Kolejność startowa i wagi bolidów
Poniżej prezentujemy kolejność startową i wagi bolidów przed GP Niemiec. Jak do tej pory jedynie Timo Glock za blokowanie Fernando Alonso w Q1 został ukarany przesunięciem na starcie o trzy pozycje.poz. | kierowca | zespół | waga |
1. | Mark Webber | Red Bull | 661,0 kg |
2 | Rubens Barrichello | Brawn GP | 647,0 kg |
3. | Jenson Button | Brawn GP | 644,0 kg |
4 | Sebastian Vettel | Red Bull | 661,0 kg |
5. | Lewis Hamilton | McLaren | 654,5 kg |
6 | Heikki Kovalainen | McLaren | 664,0 kg |
7. | Adrian Sutil | Force India | 678,5 kg |
8 | Felipe Massa | Ferrari | 673,5 kg |
9. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 674,0 kg |
10 | Nelson Piquet | Renault | 676,0 kg |
11. | Nick Heidfeld | BMW Sauber | * 681,0 kg |
12 | Fernando Alonso | Renault | * 668,2 kg |
13. | Kazuki Nakajima | Williams | * 683,6 kg |
14 | Jarno Trulli | Toyota | * 683,7 kg |
15. | Nico Rosberg | Williams | * 689,6 kg |
16. | Robert Kubica | BMW Sauber | * 673,5 kg |
17 | Sebastien Buemi | Toro Rosso | * 674,5 kg |
18. | Giancarlo Fisichella | Force India | * 662,5 kg |
19 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso | * 689,5 kg |
20 | Timo Glock | Toyota | * 662,3 kg |
komentarze
1. iri
Brawo Adrian są realne szanse na punkty-o ile ktoś mu nie przydzwoni:)
2. Orlo
Ale jaja!:D
3. karolVTEC
Widze Red Bulle mają takie same wagi ;) i ciesze sie że tym razem Mark pokazał klase :) nie umiem rozgryźć strategii BMW... Robert ni to lekki ni to cieżki.. możliwe że liczą na deszcz... pożyjemy zobaczymy :P
4. Qbus81
No to kurcze Sutil dał czadu :) Nie ma co! Mało że nie na oparach to ba... najbardziej przytankowany z całej 10!
5. f1andrewf1
Ja też kibicuje Sutilowi ;) Będą chyba pierwsze punkty FI, a co do Roberta to nawet tak mocno nie dotankowany, czyżby taktyka na 2 pit stopy... BMW znowu da du**
6. Qbus81
Brawny leciutkie... łapią zadyszkę :)
7. Angulo
Pytam 2 raz - Czy ktoś wie jakie jest tu zużycie paliwa?
8. jawiemwszystko
No to Sutil pocisnął... I bardzo dobrze.
9. skylinedrag
Chyba orła wywinę! jak Sutil cysterną kręcił takie czasy to ja nic nie chcę :D
10. skylinedrag
A piquś ponownie przed ALO
11. skylinedrag
5. f1andrewf1 Sądzę, że puszczenie Kubicy bardziej zatankowanym bolidem byłoby katastrofą jeśli bolid jest tak źle zbalansowany. jak jutro nie straci pozycji to będzie dobrze.
12. pokrzyw
Hehe w typowaniu u mnie Sutil na 7 miejscu. Liczę że dojedzie co najmniej na nim. Może pudełko?
13. Budyn_F1
Button z lzejszym bolidem pewnie bedzie walczyl o jak najlepsza pozycje.
14. TrueVanDal
Kubica po raz szósty w tym sezonie będzie startował z "gorszej" strony toru (nie żebym bronił Kubicę za jego słabe starty ostatnio, ale brudna strona mu na pewno jutro nie pomoże). Heidfeld odwrotnie, startuje po raz kolejny z nieparzystej strony . Boje się że Kubicy znowu jutro nie wyjdzie start (jakby nie mógł odnaleźć dobrej drogi po ruszeniu i trafia na "korek", po którym wszyscy są przed nim o.O). Heidfeld odwrotnie, na starcie ostatnio łyka kilka pozycji. Jak jutro będzie podobnie to może i załapie się na punkty. Widać że ekipy głównie zostawiają sobie margines błędu na wypadek opadów (sporo paliwa). Chwilowe ustawienie w ogóle nie pasuje dla mojego typowania ale zobaczymy jak będzie. Ja też kibicuję jutro Sutilowi, oby miał chociaż ten jeden punkcik a szanse na to są jak nigdy. Pozdro.
15. SFR
Sutil realna szansa na pierwsze punkty . co do Roberta to myślę że w końcu zrozumieli że strategia jazdy cysterna nic nie daje , skoro podczas ostatniego GP po 10 kółkach różnica po między 1 a 14 miejscem gdzie był Robert wynosiła już 30.456 sek i z każdym wzrastała tak że będąc na miejscach w końcu stawki taka jazda nie wiele daje szans na pkt (później i tak jechał na 2 Pity) :)
16. sandacz303
Sutil jedzie po podium, hehe :D
17. abrams
kubek ma przed soba trzy beczkowozy. Oby łyknął je na starcie to bedzie dobrze bo inaczej utknie za nimi na dobre i bedzie juz po wyscigu, no chyba ze warunki na torze beda sie zmieniac to wtedy zobaczymy czystą loterię.
18. ForceIndia
Adrian jutro musi przywieźć punkty,jeszcze nigdy Force nie miało takiej okazji,jest po prostu fantastycznie nie spodziewałem się że Adrian jest najcięższy z czołówki
19. macieck1981
przewidywane zużycie paliwa 2,63 kg
20. northwind
Mam nadzieje ze Sutil będzie 3 - a ma szanse moim zdaniem . Ale znając FORCE INDIA wszystko sie może zdarzyć
21. Michal09
Adrian Sutil jest dobrym kierowcą dodać do niego dobry bolid Force India mogą być pierwsze punkty dla Force India. Kubica miał ogromne problemy bolidu. Szkoda
22. wit74
Straszna kicha BMW i Kubica.Nie napiszę nic na temat , ale chciałbym zobaczyć Kubicę w innym timie. Od początku swojej kariery jeździ w BMW.Fajnie by było zobaczyć jak wypadł by w innym zespole w konfrontacji z np. Massą lub Alonso. Dobrze by było też zobaczyć jakiegoś doświadczonego kierowcę w BMW na miejscu Roberta.Ciekaw jestem czy też by z tej współpracy wychodziła taka kaszana. Co wy na to?
23. Jarek fan F1
Red Bule znowu najlepsze. 2 pierwsze miejsca dla nich, o ile nic się nie wydarzy.
A BMW - cóż. Lepiej... nie mówić.
24. Konik_mekr
Hmm, jeżeli Rubens i Jenson nie wyprzedzą Webbera, może być dla nich po wyścigu.. Tj. po szansach na zwycięstwo;)
25. niza
Waga Sutila niezaprzeczalnie jest zaskoczeniem :) Tym bardziej trzymam kciuki za pierwsze punkty!
Brawny najlżejsze z całej stawki, chyba nie chcieli powtórki z Silverstone, w końcu tutaj jest jeszcze chłodniej, a jak wiadomo ich bolidy na zimnej nawierzchni nie błyszczą, to chociaż wagą nadrobili i nie zatankowali obu kierowców mocno.
W RBR taka sama strategia, tym bardziej pochwała dla Webbera, pierwszy raz w tym sezonie, w kwalifikacjach przed Vettelem i na dodatek PP :)
Ciekawe jakby Koval miał mniej o te 10 kg czy byłby przed Hamiltonem, w końcu ten drugi ma wprowadzone modyfikacje, gdzie w bolidzie Kovala tego nie ma
26. saint77
Kubek nikogo nie łyknie na starcie, w tym sezonie ma wyraźne problemy z udanym startem, być może przez sprzęgło ale prawie zawsze startuje z "brudnej" strony toru jak to napisał powyżej TrueVanDal.
Na zyskanie pozycji podczas wyścigu nie ma co liczyć po pierwsze dlatego, że BMW to chyba najgorsza konstrukcja w tym sezonie, może poza ToroRosso a po drugie jego team pewnie znowu przyjął taką "taktykę", która skutecznie zapewni Robertowi miejsce pod koniec drugiej dziesiątki - tak jak zrobili to w ostatnim wyścigu.
Słowem - może nie oryginalnie ale szczerze - zbieraj się Robert jeśli masz taką szansę gdziekolwiek, tylko nie zostawaj w tym skostniałym biurokratycznym zespole.
Moje marzenie: w 2010 Robert zamiast Piqueta w Renault. Może mistrza nie zdobędzie, ale będzie walczył w czołówce regularnie. I tego mu życzę.
27. SFR
22.Kubek z Alonso czy Massą - który z nich ,, zgodził by '' się być kierowcą nr .2 i przyjmować Team orders ...
28. Iwan.
Hmm. Dostał Hamilton ten pakiet aero, a Kovalainen nie a jest tylko 1 pozycję niżej z o 9.5 kg cięższym bolidem. Wygląda na to, że to po prostu tor odpowiada Makom, zresztą te kwalifikacje były takie zwariowane że ciężko powiedzieć. A BrawnGP jakby nie nadążał za RB i tytuł jest dla nich coraz mniej pewny.
29. joo
Myślę że jutro po starcie będzie wielkie bum Alonso jest lekki,Heidfeld dobrze wystartuje
ferrari dojada Force India i będzie bardzo ciasno.Odrobina szczęścia Robert ma szanse awansować.Na wszelki wypadek odpukuje w nie malowane. xD
30. Skoczek130
A więc Webber wreszcie szybszy w qualu od Vettela. W swoich wypowiedziach Horner, albo zapomniał, ile lali do baku, albo też po prostu błąd mechaników. Brawo Sutil!!! Oby były punkty!!! Koval również ma szansę!!! Kubek również ciężki, więc liczę na to, że szczęście dopisze!!!
31. szakal_No1
b.gp slabo , byczki lepiej i ciekawe kogo wezwie szef red bulla do pit jako pierwszego mercedes gruba akcja , po wczesniejszych wyscigach nikt sie nie spodziewal (trzeba bylo postawic troszke pln na mcl), czerwone strzaly gdyby nie kers hmmmm... , nelson ok przenajmniej jest kogo wyprzedzac na starcie , alonso napewno lyknie go na starcie moze tez nicki,no i wreszcie adrian - nie ma chyba na forum osoby ktora nie trzyma kciuki za Force India(i to jeszcze GP Niemiec) . Wreszcie Roberto pozycja nie do pozazdroszczenia , moze kazuki porozrabia i bedzie mozliwosc przesuniecia sie o kilka pozycji , max na drugim okrazeniu to 11 pozycja - i troszke deszczu wtedy jest szansa na mikro punkt ,
Ale niedlugo GP Włoch zobaczymy ile prawdy o zmianach w Ferrari
32. conders
Czyżby jutro pierwsze punkty dla Force India? :) Życze to im z całego serca ;P Jak w Spykerze się nie udawało może teraz się uda? :) Kto wie ...
33. Raven89
Sutil cięższy od Ferrari - niesamowite!!! Brawo Force India!!! Trzymam kciuki za punkty dla was i za to,żeby Robert znalazł się przed pewnym szkopem ;)
34. Dagmara_W
ciekawe te wagi.. start moze byc dobry:)
35. grzes12
Zastanawiam się czy to tylko temperatura i warunki klimatyczne powodująto to ze RBR znów jest szybsze od BGP (narazie w Q) czy też nie będziemi świadkami małego przewrotu i Red Bull włączy się do walki o majstra , mam nadzieję na to drugie i ze to Webber będzie w stanie włączyć się do walki . A swoją drogą pozazdrościć szefom RBR postępowania z kierowcami nie promując żadnego z nich i nie przepisywania im numerków 1i 2
Odrodzenie McL. i świetne Q Kovalainena ,a Williams i Toyota jakoś słabo
Jutro stawiam na dublet RBR ,a jak będą takie " jaja z deszczem " jak w Q są szanse na punkty Roberta
36. michalde
adrian bedzie czwarty, nareszcie punkty force, zapunktowac powinien tez nelson, pewnie siodmy albo szosty xd
37. dziarmol@biss
35. grzes12- jeśli wziąć pod uwagę zadeklarowaną ilość paliwa to Kubica nie ma szans, bo ani na jeden pitstop (za mało) a na dwa,(za dużo ) . więc ni w ząb nie kumam o co chodzi, a jeśli nie wiadomo o co chodzi to wiadomo że chodzi o Heidfelda ( ma udowodnić kto jest tym lepszym w BMW)
38. hot dog
37. dziarmol@biss Ty jako doswiadczony user powinieneś wiedziec;-) ale jak nie to juz tułmacze;-)Otoz zatankowanie pod korek to dopiero koniec jakiejkolwiek walki a majac dodatkowo niepewna pogode to wydaje mi sie to najlepszym rozwiazaniem. Nie wietrz kolejnego spisku tylko dlatego ze Twoj pupil slabo po prostu slabo pojechal co bylo konsekwencja slabego ustawienia bolidu. Kontynujac watek o samym wyscigu co dalo by Kubicy zatankowanie pod korek ??? to ze znow bedzie wyprzedzany??? Przy tak niepewnej pogodzie w zasadzie zadna strategia nie musi sie sprawdzic ale ta z mniej zatankowanym daje przynajmniej szanse na jakies manewry. pozdrowienia
39. hot dog
"tłumacze"
40. grzes12
37 dziarmol z drugim zdaniem zgadzam się w 100%, tym bardziej ze wyścig odbywa się w Niemczech .Po wyścigu w Kanadzie - murzyn (Polak ) zrobił swoje... a teraz musi czekać i ustawiać bolid dla Nicka ... taka jest prawda .
A z tym pierwszym zdaniem to odnoszę wrazenie ze Robert ma bardziej ustawiony bolid pod deszcz gdyż kierownictwo BMW spodziewało się deszczu w Q i wyścigu ,Zresztą było to widać po czasach Nicka w Q2 podczas deszczu . Ale to może tylko moja fantazja ...
41. Xellos
Brawo dla Sutila, jak każdy trzymam kciuki :) Trochę odmiany się przyda, niestety realnie patrząc Ferrari go łykną na starcie. Fajnie jakby im dotrzymał tempa i łyknął w pitach ;)
42. zenobi29
37. dziarmol@biss - Przeczytaj dokładnie wypowiedź Rampfa he he he
Wnioski nasuwają się same....niestety ;) Pozdrówka
43. grzes12
38 hot dog co ma doświadczenie userów wspólnego do podlądów jakie głoszą na tym forum ??? szacunek za wytrwałość to owszem .Ale jesli ktoś puzniej kupił komputer i podłączył się do internetu to znaczy ze ma mniejszą wiedzę w dziedzinie fomuła1???
44. hot dog
43. grzes12 a co ma poglad gloszony na forum do taktyki kierowcow??? czy to ze kierowca ma agresywna i jedynie rozsadna taktyke to jest odrazu spisek???
45. grzes12
44 hot dog Ze wzgledów komercyinych marketingowych itd. lepiej byłoby zeby to własnie Nick był przed Robertem w wyścigu w Niemczech .Do tego nalezy dodać przeszłośc w której to Robert nie był traktowany przez BMW na równi z Nickiem
A do pierwszego - nie pytałem o pogląd a o doświadczenie
46. hot dog
Doswiadczenie ma to do siebie ze dzieki niemu mozna wyciagnac wniosek najbardziej sluszny. W tej sytuacja i w tych warunkach taka taktyka wydaje sie byc jedyna sluszna decyzja. Co do wzgledow komercyjnych zadnego pozytywnego rezultatu nie osiagnie BMW tym ze Kubica bedzie ostatni wrecz przeciwnie. Skoro zalezalo by im tylko na tym napewno nie mielibysmy tam Polaka. Takie komantarze co co najmniej smieszne. Prawda jest taka ze Kubica ma jakies problemy ale nie wydaje mi sie aby za tymi problemami kryl sie jakis sabotaz.
47. grzes12
hot dog masz rację ze Kubica ma problemy . Ale nie z sobą tylko z bolidem ...
O sabotaż nikogo nie oskarzam tylko o nie równe traktowanie . A taktyka ma to do siebie ze raz się sprawdza a raz nie , a w BMW częściej nie .A jak będzie jutro zobaczymy ...Jak pisałem wyżej liczę przy odrobinie szczęscia na punkty Roberta
pozdrawiam
48. dziarmol@biss
Silverstone Kubica zalany pod korek , ewidentnie na jeden pit. I co wymyśliło BMW?? dwa pitstopy dla Kubicy, stąd moje pytanie brzmi , po co mu tego paliwa tyle nalali na starcie??. Ma to jakieś racjonalne wytłumaczenie??. A co do jutrzejszego wyścigu to myślę że powinien mieć tego paliwa albo właśnie pod korek albo mało, tak aby móc się przebijać do przodu. a ci dzielni stratedzy z BMW nalali mu akurat tyle że ani na starcie nie pofika ani też jednym pitstopem nie wyprzedzi choćby kilku kierowców..Celowo przypominam ostatnie GP aby wykazać trafność strategii względem Roberta.. A co do ostatniego Twojego zdania @hot dog to pełna zgoda Kubica ma problem, tym problemem jest BMW
49. dziarmol@biss
I jeszcze jedno, dla mnie jest nie do pomyślenia aby w jednym zespole jeden kierowca generował cały "pech" podczas gdy drugi "święci tryumfy zgarniając nagrody za bezawaryjne" (bezproblemowe) starty . Pamiętamy ubiegły sezon oraz wspaniałą walkę Roberta, kiedy ocierał się nawet o mistrza świata. Logika podpowiada mi że skoro wówczas potrafił ustawić nie najlepszy bolid to chyba nie stracił tej umiejętności w tym sezonie?? Umiejętność kierowania samochodem raz nabyta pozostaje (przykład Schumacher Alonso Hamilton) to nie wena twórcza artysty którego raz nachodzi a raz nie, czy też forma np. piłkarza, tenisisty czy pływaka. Zastanawia mnie jedno, czy aby kierowca ma pewność że mechanicy czy też inżynier postępują zgodnie z zaleceniami , sugestiami tegoż??I czy kierowca jest pewnym że te ulepszenia jakie wprowadza zespół są montowane do obu bolidów. Renault czy też Mclaren nie stosuje tej praktyki, (tyle że otwarcie o tym mówią). A jak jest w poprawnym politycznie BMW?? Wyniki (rezultaty ulepszeń) nie nastrajają optymistycznie..
50. ainak76
Powiem wam jedno - Robercik jest wielkim kierowcą i napewno będzie mistrzem. Jak nie teraz, to za rok, może dwa, lub dłużej. Jednak na tą chwilę jest to nie możliwe. Jestem wielkim fanem F1, a tym bardziej naszego rodaka w F1. Jednak naszemu Robercikowi ( mimo wielkiego rozeznania w budowie i prowadzeniu bolidu ) brakuj trochę rutyny w wyprzedzaniu swoich kolegów. Startując z dalszej pozycji, Robercik nie ma najmniejszych szans na dobry wyścig. Heidfeld ma doświadczenie w wyprzedzaniu i to właśnie od niego Robercik powinien trochę się nauczyć tego manewru. Jeśli tylko opanuje dobrze manewr wyprzedzania, to tylko i wyłącznie bolid będzie mu stał na drodze do mistrza, nic więcej.
51. ainak76
Zakładając że bolid będzie konkuręcyjny :)
52. dziarmol@biss
50. ainak76 - Chyba nie bardzo się orientujesz w karierze Kubicy stąd takie a nie inne spojrzenie na aspekt wyprzedzania..
53. Dr Prozac
Ostatnio J. Villeneuve wypowiadął się na temat atmosfery w BMW pod koniec jego dotychczasowej kariery w f1. Mówił że była nie najlepsza, spędzał 30 minut z inżynierem a potem "komputer wybierał ustawienia" a jemu podobno mówili "zamknij się i jedź".
Wątpię żeby to tak wyglądało z Robertem, a coś chyba jednak nie jest tak, jak trzeba.
Dziwne jest że Nick bije rekordy bezawaryjności (że tk się wyrażę) a Kubicy ciągle się coś psuje (silniki, hamulce itp). Ale osobiście w spiskowe teorie nie wierze. Ciekawe natomiast co jest nie tak tym razem..
Strategia Kubicy - ciekawe co z tego wyjdzie. Nie tylko BMW tak zrobiło, musi się w tym jakaś logika kryć. Choć faktycznie nieco dziwne to, ani na jeden pit stop, ani jakoś bardziej agresywnie. Może liczą na deszcz i dali taką neutralna ilość?
54. pz0
Nawet na suchy wyścig takie tankowanie Kubicy ma ręce i nogi. Robert ma paliwa na jakieś 25 kółek, potem kolejne 25 i na ostatnie 10 zakłada gorsze opony. Ale zawsze można zwalić na kolejny spisek.
55. dziarmol@biss
54. pz0 - Znaczy że co?? "agresywna strategia"? Opisujesz jak bezpiecznie dojechać do mety, tyle że w tych klockach to nie o to chodzi .. :-))
56. pz0
nie pisałem o agresywnej strategii, tylko o sensownej. Jak na tą chwilę BMW może zapomnieć że coś poszaleje.
57. grzes12
ainak76 Kubica ma na imię Robert .
Nie rozumiem jednego -czym dłuzej trwa sezon i BMW spisuje się coraż gorzej ,padają tego typu ksywki pod kierunkiem Roberta
58. Shallan
Jak na razie to żadnej strategii nie ma. Jest loteria z pogodą i dopiero po wyścigu te teamy, które będą miały szczęście zostaną nazwane "wielkimi strategami" a psy się będzie wieszało na tych, co najzwyczajniej w świecie nie będą miały szczęścia. Mimo, że jest XXI wiek nikt nie jest w stanie przewidzieć z dokładnością do 1 minuty kiedy zacznie padać i czy w ogóle zacznie, a taka dokładność byłaby potrzebna żeby mówić o strategii. Dlatego wyścig będzie świetny.
59. pjc
@Shallan może okazać się prawdą to o czym piszesz.
Najlepiej było to widoczne wczoraj w kwalifikacjach-jedna wielka loteria.
Muszę przyznać, że tym razem trzymam kciuki za Sutila. Należą mu się punkty, oj należą.
Dodatkowo zastanawiam się czy Robert Kubica dogoni pierwszą ósemkę.
To będzie potwornie ciężkie zadanie i wierzę,że przy odrobinie szczęścia nasz kierowca tego dokona.
60. TrueVanDal
@59 pjc, IMO dzisiaj to Heidfeld będzie miał nieco szczęścia i zapunktuje (już widzę te wypowiedzi szefostwa po wyścigu, jakie to BMW jest wspaniałe, ble ;)). Kubica nie wiem czy się otrze nawet o punkty. Bardzo bym chciał żeby Kubica zdobył chociaż ten jedne punkcik ale realnie patrząc, to musiałby się jakiś armagedon dziać na torze :p. Tak BTW: Na f1. com (celowo ze spacją) jest wywiad z Kubicą (jest też wywiad z Sutilem). Kubica powiedział tam, że stara się czegoś nauczyć z tej całej sytuacji i traktuje te niepowodzenia jako cenne doświadczenie. Jeśli nie ściemnia to znaczy, że jeszcze dużo może wytrzymać w tym BMW. Zresztą takie spostrzeżenie ode mnie; gdzie miałby przejść Kubica? Chodzi o to żeby miał konkurencyjny bolid (a tutaj nie da się trafić w 100%) czy żeby była miła atmosfera w teamie (wg mnie to jest nawet ważniejsze)? Z tym drugim to nawet nie wiemy jak faktycznie w tym BMW jest, wiele rzeczy sami sobie "tłumaczymy" ale czy słusznie? II wojna światowa już się chyba przecież skończyła ;). Pozdro.
61. MateuszF1
Taktyka Roberta bedzie taka:pierwszy przejazd (26okr) twarde gumy i dwa pit stopy paliwo na 17okr miękie opony, nie stracą tyle czasu na tankowanie bardzo ciekawa strategia licze na spory awans, oczywiscie kibicuje Sutilowi
62. Marti
Wg mnie Robert dzisiaj nic nie zwojuje i jakakolwiek strategia tutaj nie pomoże. Nie ma co się łudzić. Wyscig musiałby mieć bardzo nieprzewidywalny przebieg, aby Robert w takiej sytuacji byl w stanie osiągnąć w miarę dobry wynik.
dziarmol - powiedz mi jaki jest sens faworyzowania Heidfelda jeśli teraz jeździ w końcu stawki tak jak Kubica?? Co innego gdyby oboje walczyli o tytuł, wtedy sensownie by było postawic tylko na jednego i gdyby postawili na Nicka to mozna by im zarzucić, że z takich czy owych powodów jego wspierają. Taka sytuacja obecnie nie istnieje. Oboje wożą sie po tyłach stawki, więc jaki tu ma sens faworyzowanie na siłę Heidfelda, który z takim samochodem nie ma szans na osiąganie dobrych wyników??!! Powiesz oczywiscie dlatego, że on Niemiec i ze względów marketingowych etc. w niemieckim teamie zawsze musi być lepszy od polskiego partnera. Bzdura. Kto dziś w Niemczech martwi się sytuacją Heidfelda? Oni żyją Vettelem, Nickiem mało to się interesuje.
Jeśli chodzi o Kubicę, to ewidentnie widać, że ma wielkie problemy z właściwym ustawieniem bolidu, ponieważ b. ciężko znaleźć mu odpowiedni balans. Pytam się dlaczego tak jest? Dlaczego kierowca, który był chwalony, że szybko potrafi wyczuć bolid i znaleźć dobre ustawienia, teraz nagle stracił tę umiejętność?? Sam Kubica tego nie wie, twierdzi, że to wyłącznie wina samochodu, który jest nieprzewidywalny, w dwóch zakrętach zmaga się z podsterownością, w kolejnym z nadsterownością, a w nastepnym dwóch znowu jest podsterowny.
Wiadomo, że tegoroczny bolid BMW do niczego sie nie nadaje, ale żeby był aż tak tragiczny, że nie można go ustawić? Dlaczego Heidfeldowi mimo tego jakoś się to udaje a Kubicy nie? Pytań wiele a odpowiedzi na nie brak.
Przykro patrzeć na Roberta i BMW, on się tam męczy a oni chyba z nim, dlatego uważam, że Polak powinien zmienić zespół, tylko na który?
63. leo_
Mnie się też wydaJE że Kubica może mieć ustawiony pod deszcz. Poza tym jest lżejzy niz Nick
64. niza
Dobrze, że nie zatankowali Roberta tak jak ostatnio, pod korek, bo jak widać taka strategia w BMW mimo wszystko nie ma racji bytu, i tak pojechał na dwa pity i tak, a i sam start w jego wykonaniu od kilku wyścigów nie jest najlepszy .
Co do sabotażu w tymże zespole. Samo słowo sabotaż to chyba nie jest zbytnio odpowiednie, ale faworyzowanie jednego zawodnika kosztem tego drugiego jak najbardziej. Ja w tamtym sezonie też bardzo mocno twierdziłam, że nie ma takiej sytuacji w BMW, ale okazało się zupełnie co innego. Kubica pękł i chyba w sumie się wygadał (bo to takie mało PR-owe było), że cały zespół w drugiej części sezonu był skupiony nad tym aby Nikuś rozgrzał w końcu swoje gumy.
Nie twierdzę, że tym razem też tak jest, bo jakoś wyniki Heidfelda też nie są super, a że ma mniej awaryjny bolid, to już inna bajka.
Zgadzam się z twierdzeniem: 49. dziarmol@biss. Kierowca nie zapomina jak się jeździ. W tym sezonie to przede wszystkim wina fatalnej konstrukcji, ale moim zdaniem w wyniku tych niepowodzeń, Kubica stracił też trochę motywacji. Jakoś inni kierowcy startując z odległych pozycji, potrafią łyknąć po drodze kilku maruderów (np. Hamilton), ja u Kubicy tego pazura nie widzę. Nie wiem, może tu znowu jest wina złej konstrukcji, ale brakuje mu tej werwy.
Dobra koniec tych moich dywagacji, możemy sobie pogdybać a i tak nie wiemy jak jest naprawdę i o co w tym wszystkim chodzi. Pozdro :)
65. karolekkk
wow nawet kubice lżej zatankowali ;];];] :D:D:D:D
66. pees
W tym wyscigu mocno trzymam kciuki za webbera i sutila. Co do Roberta i BMW, wierzcie lub nie, ale czułem przed sesjami treningowymi że Robert będzie miał problemy z autem, a nick będzie kręcił znacznie lepsze czasy. Dotychczas byłem daleki od teorii spiskowych, ale to domowy wyścig BMW... a Robert i tak już nie ma szans na znalezienie się wyżej w generalce więc... chyba za dużo tych przypadków... BMW za duzo wklada w kampanie reklamowa, ale coz taka polityka firmy...
67. iceman09
Wielkie gratulacje dla Sutila, najcięższy w 10. Cięższy niż kierowcy ferrari, a to Ci niespodzianka :)
68. obi216
Zgadzam się z ostatnimi wpisami . Robert ani nie zapomniał jak się jeździ , ani też specjalnie nie odpuszcza . Wierząc w jego wypowiedzi , jestem przekonany że na maksa próbuje zrozumieć bolid . Ale najgorsze w tym wszystkim jest to , że nie ma co rozumieć ! To nie Robert odpuścił - to BMW bez ogródek pokazuje swoją bezsilność , a jeszcze bardziej rozdrażnienie , w stosunku do jego wymagających wskazówek ........Już dużo wcześniej wyraziłem zdanie ( tylko pod innym linkiem) , co do dalszej przygody Roberta z BMW . Natomiast obecny sezon , tylko mnie utwierdza w tym przekonaniu .........Pozdrawiam dziarmola@biss .@ Marti ,@ hot doga ,@ walerusa oraz pozostałych fanów F1 ......Wczytajcie się w linka - to mnie znajdziecie :-)
69. blondasss
Koledzy potrzebowalbym jakies info na temat zeszlorocznego wyscigu w niemczech, chodzi mi glownie o niebezpieczesntwa na tym torze czy sa duze, czy duzo kolizji jest na tym torze. z gory dziekuje
70. dziarmol@biss
@Marti -Odpowiedzi należy szukać w ubiegłym sezonie zaraz po dublecie w Kanadzie, to tam zapadły brzemienne w skutkach decyzje co do kierunku rozwoju bolidu 08 oraz przeniesieniu "wszystkich" sił na budowę bolidu 09. Skutki tego odczuwamy właśnie teraz. Przypominasz sobie jak przed GP Francji Nick rozpływał się w komplementach nad "ulepszeniami" bolidu podczas gdy Kubica mówił wręcz odwrotnie, że bolid stał się niestabilny nieprzewidywalny czyli do dupy. I najlepsze w tym jest to że zespół wolał słuchać Heidfelda mimo że nie było poprawy osiągów a wręcz pogorszenie wyników. Heidfeldowi wystarczyło że zbliżył się do Kubicy, i miał w tych poczynaniach pełne poparcie zespołu (słynna pomoc w dogrzewaniu opon) Jak skomentujesz GP Belgii? mam na myśli ten "perfekcyjny" drugi pitstop Kubicy, oraz wywiad jakiego udzielił zaraz po wyścigu??porównaj sobie co wówczas mówił Robert i jakie były komentarze "dowództwa" BMW he he he (skrajnie odmienne) Ta passa Roberta trwa nieprzerwanie właśnie od Francji aż po dziś. Dziwne strategie, ulepszenia które spowalniają miast przyśpieszać. Moim skromnym zdaniem Kubica robi za królika w BMW, (klauzula w kontrakcie co do wyłączności na usługi tegoż świadczą o tym dobitnie) Jak wytłumaczyć fakt że Robert "wykończył" chyba 6 silników podczas gdy Heidfeldowi nie padł ani jeden??(mam na myśli niespodziewane wymiany silników) KERS który miał pomagać tylko Heidfeldowi ?? A przypominasz sobie jak buńczucznie Heidfeld zapowiadał walkę o mistrzostwo?? Czyż to nie dowód na to że bolid 09 był budowany z myślą o Heidfeldzie ?? Pamiętasz jak mało Robert testował ten słynny "zwycięski" bolid?? Padały nawet przypuszczenia że Kubica przechodzi do innego teamu (Honda) stąd takie małe zaangażowanie w budowę oraz rozwój bolidu. A prawda okazała się zgoła inna niestety .. Ten bolid to "dziecko" Nicka Heidfelda. Wydaje mi się że to na jego sugestiach, radach opierali się "budowniczowie zwycięskiego" bolidu, no i uczciwie trzeba przyznać że Heidfeld osiągnął swój cel, jest lepszy od Kubicy co widać gołym okiem :-((
71. dziarmol@biss
Pozdrawiam @Marti
@obi216
@hot dog (ja przyjąłem zaproszenie lecz Ty się zawieruszyłeś gdzieś :-)) ..)
@walerus
oraz całą "klikę" spiskomaniaków" kubicomaniaków i wszystkich konstruktywnych oponentów.:-))
72. hot dog
70. dziarmol@biss Jestem jestem. Zgadzam sie po czesci z Twoimi tezami ale tylko z tymi bez podekstow;-) prawda jest tak ze Kubica i Heidfeld sa takimi kierowcami ktorzy zupelnie inaczej ustaiwja sobie bolid. To co jednemu pasuje nie koniecznie musi pasowac drugiemu. Nie zgodze sie natomiast z tym ze f1.09 byl robiony pod Heidfelda. Przeciez wlodaze BMW wiedzieli doskonale ze Kubica zostaje u nich przeciez to od nich to zalezalo tak wiec dlaczego mieli by budowac bolid dla Heidfelda?Heidfeldowi latwiej bylo znalezc ustawienia w tym samochodzie glownie poprzez swoja wage. Caly problem tkwi w tym ze ta konstrukacja jest zbudowana pod KERS czyli podobnie jak Ferrari. Ciezko teraz wyciagnac KERS i liczyc na to ze fura bedzie smigac jak marzenie. Po porostu szefowie BMW po bunczucznych zapowiedziach skompromitowali sie i tyle. Teraz juz nie wiele da sie zrobic z tym projektem. dziarmol dobrze wiesz jaki Kubica jest marudny i jaki jednoczesnie wymagajacy naprawde ciekzo komus takiemu dogodzic. Sam Kubica wspomina jak to wspaniale bylo w Epsilonie.... w zespole w ktorym podobno wszystko bylo zaplanowane i nic nikogo nie zaskakiwalo. BMW dopiero lapie doswiadczenie jakze potrzebne w F1. Spojrzmy na MAclarena?? bolid na poczatku wydawal (nie wydawal ale byl najgorszy z wielkich przegranych) a teraz co ???Praca praca praca i jest efekt ....A Theissen tylko chodzi na lewo i prawo i pieprzy o tym i owym...wespol z Willym.
73. hot dog
aha pozdrowienia dla Starej ekipy ;-) nie bede wymienial kazdy wie o co chodzi;-) hehehhe
74. Marti
obi216 - wiem o który Twój komentarz chodzi, tylko nie mogę go teraz znaleźć. Pozdrówki serdeczne :-)
dziarmol - jak już wiadomo, popieram w zespole podział kierowców na numer 1 i numer 2 gdy jeden z nich walczy bezpośrednio o tytuł. W zeszłym roku po GP Kanady taki podział powinien mieć miejsce w BMW, powinni się skoncentrować wyłącznie na Kubicy, nie ważne czy ostatecznie zdołałby zdobyć mistrza czy nie. Tego nie zrobili i był to wielki błąd. Założeniem BMW na 2008 nie było zdobycie tytułu, lecz wygranie pierwszego wyscigu, ponieważ ten cel osiągnęli, zaprzestali rozwój bolidu '08 i skoncentrowali się już tylko na budowie bolidu na '09. Mają dziwną filozofię działania, odmienną od innych i my nic na to nie poradzimy.
Bolidy BMW nie odpowiadają stylowi jazdy Roberta, więc nie widzę sensu pozostania dłużej w tym teamie i mam nadzieje, że nie ma kolejnej klauzuli na 2010. Tylko po raz niewiadomo który pytam się, gdzie będzie jeździł? Jakoś bardzo mało spekulacji na ten temat, wiele jest pogłosek o innych kierowcach i ich rzekomych transferach a o Robercie cisza. To też trochę niepokoi.
Nie wiem, dlaczego tyle silników padło Kubicy, ale ciężko mi sobie wyobrazić, aby ktoś specjalnie sabotował jego bolid. Wcześniej w innych zespołach tez się zdarzały sytuacje, że tylko u jednego kierowcy notorycznie występowały awarie i problemy, np. w Ferrari za czasów Schumachera i Irvine'a. Tam jak wiadomo by jawny podział na rolę i mało prawdopodobne, aby ktoś sabotował bolid Brytyjczyka, gdyż ten miał za zadanie pomagać Schumiemu i nie był dla niego bezpośrednim rywalem.
Co do Kubicy i Hondy to się dziarmol mylisz, były intensywne negocjacje i podobno zabrakło zaledwie dwóch dni do ich sfinalizowania, lecz (niestety) BMW wykorzystało klauzulę. W zeszłym roku o Robercie i Hondzie w swoich felietonach pisał Mikołaj Sokół. Mogę tylko polecić jego artykuły.
Pozdrowienia dla spiskowca :-)
75. Marti
pozdrówki hot dog :-) może Ty wskażesz nam konkretny zespół, w którym nasz Robert czuł by się rewelacyjnie i w którym nie miałby powodów do marudzenia? ;-)))
i nici z pojedynku w ten weekend :P
76. hot dog
Oczywiscie RK Team;-)Szef Robert Kubica, Dyr. Techniczny Robert Kubica, Inzynier wyscigowy Robert Kubica, Kierowca Robert Kubica...itd....
77. hot dog
dlaczego nici z pojedynku???
78. Marti
ponieważ na najlepszym typowanku nie naliczają punktów za Deutschland GP ;-)
79. hot dog
no wlasnie kurde nie wiedzialem o co Chodzi ....ehhhhhh
80. zenobi29
No to stara ekipa userów zaczyna bywać w miłej dla oka obsadzie he he he :-) Pozdrówka dla wszystkich ;)
81. zenobi29
75. Marti - Przepraszam że odpowiem również na Twoje pytanie ...chociaż zadałaś je do @hot dog.....Każdy inny , który będzie słuchał uwag Roberta :-) Który wpierw posłucha kierowcy , a następnie zasiądzie do analiz przy pomocy super nowoczesnego komputera . Bo takowy Robert ma w głowie , a do tego jeszcze praktykę na torze - w różnych warunkach sytuacyjno- pogodowych ;) Pozdrówka
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz