2022-10-28 GP Miasta Meksyk - #2 trening 23:00 - 00:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | G.Russell | Mercedes | 1:19.970 | 32 |
2 | Y.Tsunoda | AlphaTauri | 1:20.798 | 30 |
3 | E.Ocon | Alpine | 1:21.177 | 31 |
4 | L.Hamilton | Mercedes | 1:21.509 | 32 |
5 | S.Perez | Red Bull | 1:21.579 | 34 |
6 | M.Verstappen | Red Bull | 1:21.588 | 34 |
7 | C.Leclerc | Ferrari | 1:21.618 | 13 |
8 | C.Sainz | Ferrari | 1:21.693 | 34 |
9 | V.Bottas | Alfa Romeo | 1:21.993 | 36 |
10 | P.Gasly | AlphaTauri | 1:22.104 | 36 |
11 | F.Alonso | Alpine | 1:22.337 | 31 |
12 | S.Vettel | Aston Martin | 1:22.371 | 32 |
13 | A.Albon | Williams | 1:22.447 | 24 |
14 | L.Norris | McLaren | 1:22.738 | 31 |
15 | D.Ricciardo | McLaren | 1:22.763 | 27 |
16 | L.Stroll | Aston Martin | 1:22.840 | 23 |
17 | M.Schumacher | Haas | 1:22.879 | 31 |
18 | K.Magnussen | Haas | 1:23.316 | 21 |
19 | N.Latifi | Williams | 1:23.320 | 34 |
20 | G.Zhou | Alfa Romeo | 1:23.369 | 34 |
#2 trening: Russell najszybszy, kraksa Leclerca, awaria Zhou
Popołudniowa, mało miarodajna sesja ze względu na testy opon padła łupem George'a Russella. Brytyjczyk jako jedyny ustanowił czas poniżej 1:20.00 i wyprzedził z dużą przewagą Yukiego Tsunodę oraz Estebana Ocona. Cała trójka - w przeciwieństwie do większości kierowców - swoje najlepsze okrążenia przejechała na tegorocznych mieszankach Pirelli.Drugi trening na torze Autodromo Hermanos Rodriguez - podobnie jak ten w Austin - stał pod znakiem testów prototypowych opon z myślą o sezonie 2023. Z tego powodu zespoły musiały porzucić swój standardowy harmonogram prac, skupiając się tylko na wytycznych Pirelli. Włosi przygotowali dla każdego teamu 90-minutowy schemat zajęć.
Wyłączeni z tego częściowo byli jedynie kierowcy, którzy w pierwszym treningu musieli oddać swoje kokpity młodszym kolegom. Takich "szczęśliwców" było aż pięciu - George Russell, Esteban Ocon, Kevin Magnussen, Yuki Tsunoda oraz Alex Albon. Dodatkowo - w przeciwieństwie do zeszłotygodniowych jazd - mogli oni jeździć na dowolnych mieszankach nie przez 30 minut, a 45.
Pogoda do testów ogumienia znów dopisała firmie z Mediolanu. Wskaźnik temperatury powietrza pokazywał 25 stopni Celsjusza, zaś toru 39. Biorąc pod uwagę zapowiadane na sobotnie zajęcia opady deszczu, ekipy mogą naprawdę żałować "straconej" drugiej, bardziej reprezentatywnej sesji.
Ta z kolei rozpoczęła się od wyjazdów kierowców ekip spod znaku byka - w tym idola miejscowej publiczności, Sergio Pereza - którzy szybko ustanowili trzy najlepsze czasy. Po krótszej chwili zostali jednak oni przedzieleni przez zawodników Ferrari, którzy okazali się najszybsi w przedpołudniowej próbie.
Pierwsze drobne przygody zaliczyli zeszłoroczni debiutanci, czyli Mick Schumacher i Yuki Tsunoda. Obaj wyjechali poza obręb toru w środkowym sektorze. Większą korektą na wyjściu z zakrętu numer "3" popisał się też Daniel Ricciardo. Kolejną wycieczkę poza tor miał też Max Verstappen.
Po 30 minutach sesji czołowe trzy miejsca zajmowali kierowcy, którzy mogli swoje czasy ustanowić na obecnych, miękkich oponach Pirelli. Listę wyników otwierał George Russell z ponad 0,8-sekundową przewagą nad Yukim Tsunodą i 1,2 nad Estebanem Oconem. Kolejne lokaty przypadły już testerom przyszłorocznych mieszanek, a spośród nich najwyżej plasował się Lewis Hamilton.
Chwilę później jazdy zostały wstrzymane czerwoną flagą. Wywołał ją Charles Leclerc, który po raz kolejny rozbił swój samochód w tym roku. Monakijczyk stracił panowanie nad maszyną F1-75 w sekcji szybkich łuków. Powrót samochodów na tor - ku niezadowoleniu tych, którzy mogli działać według własnego schematu prac - nastąpił dopiero po… 20 minutach od tego zdarzenia.
🚩 RED FLAG 🚩
— Formula 1 (@F1) October 28, 2022
Charles hits the barriers hard at the exit of Turn 7
He's OK and out of the car #MexicoGP #F1 pic.twitter.com/8xs4k7KUvx
Kierowcy od razu wzięli się do nadrabiania prac, a najwięcej zaległości mieli Alex Albon oraz Kevin Magnussen, którzy większość pierwszej połowy treningu spędzili w garażu. W międzyczasie FIA potwierdziła karę silnikową w przypadku Duńczyka. Na torze pojawiła się niemal cała stawka, co oczywiście zaowocowało szeregiem niedużych błędów. Np. drobne uślizgi w pierwszym sektorze zaliczyli obaj dwukrotni mistrzowie świata, Verstappen i Alonso.
Końcówka sesji opierała się na dłuższych przejazdach zawodników, dlatego też jej finałowe rezultaty nie różniły się zbytnio od tych po upływie dwóch kwadransów. Druga próba przed GP Miasta Meksyk padła zatem łupem Russella, który wyprzedził Tsunodę i Ocona. Jak już wspomniano wyżej, cała trójca swoje najszybsze "kółka" zrobiła na miękkiej mieszance.
Za nimi znaleźli się kolejno: Hamilton, duet Red Bulla i Ferrari, Bottas oraz Gasly. Fin i Francuz przejechali najwięcej okrążeń podczas całych zajęć. Stawkę natomiast zamknęli kierowcy Haasa, Nicholas Latifi i Zhou Guanyu. Chińczyk był niewątpliwie największym pechowcem piątkowych zajęć w Mexico City. Po wcześniejszej usterce technicznej w 2. treningu podobny problem wystąpił u niego w "sekcji stadionowej". W związku z tym i te jazdy zostały przerwane czerwoną flagą, i zakończone przed upływem narzuconych 90 minut.
🚩 RED FLAG 🚩
— Formula 1 (@F1) October 28, 2022
Zhou Guanyu has pulled to the side at Foro Sol after being told to stop the car
The FP2 session will not be resumed, with less than a minute remaining on the clock #MexicoGP #F1 pic.twitter.com/YCrJJn6i11
Zdjęcia:
komentarze
1. chelsea 8
Dajcie wiecej czasu na typowanie, bo jest do 23:30, jeśli będzie jakaś red flag to kwale mogą sie później skonczyć
2. kerr
Już przedłużone do rana. Ale wyniki typowania za GP USA nie przekalkulowanie po tym jak Ferdek wrócił na swoje ciężko wywalczone 7. miejsce
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz