komentarze
  • 1. fistaszeq
    • 2023-01-04 20:41:28
    • *.toya.net.pl

    mają w nazwie słowo "pieniądze" , nie brzmi to zbyt dobrze

  • 2. ElKivikos1981
    • 2023-01-05 00:35:23
    • *.

    Chciałbym zauważyć fistaszeq że słowo "pieniądze" jest słowem kluczem w tym sporcie...

  • 3. dexter
    • 2023-01-08 13:55:32
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    @fistaszeq

    Brakuje tylko slowa "True Dreams" ;-)). Pod kreska chodzi tutaj o przychody. W koncu sponsora nikt nie bierze, bo uwaza, ze logo jest takie ladne, a poza tym karoseria bedzie naga. Niemniej jednak wiem co masz na mysli ...

    Coz, MoneyGram jako glowny sponsor to firma notowana na gieldzie swiadczaca uslugi finansowe z siedziba w Dallas, zatrudniajaca 2500 pracownikow i generujaca 1,4 miliarda dolarow przychodow. 80 procent ich rynkow pokrywa sie z krajami, w ktorych odbywaja sie wyscigi Formuly 1. Tak wiec to porozumienie win-win dla obu stron - szczegolnie po rzekomych duzych sponsorach o watpliwej integralnosci, ktore nagle nie byly warte centa w przypadku HAASa.

    A dla Eugene Haasa w pierwszej linii chodzi o rozpoznawalnosc wlasnej marki na globalnej arenie, optymalizacje obrotu i w efekcie koncowym profit. Sport motorowy jest srodkiem do celu dla niego. To producent maszyn CNC, ktore m.in. rowniez dostarcza do Ferrari. Bez dwoch zdan: sciagam czapke, ze Amerykanin inwestuje pieniadze w sporcie, ale emocjonalny aspekt jak do Ferrari czy Mercedesa tez ciezko jest mi zbudowac ...

    A tak z innej beczki ...

    HAAS to zespol z najmniejszym budzetem w Formule 1 - tam pracuje zaledwie 250 osob. Zespol mial szczescie, bo Scuderia musiala zwolnic pracownikow ze wzgledu na ograniczenia budzetowe i czesc przeszla tez do HAASa. Niemniej jednak 70 procent bolidu wyscigowego jest kupowane od Ferrari. Dallara buduje chassis w ramach zlecenia. Obecnie sa na samym dole tabeli jesli chodzi o rozwoj z zaledwie 14 ulepszeniami aerodynamicznymi - dla porownania McLaren wprowadzil 58 aktualizacji w 2022 r.

    Jesli chodzi o rozwoj, HAAS jest "czerwona latarnia" w Formule 1. Bylo to szczegolnie zauwazalne w trakcie sezonu. Jeszcze w pierwszej polowie sezonu zespol byl w stanie pojechac w pierwszej dziesiatce, w drugiej wygladalo to zupelnie inaczej. Podczas gdy inne zespoly nadal rozwijaly sie, zespol amerykanski doslownie spadl na margines. Powodem tego byl zatrzymany rozwoj po weekendzie wyscigowym w Belgii. Tja - w rezultacie piloci HAAS nie mogli juz zdobywac punktow ...

    Za to Günther Steiner zasluguje na Oscara w roli aktora ...

    Troche szkoda, bo tutaj nowoczesna F1 coraz bardziej oddala sie od swojego DNA, czyli MS konstruktorow. Krolewska klasa sporow motorowych nigdy nie byla pucharem marki albo sportem klienckim.

  • 4. dexter
    • 2023-01-08 14:20:46
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    @ElKivikos1981

    Nie tylko w tym sporcie, w pilce noznej jest identycznie. Coz, sport jest businessem ...

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo