Kolejność startowa i wagi bolidów
Poniżej przedstawiamy kolejność startową oraz wagi bolidów przed GP Singapuru 2009. Jak do tej pory przesunięciem na starcie o 5 pozycji za wymianę skrzyni biegów ukarany został jedynie Rubens Barrichello, który ostatecznie do wyścigu ruszy jutro z 10 pola.poz. | kierowca | zespół | waga |
1. | Lewis Hamilton | McLaren | 660,5 kg |
2 | Sebastian Vettel | Red Bull | 651,0 kg |
3. | Nico Rosberg | Williams | 657,5 kg |
4 | Mark Webber | Red Bull | 654,5 kg |
5. | Fernando Alonso | Renault | 658,0 kg |
6 | Timo Glock | Toyota | 660,5 kg |
7. | Nick Heidfeld | BMW Sauber | 650,0 kg |
8 | Robert Kubica | BMW Sauber | 664,0 kg |
9. | Heikki Kovalainen | McLaren | 664,5 kg |
10. | Rubens Barrichello | Brawn GP | 655,5 kg |
11 | Kazuki Nakajima | Williams | * 680,7 kg |
12 | Jenson Button | Brawn GP | * 683,0 kg |
13 | Kimi Raikkonen | Ferrari | * 680,5 kg |
14. | Sebastien Buemi | Toro Rosso | * 678,0 kg |
15. | Jarno Trulli | Toyota | * 690,9 kg |
16 | Adrian Sutil | Force India | * 693,0 kg |
17. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | * 683,5 kg |
18 | Giancarlo Fisichella | Ferrari | * 678,5 kg |
19 | Romain Grosjean | Renault | * 683,0 kg |
20 | Vitantonio Liuzzi | Force India | * 656,0 kg |
komentarze
1. sebekorzel
ciężka walka z Kovalainenem będzie, Vettel jak się postara ma szansa pokonać kers na starcie lżejszym bolidem
2. Grapuś
Haha Heidfeld leciutki
3. Jarek fan F1
Uff. Dobrze, że Kubica był mocniej zatankowany. A może gorzej? Na tym torze nie wiadomo co się może zdarzyć.
4. pawelpaciorek
no no, bawo Hamilton, nie lubię go, ale muszę przyznać, że w tym roku nabrał pokory i robi naprawdę dobrą robotę z tym bolidem
5. Jarek fan F1
Heidfeld musiał się trochę podjarać.
6. anezobt1
kubica w wyscigu zajmie 5 miescje a po pierwszym pitstopie wyprzedi heidefla i webera no moze alonso
7. sebekorzel
No Nicky powinien pocisnąć Glocka
8. kuczek
jest robert najciezszy z czołowki
9. mp18g
Dobrze, że wszyscy przed KUB lżejsi.
10. piotrek74
Hamilton nie do przebicia ,Robert nie jest najgorzej ,ale Nick ma prawo być wściekły
11. kuba1808
Lewis powinien mieć 1, miejsce. Chyba, że znowu wyleci. Ma chłopak farta, nie ma co.
12. atomic
będzie rozpierducha w czubie ,robert musi uważać i będzie dobrze.
13. Hendrik
Jest nieźle. Roberto zdrowo pociśnie na starcie, wyprzedzi 4 kierowców i będzie podium !
14. Grapuś
Kovalainen i Kubica zjadą pewnie na tym samym okrążeniu i będzie walka
15. Jarek fan F1
Z tych wag, to kolejność startowa powinna być:
1 Vettel
2 Heidfeld
Mieli chłopaki niefart.
16. Grapuś
Chociaż Kovalainen tempo wyścigowe ma słabe
17. krz08
Myślałem że Nick dostanie więcej paliwa ale się pomyliłem
a co do startu to będzie trochę zamieszania
18. volasTSW
uff...bałam się, że Kubica będzie leciutki i o dobry wynik będzie ciężko...ale jest ok...wszyscy przed nim lżejsi, szczególnie heidfeld...ten to bedzie miał ciężko..może się bedzie dalo kogos minąc na starcie, ale bedzie trudno, bo Robert startuje z brodnej czesci toru...mimo wszystko w ostatnich wyscigach pokazał, że start to jego mocna strona...i zawsze startowal z brudnej czesci toru...licze na mocne punkty...chodź w singapurze wszystko sie moze zdarzyc...zawsze przeciez sie moze ktos rozwalic;p ale bardzo licze na dobry wynik Roberta!;D pozdro;)
19. BMWbmw
Nie no kurde nie myslałem że Kubica będzie najcięższy ze pierwszej dziesiątki :D
20. michalde
vettel albo hamilton wygra (mają porówne szanse bo hamilton ma KERS, a vetel jest od niego lżejszy) duże ma tez szanse rosberg. KUB maksymalnie ósmy. podejrzewam, że na stracie łykną go kovalainnen i barrichello - ale zobaczymy! może tez być SC po starcie
21. mp18g
11. HAM wygra, VET nie ma z nim szans, chyba że jakimś cudem wyprzedzi go na starcie i odjedzie.
22. norek7107
Glock może mieć słabe tempo i Robert straci dystans do czołówki
23. Grapuś
No dla Roberta jest duża szansa na pierwszą piątkę :D
24. magicsenna
czyli ok dla Robsona, normalnie bylby 9 lub 10, w zaleznosci o m-ca Barrichello
25. morek154
jesli rosberg nie wyprzedzi vetela to hamilton ma otwartą droge do wygranej, faktycznie gdyby nie barichello pp miałby vetel
26. rkubica007
Robert ok, Heidfeld lekki, więc będzie cisńął na starcie Glocka. KOV z użyciem KERS będzie dla Roberta na starcie grożny. BAR jak nie odjedzie za bardzo, to do pokonania jest. Stosunkowo mało paliwa. Nie wiecie jakie jest zużycie na 1 okr???
27. Bmw-Sauber_fan
wiele wyzej kubik by nie podskoczyl wiec nie mozna narzekac. co do wyscigu to cos tak czuje ze bedzie tak jak we wloszech- piekny poczatek i podskoczenie do gory o kilka pozycji ale pozniej niestety jakas kraksa i mety nie bedzie:(
28. pz0
Kubica raczej nie obroni się przed Kowalem ani Rubensem. Kimi chyba na starcie mu nie zagrozi. Czyli po pierwszym kółku nie powinien być dalej jak na 10 miejscu. Vettel nie ma szans zagrozić Hamiltonowi na starcie. Ciekawie zapowiada sie walka Rosberg-Webber. Jeżeli Rosberg wystartuje w swoim atomowym stylu to ma szansę nawet wyskoczyć na drugie miejsce. Z Glockiem może być różnie. Kimi z pewnością poradzi sobie z Jensonem i z Kazukim. Powinien wylądować w okolicach 10 miejsca. Jeżeli będzie jakaś zadyma na starcie to wszystko co piszę to będą bzdury.
29. DanielloooS
Mam pytanie. Czy teoretycznie rzecz biorąc mozna pojechać na pczątku Q3 super lekkim bolidem i wykręcić bardzo dobry czas a nastepnie dotankować i dla niepozoru wyjechac na jeszcze jedno okrążenie "cysterną" tak aby sędziowie nie mogli potraktować tego jako celowe dotankowanie po Q3 które jest jak wiadomo zabronione. Zna ktoś odpowiedz??
30. fan massy
Hamilton na pewno utrzyma prowadzenie. Vettel będzie szybki w wyścigu ta myslę. Ferrari na jedno tankwanie watpie żeby Raikkonen znalzazł sie na podium ale punkty dla Kimiego sa możliwe
1. Lewis Hamilton
2. Sebastian Vettel
3. Mark Webber
4. Nico Rosberg
5 .Fernando Alonso
6. Kimi Raikkonen
7 Robert Kubica
8. Rubens Barrichello
9. Nick Heidfeld
10. Heikki Kovalainen
31. Grapuś
średnie zużycie paliwa na okr. to 2,533 kg
32. Jarek fan F1
Tak nie można
33. Marti
@10. piotrek74 - niech nie wyjeżdżają "na ostatni moment", lecz w BMW są niestety wierni tej taktyce, potem w takich sytuacjach jak dziś nie maja szans osiagnąć czas jaki maksymalnie mogą wycisnąć z bolidu i w rezultacie kwalifikują się na gorszych pozycjach.
34. Grapuś
więc Robert powinien zjechać na 21 okr.
35. da kub
No to Kubica bardzo ładnie, jeśli będzie dobry start, z którym jest ostatnio dobrze to może będzie z 5 punktów, a może 6 punktów. Na tym torze start może być kluczowy, bo nie ma gdzie wyprzedzać, więc wyścig raczej będzie nudny:((
36. kuziu
jest nadzieja ze kubica obroni sie przed kovalainenem KERS pomaga na prostej a na dochamowaniu moze byc utrudnieniem
37. Grapuś
35. da kub -----wyścig na pewno nie będzie nudny w każdej chwili może wyjechać SC i jak wyjedzie to się wszystko poprzewraca w klasyfikacji więc będzie ciekawie
38. xxx3
664 kg dobra waga do przesunięcia sie do przodu o kilka pozycji. Najważniejszy będzie pierwszy zakręt. A jaki on jest moze być zamieszanie na pierwszym zakręcie
39. Grapuś
Jeżeli Robert na starcie zyska 2 pozycje to może być podium :) Chociaż to mało realne
40. wit74
Wygląda an to że Glok zepsuje wyścig Nikowi, jeśli ten go nie wyprzedzi.
Kubica w bdb sytuacji, musi uważać tylko na starcie żeby się z kimś nie pocałował.
41. geem
Ja powiem tak:
Sutil się rozwala!
Wygrywa Luzzi!!!:)
42. kuba1808
To prawda! Zobaczcie ile Liuzzi ma paliwa. Sutil rozbija się w odpowiednim momencie i mamy FI na podium :P
43. xxx3
Niech ktoś napisze jaki jest ten pierwszy zakręt trudny czy nie itp.
44. Marti
@41. geem - ja typuję, że pierwsze SC wywoła któryś z czołówki :)
45. stefcio
Hmm, Heidfeld podejrzanie malo paliwa. Czyzby Robert komus cos obiecal? ;-)
46. lipens
No może w końcu pech przeszedł z Kubicy na Nikusia ;)) Oby jutro start wyszedł i nie było żadnej stłuczki(z udziałem Roberta) to będzie podium :))
47. Jarek fan F1
Ja mam pytanko. Czy zespoły mogą zmieniać wagi zadeklarowane?
48. Grapuś
Pierwszy zakręt jest w lewo następny w prawo i kolejny w lewo więc taka partia zakrętów
49. wit74
Spójrzcie na układ zakrętów tuż po starcie, może być rzeź niewiniątek.
50. ris
Największy mproblemem na starcie będzie Timo Glock jak Robert sobie z nim poradzi może być nieźle. Tempo nie będzie ekscytujące ze względu na ilość zakrętów, natomiast ilość paliwa u Kubicy może być atutem. Zobaczymy....
51. Grapuś
47. Jarek fan F1 ------ Tak mogą
52. mianek
Bardzo dziwna jest tak duża rozbieżność strategii jeżeli chodzi o Roberta i Nicka. Dlaczego to Niemiec miał jechać po PP. Nie kumam. Jeżeli już chcieli żeby Nick był wyżej to mogli mu dać z 2 kilogramy lżejszy bolid ale żeby 14 kg to już jest naprawdę nierówne traktowanie kierowców. Dobrze że dzięki wypadkowi Rubensa ich plan został zniweczony. Jutro Robert max 6 miejsce choć marzeniem było by pudło.
53. Jarek fan F1
A z FI to jest na tym torze oczywiste. Jeden mocno zatankowany, drugi lekki. SC tutaj rządzi.
54. Jarek fan F1
BMW chciał jak widać za wszelką cenę zdobyć PP.
55. Iza_P
Może na odchodne dla Nicka, co Jarku? ;)
56. endriuszyba22
start będzie najważniejsz jak go robert zepsujee to jest pozamiatane
57. Grapuś
Nick raczej nie pojechałby na PP ale na pierwszą trójkę tak
58. xxx3
Zapowiada sie bardzo emocjonujący wyścig
59. kuba1808
Kierowca też ma swój udział (niemały) w układaniu strategii. Nie zwalajmy na BMW, najwidoczniej Kubica wolał jechać nieco cięższym bolidem.
60. Iceman16
Zauważcie że Trulli ma najcięższy , tak jak w tamtym roku. Historia lubi się powtarzać xDDD
61. Grapuś
No Rosberg będzie chciał powalczyć z Vettelem na starcie więc może być dzwon
62. Grapuś
60. Iceman16 -----Sutil ma najcięższy bolid
63. piotrek74
33. Marti>święta racja , a tak zwanego pecha to mają prawie zawsze- jak nie bolid zrobi kaput to ktoś inny zawali im strategię .A jutro z ich szczęściem na tym torze to zakończą wyścig po pierwszym okrążeniu
64. masabitumiczna
geem - wobraźnie masz ciekawą, SC juz tak bardzo nie namiesza
65. wit74
Jak przejadą przez trzeci zakręt bez kolizji to będzie git
66. saint77
Różnica wagi w zakresie +- 4 czy 5 kg na starcie nie ma właściwie żadnego znaczenia, więc nie ma co pisać że ktoś kogoś łyknie bo jest 5 kg lżejszy:)
KERS- pewnie tak chociaż nie do końca na tym torze.
Ważny jest tu po prostu kierowca i jego umiejętność.
Sądzę, że KUB ma szansę obronić się przed KOV i nie jest również bez szans w wyprzedzeniu HEI.
Najgorsze jest to, że ktoś może namieszać i kilka bolidów pożegna się na starcie z wyścigiem.
Jak chce się mieć dobry strat, to trzeba startować z pierwszej linii.
67. Jarek fan F1
I jak widać Kubuś dobrze wybrał. Ale moim zdaniem zespół tak zaplanował. Na tym torze jeden musi być lżejszy, drugi cięższy. Raz pierwsza strategia jest lepsza, drugim razem druga. Alonso rok temu pokazał jak wygrywać z małą ilością paliwa (co prawda z oszustwem).
68. kempa007
Jak zmienia wagi zadeklarowane to bede musieli z pit lane startowac.
69. Dr Prozac
Luzzi jedzie na Alonso?:D
Serio to przepisy odnośnie SC się zmieniły, więc taka akcja jest znacnzie mniej opłacalna niż w poprzednim sezonie.
Ciekawe, Heidfeld dużo sporo mniej paliwa niż Robert. Ogólnie tylko Rubens nieznacznie cięższy niz Robert.
70. Shallan
ciekawe, jak wielkiego bajzlu na starcie narobią Vettel z Webberem ;) jeśli chodzi o KUB - byle nie uszkodzić auta w zamieszaniu i powinno być bardzo dobrze
71. da kub
Grapuś się rozpisał...bez urazy.
72. Grapuś
Heh muszę patrzeć co inni piszą :)
73. Marti
63. piotrek74 - dlatego ja w takich sytuacjach jak dziś z czystym sumieniem nie ubolewam nad wynikiem osiągniętym przez BMW :-)
74. Marti
@70. Shallan - znając szczęście Roberta, to tuż po starcie pojedzie z uszkodzonym spojlerem ;-)
75. michalde
macie racje, znowu walną w kubicę i pożegna się z wyścigiem
76. ris
Bardzo ciekawa będzie walka po starcie Lewisa Hamiltona i Sebastiana Vettela. Ciekawe który wyjdzie zwyciąsko z tych "piekielnych" zakrętów. ;-)
77. Jarek fan F1
A może tym razem Kubuś wystartuje bez strat? Wreszcie kiedyś trzeba mieć farta.
78. Budda89
52. - co ty facet wiesz... Ostatnio Robert dostaje lepsze strategie na wyścig niż Nick. Co niby leciutki Heidfeld miał osiągnąć podczas wyścigu? A co do Kovala to jego ostatnio wyprzedzają na starcie kierowcy bez Kersu. A Glock to żaden przeciwnik.
79. Budda89
Kubuś, Robson, Kubek? Nazywaj sobie tak kolegów na łosiedlu jeden z drugim...
80. pz0
29. DanielloooS - Znam odpowiedź: nie
33. Marti - Tobie to się dziwię. Wiem że rozsądnie podchodzisz do sprawy, jednak to jest walka o każdą tysięczną część sekundy. Wiadomo że z każdą minutą tor jest przyczepniejszy, zwłaszcza taki jak ten czyli uliczny. Kubica i Nick mieli po jednym komplecie miękkich nowych opon. Debilizmem byłoby zużycie ich w pierwszym przejeździe. Można było najwyżej rozważać pierwszy przejazd w Q3 na używanych miękkich albo nowych twardych. Gdyby ode mnie zależało puszczałbym ich jak najpóźniej na drugi przejazd.
Przypominam też sobie rozmowę Kubicy z Cuquerellą chyba z początku poprzedniego sezonu z jakichś kwalifikacji. Antonio chciał żeby Kubica wyjechał coś sprawdził, a Kubica na to że nie będzie wcześnie wyjeżdżał na tor bo nie ma zamiaru robić jako odkurzacz. Po prostu są też wady wczesnego wyjazdu. Pierwszy przejazd wykonali wcześnie. Przypuszczam że wyjazd nawet o blisko półtorej minuty wcześniej nic by nie zmienił.
81. rafekf1
No proszę!! Jestem zaskoczony. Pozycja Robsona na starcie po raz chyba pierwszy adekwatna do wagi bolidu a podobno gdyby nie wypadek Rubensa mogło być jeszcze lepiej. Jeśli po starcie utrzyma dobre tempo a po zjeździe poprzedzających go kierowców zdoła podkręcić tempo i zyskać kilka pozycji, to są spore szanse na duże punkty jutro!! Oby tak było.
82. pz0
Co do przedniego skrzydła to dziwię się że piszecie że ktośtam Kubicy zniszczy skrzydło. Raczej sam sobie niszczy, bo raczej trudno uderzyć tyłem bolidu w przód kogoś kto jedzie z tyłu. Zresztą przed sezonem to właśnie Kubica najwięcej marudził że skrzydła są za szerokie i rzeczywiście jak dla niego są za szerokie. Nawet Rosberg czy Nakajima nie niszczą ich tyle co Kubica. To pech? oczywiście, bo przecież Kubica jest bezbłędny. Mieliśmy przykład na Monzy jak Kubica atakował Webbera i Webber uderzył tylnym kołem w bolid Kubicy aż wyniosło bolid RBR w powietrze i wylądował na poboczu. A już najlepszym przykładem jak inni kierowcy walą tyłem w Kubicę to było chyba starcie z Trullim w Chinach. Takiego brutalnego ataku tyłem w przód innego bolidu już dawno nie widziałem. Aż dziwne że Webber albo Trulli nie dostali kary.
83. Grapuś
pz0 Webber powinien dostać karę za poprzedni wyścig min. 5 pozycji do tyłu
84. endriuszyba22
No nie kubica startue z tej strony gdzie raczej trzeba wyprzedzac po zewnętrznej
85. Budda89
82. To nie tak. To są zwykłe Race incydenty :-) Robert lubi się wpychać w każdą dziurkę :-) I w tamtym roku na tym zyskiwał. (m.in. start GP Japonii 2008)
86. piotrek74
80. pz0_dobrze prawisz, tylko ile razy zniweczyli sobie tą strategią dobre miejsce, często bywało tak że kierowca popełnił błąd i brakło paru sekund na jeszcze jedno okrążenie które na pewno było by lepsze( nawet na tych używkach), nie mówiąc o tłoku w których najczęściej trafiają się blokowania .
Rospierduche zrobią najszybciej dwa bolidy BMW .Strategia była taka aby trzymali się od siebie z daleka a tu kiszka (w przysługach jest remis więc będzie walka )
87. Dr Prozac
Zle spojrzałem i napisałem wcześniej że tylko Rubens ma nieco więcej paliwa niż Robert. Oczywiście więcej ma go Kov a Barrichello jest lekki.
88. Raven89
Wiedziałem,że BMW Roberta będzie mocno zatankowany.Szykują się wielkie emocje jutro.Najważniejszą informacją przed wyścigiem jest to,że nowy pakiet działa i to nawet bardzo dobrze.
89. rafekf1
88. @ Raven89 .... Nowy pakiecik aero może się sprawia tylko kwestie mechaniczne podobno w tym bolidzie szwankują. Może na przyszły sezon to poprawią.
90. Grapuś
O ile będą jeździć w przyszłym sezonie
91. Grapuś
A no i chyba najważniejsze pytanie jaka pogoda jutro ?
92. Grapuś
Na innych stronach pisze że będzie niewielki deszcz
93. Kimi Rajdkoniem
oj Grapuś.. A "nie będziesz miał innych forów przede formula1.pl" to co?:P
94. mianek
78. Budda89 zdziwiłbyś się "facet" Wiem że ostatnio dostaje lepszą strategię ale to dlatego że w treningach lepiej jeździł. Popatrz na wagi czołówki i się zastanów co piszesz zanim zaczniesz kogoś pouczać.
95. GawoLoveKubica
Hamilton miał farta , ale trzeba przyznać że jedzie bardzo dobrze . Chciałbym zauważyć , że Robert miał po pierwszym sektorze - 0.200 jeżeli się nie mylę , a 2 i 3 sektor jechał zazwyczaj najlepiej więc myślę że mogło być P5 lub P6 i z tą wagą byłaby walka o podium jednak ta czerwona flaga ... Cóż tak to już jest . Ja jutro wierze że będzie dobrze ;)
96. Martina S
ALE BĘDZIE MASAKRA NA STARCIE JUŻ TO WIDZE OCZAMI WYOBRAŻNI
97. tomek83f
pz0 ale jestes smieszny,ogladnij sobie dobrze ten moment jak webber przejezdza przed kubica i to on mu jedzie po skrzydle gdy nie ma gdzie uciec,taki dumny jestes pewnie z siebie bo myslisz ze napisales cos madrego cos innego niz wszyscy pisza ze kubica cacy i takie tam co?? haha z tym Rosbergiem i Nakajima to wyjechales tutaj niezle
98. El Passo
Jutro napewno nie bedzie deszczu prognozy pokazuja ze bedzie padac ale tam taka pogoda jest caly rok i sie nie sprawdza. Robuś moze powalczyc jezeli nic sie mu nie przytrafi na starcie jest jednym z ciezszych z pierwszej 10 wiec mozliwe ze przez jakis czas pojedzie jako lider i nadrobi troche straty. licze na podium Robusia , a Vetel powinien wygrac bo Hamilton sie rozbije za duzo bledow popelnia :)
99. dziarmol@biss
82. pz0 - jak już jesteś taki wylewny do dorzuć jeszcze GP Belgii no i Australię (mam na myśli obecny sezon) A co do Chin to wytłumacz czemu nie dostał za ten jak to nazwałeś brutalny atak żadnej kary?? czyżby biednego polaczka faworyzowano??
100. Dagonet
zdziwilo mnie to ze vettel jest az tak lekki, mysle ze gdyby nie przerwali Q to by mial PP, ogolnie to mam nadzieje ze rubens da rade i poleci troche do gory - > button nie moze byc mistrzem swiata a nikt inny mu juz nie zagrozi :D
101. Niespokojny
@pz0 - co do strategi w kwalifikacjach (80.)- zgoda, ale w (82.) przegiąłeś ...prowadziłeś samochód w deszczu?, jak tak, to pomagają Ci trochę wycieraczki,nieprawdaż?, których w bolidach jakoś nie zauważyłem, a w GP Chin zaspał zespół BMW, który jakby pomyślał, to poinformowałby Kubicę, że przed nim jedzie znacznie wolniej Trulli, który w tych warunkach szybciej nie potrafił i miał pecha!(o Kubicy nie wspomnę,haha,że też). Mylisz tutaj jazdę po zwykłych drogach, kiedy to ten z tyłu ma z reguły winę, ze ściganiem się na torze . Chcesz być oryginalny, taki obiektywny, sprawiedliwy, ale nie jesteś (przynajmniej dla mnie!).
102. Senna_olk
47. Raven89 2009-09-26 18:54:20 (Host: *.chello.pl)
Hamilton na pewno najmniej paliwa z całej 10.Myślę,że BMW mogą mieć trochę na pokładzie.Będzie dobrze jeśli tylko uda się bez przygód przejechać pierwsze zakręty.Myślę,że Robert może powalczyć o miejsce w pierwszej 5.
Pomyłka :) (post z podsumowania quali)
103. fullbzikaaa
SC będzie rządził w wyścigu. Wszystko zależy od tego, kiedy wyjedzie i kto na tym skorzysta. Przy okazji. Fisi też nie radzi sobie z bolidem Ferrari. Gdzie się podziali komentatorzy, którzy tak ochoczo twierdzili, że Badoer to pośmiewisko F1. Panie Borowczyk trochę odwagi i śmiało może Pan
104. fullbzikaaa
cuś nacisłem i wkleiło za wcześnie na forum. Kontynuując, to czekam na skruchę pana Borowczyka. Co do BMW. Troch lepsze wrażenia i już nie którzy zmienili zdanie o tej "stajni". Nic się nie zmieniło. Ferrari zaprzestało rozwijać obecny bolid. Red Bull, Macki i Browny dalej są po za zasięgiem. Inne zespoły cały sezon forma w kratkę. Wiele wskazuje, że Robert w następnym sezonie będzie jeździł w Ferrari. Na szczęście. Pomimo wielu plotek o Alonso i Ferrari, to Robert jest największym pewniakiem do fotela w bolidzie Ferrari. Czas polubić czerwony kolor.
105. konop
@104. skąd taka pewność? ;>
106. karolf1
@26 RKUBICA- Zużycie w singapurze paliwa rok temu to 3,5 litra na okrążenie
107. Matt90
czyli kubek przejedzie jakies 17 okrazen. tyle ze w tym roku obroty zmniejszono do 18 000 rpm takze zuzycie moze byc nieco mniejsze. mysle ze na 17/18 okrazeniu Kubica zjedzie na pit.
108. onetent1
Sluchajcie, prawdziwa masakra byłaby gdyby jechali w przeciwnym kierunku (rok temu mieli chyba tak jechać)
109. pz0
97. tomek83f - dowcip polega na tym że ten moment obejrzałem dziesiątki razy. I co widziałem? Ano to że Webber przejeżdża przed Kubicą nawet nie dotykając bolidu BMW. Do kontaktu dochodzi chwilę wcześniej. Wtedy właśnie Webber taranuje tylnym kołem spojler Kubicy. Uderza tak mocno w przód bolidu BMW że wyrzuca dosyć wysoko bolid Webbera w powietrze. Co do Rosberga i Nakajimy to chyba masz rację. Każdy z nich niszczy w tym sezonie przynajmniej dwa razy więcej skrzydeł jak Kubica. Będę miał trochę czasu to obejrzę sobie jeszcze raz wszystkie tegoroczne GP i po prostu policzę.
99. dziarmol@biss - Zupełnie nie kumam o co Ci chodzi z tymi Chinami. Dlaczego sugerujesz że karę powinien dostać Kubica i że jest faworyzowany? Moim zdaniem faworyzowany jest Trulli. Wina Włocha była ewidentna. Co by się działo na torach gdyby wszyscy tak brutalnie uderzali tyłem każdego kto chce wyprzedzić. Wcale nie byłoby wyprzedzania. Trulli powinien w następnym GP startować z boksów. Monza i Chiny podałem tylko jako przykład. Wiem doskonale że takich ataków na Kubice było więcej.
101. Niespokojny - nie pasuje Ci moja opinia to nie musisz się zgadzać. Pisałem że wina Trullego, jak chcesz możesz winą obarczyć Kubicę, ja uważam inaczej.
110. endriuszyba22
Zużycie paliwa wynosi na okroażenie 2,322 więc Kubica zjedzie na 21/22 okrązeniu. Ale i to jeszcze jakna strcie przydałby sie deszcz robert jest dośc ciężki i to by mu pomogło na starcie przebić się o kilka pozycji
111. endriuszyba22
pRZECZYTAŁEM TERAZ ZE BĘDZIE DUŻO CHMUR I ZANOSI SIĘ NA DESZCZ O 14-30 AKURAT NA PIIT STOP kubicy to jest teraz dala niego szansa na wygranie
112. endriuszyba22
Juz chyba wim jak Kubica powinien pojechać na strcie i nie stracić pozyjci. Powinien pojechać po zewnętrznej bo właśnie od zewnętrzenej wszyscy sie będą ciśli i tam będzie niezła kraksa A więc Kubica niech pojedzie po zewnętrznej i oczywiści niech dobrze wystrtuje i nic mu się niestnie na strcie i akórat startuje ztej części tory gdzie prawie będzie musiał wyprzedzać po zewnętrznej
113. dex
endriuszyba22 jesteś THE BEST
114. Marti
80. pz0 - w pierwszym przejeździe użyli twardej mieszanki, w drugim miękkiej i gdyby ukończyli pomiarówkę na tych miękkich to jestem przekonana, że startowaliby ze znacznie wyższych pozycji. Co z tego, że na ostatni wyjazd założyli właściwe gumy, jeśli wyjechali za późno. Ta taktyka, która stosują w qualach zawaliła im już wielokrotnie sesje kwalifikacyjne. Jestem przekonana, że gdyby wyjechali wczoraj odpowiednio wcześniej, byliby wyżej. Wiem, kiedy tor jest najbardziej nagumowany, lecz mimo tego uważam, że powinni wyjechać nieco wcześniej na ostatnią pomiarówkę, tym bardziej na torach ulicznych, kiedy nie dość, ze pod koniec treningu panuje straszny tłok, to jest jeszcze spora szansa, że ktoś przywali dzwona tak jak wczoraj Rubens.
Ja się już nie przejmuję Beemowską taktyką, taki jest ich plan i on się już nie zmieni. Jednak takimi zagraniami już nie raz schrzanili moje typowania. Po analizie trzeciej wczorajszej sesji myślę sobie, że przy dobrych wiatrach i ogromie szczęścia HEI może nawet zdobyć PP, ostatecznie wyliczyłam go na drugim miejscu. Kubica wg mnie powinien uzyskać piąty czas. Sam po qualu powiedzial, że mógł z bolidu wycisnąć jeszcze 0.8 sec, co rzeczywiście dało by mu piąty czas. I powtórze: wg mnie mieli by lepsze czasy, gdyby ukończyli okrążenie, ostatecznie mówimy o ostatniej fazie kwalifikacji, gdzie tor jest znacznie lepiej nagumowany niż w dwóch pierwszych fazach.
Poza tym ciekawe czy byś popierał taką taktykę gdyby stosował ją Williams?
115. Jarek fan F1
BMW miałoby lepsze czasy, inni też. Heidfeld byłby wyżej, Kubuś raczej nie.
116. endriuszyba22
dex-dlaczego??
117. dziarmol@biss
Pz0- >>A już najlepszym przykładem jak inni kierowcy walą tyłem w Kubicę to było chyba starcie z Trullim w Chinach. Takiego brutalnego ataku tyłem w przód innego bolidu już dawno nie widziałem. Aż dziwne że Webber albo Trulli nie dostali kary.<< Nie kto inny a właśnie Ty reprezentujesz tzw. polskie piekiełko, jesteś jak Adam Michnik który z lubością obsrywa własne gniazdko. Masz jakąś osobistą urazę do Kubicy?? czy tak po prostu sam z siebie przedstawiasz w tak skrajnie tendencyjny sposób wizerunek naszego jedynego (oby nie) kierowcy w F1??. Dla mnie jako kibica F1, jako fana miedzy innymi (a może przede wszystkim) Kubicy jesteś skończony, jesteś jak spam który zaśmieca internet, dlatego przestaję komentować Twoje mało obiektywne komentarze pod adresem wyżej wymienionego kierowcy.. Bye bye maszkaro ;-((
118. karolf1
suti-cysterna
119. karolf1
sutil-cysterna
120. Ajek
Trudno będzie przejechać im pierwsze okrążenie bez incydentów wyścigowych, szczególnie czołówce. ROS, WET I WEB BĘDĄ mocno walczyli.także HEI I BAR będą szaleć. HAM raczej pewny zwycięstwa, KUB może przystopować GLO, ale musi mocno uważać na tyły. pamiętajmy, że jest tu wa miejsca na których można wyprzedzać, dlatego obrona prze mocniejszym może być trudna. Bardzo dużo będzie zależeć od startu, a to większa loteria niż na innych torach. Pozdrówka dla wszystkich.
121. Dagmara_W
no start bedzie bardzo ciekawy, oby sie obedzlo bez kraks bo wtedy to i juztaktyki wleb bierze a jakby mial robert dobre tempo to by moze chociaz 7 oczko bylo.. poczekamy zobaczymy..
122. Skoczek130
No i mamy potwierdzenie - Hamilton przyfarcil niesamowicie. A szkoda, gdyz Vettel na bank mioalby PP, a wtedy Brytyjczyk moglby namieszac na starcie. Robert i Jenson ciezcy, wiec napawa to optymizmem! :)) Niestety Rubens bedzie mial ciezko... ;((
123. pz0
114. Marti - Ale tą taktykę zastosowali niemal wszyscy. Jedynie Williams wypuścił wcześniej Rosberga, co i tak guzik dało, bo i tak nie wyrobił się ze zrobieniem tego kółka.
Jeżeli zakładamy że do Q3 awansują najlepsi to uważam że prawdopodobieństwo dzwona Jest najmniejsze, a tłok w końcówce dwa razy mniejszy jak w Q1. Jeżeli zakładam w Q3 ostatni komplet dobrych opon w pierwszym przejeździe, to przy założeniu że nie będzie czerwonej flagi w Q3 (ile ich było w Q3 w ostatnich latach?) to wtedy mam najcięższy bolid, najmniej nagumowany tor, więc automatycznie skazuję się na brak dobrej pozycji startowej. Niemal zawsze drugi przejazd jest wyraźnie szybszy jak pierwszy. Naprawdę jak dla mnie było ciężko przewidzeć że ktoś wykona dzwona. Pytasz o Williamsa. Owszem zdziwiłem się że tak wcześnie jadą na ostatni przejazd, ale uznałem że Rosberg będzie robił dwa kółka.
117. dziarmol@biss - szkoda komentować. Masz chyba jakieś schizy. Wyjaśnij mi ''Masz jakąś osobistą urazę do Kubicy?'' Czy pisanie że za uderzenie w Kubicę sprawca kraksy czyli np Trulli powinien dostać karę to objaw jakiejś urazy? To co według Ciebie, powinienem uważać że jak ktoś walnie w Kubicę to Kubica powinien zostać ukarany? Albo nie, lepiej już nie wyjaśniaj. Wyjaśnisz mi jak się wyleczysz.
124. kubi1
samuraj między Bari a Batonem to może być ciekawe!!!
125. Dagonet
@124.kubi byloby dobrze jakby zachaczyl batona :D
126. lbijak53
kubica zazwyczaj dobrze startuje wiec dzisiaj moze przeskoczyc o nawet 3 pozycje na starcie a na dotatwek z czolowej 10 tylko heiki ma ciezyszy bolid i to zaledwie o 0.5 kg.. trzymam kciuki za roberta i mysle ze bedzie dobrze
127. darecky3
dziarmol i pz0 dajcie spokoj, kraksy i stluczki z udzialem Kubicy w tym sezonie nalezy traktowac jako incydenty wyscigowe. Wiadomo ze kazdy bedzie sie pchal w kazda mozliwa luke co oczywiscie jest ryzykowne. Takie sa juz wyscigi i bylo tak od zawsze, zanim Kubica zaczal jezdzic w F1. Nisetosowne jest tu obwinianie jednego czy drugiego bo inaczej byly by jedynie same procesy i dyskwalifikacje. Owszem kilka incydentow Kubica zaliczyl z udzialem Trullego, gdzie raz o malo co Kubica nie przyplacil zyciem. Przywalil dzwona w tyl Trullego i stracil panowanie wskutek czego bylismy swiadkami spektakularego wypadku. Niestety ma chlopak szczescie do niego bo w deszczu zaliczyl rowniez dzwona wlasnie w tyl Trullego. I nie bede spekulowal o tym co pisze "101 niespokojny". Doswiadczony kierowca jedzie na granicy mozliwosci i wie ze pada deszcz, chyba o tym nie musi go informowac team skoro samochody juz plywaja po asfalcie. Ja widze progres u Kubicy, tak jak juz 2 lata temu pisalem ze jeszcze chlopak nabierze doswiadczenia, moze to i lepiej ze w tym sezonie ma slaby bolid, w pewnym sensie zawsze to jakas szkola.
A wracajac do wagi bolidow lub ilosci paliwa to zwroccie uwage na to ze NH ma lzejszy samochod ale nie kosztem mniejszej ilosci paliwa lecz kosztem wiekszej wagi Kubicy. Paliwa maja raczej tyle samo tylko Kubica wazy 10 kg wiecej od nicka wiec zjazd do boksow bedzie z roznica jednego do dwoch kolek na bank. pozdro
128. dziarmol@biss
Pz0 schizy??? Bardziej zjadliwego usera nie znam. szyderstwo, tak należy nazywać twoje komentarze pod adresem Kubicy, sarkazm oraz niesłychana wręcz tendencyjność
129. darecky3
pz0 co do zalet pzniejszego wyjazdu na tor w Q3 ze wzgledu na najbardziej nagumowany tor nie masz racji. Po dwoch dniach treningowych i dwoch sesjach kwalifikacyjnych akurat na tym toze lezy tyle gumy ze ostatnie 10 minut przed zamknieciem kwalifikacji nie robi zadnej roznicy. Tam nie wieje, wiele zakretow jest zadaszonych i co najwazniejsze bylo sucho. Polozona guma lezala nieruszona. Na innych torach moze i ma jakies znaczenie ale w Singapurze zadne. Zmienic sie moglo dopiero po dzisiejszej nocy ale tez nie wiadomo.pozdro
130. czachor
Heidfeld z pit lane startuje. Informacja z autosport
131. Jacek_
borowczyk z kochanskim informacje o heidfeldzie przyjeli z niezlym zaklopotaniem, oczywiscie nie maja jeszcze pojecia dlaczego i zachowuja sie jak by sie nic nie stalo, zal :-D Sokol wroc!!!
132. pz0
127. darecky3 - tylko że ty źle wszystko interpretujesz. To nie Kubica walił w tył Trullego, tylko Trulli walił tyłem w przód Kubicy.
133. Dr Prozac
127. darecky3 : hm jak to jest z zasadami?
Myślałem ze bolid razem z kierowcą i płynami nie może w żadnym momencie zejść poniżej 600 kg w wyścigu i 605 w kwalifikacjach. Chyba nie mogą sobie zrobić tak że np bolid + kierowca _ niezbędny balast do wyważenia maja łącznie 580 kg u jednego a 600 u drugiego to ten pierwszy ma dolewkę dodatkowych 20 kg paliwa?
Niby ważą tylko po wyścigu wiec w trakcie ta waga mogłaby spaść poniżej wymaganego minimum teoretycznie - byle na koniec dolać dość paliwa.
Z drugiej strony skoro wykryli niedowagę bolidu Nicka to znaczy że musieli go ważyć bez paliwa. Wiec nie da sie niedoważonym bolidem pojechać w wyścigu, chyba ze wycieknie np płyn gaśniczy.
134. Dr Prozac
Minimum weight :
The weight of the car must not be less than 605kg at all times during the Event.
Czyli nie mzoe spaść w żadnym momencie poniżej 605 kg. To z oficjalnej storny FIA. Ciekawe, bo nie raz słyszałem o 600 kg podczas wyścigu. W każdym razie takie zejście z wagą przy wypalaniu palwia byłoby zbyt oczywiste i w koncu wykryte..
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz