2022-10-22 GP USA - #2 trening 00:00 - 01:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | C.Leclerc | Ferrari | 1:36.810 | 37 |
2 | V.Bottas | Alfa Romeo | 1:37.525 | 38 |
3 | D.Ricciardo | McLaren | 1:37.627 | 40 |
4 | C.Sainz | Ferrari | 1:38.232 | 26 |
5 | M.Schumacher | Haas | 1:39.507 | 26 |
6 | L.Norris | McLaren | 1:39.547 | 26 |
7 | M.Verstappen | Red Bull | 1:39.575 | 26 |
8 | L.Hamilton | Mercedes | 1:39.698 | 26 |
9 | P.Gasly | AlphaTauri | 1:39.840 | 26 |
10 | S.Perez | Red Bull | 1:39.852 | 26 |
11 | K.Magnussen | Haas | 1:40.084 | 24 |
12 | Y.Tsunoda | AlphaTauri | 1:40.178 | 26 |
13 | G.Russell | Mercedes | 1:40.562 | 26 |
14 | G.Zhou | Alfa Romeo | 1:40.664 | 26 |
15 | L.Stroll | Aston Martin | 1:40.806 | 26 |
16 | E.Ocon | Alpine | 1:41.310 | 26 |
17 | F.Alonso | Alpine | 1:41.334 | 26 |
18 | A.Albon | Williams | 1:41.853 | 26 |
19 | S.Vettel | Aston Martin | 1:41.857 | 26 |
20 | N.Latifi | Williams | 1:42.317 | 26 |
#2 trening: Leclerc najszybszy w testach Pirelli
Stojący pod znakiem testów prototypowego ogumienia drugi trening w Austin padł łupem Charlesa Leclerca. Za nim uplasowali się Valtteri Bottas oraz Daniel Ricciardo. Cała trójka swoje najlepsze czasy ustanowiła jednak na obecnych oponach Pirelli.Od początku drugiej 90-minutowej sesji na torze COTA kierowcy mieli sporo pracy. Wszystko przez testy ogumienia Pirelli pod kątem sezonu 2023. Z tego powodu zespoły musiały odłożyć swoje programy na bok i skupić się na wytycznych Włochów. Wyłączeni z tego były jedynie ekipy, które w 1. trening poświęciły zajęcia dla młodych kierowców. Te przez pół godziny mogły przygotowywać się według własnych planów.
W przeciwieństwie do weekendu w Japonii - aura nie przeszkodziła firmie z Mediolanu w przeprowadzeniu jej prób. Na niebie nie było żadnych chmur, a temperatura powietrza wynosiła około 30 stopni Celsjusza, a toru o sześć więcej.
Bez większych zaskoczeń jako pierwsi aleję serwisową opuścili zawodnicy, którzy poranne zajęcia zamiast w kokpicie spędzili w garażach. Charles Leclerc, Daniel Ricciardo oraz Valtteri Bottas szybko pojawili się na czele tabeli wyników. Cała trójka od razu skoncentrowała się na pracy z obecnymi mieszankami, zaś reszta - z Nicholasem Latifim włącznie - z prototypowymi.
W międzyczasie padok F1 rozgrzewała nie tylko afera wokół Red Bulla i limitu budżetowego, ale też nowego przedniego skrzydła Mercedesa. Pojawiły się bowiem doniesienia, że nie jest ono zgodne z przepisami. Nie byłoby jednak w tym nic dziwnego, gdyby nie to, iż Niemcy nie użyli go nawet w żadnym z treningów, a na dodatek tylko jedną taką sztukę dostarczyli do USA.
Mercedes' front wing, which is yet to be used, is causing a bit of a stir 👀
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) October 21, 2022
Ted Kravitz: 🗣️ "𝗧𝗵𝗲𝗿𝗲 𝗮𝗿𝗲 𝘀𝗼𝗺𝗲 𝗿𝘂𝗺𝗼𝘂𝗿𝘀 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗲𝘀𝗲 𝗲𝘆𝗲𝗯𝗿𝗼𝘄 𝘄𝗶𝗻𝗴𝗹𝗲𝘁𝘀 𝗮𝗿𝗲 𝗻𝗼𝘁 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗹𝗶𝗮𝗻𝘁 𝘄𝗶𝘁𝗵 𝘁𝗵𝗲 𝗿𝗲𝗴𝘂𝗹𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻𝘀." pic.twitter.com/scVVlhdvhc
Pierwsze dwa kwadranse upłynęły bardzo spokojnie. Jedynie kolejna wspólna przygoda Lewisa Hamiltona i Fernando Alonso z uszczypliwym komentarzem tego drugiego mogła wzbudzić jakieś emocje. Listę rezultatów otwierała trójka: Leclerc, Bottas oraz Ricciardo i taka kolejność utrzymała się do wywieszenia flagi w szachownicę. Pierwszy z kierowców jeżdżących przez całą sesję na testowym ogumieniu, Carlos Sainz, stracił do nich ponad 0,6 sekundy.
📻: "Hamilton has no mirrors today!"
— Formula 1 (@F1) October 21, 2022
Fernando's not too happy with Lewis out on track 😬#USGP #F1 pic.twitter.com/s5KF7aG4X8
Pierwsze kłopoty techniczne podczas tej sesji pojawiły się w samochodzie Kevina Magnussena. Duńczyk zameldował przez radio problemy z pedałami. Haas wezwał go więc do boksu i chwilę później poinformował, że musiał on opuścić maszynę VF-22. Wrócił do niej po około 10 minutach. W podobnym czasie zaczęły się drobne wyjazdy poza tor, co zdarzyło się m.in. Lewisowi Hamiltonowi czy Lando Norrisowi.
Następne minuty nie przyniosły nic ciekawego zarówno na torze, jak i w tabeli wyników. Zawodnicy nabijali kolejne okrążenia, rzadko meldując się w garażu. Przy tym należy zaznaczyć, że ani zespoły, ani kierowcy nie mieli pojęcia, z jakich mieszanek korzystają w danej chwili. Jest to standardowa procedura w trakcie testów opon Pirelli.
Ostatecznie nie doszło więc do większych roszad w zestawieniu czasów. Jak już wspomniano, drugi trening przed GP USA wygrał Leclerc. Oczywiście finałowe rezultaty należy traktować z przymrużeniem oka, ale w przypadku Monakijczyka należy podkreślić, że swoje najlepsze okrążenie pojechał na pośredniej mieszance, podczas gdy Bottas i Ricciardo na miękkim. Dodatkowo, używał jeszcze starego silnika. Ten nowy, karny - zdaniem włoskich mediów - pojawi się u niego dopiero przed czasówką.
Za "podium" znaleźli się Sainz, Schumacher, Norris, Verstappen, Hamilton, Gasly oraz Perez. Stawkę zamknęli za to Sebastian Vettel oraz Nicholas Latifi. Niemiec końcówkę sesji spędził jednak w garażu, podczas gdy Kanadyjczyk i Williams nie wykorzystali możliwości 30-minutowego przeprowadzenia własnego programu treningowego. W 1. treningu Latifiego zastąpił bowiem młody Logan Sargeant, który notabene jest faworytem do jego zastąpienia go po sezonie 2022.
Zdjęcia:
komentarze
1. hubos21
Przywieźli skrzydło, może czekają na jakąś nową dyrektywę i cyk jak ze wspornikami
2. Vendeur
Alonso swoimi zachowaniami wobec Lewisa robi się coraz bardziej żenujący. Tracę do niego szacunek przez to.
3. hubos21
@2
Chodzi o samo zachowanie czy o to, że do Lewisa?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz