skoczy na 5 miejsce...
7. skylinedrag
Jak będzie 10. po starcie to będzie dobrze, no chyba, że "gorącogłowy" doprowadzi do jakiegoś incydentu na czele stawki
8. lukasz1
Jutro wam napisze który będzie Kubica, oczywiście jak chcecie.
Podał by ktoś linka do jakiś filmików streszczających poprzednie sezony. Bo chciałbym odświeżyć sobie pamieć. W ogóle są dostępne filmy z całym wekendem?
9. skylinedrag
8.lukasz1 niestety nie można tu wkleić linka, ale poszukasz ruskiej stronki o F1 to na pewno znajdziesz. Na serwerach mają zamieszczone całe GP
10. fotoman
powinniśmy raczej obstawiać, ile pozycji Kubek straci na starcie- niestety :(
11. szymjan
No nie jest dobrze, najważniejsze aby w całości do końca sezonu dojechał, nie ma większego znaczenia czy w ogólnej klasyfikacji będzie 8 czy 7. Czas myśleć o sezonie 2011
12. Piotr_the
Kubica po 3 treningu się podiarał, że może być pierwszy, ale popełnił błąd przed kwalifikacjami zjadł troszkę za wiele co spowodowało zmianę balansu bolidu co poskutkowało nadsterownością bolidu i stratą przeszło 1sek do Vetela :-) to taka moja zabawna teoria dla zładowania napięcia po ostatnich nadziejach i wielkich wpadkach :-)
13. Bsyri
Usunięty
14. Bsyri
Usunięty
15. frodo77
12. Piotr_the
kolega pewnie na resztkach dopalaczy jedzie :)
za trzymam kciuki za Roberta i mam nadzieje ze bedzie sie duzo działo z oponami i czołówka przez to popełni trochę błędów...
16. Knight Rider
oby jutro popadalo przed wyscigiem . wtedy ta roznica nie bedzie tak duza
17. zibi15888
tor ogólnie jest ślizgi , plus deszczyk to będzie jazda , a jest parę ciekawych zakrętów . zapowiada się bardzo ciekawie , walka o tytuł się zaczęła - do krwi ostatnie... pozdrawiam wszystkichj
18. east
Niech spadnie śnieg przed wyścigiem, wtedy ta różnica przestanie istnieć!
19. kierowca
Co jest pozytywem, to fakt że nie bedzie tylko jednego pitstopu,
gumy beda sie szybko zuzywac wiec pole do popisu dla strategów.
SC tez bardzo prawdopodobny, dlatego tez wzmozona koncentracja bardzo wymagana by szybko reagowac.
Ale tymczasem, tak jak mowi Kubica... trzeba liczyc sie z kiepskim startem i stratą pozycji na rzecz Shumachera i Hulkenberga, może QuickNick co namiesza ?
A co do samego samego przebiegu wyscigu, to licze ze KUB zyska jakies 2 pozycje w stosunku do pozycji po pierwszych 2 zakretach.
20. fabian
Będzie dobrze jak zwykle 9 miejsce....
21. 007
jutro będzie lepiej!!! :-)
22. gucioF1
Robert głowa do góry i naprzód ;) Ja liczę że w wyścigu jednak przeskoczy kilka pozycji wyżej. Będę zadowolony z pozycji wyższej niż 7 a jak przeskoczy przed Rosberga i Massę to będę bardzo bardzo zadowolony ;)
pozdrawiam
23. kaaarol
@10.
Nie tylko on startuje z brudnej strony
24. kaaarol
a zresztą od razu może zjechać na lewo. bolidy na starcie nie stoją obok siebie. Jest tam z 2 metry odstępu przed i za kierowcą.
25. tomasz8888
Ja liczę na to że po mimo słabego występu w kwalifikacjach Robert Kubica może być wysoko i osiągnąć może nie wyśmienity ale przyzwoity rezultat lecz pod warunkiem ze wystartuje idealnie bez spóźnienia oraz bezbłędnie i że na torze podczas całego wyścigu będzie jeździł płynnie oraz tagże bezbłędnie to liczę na przedział 5-3 miejsce,do tego trzeba dodać fakt że to jest świeżo oddany tor do użytku więc i kierowcy będą się ścigać po raz pierwszy i będą popełniać całą masę błędów,a jak wiadomo Robert Kubica lubi na tym korzystać,i mogę się założyć że stłuczek i mnóstwo rozbitych bolidów będzie nie tyle co w pierwszej dziesiątce ale w po za nią.Aha i zapomniałbym dodać jeden fakt wyścig będzie udany dla Kubicy o ile mechanicy nie przyczynią się do żadnych błędów i wpadek co sprawi że Kubica wypadnie z gry.Trzymam za Roberta mocno kciuki i życzę mu jak najlepiej.
26. kierowca
@24
problem polega na tym, ze zanim tam zjedzie (na lewo) to troche czasu minie.
Czytales ? Na 80 metrach traci sie około 20 !!!!!
Fakt, nie sztuke wjechac jak Petrow ostatnio w Japonii.
27. lesio70
czytam sobie czasy z kwalifikacji i coś mi tu nie gra... jakim nagłym cudem merc jest o 0,3 szybszy od renówki?- chyba jest tak że Robert jest ustawiony na deszcz a cała czołówka na suchy tor, przecież za duże są różnice w czasach - renówka idzie va bank więc jeśli spadnie jutro deszcz to nie będzie żle:-)
28. kierowca
KUB stwierdził ze problemem był przesuniety do przodu balans. Czy poprawią to ? Raczej nie, bo teraz i nie ma mozliwosci charakterystyka wyscigu nieco inna niz kwalifikacje.
Byleby sie start udał i za duzo nie stracic.
Pierwsze dwa zakrety po starcie bedą bardzo wazne. Duzo sie bedzie działo.
Bedzie grupa bolidów, tor brudny, tylko waski pas nagumowany. Najwazniejsze to nie kombinowac tylko dobrze sie w ten pasek wstrzelic.
Reszta sama poodpada. Trza tylko uwazac na tych co na wewnetrznej zostaną, co by nie staranowali. Ci po zewnetrznej raczej napewno powypadają na dohamowaniu.
Ciekawe rzeczy tez z tylu stawki beda sie dzialy.
Paletka z Wyborga bedzie na bank szarzował.
29. poncki
z brudnej części startuje również Massa i Hamilton i jeśli popełnią błąd liczę że Robert to wykorzysta. Najważniejsze żeby zostawić Buttona z tyłu i uważac na Schumachera w turn 1 :)
30. lesio70
no chyba że reno dało sobie już spokój i Robert ma pół samochodu z przyszlego roku, i będzie robił test
31. Ziel5950
Kubica !
32. lukasz1
24. kaaarol Nie wiem czy wiesz, ale z mniej przyczepnej strony samo ruszanie jest wolniejsze, bo tam jest mniejsza przyczepność.
33. Ferrante
24. kaaarol - po lewej Kubica bedzie miał kawałek asfaltu (jeszcze dalej od linii jazdy} potem trawę i bandę, więc lepiej aby się w tamtym kierunku nie wybierał. Przeczytaj jescze raz, uważnie artykuł u góry.
34. kowalinio
To jest jedyna stornka jaka znam na ktorej z checia czytam komentarze, bo moge sie cos wiecej doweidziec i takze poznaje poglady na temat wyscigu od innych uzytkownikow, bo na niektorych stonach to szkoda oczu i nerwow.
A wracajac do jutrzejszego wyscigu, moim zdaniem na samym starcie KUB moze troche stracic ale istanieje szansa nadorbienia w pierwszym zakrecie, szacuje ze na okolo 70% bedzie SC na 1 okroazeniu, i ogolem moze ze dwa razy Sc bedzie na torze. Kubek spokojnie powienien w pierwszej dziesiatce dojechac jak sie nic nie stanie na jego niekorzysc (czyt. mechanicy zawinia badz wypdanie z trasy albo kolizja( ale to mu sie zadko zdarza)), I to chyba wszystko co mam do przekazania.
Pozdrawiam Wszystkich forumowiczow:).
P.S sorki za brak polskich znakow.
35. Adam121
siema, czytam i czytam i widzę że nikt pod uwagę nie bierze Buttona, uważam że kolo najlepiej dba o opony z całej stawki co nieraz pokazał, a na tym torze gumy zużywają się podobno nadzwyczaj szybko, jeżeli faktycznie dobrze o nie zadba to może powalczyć o podjum, Kubek mam nadzieję że P3 lub P4 jest w jego zasięgu, VET chyba za bardzo chce i przy pełnym baku może wypaść po za tor, zobaczymy jutro rano
Pozdrawiam wszystkich fanów
36. Renault R30 F1
ale panowie nie tylko Robert startuje z brudnej strony, zaś tak dużo nie powinien stracić...
37. gazek
Robert przesadził z tym 11 miejscem. Według mnie Renault ma dobry samochód, tylko mają problemy z ustawianiem go pod konkretny tor i warunki. W sumie, to wielka kiszka w kwalifikacjach, wziąwszy pod uwagę wyniki na treningach. Wszyscy zrobili duży postęp w czasach z wyjątkiem Renault. Zastanawiam się tylko jaki "szwindel" techniczny robi RedBull, że niemal zawsze są w pierwszej trójce na starcie. Co do Roberta, to liczyłem, że wyskoczy na tym ostatnim okrążeniu na P4-5, tak jak to było w Japonii. Niestety wyszło kiepsko tym razem. Szkoda. Może będzie deszcz i szczęście dopisze tym razem Robertowi... Niedobrze, że Massa i Rosberg są przed Robertem, bo szanse na przeskoczenie ich w generalce coraz bardziej się oddalają.
38. redux
W Korei leje. Nie ma już brudnej i czystej strony. Nie ma gumy na torze. Przyszedł deszcz i wyrównał szanse na starcie.
39. PBY4
Wszystko rozstrzygnie się za pierwszym zakrętem. Nawet w czołówce są tacy , którzy kiepsko startują. Pierwszy zakręt jest ostry i to będzie taki spowalniacz do którego wszyscy zdąża się wprawić w ruch swoje bolidy i za którym walka pójdzie po raz drugi. Robert startuje z brudnej strony toru, ale zazwyczaj jego starty są bardzo dobre. Mam nadzieję że po starcie chociaż utrzyma tą 8 pozycję i że za pierwszym zakrętem coś jeszcze wywalczy.
40. pawel123
pamiętacie? ustaliliśmy niedawno, że SC musi być co najmniej raz aby pokazać się z reklamą sponsora, oby tylko Japonia się nie powtórzyła ;p
41. cyk
35. Adam121 W tym sezonie opony a dokładnie ich degradacja nie odgrywały duzego problemu. Tylko na kilku torach mielismy do czynienia z sytuacją gdzie trzeba było na nie bardziej uważać. Button dba o opony najlepiej w całej stawce ??? Moze, niewiem ale jak to dokładnie sprawdzic. W Chinach Jenson miał ogromne problemy a w Kandzie gdzie opony strasznie sie niszczyły wygrał ten ktory dba podobno o nie najgorzej :)
24. kaaarol Zanim Robert wykorzysta super rady wyprzedzi go pewnie juz dwoch a potem wpadnie na trawe. Gwąłtowne zmienianie pozycji to najgorsze co moze zrobić. Zuważyłem ze w kilku wyścigach Robert chciał zjechac na tą teoretycznie lepszą strone toru i zawsze tracił
42. tomasz8888
redux skąd wiesz że leje w Korei jeśli możesz to daj namiary na informacje to chętnie poczytam o tym,jeśli tak jest na serio to mogę być pewny że Robert bez problemu zyska parę pozycji na starcie.
43. tomasz8888
bo szanse sie teraz wyrównały i nie ma słabszych i lepszych .od tej pory będą równi i od tej pory będzie zależało przede wszystkim kto będzie miał lepsza strategię i pojedzie bezbłędnie cały wyścig.
44. redux
@42. tomasz8888 - połowa dziennikarzy F1 na Twitterze o tym pisze - Allen, Noble, Cooper, Legard.
45. fullbzikaaa
redux Super wiadomość! Nie tylko dlatego, że Robek z gorszej pozycji stratuje, ale również dlatego, że jest to nowa nawierzchnia i faktycznie kierowcy startujący po "brudnej" stronie stają na straconej o 2 miejsca pozycji. Dlaczego mówi się strona "brudna" skoro nikt po niej nie jeździ i nie brudzi? Nawet nie splunie! Dobra idę cuś za typować.
46. nolte
Nie chcę sie mądrzyć, ale gdy auto jest nadsterowne, to można upuścić powietrze w tylnych oponach. z drugiej strony istotna dla ciśnienia w oponach mogłaby być zmieniająca się wilgotność powietrza i temperatura, ale koły z Renaty spały zachwycone 3. treningiem
47. nolte
Pytanie podstawowe: czy deszcz jest w stanie zmyć nagumowanie, bo jeśli tak, to nie ma ono znaczenia dla przyczepności opon. Poza tym mokra nawierzchnia, a taka będzie jutro, nawet jakby teraz przestało padać, spowoduje konieczność użycia conajmniej intermediatów i wtedy pojęcie: brudna czy czysta strona nie będzie już tak istotne.
48. wiesiek30
Robek dawno nie zaliczył dzwona, cos czuje że jutro... też nie zaliczy;) A więc do spania bo prześpicie start
49. Budyn_F1
Najwazniejsze zeby zaraz po starcie utrzymal swoja pozycje a pozniej juz moglby wyprzedzac.
50. nolte
47. źle się chyba wyraziłem: chodzi mi o to, że nagumowanie , które może zmyć deszcz jest o dupę rozbić
51. redux
@47. nolte - oglądasz F1 od wczoraj czy co? ;-) Silny deszcz skutkuje tak zwanym green trackiem czyli torem z którego guma jest całkowicie zmyta.
52. nolte
51.???
53. redux
Eh o co właściwie pytasz? Nie ma nagumowania, którego silny deszcz nie zmyje.
54. mysterio
Powiedział w wywiadzie że trochę pozycji starci na starcie jest tego pewiec ale może ...
55. nolte
53. Moje pojęcie o nagumowaniu jest takie, że asfalt jest gumą zaimpregnowany, w związku z czym nawet monsun go nie zmyje, ale się nie upieram, bo jestem po 40-tce ;)
56. tomasz8888
deszcz ma to do siebie że gdy pada przyczepność na torze maleje to minimum co za tym idzie bolid staje się podatny na poślizgi i wycieczki po za tor,a jak leje wtedy zmywa natychmiastowo gumę z toru co powoduje że bolidy nie mają takiej przyczepności jaka pozwoliła by im na uzyskanie dobrych czasów jednego okrążenia,a do tego także prędkość jest o sporo mniejsza niż zazwyczaj bo zanim tor się na nowo nagumuje potrzeba mnóstwo czasu czyli pi razy drzwi połowa wyścigu,no i na koniec powoduje to że szanse kierowców na uzyskanie jak najlepszej pozycji na mecie stają się równe,nie ma ze ferrari jest wystrzałowe,czy mclaren jest jak samolot ponaddźwiękowy,tylko wszystkie bolidy stają się równe w osiągach.
57. tomasz8888
a lepsza pozycja wtedy jest wywalczona dzięki idealnej i bezbłędnej jeździe kierowcy danego bolidu,a jak wiadomo takimi kierowcami są:Baton,Alonso,Weber,Kubica oraz Rosberg
58. tomasz8888
pamiętacie może słynny wyścig GP Monaco w 2008 roku kiedy to padało i działy się rożne rzeczy na torze miedzy innymi jak Massa oddał pozycje Robertowi po tym jak wypadł po za tor.
59. Ferrante
55. nolte - skoro jesteś po 40-tce to tłumaczenie jakie wnuczce przedstawiam, dla Ciebie też powinno być zrozumiałe. Im bolid szybciej jedzie tym większy jest docisk dzięki elementom aero. Im większy docisk tym większ tarcie. Im większe tarcie tym tym większe niszczenie opon, jako że asfalt jest twardszy od opony. Kawałeczki tych opon zostają na powierzchni asfaltu. Oprócz tego jest jeszcze zjawisko granulkowania (graining - ang.) dodatkowo nanoszące drobiny gumy na asfalt. Zwróciłeś pewnie uwagę, że po zakończonym wyścigu, inżynierowie z pit-wall przypominają kierowcom o "pozbieraniu" gumy na koła (waga minimalna !). Ponieważ bolidy jadą wolno, docisk maleje i zmniejsza się tarcie, umożliwiając ponowne "przyklejenie się" kawałeczków gumy do opon. Wynika z tego, że są to luźne cząstki, nie związane z asfaltem i jako takie łatwo dające się zmyć przez deszcz.
60. nolte
58. To był wyścig z prawdziwego zdarzenia.
61. Piotr_the
Poprzednio koła nie dokręcili oficjalnie(coś się tam dostało - pewnie klucz francuski wpadł :-) teraz balans się zmienił sam? Jakieś to wszystko dziwne spisku nie widzę w tym bo mi się piwo kończy ;-)
62. kierowca
@61
nie zmienił sie sam,
zmieniono w nadzieji ze charakterystyka toru, nagumowanie, temperatura i wiatr beda mu odpowiadac.
Przypomne ze w piatek rano i po południu KUB jezdzil z roznymi ustawieniami.
Oraz to ze KUB słuzy tylko radą i wrazeniami z jazdy.
Natomiast bolid przygotowuja inzynierowie i cały zespól.
Dane telemetryczne wskazywały takie a takie optymalne ustawienie, niestety nie współgrało to ze stylem jazdy KUB (nadsterownośc).
KUB i tak zadowolony bo wiecej go słuchają niż w BMW, ale może powinni jeszcze wiecej ?
63. kierowca
Nie chcę szerzyc jakiegos czarnowidztwa, ale wydaje mi się ze od jakichś 3 - 4 tyg jest gra na Pietrova (wladcow RF1T)
Wystarczy spojrzec na oficjalna strone RF1T. Wiekszosc to infa jaki to Pietia dobry, wiecej fotek Pietrowa.
Odnosze wrazenie, ze teraz jest gra nie o wynik na torze a o wynik finansowy i totalna promocja Pietrowa.
Ale niech tak bedzie, byleby tylko bolid na przyszły sezon przygotowali pod talent Kubicy.
A teraz spadam spac, bo rano trzeba wstac ;)
64. redux
@63. kierowca - Pietrow "ciężko" pracuje żeby im pomóc w tej promocji. Nie ma żadnej promocji pod Witię, bo z próżnego i Salomon nie naleje.
65. Bsyri
o szwabach, czy szwajne.... niewspomne ;-)
66. nolte
59. takie tłumaczenie jest dobre dla wnuczki, natomiast istotą wilgoci na torze jest to, że mechanizm adhezji (wiązania Van der Vaalsa) jako źródło tarcia traci wtedy na znaczeniu i istotnym staje sie drugi mechanizm - deformacji gumy (tzw. histereza gumy). Dla dziadków pewnie objawia się to poprzez wypłukanie gumy przez deszcz.
67. tomasz8888
mam pytanie do was,otóż ile potrzeba dozwolonego czasu aby zaliczono czas okrążenia w kwalifikacjach czy w treningach,bo rozmawiałem z bratem to mówił mi że nawet ci co zaczną okrążenie sekundę czy pół sekundy przed końcem regulaminowego czasu,bo ja myślę ze do zaliczenia czasu potrzeba 14 sekund,a gdy ktoś zacznie tuż przed końcem czasu ten czas będzie unieważniony i tu pojawia się spór między nami.
68. Marti
Dosyć sfrustrowana ta wypowiedź.
69. Ferrante
66. nolte - pisałeś, że nie pojmujesz w jaki sposób deszcz może usunąć gumę z toru. Teraz natomiast przytaczasz terminy z wiązane z zachowaniem się opon na torze mokrym bądź suchym. Dla jasności dodam, że jak w nocy nad torem pada to w tym czasie nie ma na nim bolidów.
70. witam
59.Ferrante, To pozwol kolego ze ja ci cos napisze bo widze ze jestes kompletnym laikiem i wmawiesz ludziom takim jak nolte okropne bzdury. Otoz kolego po pierwsze im wiekszy docisk aero tym mniejsze zuzycie opon poniewaz docisk powoduje lepsza przyczepnosc opony ( wzrost temperatury co oznacza ze guma lepiel sie "klei" do podloza) a zarazem mniejszy jej poslizg (poslizg - w pozniejszym stadium zuzycia opony i jej niedogrzania oznacza tzn "graining" to tak na marginesie zebys wiecej nic nie pisal...) co za tym idzie mniejsze jej zuzycie. Najpierw przeczytaj co kolega nolte napisal a potem jesli zrozumiales zastanow sie nad soba prosze...A co do dyskusji o tym czy przyczepnosc na mokrym torze sie wyrownuje czy nie to napisze barzdzo prosto tak zeby wstyscy zrozumili ( z wyjatkiem tych co rozumia :D). Czysta strona toru zawsze jest lepsza nawet jesli jest "nienagmowana" bo nie ma na niej ziaren piasku, pylu i kurzu oboijetne czy pada czy nie ciala obce pomiedzy opona a asfaltem zawsze beda sprzyjaly poslizgowi, jedynym wyjatkiem jest mocny deszcz poniewaz warstwa wody na torze rozplywa sie i powoduje wmiare rowne warunki do startu ( teoretycznie ) spowodowane pochylem i rownoscia nawierzchi itp..No chyba ze naprawde leje to wtdy "dupa blada" ( czytaj aquaplanic). A na start zycze wzstystkim ULEWY!
71. Ferrante
70. witam - dzięki za wykład ale mam uwagę. W protekcjonalny sposób piszesz, cytuję: "Najpierw przeczytaj co kolega nolte napisal a potem jesli zrozumiales zastanow sie nad soba prosze...". Teraz wklejam "co kolega nolte napisał", cytuję: "Moje pojęcie o nagumowaniu jest takie, że asfalt jest gumą zaimpregnowany, w związku z czym nawet monsun go nie zmyje" (komentarz #55).
Sarkazm wypowiedzi mnie akurat nie przeszkadza jednak nie pojmuję co ma adhezja, histereza gumy (nolte) czy przyczepność na mokrym torze (Twoje) wspólnego z wpływem deszczu na stan asfaltu jutrzejszego poranka...
Może warto sobie wziąść do serca ten fragment: przeczytaj co kolega nolte napisał, i do własnej rady się zastosować?
72. witam
Przwczytaj jeszcze raz kolego a gumy i tak nie zmyjesz... dobranoc
73. azrel
Dobra guma nie jest zła.
74. wolf77
Lekka mżawka , tor wygląda w sam raz na przejściówki :)
75. lechart
70. witam 71. Ferrante . .............. Proces toczenia się koła po torze jest nieco bardziej skomplikowany niż koledzy opisują .... Niemożliwe jest opisanie go w kilku zdaniach .... Jedno jest pewne, ............. konstruktorzy robią wszystko aby wyeliminować poślizg ................ Życzę Kubicy, aby jego poślizgi w czasie wyścigu były jak najmniejsze .......... :)))
76. yaneq
tak, tak. cioty to dobre określenie, ewentualnie gwiazdeczki. jak tor jest śliski, to niech jadą wolniej.
77. fabian
Kubica chyba nadal jedzie po tej gorszej sytronie toru! Wyprzedzają go niemcy a zaraz dobiorą się mu do tyłka HRT i Virgin :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz