Bridgestone o oponach na Grand Prix Hiszpanii
Już jutro kierowcy Formuły 1 rozpoczną pierwszą sesję treningową przed Grand Prix Hiszpanii. Na ten wyścig firma Bridgestone przygotowała dwie mieszanki opon Bridgestone Potenza przeznaczone na suchą nawierzchnię: twardą i średnią.„Barcelona jest torem, który jest doskonale znany zarówno Bridgestone jak i wszystkim zespołom. W dalszym ciągu musimy być jednak czujni, gdyż to nie jest łatwy tor.”
„Jeżeli chodzi o rodzaje opon, na ten wyścig przygotowaliśmy najtwardszą mieszankę, która ma najbardziej stałe osiągi. Barcelona ma nawierzchnię która charakteryzuje się średnią ścieralnością opon, oraz średnią szorstkością toru. Jednak ze względu na trwałość i wymagania stawiane przez kierowców, używane tutaj są właśnie dwie najtwardsze mieszanki.
„Na tym torze przednia prawa opona jest poddawana dużym obciążeniom, ponieważ zespoły i kierowcy starają się zyskać przewagę na torze, który jest im tak dobrze znany.”
komentarze
1. Nikon92
Bridgestone jest największym specjalistą w dziedzinie opon. Wierze że ich decyzje będą słuszne......
2. shav
manwe: bardzo dobra riposta :)
3. kszyh21
są dobrzy, ale lepiej było jak była konkurencja - opony byłyby lepsze i jeździli by szybciej
4. tewumoto
Potwierdza się obiegowa opinia o monopolu w jakiejkolwiek dziedzinie: nie ma gorszego rozwiązania niż zezwolenie jednemu uczestnikowi rynku na niepodzielne prowadzenie działalności!! :( A takim rynkiem jest (a właściwie w prawdziwym tego słowa znaczenia BYŁ) rynek dostawców opon do bolidów F1.. widać skutki braku konkurencji.. Pan Hirohide Hamashima i spółka zapomnieli o przygotowaniu opon na mokrą nawierzchnię.. i ciekawe jak dobre są te ich mieszanki, skoro nie ma żadnego porównania.. brawo dla FIA, ciekawe ile wzięli za przetarg.. :((
5. adamekdab
Jak dobrze pamiętam to Michelin samo wycofało sie z gry...
6. renault f1
Jednak micheliny były lepsze :-(
7. falcon81
Ja też jestem za "miśkami" ewentualnie GoodYear
8. tewumoto
@ adamekdab: pamięć ludzka zawodna jest.. :D ale po części masz rację.. :) po tym, jak nowy idol nazi-podobnych, czyli Mosley, ogłosił w 2006 roku, że chce, aby opony dostarczał jeden producent w celu "wyrównania szans" (albo nabicia portfela Mosleya), Pierre Dupasquier z Michelin ogłosił, że to ostatni sezon, gdy jego firma bierze udział w wyścigach F1.. :(( dodał (tłumaczę z niemieckiego): "Michelin nie chce jeko jedyny dostawca ("Exklusivausrüster" -takiego słowa użyto) płacić FIA".. tak więc firma Michelin rzeczywiście sama zrezygnowała, ale po tym, jak Max Mosley ogłosił swój kolejny pomysł na naprawę świata.. :P co za różnica, czy monopol miałby Michelin, czy Bridgestone.. tak czy inaczej byłaby (i jest) kolejna chora sytuacja w F1.. o monopolu McLarena na podzespoły elektroniczne już nawet nie chce mi się pisać.. Max Mosley musi odejść!! jak Balcerowicz.. :D
9. quick B
Oby było ciepło bo te najtwardsze mieszanki wymagaja temperatury żeby dobrze pracować.
10. walerus
dobra guma może czasem decydować o życiu!
11. kosola
a wie ktos moze czy bolid moze miec rozne opony zalozone na raz ?
np na przednim prawym kole super twarda ,na innym to troche mniej twarda ?
btw Bridgestone odnotowalo postep
12. mmeller
„Na tym torze przednia prawa opona jest poddawana dużym obciążeniom, ponieważ zespoły i kierowcy starają się zyskać przewagę na torze, który jest im tak dobrze znany.”
nie uważacie że w tym zdaniu nie ma żadnego sensu:)?
poza tym, circuito de catalunya ma 4 PRAWE szybkie zakręty, co oznacza że największym obciążeniom (i zużyciu) poddawana jest LEWA PRZEDNIA OPONA
13. conrad30
mmeler-chcialbym napomknac iz w szybkich zakretach przednie opony dostaja mniej od tylnych a najbardziej gdzie dostaje przod to bardzo mocne dochamowania w zakrecie badz w luku a wlasnie takich przejsc jest na CdC jest wiele wlasnie ostrych dochamowan dolewych zakretow-wiec pomylki tu niema-pozdrawiam!
14. mmeller
zapewniem Ciebie że wiem co piszę;)
jak będzie ogladał GP podczas zmian opon zwróć uwagę na stopień zużycia przednich opon (prawa/lewa)
15. mmeller
p.s. siedzę w wyścigach od 16 lat, nie tylko F1 :>
16. conrad30
no ja tez dluzsza chwile ogladam ,ale przyznaje ze niepamietam jak sie scieraja opony na Barcelonie,ale pamietam ze na indianapolis jest wiecej szybkich zakretow i lukow w prawo a ogumienie dziwnie szybko ulegalo degradacji w lewej stonie i prawym przodzie a prawy tyl zostawal prawie jak nowy. Napewno duzy wplyw maja kąty nachylen zakrętow i nagumowanie toru na dochamowaniach,wiec tu nie bede sie spieral! Przyjrze sie dokladnie poszczegolnym taktyka czolowych teamow i Przedyskutujemy to po GP.POZDRAWIAM.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz