Red Bull nie jest pewny swoich osiągów w 2025 roku
Dyrektor techniczny Red Bulla, Pierre Wache przyznał w jednym z wywiadów, że nie czuje się pewnie przed startem następnego sezonu.Red Bull pomimo kompletnej dominacji w sezonie 2023 i na początku tego roku, zupełnie stracił swoją potężną formę, a obecnie jest trzecią siłą w stawce Formuły 1.
"Nie jestem pewny siebie przed 2025. Nie jestem pewny, ponieważ sądzę, że inni są bardzo szybcy lub zmierzają [w tym kierunku]. To będzie całoroczna walka" powiedział Wache.
"Jeśli w tym biznesie jesteś pewny siebie, to już nie żyjesz."
"Musisz pracować ciężko ty i wszyscy w zespole pracują ciężko. Każdy ciężko pracuje."
"Jeśli spojrzysz na ilość ludzi, których mamy, próbujących znaleźć każdą najmniejszą porcję osiągów i dodawać i dodawać je wszędzie, to bardzo trudne zadanie."
"Brakuje mi pewności siebie, ponieważ jeśli masz pewność siebie, idziesz spać, nie bierzesz się do pracy i nie znajdujesz dodatkowych osiągów."
Pierre Wache stwierdził również, że członkowie ekipy Red Bulla byli zaskoczeni tak mocną dominacją w 2023 roku, gdyż spodziewali się bardziej wyrównanej walki:
"To, co stało się w tym roku w kwestii walki jest czymś, czego spodziewaliśmy się w 2023."
"W 2022, nie zaczęliśmy z najszybszym samochodem, jako że start Ferrari był mocny."
"A więc spodziewaliśmy się walki w '23, ale ona nie nadeszła. W '24, z początku sezonu również nie nadeszła! Tego nie potrafię wyjaśnić."
"To nie tak, że my wykonaliśmy lepszą pracę. To bardziej reszta wykonała słabą robotę w pewnych okresach. McLaren późno zaczął przygotowania na ten sezon, a to nie nasza wina."
"Samochód nie był zupełnie inny. W wielu kwestiach, pozostają one takie same. Niemniej, musimy poprawić osiągi samochodu, ponieważ inni są szybsi."
Francuz wskazał także GP Włoch jako ważny moment tego sezonu, który jego zdaniem był punktem zwrotnym i tym samym wskazówką dla ekipy czerwonych byków przed następnymi wyścigami:
"Myślę, że zdecydowanie Monza była kluczowym punktem i pobudką z naszej strony."
"Monza nakreśliła niektóre problemy w samochodzie, których wcześniej nie widzieliśmy, lub widzieliśmy, ale tylko podejrzewaliśmy lub zgadywaliśmy."
"Co jest imponujące, to bardziej to, w jaki sposób zespół zareagował, aby naprawić lub zaradzić na dany problem, żeby go zredukować. W Austin od razu coś przywieźliśmy. Myślę, że nawet Max powiedział, że samochód lepiej spina się w całość."
Wache wyraził także jasne cele zespołu na sezon 2025:
"Bez wątpienia, posiadanie niezłego samochodu na wielu różnych typach torów. Myślę, że na tym rodzaju torów [jak Vegas], nie jesteśmy mocni. Tak więc poprawa w wolnych zakrętach i prędkości na prostych są jednymi z naszych celów."
Francuz wspomniał także o problemach Red Bulla na torach z niskim dociskiem, tłumacząc to brakiem tylnego skrzydła o charakterystyce ultra-niskiego docisku:
"To jest do przemyślenia. Być może nie zrobiliśmy tego z różnych względów, takich jak budżet i czas. Kiedy wykonujesz tylne skrzydło, nie wykonujesz czegoś innego."
"To jasne, że być może był to błąd. To coś, co musimy ocenić. Musimy znaleźć tylne skrzydło lepsze, od tego co mamy. To również nie jest łatwe zadanie, ale to oczywiste, że będzie to coś co przebadamy, jako że odrzuciliśmy to w tym roku i w poprzednim."
komentarze
1. Gryfolud
A ja jestem pewny że w przyszłym będą najgorzej na początku droga siła. W tym roku tytuł mistrza kierowcy mają, a są niby trzecia siła według punktacji więc będą mieli więcej czasu nad nowym bolidem od Mclarena i Ferrari a podobnie do Mercedesa co też potrafi wygrywać (nie chodzi mi nawet o ostatni wyścig) więc tak może nie będą dominować jak rok temu ale będzie lepiej niż w tym roku.
2. Zaps
HALO CZYTELNICY FORUM
jako że tutaj często czytam artykuły oraz przeglądam moje ulubione przepychanki Verstapeniarzy i Hamiltoniarzy,
To chciałbym oficjalnie zawnioskować o wprowadzenie na stronie Trybu Ciemnego tzw Dark Mode.
nie ukrywam że od białego oczy bolą, nawet po przyciemnieniu ekranu a na stronach z trybem ciemnym (mi osobiście) po prostu przyjemniej i chętniej się przebywa. Odczuwam to zwłaszcza w godzinach wieczornych.
Jeśli jest nas więcej to proszę napiszcie w komentarzu, że też chcielibyście wprowadzenie takiej funkcji albo chociaż napiszcie "+1". Mam nadzieję że nie jestem sam i że właściciele strony są otwarci na sugestie
3. Bzik
@1 słuszna uwaga, więcej czasu w tunelu oczywiście pozytywnie wpłynie na prace nad bolidem. Osobiście uważam, że to trochę zasłona dymna. Od 2026 wchodzą nowe regulacje, więc ciekawi mnie, kto z czołówki będzie w 2025 cisnął do końca.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz