2024-02-29 GP Bahrajnu - #1 trening 12:30 - 13:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | D.Ricciardo | Visa RB | 1:32.869 | 22 |
2 | L.Norris | McLaren | 1:32.901 | 24 |
3 | O.Piastri | McLaren | 1:33.113 | 24 |
4 | Y.Tsunoda | Visa RB | 1:33.183 | 24 |
5 | F.Alonso | Aston Martin | 1:33.193 | 19 |
6 | M.Verstappen | Red Bull | 1:33.238 | 20 |
7 | G.Russell | Mercedes | 1:33.251 | 24 |
8 | C.Leclerc | Ferrari | 1:33.268 | 24 |
9 | L.Hamilton | Mercedes | 1:33.302 | 22 |
10 | V.Bottas | Stake Sauber | 1:33.354 | 21 |
11 | C.Sainz | Ferrari | 1:33.385 | 26 |
12 | S.Perez | Red Bull | 1:33.413 | 24 |
13 | A.Albon | Williams | 1:33.583 | 17 |
14 | L.Stroll | Aston Martin | 1:33.868 | 21 |
15 | Z.Guanyu | Stake Sauber | 1:33.923 | 16 |
16 | L.Sargeant | Williams | 1:34.213 | 20 |
17 | E.Ocon | Alpine | 1:34.807 | 22 |
18 | P.Gasly | Alpine | 1:35.144 | 24 |
19 | K.Magnussen | Haas | 1:37.477 | 25 |
20 | N.Hulkenberg | Haas | 1:37.938 | 27 |
#1 trening: Ricciardo przed duetem McLarena, Haas z gigantyczną stratą
Pierwsze koty za płoty - chciałoby się rzecz po inauguracyjnych zajęciach w sezonie 2024. Najlepszym czasem podczas nich popisał się Daniel Ricciardo, który wyprzedził zawodników McLarena. Czołówka odpuściła jednak przejazdy na miękkich oponach - podobnie jak - duet Haasa, który z gigantyczną stratą zamknął stawkę.Po kilku miesiącach oczekiwania kierowcy wreszcie wyjechali na tor w ramach inauguracyjnego weekendu wyścigowego sezonu 2024. Wyjątkowo w czwartek o 12.30 w bahrańskiej alei serwisowej zapaliło się zielone światło, aby rozpocząć pierwszy trening. Ten - podobnie jak w przypadku trzeciej próby - nie odgrywa tak ważnej roli podczas zawodów w Zatoce Perskiej.
Wszystko z powodu niemiarodajnych warunków, bowiem kluczowe sesje odbywają się już po zachodzie słońca. Tymczasem to oczywiście towarzyszyło stawce w 1. sesji, przez co temperatura nawierzchni wynosiła 36 stopni Celsjusza. Wskazówki tej powietrza pokazywały aż o 16 mniej.
And the 2024 season is… GOOOOOOO! 🥳
— Formula 1 (@F1) February 29, 2024
🟢 FP1 GREEN LIGHT 🟢#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/MdtYzk4R4y
Zawodnicy błyskawicznie rzucili się w wir pracy i - co ciekawe - wszyscy na pośrednich oponach. Szybko swój program musiał jednak przerwać Zhou Guanyu, który zgłosił problemy techniczne z hamulcami. W międzyczasie zaczęły się pojawiać standardowe komunikaty dla bahrańskich zmagań o narastającej sile wiatru.
Pierwsze minuty zajęć upłynęły pod znakiem zapoznawania się z warunkami panującymi na torze, a 1. pozycją wymieniali się reprezentanci trzech czołowych ekip. Max Verstappen wyjechał na raptem jedno okrążenie, które pozwoliło mu znaleźć się na czele stawki. Od razu zjechał jednak do swojego garażu, narzekając wcześniej na zachowanie nowego RB20.
Max Verstappen sets the early pace but...
— Formula 1 (@F1) February 29, 2024
📻 “Everything is ****** miles off” says the Dutchman#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/LFeKnhot8Z
Holender nie spędził za wiele czasu u mechaników, ponieważ gdy tylko jego rezultat poprawił George Russell, natychmiast go skontrował. Po przejeździe Verstappena w oczy rzuciła się przewaga nad duetem Haasa, zamykającym stawkę, który tracił do niego ponad 4 sekundy. Kamery telewizyjne uchwyciły natomiast niemałe prace inżynierów przy amerykańskich bolidach.
W okolicach połowy zajęć zaczęły się pierwsze większe przetasowania w stawce, co było spowodowane wyjazdami na miękkim ogumieniu. Zainicjowali je zawodnicy McLarena, którzy przesunęli się na czoło stawki. Bardzo obiecująco na takiej mieszance zaprezentowali się kierowcy Visy RB, a szczególnie Daniel Ricciardo. Australijczyk wykręcił lepsze kółko od Lando Norrisa oraz Oscara Piastriego.
Danny Ric is quick 💨 The Aussie goes fastest! ⏱️#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/hSpXrl7wwt
— Formula 1 (@F1) February 29, 2024
Jak finalnie się okazało, były to kluczowe przejazdy w 1. sesji treningowej przed GP Bahrajnu. Oprócz tej czwórki opony z czerwonym paseczkiem założyli jedynie reprezentanci Stake'a Saubera, ale nie zdołali uzyskać tak dobrych wyników. Reszta kierowców całe zajęcia spędziła na pośredniej mieszance, koncentrując się na dłuższych przejazdach. Spośród tego grona najlepiej spisał się Fernando Alonso.
Ku uciesze wszystkich zespołów, premierowe czwartkowe jazdy stroniły od większych problemów i zakończyły się tylko jedną chwilową żółtą flagą. Większe przygody zaliczyli zaledwie Lance Stroll i Russell, którzy przestrzelili hamowanie do zakrętu nr 1.
komentarze
1. Roxor
Ale by było fajnie, gdyby takie wyniki były przez cały weekend :)
Haas: what a yoke.
2. Dreszcz
Haas to chyba powinien W F2 startować. Chociaż mam nadzieję że skupiali się na czymś innym niż czasy okrążeń. Więcej będzie można powiedzieć po drugim treningu
3. Gumek73
Pytanko ogólne, czy istnieje jeszcze zasada 107% czasu zwycięzcy kwalifikacji ?
4. hubi7251
@3
Tak, tylko pewnie przy odwołaniu Haasa będą mogli wystartować jak to miało miejsce już wcześniej.
5. JakeGreen
@4 Dokładnie. Zasada ciągle istniej ale nie był stosown już , bardzo długo.
6. giovanni paolo
Dla niektórych przypomnę, że różnica pomiędzy okrążeniem kwalifikacyjnym a średnim czasem pierwszych kilku okrążeń wyścigu to ponad 10 sekund. Nawet na 10 okrążeń przed końcem wyścigu, gdy kierowca dostanie nowe opony to ta różnica wciąż będzie wynosiła ponad 5 sekund. Mało kiedy się o tym mówi, ale warto to sobie uzmysłowić. Nie chcecie mi chyba wmówić, że haas na tym samym obiekcie przez zaledwie tydzień przerwy, w sposób obiektywny stał się wolniejszy o 7 sekund.
7. Believer
Dodajcie do tabeli rodzaj opon, na jakich kierowcy uzyskali najlepsze czasy.
8. Claudiusz
Serio, Ricciardo z Alpha Tauri? :)
9. Dreszcz
Tak ale czołowa czwórka jechała na softach, reszta na Mediumach oprócz kierowców Kick Sauber
10. fistaszeq
moglibyście dodawać też wyniki F3 tutaj bo teraz 2 polaków jeździ?
11. TZ4Z
@10 dokładnie, też chciałbym
12. Claudiusz
Kacper Trzosek, brawo za edit tabeli z nazwami zespołów:)
13. Tom66
giovanni paolo..........giovanni paolo
14. Fan Russell
Czy Sezon 2024 będzie lepszy od 2023? czas pokaże
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz