Kolejność startowa i wagi bolidów po kwalifikacjach
Poniżej prezentujemy kolejność startową przed GP Australii wraz z wagą poszczególnych bolidów po sesji kwalifikacyjnej. Lewis Hamilton, który w kwalifikacjach wywalczył 15 pole startowe po wymianie skrzyni biegów wystartuje jutro z 18 miejsca. Kierowcy Toyoty za zbyt elastyczne tylne skrzydło zostali zdyskwalifikowani i jutro ruszą do wyścigu z 19 i 20 pola startowego.1. | Jenson Button | 664,5 kg | |||
2. | Rubens Barrichello | 666,5 kg | |||
3. | Sebastian Vettel | 657 kg | |||
4. | Robert Kubica | 650 kg | |||
5. | Nico Rosberg | 657 kg | |||
6. | Felipe Massa | 654 kg | |||
7. | Kimi Raikkonen | 655,5 kg | |||
8. | Mark Webber | 662 kg | |||
9. | Nick Heidfeld | * 691,5 kg | |||
10. | Fernando Alonso | * 680,7 kg | |||
11. | Kazuki Nakajima | * 680,5 kg | |||
12. | Heikki Kovalainen | * 690,6 kg | |||
13. | Sebastien Buemi | * 675,5 kg | |||
14. | Nelson Piquet | * 694,1 kg | |||
15. | Giancarlo Fisichella | * 689 kg | |||
16. | Adrian Sutil | * 684,5 kg | |||
17. | Sebastian Bourdais | * 662,5 kg | |||
18. | Lewis Hamilton | * 655 kg | |||
19. | Jarno Trulli | 660 kg | |||
20. | Timo Glock | 670 kg |
komentarze
1. mavix
jednak kubica najlżejszy ;/
2. Vysogota
No no a Brawna zdyskwalifikują za sklonowanie Buttona
3. jasiu24
wow sklonowali Buttona
4. vip015a
Robert jest najźejszy to chyba dobrze
5. vip015a
sklonowali buttona ale jeden jest cieższy
6. Zbig
Robertowi na około 14/15 okrążeń starczy wachy.
7. astrostar
Dwa razy Button?
8. jasiu24
może na starcie Robert lekkim bolidem cos wskura
9. zu7
Chyba lepiej zatankować mniej i być z przodu w niebezpiecznym zakręcie.
10. astrostar
Czy to zestawienie uwzględnia aktualną ilość paliwa na pozycjach 11-20?
11. Bmw-Sauber_fan
przez pierwsze 15 kolek nie moze byc neutralizacji bo wszystko weznie w leb
12. jasiu24
niedobrze Massa z KERSEM jest za Robertem
13. Jazz
Ciekawe, że Hamilton w ogonie ma tak mało etylinki :] Może szykuje jakiś atomowy start w stylu Jarno :]
14. gemini31
Tak więc zarówno Vettel, który jest przed Robertem jak i Rosberg za nim są "ciężsi" o dwa okrążenia. Może to pomoże Robertowi na starcie...
15. BigM
Czyli Kubi grał va banque, nickolo szok, 40 kg więcej.
Ciekawe tylko, jaki wpływ na różnicę masy ma kers na pokładzie i czy wynika ona tylko z większej ilości zabranego paliwa, czy w części chociaż jest to też masa układu.
16. ryba17
Ile mniej więcej Heidfeldma więcej paliwa?
17. Vagon
W tym roku z neutralizacją jest troszeczkę inaczej - nie będzie kary za tankowanie podczas gdy SC jest na torze więc za specjalnie nie można na tym opierać strategii...
18. ssupras
W pierwqszym rzędzie Button z Buttonem :). A Robert niestety puściutki, tak, jak się tego obawiałem...
19. Milten
ile bolid spala kg paliwa na jedno okrazenie?
20. Mortiz
Jak to jest z wagą (tankowaniem) np. jesli Heidfeld był poza 10, a w wyniq zdyskwalifikowania Toyoty poleci z 9, to moze dotankowac bolid czy juz nie ??
I jeszcze jedno, czy ktos wie ile kg. paliwa potrzeba na jedno okrążenie na tym torze ??
21. thrakatuluk
No to Massa i Raikkonen blisko Kubicy. Robi się ciasno. ale w 2008 Raikkonen nie potrafił wyprzedzić Kubicy a nawet jak Massa go wyprzedzi to KUB nie miał problemów z wyprzedzaniem brazylijczyka w 2008.
22. tyy
lekki Kubica powinien zacząć na miękkich oponach. W razie nieszczęścia "latających spojlerów" może zjechać wymienić opony i jechać tak jak na 1 pitstop. Gdy nie będzie takiego nieszczęścia to pozwoli mu utrzymać się za uciekającą czołówką a potem może wszystko się zdarzyć.
23. KateO254
Czemu różnica wagi bolidów ferrari jest taka mała? Podobno na 1 okrążenie zużywa się 3,2 kg benzyny wiec wychodziłoby na to że zjadą na tym samym kółku - trochę dziwna i moim zdaniem zła taktyka...
24. RaQ
Zobaczcie Massa 5 kg cieższy od Kubicy a ma 40 kilogramowy kers :D On na oparach chyba jedzie :D bo niewieże że jest lżejszy od Kubicy o 40 kg :D
25. BigM
W tej sytuacji Kubi nie może sobie pozwolić na żaden błąd na starcie i w zasadzie musi się już wtedy przymierzyć do VET.
Jakikolwiek spadek na początku, przy najwcześniejszym tankowaniu, może być trudny do odrobienia.
26. Mortiz
cos jeszcze. *-waga zadeklarowana -czy to znaczy ze kierowcy z poza 10 moga ja jeszcze zmienic ??
27. RaQ
Kate ale jeszcze jest waga zawodników się liczy....
28. thrakatuluk
Nie zjadą w tym samym czasię bo Massa walnie bączka:)
29. norek7107
zu7 - w sumie to prawda ... nie wiadomo co tam z tyłu będzie sie działo ... nosy bolidów będą latały ... co moze spowodować całkowitą zmiane taktyki ...
30. Mortiz
RaQ ...dziwnie liczysz
31. atomic
jest dobrze
32. MihauUno
Już to mówiłem ale przy innym artykule... więc moim zdaniem to lepiej że kubica ma mało paliwa zjedzie wczesniej , zmieni opony a ci co maja wiecej paliwa chociaz zostana dluzej na torze to nie beda robic szybkich okrazen bo opony juz beda mocno zuzyte
33. Ra-v
2009-03-28 12:59:48 RaQ - co Ty pieprzysz ? przeciez bolidy waza tyle samo z KERS czy bez czyli ok 605 kg a reszta to paliwo ! ja nie wiem ile razy mozna to wałkować.
34. KateO254
A mi przyszło do głowy że po prostu ci co używają kers zużywają mniej paliwa :)
35. denisber1977
Czy ktoś wie dokładnie ile w australii bolid spala na jednym okrążeniu?
36. Alakhai
panowie i panie, bolid ma minimalną wagę 605 kg, i każdy jak wiadomo się tego trzyma, KERS nie ma z tym nic wspólnego, bo jak go włożysz to masz mniejsze możliwości wyważenia bolidu, ale waga i tak nie przekroczy 605 kg , i co to za bezsensowne pytania odnośnie zawodników spoza pierwotnej pierwszej 10, nie dostali sie do Q3, więc tankują ile chcą a to są wartości zadeklarowane własnie na jutro
37. mationF1
Weźcie to pod uwage że mas i rai waży tyle razem z systemem kers!! a kers waży około 30 kg.Wiec Robert nie ma najmniej paliwa!!
38. shodan
no i sporo emocji odpadlo dzieki temu "fantastycznemu"pomyslowi z ujawnieniem wagi bolidu przed gp porazka
39. grzechu234
Massa jest cięższy od Kubicy o 4 kg, ale trzeba wziąć pod uwage to, że ma KERS. Wychodzi na to, żę ma zatankowaną mniejszą ilość paliwa od Roberta!!!
40. widzew1920
to jest waa zadeklarowana - powinni ich wazyc i by bylo wszystko jasne - pozdro
41. Vysogota
e tam mi się podoba. Teraz to dopiero się zaczęły spekulacje, kto jak wystartuje, jakie będzie miał opony, co jeśli będzie SC itd
42. dawcom2
ludzie ktorzy mysla ze do 605 kg musza doliczyc 30 kg kersu to niech iida na one bo nic tu po was
kers jest juz wliczony w 605 KG!!!!!!!!!! mam nadzieje ze jednka nie zdysfalifikuja ferrari ani red bulla bo to oznaczalo by NICKA na 5 miejscu startowym a przy takim zapasie paliwa i na tej pozycji moze poradzic sobie z KUB ;/ nie podoba mi sie
43. gregor1
robert i tak na pierwszym zakrecie wyjdzie na nr1 i tak to utrzyma,a ze brawny sie trzasna to tylko kwestia czasu,zycze im dobrego wyniku tak poza pierwsza 10 i tak mysle bedzie
44. dawcom2
tam chodzilo mi o to zeby szli na onet* sorki za pomylke
45. AjsMan01
Ludzie!! Bolid z KERSEM waży 605 kg! KERS jest jakby balast w bolidach które go nie mają! Ilość paliwa to podana w newsie waga - 605 kg! Niektórzy to naprawdę... Ferrari na jednym kółku nie zjedzie, pewnie Masse zwołają prędzej.
46. AjsMan01
podana w newsie waga "odjąć" 605 kg oczywiście
47. murmunder
Jednak cos ten dyfuzor daje. Podobno Red bull tez go juz ma w Australi. Te ekipy któte maj ten dyfuz maj cięższe bryczki a w kwalifikacjach znalozło się az pięciu kierowców. Nie licze Vettel i Webber bo nie wiem na 100% czy mają ten dyfuzor.
48. kura1987r
wy tu gadu gadu a najważniejsze nie jest komentowane!!!!!!!!
popatrzcie na BrownGP - oni mają najwięcej paliwa z czołówki!!! w Q3 byli najbardzie zatankowani a i tak zmiażdżylikonkurencję!!!To jest szok!!! Zawsze aby miećPP lałosię mało paliwka. a oni czują się niesłychanie mocni. Nawet im przez myślnie przeszłoby nalać mniej paliwa choćjednemu kierowcy - obaj mają full i szykuje siędublet. Robert będzie 3
49. AjsMan01
A gdzie tam, ten dyfuzor też jest wliczony w 605 kg.
50. pees
pamietajcie ze kazdy bolid spala INACZEJ w zaleznosci od tego jak skrzynia skonfigurowana itd. co prawda nie sa to duze roznice ale zawsze sa
51. jjjarek11
A może Brawn GP ma cięższy samochód od pozostałych ???????
52. choleryk
@kura
nie podniecaj się tym brownGP, silniki im strzelą po 40 kółkach
53. kubi19
Williams złożył protest odnośnie nieregulaminowej aerodynamiki bolidów Ferrari i Red Bull zobaczymy co z tego będzie ;) Robi się coraz ciekawiej :D
54. MihauUno
jesli by tak bylo to by takich czasow nie krecili.... a szczególnie w Q2
55. Higgs_boson
Objedzie ich Robert na starcie ;) Byle po tankowaniu nie wpadł za jakiegoś marudera i będzie podium ! ;p
56. Smola
Jeżeli Kubica faktycznie jest najlżejszy (a na to wygląda), to będzie miał problem z bolidem Brawn GP oraz z doświadczonym Barichello :/ Będzie ciekawie w pierwszym zakręcie.
57. tt16
Marzenie kazedego z nas na starcie:
Kubica wyprzedza Vettela. Na szykanie Barichello probuje wyprzedzic Buttona, ale zbyt optymistycznie go atakuje i haczy go o kolo co ich spowalnia, a Robert wykorzystuje okazje i znajduje sie przed driverami Brawn GP
58. shad2pl
Masakar jak Brawn odskoczyl, trzeci Vettel ma blisko 10kg ciezszy bolid.
59. saperkat
Spokojnie spokojnie mamy asa w stawce - przecież jedzie Nelsinio a on się czesto rozbija miedzy 20-30 okrążeniem wiec Roberto będzie już po tankowaniu i nawet neutralizacja z dozwolonym tankowaniem jest korzystna dla Roberta.
Mam tez cichą nadzieję że Vettel nie odpuści dla bolidów Browna i to Vettel dużo pomoże Robertowi w końcowym sukcesie - myśle że 3 miejsce mamy jak w banku (minimum)
60. blue57
Massa wda się w walke z nico i tyle będzie miał z tego wyścigu... kimi spokojnie ich objedzie...
61. Skoczek130
Zespół Brawn GP można uznać obecnie za niezrównanie najlepszy zespół w stawce. Aż taka przewaga dwóch kierowców, którzy przecież mają sporo paliwa, jest na prawdę imponująca. Brawo!!! Robciu najlżejszy, więc ciekawe jak mu pójdzie. Mam nadzieje, że na podium.
62. MarcinP
jak Robert do pierwszego zakrętu nie bedzie 2 to kicha
63. tt16
jesli Ferrari i RedBull beda mieli kare przesuniecia na starcie to najbardziej skorzysta na tym Heidfeld, bo bedzie startowac z 5 pola i pojedzie na jeden pit. Wiec moze on zdobyc podium. Ciekawe to GP. Ten sezon to jedna wielka klotnia. Po kazdych Q beda jakies protesty.
64. krz08
Kubica ma najmniej paliwa a za to Heidfeld ma go dużo więcej
65. ferr
Raq
Właśnie chodzi o to że waga zawodników się nie liczy i są wazone tylko bolidy bo w innym przypadku byłoby to nie adekwatne
66. melek
Mortiz kierowcy z pierwszej 10 nie mogą zmienić ilości paliwa do wyścigu więc ich waga nie ulegnie zmianie, a waga zadeklarowana przez pozostałych zapewne tak bo mogą dowolnie zatankować bolidy. Jutro stawiam na Vettela, a Kubek jak nie da się objechać Masie będzie na pudle :) mam nadzieję. Co do Brawn GP to czas pokaże czy są tak mocni jak pokazują ?? Nie mogę doczekać się jutra :D
67. numenore
jak bolidy(i kierowcy) Brawna nie nawalą to bedzie jutro dublecik, i to z prowadzeniem od poczatku. A propos paliwa, (za)stary Zientarski podawał, ze okolo 3,6 kg paliwa na okrążenie. Czyli Quick Nic jedzie na jedno tankowanie zapewne. To teraz jak za frajer jest o dwie pozycje blizej (a byc moze kolejne 4 pozycje jak ukaraja Ferrari i RedBulla) to moze byc trzeci. Oczywiście przyjmując, że kierowcy i bolidy nie nawalą.
68. tedi69
Czapki z głów dla pierwszej piątki.Wielki szacunek.Jeśli ktoś powie,że spodziewał się tego,to go wyśmieję.
69. numenore
choleryk - Brawn ma swietny silnik - nie zapominaj ze zamrozono rozwój silników na ten sezon więc korzystają z tego samego silnika co MCLaren w zeszłym. Ale może im nawalić co innego, np hydraulika. ;)
70. Zaju96
Dobrze że Robert ma mało paliwa uniknie w pewnym sensie walki jaka będzie w środku i mniej narazi swój bolid.A spojlery będą latały:D
71. lipens
Nie wydaje mi się aby Heidfeld jechał na 1 pitstop ponieważ opony tego nie wytrzymają zwłaszcza ze ma KERS. Na pewno po jedzie na 2, a może nawet na 3 z małą ilościa paliwa tp będzie mógł sobie zrobić przewagę. Kubica jest najlżejszy z czołówki to może dobrze wystartować, aby uślizgu nie załapał bo z brudnej strony startuje. Obstawiam że jutro będzie 2
72. antos05
cytat z wypowiedzi Roberta-----------------Widzisz szansę na podium?
Podium? Celem raczej będzie piąte-szóste miejsce. Nie nastawiamy się na zyski, a raczej na ograniczenie strat.------------kolejny blef????
73. Kaka200
Pos. Kierowca waga samochodu
(możliwa ilość przejechanych okr.)
1. Jenson Button 664.5 kg (23 okrążenia)
2. Rubens Barrichello 666.5 kg (24 okrążenia)
3. Sebastien Vettel 657 kg (20 okrążeń)
4. Robert Kubica 650 kg (18 okrążeń)
5. Nico Rosberg 657 kg (20 okrążeń)
6. Felipe Massa 654 kg (19 okrążeń)
7. Kimi Raikkonen 655.5 kg (20 okrążeń)
8. Mark Webber 662 kg (22 okrążenia)
9. Nick Heidfeld 691.5 kg (34 okrążenia)
10. Fernando Alonso 680.7 kg (30 okrążeń)
11. Kazuki Nakajima 685.3 kg (32 okrążenia)
12. Heikki Kovalainen 690.6 kg (34 okrążenia)
13. Sebastien Buemi 675.5 kg (28 okrążeń)
14. Nelson Piquet 694.1 kg (35 okrążeń)
15. Giancarlo Fisichella 689 kg (33 okrążenia)
16. Adrian Sutil 684.5 kg (32 okrążenia)
17. Sebastien Bourdais 662.5 kg (23 okrążenia)
18. Lewis Hamilton 655 kg (20 okrążeń)
19. Jarno Trulli 660 kg (22 okrążenia)
20. Timo Glock 670 kg (26 okrążeń)
74. doinkus
nick ma na 2-3okrażenia więcej nie przejedzie
75. dokeshi
właściwie to nie mogę uwierzyć w tak dobra formę Brawn GP, Kubica najlżejszy szkoda myslałem ze bmw są bardziej konkurencyjni ale nie tylko szybkosc sie liczy, milej pobudki zycze jutro wszystkim
76. krzyHc
Szkoda ze prosta startowa nie jest dluzsza tak jak n.p w Bahrajnie. Ale Kubica moze dobrze wystartowac. Przyponijmy GP japonii wyprzedzil 6 z czolowki.
77. Wirus
Niechce nic mowic ale jak widze jakie wy czasem glupoty piszecie :P Oczywiscie to do niektorych, waga samochodow nie liczy sie ze jak ktos ma kers to ciezszy samochod i malo paliwa minimalna waga bolidu do 605kg, a pozatym wczesniej ktos pisal ze w kwalu ferrari szybsze na prostej o 10km ciekawe w ktorym miejscu??? Jak na speedtrapie najszybszy byl buemi 308.6 bodajze a robert w srodku z 305-306. CI co maja kers zauwazylem ze zyskuja w 2 sektorze troche. Licze ze Robert niezle wystartuje z brudnej strony toru i moze powalczy o 3 miejsce, mysle ze tempo bmw w wyscigu moze byc calkiem niezle, ale zeby wygrac w brawnem to musialoby sie cos stac im albo neutralizacja w dobrym momencie po tankowaniu Roberta. Moje typy jak narazie niezle sie sprawdzaja:) Uwaga na ferrari ze startu moga pojsc jak pociski, ale zobaczymy ile tych skrzydel poleci:) Zapowiada sie pięknie. Heh co do reszty pare osob calkiem ciekawe analizy:) heh teraz leo juz nie bedzie sie bawil w obliczanie paliwa chociaz moze poda ile okrazen jaki zawodnik ma przejechac??
78. greg11
A to ciekawe obliczenia ??? A jak sie do tego ma zużycie opon kolego !!! Piquet po 35 okrązeniach to chyba na felgach, a wzioleś pod uwage kto ma "kers" ,a kto nie ???!!! Niie wydaje mi sie ???
Pozdro dola wszystkich.
79. tomek83f
Kubica oswiadczyl ze jego celem bedzie jutro 5 6 miejsce i ze niema co liczyc na podium
80. norx
ja mam pytanie czy ta waga uwzględnia wage kierowcy?? bo jeśli nie to KUB nie jest taki pusty
81. lakik
Zgadzam się z tobą @WIrus praktycznie w 100 % przecież heitfeld Massa czy Raikkonen są dodatkowo obciążeni kres-em a to w tym przypadku faboryzuje np. Kubicę który ma większe pole manewru przy z balastowaniu bolidu .
82. gemini31
Kaka200 Jakie zużycie paliwa przyjąłeś na jedno okrążenie? Jedni mówią 3,2l inni 3,6i...
83. Łosiu
Moment moment. Skoro Kubica startuje bez KERS, to ma potencjalnie o ok 30kg więcej paliwa niż ktoś z KERS o tej samej wadze. Tak?
84. glider
Williams podaje że na okrążenie potrzeba 2,48l paliwa a obliczenia dostępne są na f1ultra
85. ferr
Ile razy trzeba wam dzieciuchy powtarzać że KERS nie ma wpływu na wagę samochodu!!!!!!!
86. czes
dlaczego Force India ma takie ciezkie bolidy? nie maja KERS i nie brali udzialu w Q3
87. f1senior
Warto zauważyć że te na pokładzie Ferrari zamontowano KERS, w BROW GP są dyfuzory. Robert nie ma ani jednego ani drugiego. Prawdą jest że waga i wzrost nie pozwoliły zamontować tych elementów w BMW Polaka. W mojej opinni Robert wraz z samochodem waży na pewno mnije od przeciwników, nie uwzględniając ilości paliwa. Według mnie w jego przypadku nie ma co patrzyć na ciężar, bo i tak nie odzwierciedli momentu kiedy zjedzie do aleji serwisowej. Zobaczymy, pożyjemy
88. marrccia18
ej wolniej nie spekulujcie tak Robert ma duże szanse ale ma lekkie auto i w dodatku ten tor coś przyniesie np jakiś wypadek Robert będzie z przodu ale za nim ferrari a oni nie za bardzo lubią oglądać jego tyły a a Button nie lubi nikogo przepuszczać będzie ostra walka na początku ale Kubica powinien dać rade bo jest super i jest przyszłym mistrzem
89. mailtog
RaQ wszystkie bolidy i te z KERS i te bez, ważą bez paliwa ok 605kg bo taka jest waga minimalna. różnica jest taka, że te bolidy bez KERS mają lepiej rozłożony balast.
cała nadzieja właśnie w tym, że Robert z dobrym balansem będzie mniej niszczył opony:) pozdrawiam
90. ferr
Czes
Force India ma tak ciężkie bolidy ponieważ jadą z pełnym bakiem. Takie to ciężkie do zrozumienia
91. 100mek
To jest waga z kierowcą czy samego bolidu???? Jeśli samego bolidu to ze względu na większą wagę Kubka różnica nie będzie tak duża, a jeśli waga jest z kierowcą to ... nie najlepiej, pierwszy ze stawki zjedzie do boksu, ale rok temu też pierwszy zjechał.
92. tt16
Kaka200- paliwa mają na tyle okr., ale trzeba uwzglednic zuzywanie opon.
93. ferr
100mek
To jest waga samego bolidu. A przez KERS waga nie jest inna, ponieważ poprzez inne zbalansowanie bolidu waga jest podobna
94. rafam
Ferr już w innym wątku to niektórym tłumaczylem ale bez efektu. Bez urazu ale tracę wiare w ludzi.Szkoda sobie nerwów psuć
95. mic1992
Liczmy jeszcze n DSQ Red bulla i będzie 3 pozycja po czystej stronie. A co do wagi bolidów, wie ktoś jaka powinna być waga bolidu? przyjmijmy że min 605 kg, to oznacza że np raikonen jest dość duży i ma kers to jego bolid może ważyg ok 615kg? czy jest to możliwe?
96. Thrillco
ot znawcy dywagują :) Bolid z KERS czy bez niego z kierowca na pokładzie bez paliwa musi wazyc min. 605kg. To sobie teraz policzcie ile kto ma wahy. A spalanie kształtuje się na poziomie 2,55-2,58kg/okr. Jednak tu tez mają role ustawienia i styl jazdy kierowcy, sa tacy co potrafią jechac jak na ecodrivingu :)
97. pazur73
Na wagę bolidu składa się kilka czyników np. silnik, skorupa koła, kers, balast i paliwo. Gdy wagę kers 'u zastępujesz balastem (Kubica) to nie musi to być w proporcji 1 do 1. Czyli kers waży ok. 40 kg i masz balast 40 kg, może wystarczy 30 kg balastu a może mniej. Dlatego ilości paliwa w bolidzie z kers nie moża wpełni porównac z bolidem bez kers.
98. marrccia18
ej ma ktoś dane na co się składa bolid Bmw Sauber z jakich części (Kubicy)
99. saint77
@rafam: ludzie sobie jaja robią z tymi pytaniami a Ty włosy sobie z głowy wyrywasz:))) wyluzuj..... Każdy kto chce poznać zasady wagi w F1 wejdzie sobie na odpowiedni portal i tam przeczyta. Jasne jest, że nikt z nas nie zna i nie pozna dokładnej wagi samego bolidu bez kierowcy i paliwa, więc można sobie pogdybać dla zwiększenia morale przed GP:))
100. ZbyszekB
Informacja dla niedoinformowanych:
Waga 605kg to waga całego bolidu (także z KERS) i zawodnika łącznie. I to właśnie z tego powodu Kubica się odchudzał. Jak zawodnik nie posiada KERS w swoim bolidzie to musi tą wagę uzupełnić balastem. Balast ten przydaje się w lepszym wyważeniu bolidu - dzięki temu można obniżyć środek ciężkości.
Już nie mogę czytać tych idiotycznych komentarzy komentarzy. :?
101. Bryla
A wiecie może czy w trakcie sezonu będzie można zmienic te dyfuzory...? Bo jak nie to Brawn GP pewnie cały sezon będzie najlepsze...;/
102. marrccia18
spekulacje to nie wszystko i tak po jednym okrążeniu wszystko może być odwrotnie
103. masaj
Robert startuje z brudnej części toru i w bliskiej odległości za sobą ma dwa bolidy ferrari z kersem - zbyt dobrze to nie wróży.
104. numenore
ferr, co ty wypisujesz? 605 kg to waga bolidu z kierowcą, płynami, gaśnicami, kamerami, KERS, balastem, napojami, etc. Ale oprócz paliwa!
105. tt16
pazur73- moze to oznaczac ze KUB ma wiecej paliwa niz sie wydaje.
106. rafam
saint77 bo poprosu jak to ująłeś włosy sobie z głowy wyrywasz ale szlak jasny mnie trafia.Jak ktoś sie nie zna nie nie pierdol. albo na wp niech leci. Tam bedzie czuł sie jak w domu
107. ZbyszekB
Dodam jeszcze że Kubica nieźle kombinuje. Wiedział że na tym torze dobry czas kwalifikacji da się uzyskać tylko na miękkich oponach i z małą ilością paliwa. Oczywiste jest że mała ilość paliwa powoduje konieczność wcześniejszego tankowania. Jednak opony miękkie zużywają się szybko a więc szybko je trzeba wymienić. Przejedzie kilkanaście kółek na miękkich a reszta wyścigu na twardych. W dodatku będąc na blisko początku stawki zmniejsza ryzyko kraksy oraz dzięki mniejszej wadze ma szanse na starcie kogoś wyprzedzić.
108. saint77
a tak przy okazji: może jakiś wzór napiszcie na przybliżone określenie wagi, np.: 605kg(minimum) = waga bolidu + waga kierowcy BEZ PALIWA. A więc przybliżona waga samego bolidu bez kierowcy i paliwa to = 605kg -70kg(np. waga Roberta) czyli 535kg. A jeśli do wagi bolidu 535kg dodamy ważącego 70kg + 45kg paliwa to otrzymamy całkowitą masę na starcie równą 650kg. Gdybanie polega tu na tym, że bolid bez kierowcy i bez paliwa wcale nie musi ważyć tych 535kg tylko np. 540kg. Wówczas wiedząc, że kierowca waży 70kg można założyć, że waga jego paliwa to 40kg (540+70+40). he..he... Ale to cały czas tylko gdyBANIE.....
109. masaj
Bolidy Brawn GP jakby z innej planety.
110. ferr
Nie ma nad czym dywagować bo nigdy nie poznamy prawdziwej wagi bolidu i ilości paliwa.
111. marrccia18
no właśnie bo nie ma podanej prawdziwej wagi każdego z bolidów np 605 ma ferrari tak podają wszędzie a o aucie Kubicy nie mogłam znaleźć
112. marrccia18
kibicujmy swoim faworytom a i tak walka przeznaczenie i Bóg wszystko wyreżyserują
113. numenore
dodam jeszcze, ze teamy muszą pamietac przy obliczeniach, ze takie elementy jak opony, czy hamulce, tez sie scieraja i moga "zgubic" kilkaset dkg. Dlatego czesto po wyscigu kierowcy jada po zewnetrznej zakretu, zbierajac w ten sposob gume z toru.... to zawsze kilkadziesiat gram wiecej ;) Podejrzewam, ze roznice wagi samochodow na koniec wyscigu sa baaardzo niewielkie i sa bliskie 605 kg.
114. numenore
ferr, spoko - nie przejmuj sie ;) Przepisy sa tak zawile i zmienne, jak np. nasze prawo budowlane, heheh. Ale dzieki temu mamy tyle zabawy!!! Pozdrawiam :)
115. hho
Pytanie orientacyjne: czy to 605 kg to jest min. masa ale tylko na końcu wyścigu? Czy w trakcie można śmigać lżejszym i na ostatnim pitstopie dotankować tak, żeby na mecie było 605? Tak sobie teoretycznie rozważam... :-)
116. kondzio
Kiedy będzie werdykt zakwestionowania Ferrari i Red Bulla ?
117. hho
Williams wycofał protest...
118. tt16
marrccia18- ja znalazlem cos takiego Waga: 605 kg (wliczając kierowcę, pusty zbiornik paliwa)
119. tt16
Szkoda ze Williams wycofal protes
120. roofi121
szkoda, że taki lekki ale może pomoże mu jego waga przy starcie, a Button cięższy od Kubicy o 14,5 kg i tak szybko pojechał, ale zobaczymy wszystko na wyścigu ;d
121. marrccia18
ej ale te dyfuzory to nic straconego 14 kwietnia okażesie czy są legalne
122. marrccia18
dobra kto wie ile ważą kierowcy brown Gpi ferrari
123. marrccia18
brown gp i ferrari
124. marrccia18
ej a skąd wiecie że williams wycofał protest
125. kondzio
Bo jest o tym artykuł na tej stronie :)
126. tt16
Barichello ponoc 74 przy wzroscie 172 cm.
127. tt16
a Button ponoc 69kg
128. marrccia18
dzieki
129. GodFather
@tedi69 z wielkim szacunkiem ale to ja juz ciebie moge wysmiac za to co piszesz... :) ja wytypowalem podobna 8 na mecie jutrzejszego wyscigu :) wiec jak bedzie klasyfikacja bedziesz mogl sobie sprawdzic....:) co do wagi ktore podali jest to waga bolidu z samym paliwem czy jest w to wliczona rowniez waga kierowcy ??
130. vincent86
2009-03-28 12:59:48 RaQ (Host: *.251.137.69) !!!!! ile razy jeszcze bedziesz musiał usłyszeć, że z KERS czy bez niego, samochody ważą TYLE SAMO!!!?
131. marrccia18
biorąc pod uwage że auta wszystkie z kierowcami ważą 605 kg a Kubica waży 70 button 69 a Barrichello 74 to a Kubica nie ma kersu to i tak jego auto jest cięższe to ma auto tak samo ciężkie jak Barrichello
132. marrccia18
z balastem
133. adam300td
Może dzięki tej wadze Robert ich na starcie ,,łyknie,, i troszkę odskoczy...
134. marrccia18
dobra dajcie myśleć gościom którzy się tym zajmują a wy tylko typujcie faworytów moje typy to Heidfeld Kubica Button na podium a jak będzie to się okaże w praktyce
135. Rhol
Nie sugerujcie się że Kubica ma lżejszy bolid, teraz to tylko dobrze. Nie zapominajmy o tym że Kubica jeździ bez KERS'a, więc 30-40kg mniej. Niech będzie cięższy od innych zawodników o maks. 10kg. To bez kersa i tak daje mu jeszcze 20-30kg. To wychodzi na to że ma więcej paliwa niż Brawn GP i zdecydowanie więcej niż Ferrari. No chyba że Brawn GP też bez KERS'ów jeżdzą? Nie pamietam.
136. asc
CO SIĘ STAŁO Z TĄ STRONĄ? Ludzie, kiedyś można było przeczytać mądre komentarze. Teraz to wygląda jak jakiś Onet. Przestańcie pisać bzdury, jeśli się na tym nie znacie. Nie wiem ile razy już tu ktoś wyłożył, że waga bolidu to 605 kg. Co ma do tego KERS, dyfuzor czy nie wiem co jeszcze wymyślicie. Zamiast czytać wiadomości o F1 na onecie i gazecie, przeczytajcie dział edukacyjny w tym serwisie. Naprawdę, słabo mi się robi jak czytam takie bzdury. Mam nadzieje, że nadal będą błyskotliwe komentarze jak w poprzednim sezonie, a nie jakiś onet... Życze miłego zaskoczenia jutro z rana :) KUB będzie na pudle, choć nie wiem którym. ;)
137. szymontaz
85% waszych komenatrzy bym skasował bo sa smieszne...Tyle powiem.
138. asc
2009-03-28 15:57:21 Rhol: Czemu piszesz takie bzdury?
139. norek7107
ile można mówic ze KERS jest wliczany w wage 605 kg... każdemu z osobna trzeba tłumaczyc rozumiem irytacje nie których ... ale jesteśmy po to żeby porozmawiac i przy okazji potłumaczyc ;)
ja tylko chciałbym zeby na starcie ROBERT nie spadł niżej i nie zderzył sie z kims ... aaa i żeby przez 20 kółek nie bylo neutralizacji
140. szysz
trzeba wziac pod uwage fakt ze waga bolidu razem z kierowca, kers i balastami musi wynosic minimum 605 wiec reszta ponad 605 to jest paliwo... Kubica jest najmniej zatankowany i logicznym jest ze zjedzie pierwszy do pit (no chyba ze cos sie stanie wczesniej). z jednej strony jest to dobra strategia bo faktycznie moze jechac na softach od startu (i jak ktos wczesniej napisal) jest mozliwosc ze jak wyjedzie SC to KUB zjedzie do pit zmieni opony na hard i pojedzie juz do konca na tym co bedzie mial (moze to sie oplacic nawet bez SC - w koncu zjezdza szybko wiec i opony powinny wytrzymac). nie bedzie fajnie jak pojedzie od razu na twardch bo wtedy mozna tylko liczyc na dotankowanie pod korek na pierwszym pit - nie wiadomo jednak jak wyscig sie potoczy i nie wiadomo czy ta strategia sie oplaci (wtedy wyjdzie na to ze BMW liczyli tylko na dobra pozycje w Q). co do startu wyscigu to jest troche lipa bo z tylu sa KERSy i moga elegancko wystartowac ale na szczescie prosta od startu do zakretu dluga nie jest wiec mozna liczyc na ostre blokowanie Ferrari przez tych z przodu... a tak w ogole to KUB jest po dobrej stronie na starcie wiec dzieki temu ze ma mniej paliwa niz BrownGP ma szanse nas zaskoczyc i zaatakowac 1 pozycje :):) pozdrawiam
141. marrccia18
mam pytanie bo ta waga 605 kg wszędzie pisze minimalna to jest jakieś ograniczenie na maksymalną wage kierowcy i auta bez paliwa
142. pz0
szysz - prawie dobrze, tylko że parzyste pola startowe są po tej gorszej stronie. Co do ataku na BGP to szczerze wątpię. Będzie mu bardzo trudno utrzymać za sobą Rosberga, a nawet Kimiego właśnie ze względu na gorszą stronę. Myślę że felippe też będzie w stanie zaatakować Kubicę. Kubica będzie musiał więc odeprzeć ataki aż trzech bolidów, więc nie ma co myśleć o ataku na Vettela, bo wątpię żeby Vettel atakował kogoś z BGP, więc nie uwikła się w jakąś walkę. Jedyna szansa Kubicy na starcie to właśnie lekki bolid. Szkoda jednak że nie wywalczył P3. Na tym torze strona z której się startuje ma stosunkowo duże znaczenie.
143. TOTTI
Sadzac po ilosci paliwa w kg wiec tyle przypuszczam moga miec w litrach:
Button: 17-19 okr. Barrichello: 18-20 okr. Vettel 15-16 okr. Kubica 15-16 okr, Rosberg 15-16 okr. Massa 18-19 okr. Raikkonen 19-20 lap, Webber 19 lap, Heidfeld 18 lap, Alonso 17 lap, Nakajima 21 lap, Kovalainen 19 lap, Buemi 23 lap, Piquet 18 lap, Fisichella 25 lap, Sutil 23 lap, Bourdais 22 lap, Hamilton 25 lap, Trulli 19 lap, Glock 21 lap
144. tt16
norek7107- moim zdaniem neutralizacja juz bedzie po pierwszym zakrecie. :)
145. marrccia18
a tak w ogóle to Kubica jak dojedzie do mety i przy okazji będzie miał wysokie miejsce to będzie dobrze nie życzę mu źle ale we wszystkich Gp Australii w których startował nie dojeżdżał do mety będzie super wyścig i zwyciężą najlepsi
146. niza
co wy się tak uparliście, że KERS da przewagę na starcie. Ok, będą mieć naładowane baterie, ale trzeba było się przypatrzeć dziś podczas Q, że ten system z racji tego, że jest jakby nie patrzeć nadal nowością, nie daje aż takiej przewagi! A wręcz odwrotnie, momentami mogło by się zdawać, że przeszkadza, wystarczy przypatrzeć się SF czy Hei. W trakcie sezonu może taka sytuacja się zmieni, bo zespoły lepiej będą znały zachowanie bolidu z KERSem ale teraz to jak na razie moim zdaniem to jest pic na wodę... i bardzo się cieszę, że Kubek jedzie bez niego. A co do ilości paliwa w bakach kierowców, to wydaje mi sie, że Robert dzięki temu, że jest lżejszy ma szansę wyprzedzić pierwszą trójkę i trochę im odjechać, a jak będzie musiał zjeżdżać szybciej to i tak zbytnio mu to nie zaszkodzi. Nie wiem może źle myślę i się mylę, ale takie mam wrażenie, że tak właśnie będzie
147. pz0
TOTTI - dałeś czadu z tymi wyliczeniami. Jak wykoncypowałeś np że Alonso przy wadze 680.5kg przejedzie o jedno okrążenie mniej jak np. Massa przy 654kg?
148. antek.emigrant
Czesc Komuszki, Czy wiecie ze KERS to tak naprawde:
Komunistyczny Elektorat Rosyjskiej Superpotegi- oni maja wszedzie macki- mycki zreszta tez
I co, zatkalo?????????
149. bednar90
ej czyli każdy samochód bez paliwa musi ważyć 605kg? obojętne czy z KERS czy bez? Bo ja myślałem, że 605 to waga max
150. bednar90
o ok :) już wiem, zerknąłem na wszystkie komentarze :P nie ma sprawy xD
151. GodFather
a ja wiem ze to jest waga minimalna i moze byc wieksza ale nie moze byc mniejsza....
152. dick777
Ludziska, przestańcie pieprzyć, że Kubica wyprzedzi na starcie bolidy BGP i Vettela. Wielkie szczęście będzie, jeśli utrzyma swoją pozycję bez utraty przedniego skrzydła!
153. szysz
calkowita waga bolidu z kers czy bez kers wraz z balastem kierowca i innymi duperelami MUSI wynosic MINIMUM 605 kg paliwo w to nie wchodzi!!! dopiero do tego doliczamy paliwo tez w kg!!! jezu czy to takie trudne ????? pozdrawiam
154. mkl09
Prosze Was, przestancie pisac głupoty na temat wagi bolidu i szans Kubicy na wyprzedzenie Brawna na starcie! To niemożliwe! Co z tego, że ma lżejszy bolid od nich? W Q3 także jechał lżejszym ( to te same proporcje ), więc jeżeli zmiażdzyli Kubicę o prawie pół sekundy, nie ma szans żeby Robert ich objechał! Ponadto startuje z brudnej częsci, a co to oznacza w Australi - wystarczy przesledzic zeszłoroczny start. Doskonale wie o tym sam Robet, który w wywiadzie przyznaje, że jego cel to obrona pozycji. Pozdrowienia i życzę Wszystkim więcej trzeźwości umysłu - rozumiem, że wszystkim udziela się adrenalina ale ludzie na Boga... :) to co tu sie dzieje w tym roku to jakaś masakra :)
155. kamil9693
dupa będzie
156. mkl09
I tak jak napisał @dick777 - Kubica będzie najbardziej narażonym kierowcą w 10 na utratę skrzydła!
157. szysz
heheh i tak robert ma szanse - popatrzcie na rozklad pierwszych zakretow ... najwazniejszy jest dobry start a czasami mu to wyhodzi !!! niech bedzie na koniec 4 albo 5 to i tak bedzie zajebisty sukces :)
158. saint77
he.. he.. gdyby Kubek to przeczytał co jest tu napisane, to ze śmiechu schudłby pewnie ze 3kg:)) pozdrawiam wszystkich z poczuciem humoru. Jutro Robert na pudle, bez dwóch zdań, wywalczy to nie na starcie ale podczas wyścigu bo mu nerwy nie puszczają jak co niektórym.
159. logo90
Kubica wcale nie jest najlzejszy odejmijcie sobie jakies po 30 kg na kers i wtedy kubica wychodzi ze jest jednym z cięzszych z przodu.
160. bednar90
trzeba tylko uważać na Vettela bo w tamtym roku w kilku pierwszych wyścigach przejeżdżał średno 300m po starcie xD no i też trzeba uważać na KERS-y bo jak ktoś przyciśnie w złym momencie to może sobie zerwać skrzydło
161. tt16
A ja jestem bardzo ciekaw walki Buttona z Barichello podczas wyscigu. Ciekawe komu pierwszemu puszcza nerwy:)
162. bednar90
logo90 przeczytaj najpierw komentarze u góry a później rób swoje dywagacje :)
163. Rhol
Ja chciałem się zapytać czy wszyscy wymądrzający się, są święcie przekonani, że każdy kierowca ma maksymalnie odchudzony bolid? I każdy bez paliwa, ale z kierowcą waży 605 kg? Wątpię. To jest minimum a nie maksimum. Podajecie, że Kubica waży 69kg, a Barrichello 74 kg. To czemu Kubica z Kersem nie mógł się zmieścić w 605 kg, a Barrichello mimo, że cięższy się zmieścił? Ano dlatego, że bez paliwa bolid Kubicy owszem może mieć te 605 kg bo nie ma KERS'a, ale np Barrichello przez KERS'a i wagę własną może mieć 615-620kg. Powtarzam 605kg to NIE obowiązek, to minimalna waga poniżej której nie można zejść, ale można mieć więcej.
164. tt16
logo90- dodaj do bolidu Roberta jeszcze wage balastu.
165. saint77
@logo90: nieprawda, Robert zaoszczędza, bo ma lżejsze powietrze w oponach. Pompowali je w Bawarii, a tam powietrze ma mniejszą gęstość. Robert zaoszczędza jakieś 2kg na jednym kole czyli łącznie 8kg + koło zapasowe w bagażniku = 10kg. To jego "JOKER" na jutrzejszy wyścig:))
166. tt16
Barichello nie ma KERS-a w swoim bolidzie. Kers ma tylko: Massa Raikkonen Hamilton Kovalainen Piquet Alonso i Heidfeld
167. pz0
logo90 i cała reszta geniuszy, zanim cokolwiek napiszecie przeczytajcie wszystkie komentarze od początku. Kempa, ratuj. Napisz w końcu jakiś artykuł co się składa na wagę bolidu i daj go gdzieś na wierzchu złotymi literkami. Niedługo będą pytać czy do wagi wlicza się buty kierowcy.
168. adamekdab
2009-03-28 16:48:03 Rhol-wypad na onet. Brawn Gp nie ma KERS.... powiedzcie gdzie takich ludzi robią?
169. Rhol
To właściwie nie ważne kto ma KERS'a, a kto nie. Ważne jest, że 605 kg to nie obowiązek i można przekroczyć jeśli ktoś uważa, że zyska w inny sposób.
170. saint77
@pz0: buty tak ale bez sznurówek. Jak ktoś ma wersję na rzepy, to wlicza się do wagi bo ma inaczej balans rozłożony:)))
171. mkl09
@Rhol jeden z niewielu inteligentnych postów w tym całym bagnie napisałes :) Istotne to zwłaszcza w kontekscie HEI, gdzie możemy z pewnoscią dorzucic mu pare kg. Wniosek - na 100% nie jedzie na 1 pita :) uffff odetchnąłem :)
172. mkl09
Jeszcze sprostowanie do mojego wczesniejszego postu - faktycznie Rhol nie masz racji, BRAWN NIE MA KERSa. Niemniej same wyliczenie odnosnie aut z kers jest WŁAŚCIWE. Pozdrawiam
173. saint77
@mkl09: jak napisał inteligentny post, skoro twierdzi, że Barichello jeździ z KERS? he..:)
174. mkl09
Inteligentny w kontekscie jego symulacji dotyczącej minimalnej wagi bolidu, chłopak ma racje :) Pomylił się jedynie przytaczając przykład Brawna który rzecz jasna z kersu nie korzysta :)
175. Rhol
Wiem teraz, że odnośnie Brawn GP nie miałem racji, ale nie uzyskałem odpowiedzi przeczącej od wszystkowiedzących. Zły przykład, ale rozumowanie pozostaje dobre i ciesze się, że choć jedna osoba zrozumiała o co mi chodzi, zamiast obrzucać błotem.
176. totalfun
A od kiedy Barrichello jeździ z KERSem??? WOW
177. japonia55
powiem wam tak, jutro Robert na starcie wyskoczy na pierwsze miejsce.Może utrzyma sie z 5 okr. Co wy na to
178. tt16
Mam pytanie. Na tym torze spala sie 2,6l /okr. czy 3,6l /okr???
179. pz0
Po raz enty napiszę że wszystkie bolidy mają ponad 605kg po to żeby mieć przepisowe minimum 605 po wyścigu. W czasie wyścigu kierowca i bolid tracą na wadze. Jednak nikt nie będzie woził nadmiernego balastu. Mają wyliczone tak żeby po wyścigu mieć nieco ponad 605kg. Jednak każdy bolid po wyścigu będzie miał tylko nieco ponad 605kg. Ile więcej przed wyścigiem ważą tego nie wiem. przypuszczam że wszystkie podobnie. Więc taki BGP, Ferrari, BMW czy FI przed wyścigiem z kierowcą będą ważyć bardzo podobnie.
180. mkl09
Idealnym przykładem jest porównanie kierowców BMW, z racji największej różnicy wagi. Raczej niemożliwe jest obładowanie auta 40 kg kersem, jednoczesne odpowiednie rozmieszczenie balastu i zmieszczenie się w 605kg! Przecież to jest az 40kg balastu, to jest ogrom! Osobiście zaryzykuję stwierdzenie że auta zawodników jadących z kers, wazą nawet do 615kg.
181. saint77
@Rhol: stary, pewnie że masz rację odnośnie wyliczenia wagi i sądzę, że zdecydowana większość ludzi tu na forum to wie i zna zasady obliczania wagi. Mnie po prostu bardziej śmieszy frustracja osób, którzy robią aferę z tego, że ktoś czegoś nie wie lub zadaje proste pytania o podstawowe rzeczy. W sumie po to jest forum, aby takim wytłumaczyć to czego nie wiedzą. Sądzę, że ktoś powinien taki szybki kurs wiedzy o wadzę bolidów napisać, aby każdy wiedział co i jak. Ktoś - chyba pz0 już wcześniej to zasugerował. Zamiast się frustrować cieszcie się nadchodzącym wyścigiem, bo niezależnie od wagi bolidu Kubek jutro będzie wymiatał:) pozdrawiam:)
182. mkl09
@pz0 nie masz pełnej racji, nie sprawdza się w przypadku kierowców jadących z kers-em. Jeżeli Kubica, który ma 40gk więcej balastu ( a więc znacznie lepszą przyczepnosc ) od Heidfelda, a mimo to narzeka na ogromne problemy z przyczepnością, to co dopiero Heidfeld, który ma 40 kilogramów mniej na wybalansowanie auta!? :)
183. pz0
mkl09 - sam sobie odpowiedziałeś. Montuje się KERS kosztem gorszego rozkładu masy. Dlatego Kubica zrezygnował z całego systemu żeby mieć lepiej zbalansowany bolid. Zauważyłeś że Bolidy z KERS miały większe prędkości na prostych jednak czasy okrążeń były gorsze. Głównym źródłem tego stanu rzeczy jest gorszy balans, który daje się odczuć w zakrętach. Mimo wszystko kierowcy wolą gorszy balans niż dodatkowe kilogramy. Zauważ kiedy kierowcy osiągają najlepsze czasy. Pod koniec stintu, mimo że mają już zjechane opony. Waga bolidu ma kapitalne znaczenie. Nick pojedzie prawdopodobnie na jedno tankowanie, Rubens prawdopodobnie na dwa. między bolidami jest 25kg różnicy To bardzo dużo. Nick będzie zawalidrogą. Nie ma innej opcji, każdy kto jedzie na jeden postój jest zawsze znacznie wolniejszy od tych co na dwa. Jestem niemal pewien że nikt nie bierze dodatkowego balastu.
184. niza
miałam pisać to wcześniej, że przecież 605 kg to jest minimum a nie maximum czyli, że jak napisał Rhol, a potem poparł go pz0 każdy może mieć więcej kg ale ile to już dokładnie nie wiadomo. Nie pisałam tego, bo zauważyłam ostatnio, że jeśli się człowiek pomyli to znajdzie się stado osób które zaraz naskoczą i zakraczą więc wolalam się już nie odzywać
185. tt16
Warto dodać, ze Kubica w zeszlym sezonie w GP AUS mial podobny czas w Q3 do tego jaki mial dzis i zjechal na 16 okr.
186. niza
tzn tą wagę bez paliwa na pokładzie oczywiście
187. pz0
niza - ja naskoczę :-) Nie poparłem. Ja twierdzę że nie biorą dodatkowego balastu ponad minimum, ale żeby bolid miał to minimum po wyścigu przed wyścigiem musi być cięższy.
188. selmos234
najbardziej mnie zastanawia to, że BGP w miesiąc zbudowali tak szybki bolid, a reszta stawki w 5 miesięcy nie dała rady nawet im dorównać. Najgorzej widzę BMW bo po wygranej w Kanadzie, odpuścili prawie połowę sezonu aby przygotować się do następnego, a teraz się okazuje że są przeciętni. Czyżby BMW grało na złapanie sponsorów na ten sezon??? Zadziwił mnie Vettel, miał bolid cięższy od Roberta i tak samo nie miał ani KERS ani dyfuzora a okazał się szybszy od BMW.
189. niza
selmos234 Brawn nie zbudował bolidów w miesiąc tylko pracował już nad nimi od tamtego sezonu. "Czyżby BMW grało na złapanie sponsorów na ten sezon???" a to już pozostawię bez komentarza heh
190. Peti
forum jest po to aby wyminiac między sobą wiadomości i starzy bywalcy powinni akceptować młodych, ale taki antek.emigrant nic tu nie wnosi i apeluję do kempy o zbanowanie tego przybłędy pzdr
191. pz0
selmos234 - Brawn budował bolid najdłużej ze wszystkich bo aż 15 miesięcy a nie miesiąc. BMW też pracowało nad swoim długo. Każdy bolid ma dyfuzor.
192. szysz
!!! rhol !!!!! mi sie wydaje (jak juz powiedzieli inni) nie masz racji do konca !! To ze ktos np . ferrari uzywa kersa to w zwiazku z tym ma mniejsze mozliwosci na rozlozenie i dolozenie balastu !! chodzi caly czas o to zeby bolid jak najmniej wazyl bez paliwa (z kierowca) ... jezeli ktos wlozy kersa to traci automatycznie mozliwosc dokladania balastu ze wzgledu na mase bolidu! oczywiscie moze tak nie byc i sa tacy ryzykanci pewnie ktorzy walna kers i dopieprza milion kilo balastu ale sa to samobojcy !! pamietajmy ze tu chodzi o to zeby bolid dopasowac z odpowiednimi parametrami i jak najmniejsza waga!! KAZDY chce miec 605 i nie wiecej !!! kazdy kilogram to strata na przyspieszeniu i predkosci!! pozdr:)
193. rally_fan
@mkl09 - auta bez balastu ważą około 450 kg.
194. f1filip
Kubica na początku będzie mial najlepsze czasy 5 kg to duza roznica
195. f1filip
waga Hamiltona jest bardzo maa jak na start z 18 miejsca
196. szysz
f1filip - pamietaj ze w gre tez wchodzi konstrukcja bolidu i niektorzy co maja KERS - wiec raczej malo prawdopodobne zeby KUB mial najlepsze czasy!
197. pz0
Gdyby miał najlepsze czasy to miałby PP
198. szysz
wlasnie
199. szysz
ja i tak optymistycznie stawiam na 3 miejsce roberta - pesymistycznie: straci spojler:)
200. sielski
Może to że Kubica ma mało zatankowany bolid nie jest zle... opony na miękie wytrzymuja bardzo maly dystans w optymalnej dyspozycji...wiec pomoga mu na poczatku odjechaćod innych, w raz z tym że ma mało paliwa może odskoczyć od innych...no albo choćiaż utrzymać tempo BGP.... bo oni ze wzgledu na dyfuzor są 0,5 sek. szybsi... co do tego to wszystkie zespoly poczekaja na rostrzygniecie tej sprawy, i potem założą te nowe dyfuzory lub nie... i od 3 wyścigu zacznie się na nowo sciganie.... ogolnie myśle że Kubica ma szansę być na podium... Heidfeld potwornie zatankowany ruszy na twardym ogumieniu.
201. sielski
Vettel wykręcił lepszy czas bo Rosber zaniczyścił tor kubicy..BMW jest najlepsze z tych którzy nie mają dyfuzora
202. totalfun
Jestem w ciężkim szoku po obejrzeniu tych danych. Wychodzi na to, że Brawn ma 0,5 sek przewagi nad resztą stawki!!! Jeśli nic się nie zmieni (a ciężko zniwelować taką stratę w F1) to po połowie sezonu liczyć się będą w walce o mistrzostwo tylko dwaj kierowcy: Janson i Rubens. Na miejscu właściciela Hondy zrobiłby sobie harakiri. Przecież po takim sukcesie (gdyby nie sprzedała zespołu-przecież nie miała noża na gardle. Chodziło tylko o wizerunek w czasach kryzysu, aby nie wydawać na marne siana) Honda w kwestii marketingu i PR zaoszczędziłaby kupe szmalu. Och ci Japończycy...
203. bednar90
jest też takie określenie: "mistrz jednego okrążenia" nie można przewidzieć jak bolidy BrawnGP zachowają przez 58 kółek
204. bednar90
ej na interii piszą że Toyota zaskarżyła Ferrari i RedBulla a nie Williams i nic nie ma o wycofaniu skargi
205. Ra-v
@bednar90 - ale juz na testach pokazywali równe tempo na ługich przejazdach poza tym nie maja KERSa wiec nie beda sie im tak szybko niszczyc opony... Chociaz jak dla mnie to meisjce z ktorego ktos startuje nie jest az tak bardzo wazne... na tym torze tak jak np w Kanadzie czesto jest zabawa z SC wiec stawka pewnie nieraz sie obroci do gory nogami, oczywiscie to nie jest do konca powiedziane ale bardzo prawdopodobne...
206. mkl09
@PZ0 mimo wszystko sądzę, że dobierając jak najlepsze parametry, kierowca z KERS niezawacha się dołożyc te kilka kg dla wyważenia auta. Jeżeli różnica między KUB a HEI to aż 40kg to śmiem zaryzykowac stwierdzenie, że 5-7 kg z nich to obłożone auto :) Pożyjemy, zobaczymy, jeżeli moje wyliczenia się sprawdzą to będzie to wyglądało następująco:
HEI: 691 - 615 / 2.8 = 27,1 okrążenia
KUB 650 - 605 / 2.6 = 17,3
Jak widac, nie są to aż tak kolosalne różnice. Hei na pewno do pierwszych zjazdów utknie gdzieś w okolicach 7-10 miejsca. Teraz tylko modlic się o przetrwanie w pierwszym zakręcie i brak neutralizacji do pierwszego zjazdu. Sądzę, że Niemiec nie pojedzie na 1 pit, opony mu na to nie pozwolą. Pozdro
207. selmos234
nizia, wytłumacz, BGP przygotowywali bolid przez 15 mcy, więc na czym robili testy, skoro Hondę kupili dopiero w grudniu. 2. Jeśli przygotowywali 15 mcy tj od ok początku 2008 roku, to z kąd wiedzieli o przepisach na ten rok.
208. bednar90
honda przed kryzysem skupiła się na tworzeniu nowego bolidu, bo zostawali w tyle w tamtym sezonie i zdecydowali, że oleją sezon i zajmą się następnym, a później decyzja z góry i Brawn przejmuje team, wsadza silnik Mercedesa i ot tak to wyszło
@Ra-v: masz rację, ale wyścig rządzi się swoimi prawami :) a z SC to się jak najbardziej zgadzam! ja tylko się zastanawiam nad ilością pitów, bo wyścig to 58 okrążeń a skoro przeliczyliście, że paliwa mu wystarczy na 18 kółek to jakoś nie widzę go na jednych oponach i z takim zatankowaniem zeby jechał 40 kółek...
209. hho
jazda na 1 pit stop może być nie do zrobienia ze względu na miękkie slicki, które mogą nie wytrzymać np. 20 okrążeń; jeśli ktoś będzie jechał na 1 pitstop, to będę zdziwiony...
210. szysz
wez pod uwage gosciu ze pan Brown byl dyrektorem technicznym hondy i honda wraz z nim pracowala nad nowym bolidem od poczatku zeszlego sezonu!! o przepisach bylo juz wiadomo duuuzo wczesniej !
211. bednar90
a pomyślał ktoś o 3 krótkich pitach dla Kubka?
212. szysz
to byloby bez ssensu :/ po co ? jak ma paliwa na 16-18 okrazen
213. niza
selmos234 po pierwsze zarząd jest ten sam i przede wszystkim główny konstruktor Ross Brawn! po drugie o takich przepisach było wiadomo właśnie od sezonu 2008. nie zmienili tego wszystkiego nagle przed tym sezonem bo by nikt się nie wyrobił z pracami nad bolidami ( w sumie niektórzy się nie wyrobili, np McL ale to już inna bajka, cisnęli do końca żeby Ham miał majstra a nie pracowali zbytnio nad nowym modelem bolidu)
214. szysz
zarzad nie jest taki sam bo teraz szefem jest ross Brawn
215. bednar90
panowie, a czy mechaniczny KERS Williamsa też się uruchamia przyciskiem, czy po prostu on się sam uaktywnia?
216. pablo9911
he z tego wynika, że najmniej paliwa ma Masa bo jeździ z KERS (OK 30KG) i waży 654 kg
217. szysz
pablo9911 --- poczytaj sobie powyzsze posty potem komentuj
218. szysz
bednar90 --- kazdy taki system jest uruchamiany przyciskiem
219. Avellana
jej widze że nie do wszystkich dotarło to że waga bolidu z kierowcą i KERS wynosi 605 kg, reszta to paliwo więc to Kubica ma najmniej paliwa, a nie Massa jak co niektórzy myślą
220. Budyn_F1
Jednak fajnie ze sa podawane wagi przynajmniej mozna ustalic kto moze wyjsc na prowadzenie w wyscigu.
221. szysz
niczego nie mozna ustalic ... F1 to gra przede wszystkim perfekcji , niezawodnosci no i szczescia :))
222. kask27
kubica nie ma naj mniej paliwa odliczcie sobie od 7 kierowców KERS
223. frencz
Instrukcja dla dzieci:
Bolid musi ważyć minimum 605kg PO WYŚCIGU RAZEM Z KIEROWCĄ
Bolidy z KERS i bez KERSU mają ważyć po wyścigu też minimum 605kg razem z kierowcą.
Bolid bez Kersu mozna łatwiej zBALANSować czyli dociążyć KAMIENIAMI W ODPOWIEDNICH MIEJSCACH zeby lepiej się prowadził
W bolidach z KERS takich KAMIENI uzywaja mniej bo KERS jest wielkim głazem
224. frencz
;-))))))) wstyd pisałem dla jaj ;-)chciałem odreagować nie wiem jak to się dodało :P
225. adjas
i kto powiedział że kubica jest najcięższy
226. sylwek15
a ja mówię wam, że jutro będzie się działo a szczególnie po starcie
227. adjas
obstawiam że kubica będzie 2
228. Vysogota
ale mamy na forum wysyp buraków, cukrownie można by założyć. Skąd się tyle tego wzięło? normalnie było 30-40 komentarzy i żadnego burackiego.
229. darecky3
a ja tak czytam te dywagacje wagowe i tez znalazlem luke w przepisach. Nigdzie nie podaja czy ta minimalna waga 605 KG z kierowca to jest przed czy juz po sraniu...jak myslicie , da sie to wykorzystac? Sorry...no nie moglem sie powstrzymac po tych wszystkich komentach pozdro
230. frencz
kiedys czytałem ze po sikaniu - ale to nie wpływa na wagę bo pampers przemieszcza sie na wagę razem z kierowcą
231. celonardo
ludzie .... ewidentnie widać że że polowa tutaj komentujących to "pierwszo klasisći" bo jak widac te komentarze to mam wrażenie że interesujecie sie F1 od wczoraj oczywiscie nie wszyscy ale wraz z wzrostem popularności kubicy wzrasta liczba fanów to dobrze ale duża liczba z nich zaczynaja od wymądrzania sie albo czegos tam innego a nic sie nie znają a ja obstawiać nie będę, bo czekam rozwój wydarzeń Pozdrawiam tych którzy interesują sie F1 a nie tylko Kubicą
232. fezuj
@Vysogota20:39:14- miałem nie pisać bo już tu miejsca brakuje, ale Twój komentarz muszę pochwalić :) dosłownie "egipska plaga"
233. alonso
nie wiem cz Robert jest najlzejszy bo wydaje mi sie ze to jest waga calkowita bolidu, a wiec do ciezaru dochodzi jeszcze system KERS, a jesli tak to Ferrari i np. Heitfeld nie maja juz wcale tak suzo paliwa
234. leo_
Wirus. Obliczanie robię, ale troszkę inaczej. liczę , ile okrążeń wychodzi w zależności od wag podawanych, i w zależności od różnicy czasów Q3 i Q2. I tu wychodzą różnice, które wynikają na przykład z błędów popełnionych podczas jazdy. np Kubicy przeszkodził w Q3 Rosberg i wychodzi z różnicy czasów w Q3 i Q2, że Robcio ma na 21 kółek, a z różnicy wag (bardziej wiarygodne) wynika ilość paliwa na 16-17 kółek. Pisałem też o tym przy innym artykule. Generalnie Wirus, szacuję mniej kółek do pierwszego pita niż to robi Kaka200 - tak gdzieś o 2-3 kółka mniej dla tych mniej dotankowanych, i 4-5 kółek mniej dla tych bardziej dotankowanych. Zwraca uwagę Hamilton, który ma paliwa na 16, a może nawet mniej kółek.
235. leo_
A Kubica może mieć nawet na 14-16 kółek do pierwszego pita.
236. szysz
a ja proponuje isc juz spac i poczekac na ta godzine W i wtedy tu wrocimy i zobaczymy ... tak jak mowilem : optymistycznie obstawiam KUBICE (jak rozpocznie na miekkich) na dole podium (3) a pesymistycznie to rozpieprzy sobie przedni spojler i bedzie walczyl o pierwsza 10 tke - oby nie gorzej ... jak zauwazylismy po treningach i kwalifikacjach w tym wyscigu wszystko jest mozliwe (oczywiscie poza zwyciestwem hamiltona) wiec poczekajmy do rozpoczecia i kurfa trzymajmy kciuki bo bedzie ciezko!!!!! :) pozdrawiam serdecznie i szkoda ze pilka przegrala :)
237. walerus
i dupcia...
238. adam333
ale się porobiło w czołówce... ;]
239. pepeF1
Robert na brudnej części toru , no ale pierwszy zakret w prawo może łyknie Vetela !!!
240. dracool
A ja się dzisiaj zawiodłem, byłem przekonany że kwalifikacje odbędą się na zasadzie odpadania najwolniejszego zawodnika. Czy ten projekt umarł, czy czeka na realizację w 2010 r?
241. szysz
wczesniej pisalem ale nie przeszlo wiec pisze raz jeszcze --- jak ktos nie wie na czym polega opcja (schemat) wagi z powiazaniem z paliwem i zawodnikiem to zapraszam na strone : f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=11343
242. szysz
wystarczy to wkleic do paska wyszukiwarki :P :):)
243. Jacobek
jak tak czytam te wszystkie komentarze to troche mi sie smiac chce z tego ... nadmiernego optymizmu ... prawie każy komentarz "Robert będzie trzeci, robert będzie mistrzem" sraka ptaka. Rozumiem, że patrioci, ale jak już analizować to z głową. Bolid Robcia spisuje sięw australii poniżej oczekiwań i takie są fakty. To czwarte miejsce zostało zdobyte cudem, właściwie przedewszystkim dlatego, że bolid ma najmniej paliwa ze wszystkich w stawce. Robcio może i łyknie Vettela, ale zjedzie do boksów dwa okrązenia szybciej niż , Vet , mass i rosberg. Oni w tym czasie wykonają dwa szybkie kółka i połkną Kubice. Obstawiam 6 miejsce dla niego, a że Brawn jest całkowicie bezkonkurencyjny to nawet o nich nie wpominam. No chyba że będą mieli awarie albo rozwalą się nawzajem w walce o pozycję xD . Zaskoczył mnie red bull, jak dla mnie najlepszy bolid bez podejrzanych dyfuzorów, drugie jest bmw. Po chinach dowiemy się jak naprawde wygląda stawka ( wtedy poznamy decyzję FIA nna temat dyfuzorów ) pozdr.
244. marcinnn
Po pierwsze primo: gorąca prośba do adminów, porozdawać trochę banów dla tych idiotów wyżej! Rozumiem, że ktoś jest zupełnie nowy, mało wie o tym sporcie i zadaje nawet banalne pytania, ale jeśli ktoś gó*no wie, a pisze zdania oznajmujące, stwierdzenia, to należy mu się od razu blokada, bez żadnych ostrzeżeń. No, chociaż zadawanie dziesiąty raz tego samego pytania pod tym samym artykułem to też spore przegięcie. Po drugie primo: w zeszłym sezonie Honda była chyba jedynym zespołem, w którym obaj kierowcy na serio się między sobą ścigali gdy znaleźli się blisko siebie. Co prawda walka o miejsce w drugiej dziesiątce jest czymś zupełnie innym niż w czołówce, ale ciekawi mnie, jak zachowają się Rubens i Jenson, jeśli będą mieli możliwość bezpośredniej walki. A Kubica, jeśli nie wydarzy się nic nieprzewidzianego (chociaż prawdopodobnie się wydarzy, i to sporo...), powinien być 4.
245. pz0
2009-03-28 20:18:30 frencz -boskie, ale mogę się założyć że jeszcze znajdą się tacy co wpadną na genialny pomysł z odliczaniem nieszczęsnego Kersu. 2009-03-28 21:07:42 alonso - tak masz rację. U Massy od tych 654kg trzeba jeszcze odliczyć KERS - równe 40kg, więc Massa ma 9kg paliwa. na jedno okrążenie trzeba około 2,5kg, dochodzi okrążenie wyjazdowe, czyli to na którym kierowcy wyjeżdżają z boksów, czyli takich jakby garaży, potem robią jedno okrążenie gęsiego za takim mercedesem z kogutami, trochę stoją na starcie i wypalają paliwo. Po tych wszystkich procedurach Massie zostanie pewnie 4-5kg paliwa, więc po jednym okrążeniu będzie się tankował. Raikkonen ma 1,5kg paliwa więcej więc jemu może się uda przejechać dwa okrążenia, ale taki Hamilton również będzie się musiał tankować po pierwszym okrążeniu. A ile odliczyć od bolidów które mają dyfuzor? Prośba do wszystkich: olejmy sobie już tłumaczenie setny raz tego samego, to nie ma sensu i tak znajdą się tacy którym nie chce się przeczytać tekstu 3 komentarze wcześniej. 2009-03-28 17:58:40 mkl09 - niestety nie jestem w stanie zrozumieć twoich obliczeń. Wychodzi mi na to że obliczałeś na ile okrążeń wystarczy paliwa Kubicy i Nickowi. Ale co ma to do rzeczy? Mi raczej chodziło że nikt nie wrzuci dodatkowych kilogramów ''kamieni'' bo będzie miał gorsze czasy okrążeń. podam ci cyferki z zeszłego roku. Hamilton. Powiedzmy że miał podobnie jak w tym roku jakieś 50kg paliwa. Facet zrobił okrążenie numer 4 w czasie 1.28.614 natomiast okrążenie numer 17 w czasie 1.27.484 i się zatankował. W ciągu 4 okrążeń i tych dwóch na początku i w czasie postoju na starcie ile mógł wypalić? 15kg? Czyli na 4 okrążeniu miał tego paliwa już 35kg. Ile mógł mieć paliwa jak tankował? 3kg? Wychodzi że wypalenie 32kg powoduje skrócenie czasu okrążenia o ponad 1,5 sek. Do tego trzeba doliczyć jeszcze jeden czynnik jakim jest zużycie opon. moje obliczenia są przybliżone bo na 10kg wychodzi przyrost czasu około 0,5sek. W rzeczywistości jest to nieco mniej i na każdym torze inaczej. W każdym razie wątpię aby którykolwiek z kierowców fundnął sobie dodatkowe 10kg balastu. W 2-3kg może jeszcze uwierzę, ale też niezbyt chętnie. Z pewnością nie uwierzę w 7kg, które może dać 0,2-0,3sek na okrążeniu, na dystansie 58 kółek daje to może jakieś 15 sekund. Te 15 sekund to może być duża kupa kasiory. Temat uważam za zamknięty.
246. leo_
Jacobek , zgadzam się z twoja opinią. Sam Kubica mówił coś jakby o realnym 5-6 miejscu. Kubica i jego bolid dorównują bolidom Red bulla (głównie Vettelowi), a do BGP brakuje 0,3-0,4 sek, co może być zniwelowane po rozwiązaniu sprawy dyfuzorów. Ale przy intensywnej pracy (może BMW ma alternatywę w postaci dyfuzora, w końcu sprawa znana jest juz od kilku miesięcy, więc powinni byc gotowi) widzę szanse BMW na mistrzostwo. Może się jeszcze dużo dziać, w końcu i tory są różne, i jakiś tam rozwój teamów w czasie sezonu też będzie miał miejsce. Ale z Vettelem to może mieć Kubica ciężko, jeśli tamten to taki talent, jak mówią. Bo bolidy BMW i RedBulla jakby równe, no może Vettela lepszy.
247. rally_fan
Też uważam, że przez niektórych przemawia hurraoptymizm. Liczyłbym na coś więcej niż 4 miejsce gdyby w obecnej sytuacji KUB miał kilknaście kilogramów więcej paliwa. Realnie widzę go na 5-6 miejscu. 4 miejsce w scenariuszu, że wyprzedzi na starcie Vettela i zrobi kilka sekund przewagi tak aby po pierwszym tankowaniu wyjechać na dobrym miejscu. Poza tym zbyt wiele niewiadomych: zużycie opon, balans, tempo wyścigowe. Trochę się a inżynierów BMW bo lata ubiegłe pokazały, że nie potrafią działać wielotorowo. A teraz jest jeszcze gorzej bo nie dość, że różne preferencje mają Nick i Robert to jeszcze dla każdego trzeba uwzględnić kers lub nie.
248. leo_
Pz0. Ja przyjmuję 0,35 sek na każde 10 kg dotankowanego paliwa.
249. cavon
A ja byłem załamany postawą BrownGP, jakby z księżyca spadli. Godziny mijają emocje słabną i mi optymizm wraca.
Przy dobrym rozegraniu taktycznym to można nawet to wygrać jest tylko jeszcze jedno ALE.........
w BrownGP siedzi chyba dużo lepszy strateg i to mnie najbardziej martwi.
Ale do boju RK.
250. jarko8
Robert jest najlżejszy ale niektórzy maja w swoich bolidach system KERS i to jest dodatkowe obciążenie. Więc możne Robert nie będzie pierwszy zjeżdżał do boksów :D
251. pz0
leo_ to nie ma większego znaczenia, przyjąłem podobnie 0,2-0,3 na 7 kg. Chodziło mi tylko o pokazanie jak cenny jest każdy kilogram wagi bolidu (z kierowcą, KERS i kamieniami) i dlaczego w bolidach nie będzie więcej kamieni niż niezbędne minimum + minimalny zapas. Nie ciągnijmy tego dalej.
252. cavon
Proponuję wprowadzić test na inteligencję dla forumowiczów.
Chciałem podyskutować a muszę czytać 250 postów o tym że bolid z kersem waży tyle sano co bez a i tak połowa ma klapki na oczach i pokazuje że rasa ludzka niekoniecznie do najinteligentniejszych należy. Pozdro dla ludzi rozumiejących że z KERS czy bez waga jest a raczej limit wagi ten sam.
253. Qtrzy
A ja kiedyś myślałem, że to poważna strona...
254. Qbus81
generalnie... to cavon ujął to jak trzeba :)
255. Niespokojny
taaaaaaaaak,trochę czasu mi zajęło przeczytanie wszystkiego,to było bardzo pouczające...,ale niestety raczej nie o F1,a o człowieku :(
256. alepski
muszę powiedzieć, że cały dzień czytam komentarze na tym forum, w środku dnia padłem ze zmęczenia i obudziłem się niedawno. W tym czasie sporo tutaj się ludzie napocili z komentarzami. Z początku mnie krew zalewała jak czytałem po raz enty coś w stylu "A doliczaliście KERS?" bo ile można to tłumaczyć... ale teraz po prostu jestem bliski popłakania się ze śmiechu:D noobs ftw! Totalnie mnie rozwalił tekst pz0! Ferrari zjeżdżające po 1-2 okrążeniach jest najlepsze:D ale no taka prawda... jeżeli nie wierzycie w to co wiele osób próbuje wam powiedzieć, że KERS wlicza się do limitu 605 kg to na chłopski rozum... gdyby jednak tak nie było to faktycznie zgodnie z danymi o wagach bolidów, Ferrarki zjeżdżałyby zaraz po starcie... Ehh ma ktoś chusteczke?:D
A co do liczenia spalania na podstawie czasów w qualu... imo jest bardzo ryzykowne, bo musi założyć, że kierowcy za każdym razem przejeżdżają okrążenie idealnie...jak dla mnie lepiej po prostu przyjąć jakąś uśrednioną wartość spalania na kółko. Ja liczyłem na podstawie danych, że bolidy palą jakieś 70l/100km i że 1l paliwa waży 720g a także długości toru 5.3km. Wyszło mi: 0.7*0,72*5.3 = 2,67 kg/okrążenie. Jednak podobno Williams podał spalanie 2,48 kg/okrążenie i ufam, że ich wyliczenia są jednak dokładniejsze:D
257. szysz
pierdolicie :) obudzcie sie dzisiaj o 7:00 i zobaczymy co i jak...:):) pozdrawiam serdecznie
258. leo_
No, alepski, z tym 2,48 kg/okrażenie nie wiedziałem. Ja też przyjmuję około 2,7 kg. Jutro się okaże po zjazdach czy te 2,48 kg/kółko (5,3 km) to jest dobre założenie. Dobranoc, czas spać, do 6.30 nowego czasu.
259. alepski
kto idzie spać, ten idzie:D ja idę z psem i później wracam do pisania pracy mgr:/
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz