Słaby występ Mercedesa
Niemiecki zespół zakończył dzisiejsze kwalifikacje jako 4. najszybszy. Można było spodziewać się nieco gorszej formy Mercedesa w Japonii ze względu na charakterystykę toru, ale nikt nie przewidywał, że strata do czołówki będzie tak duża. Obaj kierowcy będą startowali jutro z 4. rzędu - Lewis Hamilton z 7., a George Russell z 8. miejsca."Wykonaliśmy sporo naprawdę dobrej pracy przez noc. Zmiany, które wprowadziliśmy, sprawdziły się w 3. treningu. Dzisiaj auto prowadziło się całkiem dobrze. To była ulga, bo wczoraj mieliśmy zły dzień. Zazwyczaj mamy co najmniej jeden nieoptymalny dzień w weekend wyścigowy, tym razem był to piątek."
"W 3. treningu czułem się dużo pewniej w samochodzie, a w kwalifikacjach dałem z siebie wszystko. Największą stratę mamy w 1. sektorze. Tracimy tam 0,7 sekundy głównie ze względu na brak przyczepności z tyłu. Byłem zadowolony ze swoich okrążeń, nawet z tych na używanych oponach. Jazda po torze takim jak ten jest jednym z największych wyzwań jakie można znaleźć. Jest niesamowity, nawet jeśli auto jest nieco trudne w prowadzeniu. Moje ostatnie okrążenie było przyjemne, reszta stawki była po prostu zbyt szybka w porównaniu z nami. Miejmy nadzieję na lepszy wynik jutro."
George Russell, P8
"Dzisiejszy dzień pokazał jakie osiągi mamy na torach podobnych do Suzuki. Mamy tu mnóstwo różnych zakrętów - dużo szybkich i kilka bardzo wolnych. Nasz bolid nie jest najmocniejszy w takich warunkach, więc mieliśmy tu nieco więcej problemów, zwłaszcza w 1. sektorze. W poprzednim tygodniu w Singapurze pokazaliśmy, że jeśli uda nam się wstrzelić w ustawienia auta na torze wymagającym dużej siły docisku, to jesteśmy w stanie walczyć na czele stawki. Tutaj tak nie jest."
"Spodziewam się, że jutrzejszy wyścig będzie wymagający. Nasze tempo wyścigowe będzie najpewniej podobne do naszego tempa pojedynczego okrążenia. Różnice może się trochę zmniejszą, ale nie znacząco. Mamy możliwość spróbowania różnych strategii, mając dwa komplety twardych opon w zanadrzu. McLaren i Ferrari nie mają takich opcji. Spodziewam się jednak, że to będzie niewielka przewaga."
komentarze
1. jogi2
Russell :)... "dużo szybkich i kilka wolnych. Ich bolid nie jest najmocniejszy w takich warunkach? ..." :)
Więc w jakich? Zostały tylko proste ale nie jest.
Ten jak coś walnie...
2. Dreszcz
Wiadomo było że suzuka im nie będzie pasować, podobnie może być w Austin, ale raczej Merce spadną za ferrari na koniec sezonu.
3. ryan27
@1
Przecież nie ustawiasz samochodu pod jeden typ zakrętu. Musisz ustawienia tak zbalansować żeby bolid był możliwie szybki w każdej sekcji. Oni mają dobrą przyczepność i balans na torach, gdize jest dużo wolnych zakrętów. Natomaist jak masz suzuke to nie możesz ustawić samochodu pod wolne zakręty bo są też szybkie i byś na nich za dużo stracił.
Russell nie gada głupot.
4. Manik999
Szuka wymaga idealnego balansu. Ten tor obnaża słabości Mercedesa, tak jak Marina Bay RBR czy też Hungaroring Ferrari.
5. Manik999
***Suzuka
6. BekowySzyderca
Wydawało się nierealne, ale Merc jeszcze może spaść za Ferrari. Jutro będą szachy 5D i teoretycznie Merc powinien mieć przewagę. Tylko, że ostatnio na pit wall mają problem z wyzbyciem się strachu.
No i Jerzyk znowu za Hamiltonem - w 2021 oczekiwaliśmy, że teraz dochodzi do zmiany warty. Mieliśmy żegnać Lewisa. A tu przyszły lider ma wciąż wiele do nauki.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz