Co nowego zespoły przywiozły do Hiszpanii?
Sporo nowości aerodynamicznych pojawiło się pod Barceloną, aczkolwiek ich skala nie jest taka duża jak w poprzednich latach. Najciekawsze poprawki dostarczyły dwie czołowe ekipy, czyli Red Bull i Ferrari.Przyjazd do Hiszpanii zawsze rozpieszczał ekspertów technicznych F1, ponieważ ekipy przywoziły tutaj swoje pierwsze i największe poprawki. W ostatnich latach zostało to nieco wyhamowane, ponieważ Montmelo straciło miano goszczenia premierowej europejskiej rundy sezonu. Potwierdził to także dzisiejszy raport Międzynarodowej Federacji Samochodowej.
Aż cztery ekipy nie zgłosiły żadnych aktualizacji aerodynamicznych. Reszta przywiozła ciekawe poprawki, co można powiedzieć zwłaszcza w kontekście Red Bulla, Ferrari i Visy. Najwięcej zmian wprowadziła ekipa z Maranello.
Red Bull
Z myślą o gorących, europejskich rundach Byki zmieniły geometrię bocznych wlotów powietrza i dostosowały odpowiednio do nich osłonę silnika oraz podłogę. Dwie istotne modyfikacje zaszły też w tyle RB20, gdzie zwiększono rozpiętość beam winga, aby połączyć go właściwie z końcowymi płatami tamtejszego skrzydła.
Sporo wymian komponentów silnikowych zostało odnotowanych w przypadku kierowców Red Bulla. Max Verstappen otrzymał ostatnie bezkarne sztuki motoru spalinowego, turbosprężarki, MGU-H i MGU-K. Ponadto dostał świeży wydech. Z kolei w aucie Sergio Pereza pojawiły się nowe akumulatory. Obaj zawodnicy zostali też wyposażeni w kolejne elementy skrzyni biegów.
For the #SpanishGP, #RedBull revised the sidepod inlet, more for aero goals than for cooling as stated (teams can run their car in the windtunnel as much as they want as long as it's for internal airflow). Narrower sidepods > more space for airflow to Coke bottle area#F1 #TechF1 pic.twitter.com/eslMxKi8J5
— nicolas carpentiers (@NicolasF1i) June 21, 2024
Ferrari
O włoskich poprawkach mówiło się najwięcej w ostatnich dniach, ponieważ w Maranello udało się znacznie przyśpieszyć proces ich produkcji, dzięki czemu zamiast na Silverstone w większości pojawiły się już pod Barceloną.
Podobnie jak na Imoli, zmodyfikowano praktycznie całe SF-24. Skupiono się głównie na zwiększeniu siły docisku, w związku z czym wprowadzono nowe tylne skrzydło, dyfuzor, sidepody, osłonę silnika, system HALO oraz podłogę (zmiany zaszły w jej głównej części, płotkach i krawędziach).
Kilka wymian silnikowych odnotowano również w przypadku Carlosa Sainza i Charlesa Leclerca. Ten pierwszy otrzymał nowy motor spalinowy, turbosprężarkę, wydech, MGU-K oraz MGU-H. Ta ostatnia część została też zamontowana w aucie Monakijczyka.
Ferrari porta tre quarti del pacchetto di Silverstone in Spagna.
— Rosario Giuliana (@RosarioGiuliana) June 21, 2024
Componente più importante il nuovo fondo poi tante novità alla carrozzeria tra cui un sottosquadro rivisto#F1 #SpanishGphttps://t.co/5XLJl0HvoE pic.twitter.com/MOhrSHEFg3
Aston Martin
Zieloni skupili się na ulepszeniach w obszarze przedniego zawieszenia, żeby poprawić przepływ powietrza. Drobne korekty zaszły również przy tylnych deflektorach.
Visa RB
Stajnia z Faenzy nie ukrywała swoich nadziei związanych z pakietem przygotowywanym na GP Hiszpanii. Patrząc na skalę zmian, nie można być tym zaskoczonym i nie wykluczać, że faktycznie zbliży się do Astona Martina.
Najważniejsza modyfikacja zaszła w osłonie silnika, która ma zapewniać lepszy przepływ powietrza. W związku z tym przeprojektowano też boczne wloty powietrza. Kolejne zmiany dotknęły podłogi, przedniego chłodzenia oraz tyłu VCARB 01, włączając w to naturalnie tamtejsze skrzydło i beam winga. Ponadto Daniel Ricciardo otrzymał całą nową skrzynię biegów.
The big RB upgrade has been spotted in the pit lane. "Almost everything is new, apart from the front wing and the beam wing", one engineer told us.
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) June 20, 2024
Find more close-up images in our AMuS gallery: https://t.co/VxUSYcErws pic.twitter.com/g7fP6eYBjW
Stake Sauber
Szwajcarzy przeprojektowali tylne skrzydło oraz przednie kanały hamulcowe. Wszystko w celu poprawy przepływu powietrza. Oprócz tego Zhou Guanyu otrzymał świeże komponenty akumulatorów i elektroniki sterującej, natomiast Valtteri Bottas nowy układ wydechowy.
Haas
Amerykanie zgłosili drobną korektę związaną z owiewką będącą przy tylnej strukturze zderzeniowej.
Mercedes, McLaren, Alpine, Williams
Z raportu FIA wynika, że te cztery ekipy nie przywiozły żadnych ulepszeń do Hiszpanii. Pewną ciekawostką przy tym jest jednak przypadek niemieckiej stajni, która zapowiadała dostarczenie nowej podłogi. Takową faktycznie wprowadzono, ale nie musiała zostać zgłoszona. A to dlatego, że stworzono ją z lżejszych części, a sam jej kształt pozostał niezmieniony.
#F1 🚨 || Mercedes brought a new floor to this weekend's Spanish GP, focusing primarily on weight reduction.
— Mercedes-AMG Passion Club (@MercedesAMGPCF1) June 21, 2024
Although it is a new base, it is not included in the update list because its shape is the same.#SpanishGP 🇪🇸
[@KemalSengulll ] pic.twitter.com/1PunzyBIMy
Warto też dodać, że George Russell dostał całą świeżą skrzynię biegów. Ponadto Pierre Gasly otrzymał nowy silnik spalinowy, turbosprężarkę, MGU-H, MGU-K i wydech, a jego partner, Esteban Ocon, akumulatory.
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz