komentarze
  • 1. Michael Schumi
    • 2022-09-06 18:44:43
    • *.

    Gdy tylko widzę jakąkolwiek wzmiankę do wyścigu w Abu Zabi 2021 to mam tego tematu dość, bo stał się on narodową kością niezgody (jak niegdyś Smoleńsk, który tak dobrze wszystkich podzielił). Aż się boję zawsze wylewu jadu wszystkich z obu stron na temat tego wyścigu, gdy tylko pojawia się o nim jakiekolwiek nawiązanie. Jednak tu Jos ma rację. Mercedes faktycznie teraz popełnił podobny błąd z decyzją o pozostawieniu Lewisa na torze, gdzie te zużyte opony nie dały rady pod koniec wyścigu. Jak wtedy okoliczności samych decyzji neutralizacji okazały się inne niż tutaj to jednak Mercedes mógł lepiej to rozegrać - zresztą az Lewis miał ostre pretensje do zespołu a Toto musiał bronić strategów.

  • 2. Michael Schumi
    • 2022-09-06 18:45:07
    • *.

    *aż

  • 3. ekwador15
    • 2022-09-06 19:32:20
    • *.legionowodom.pl

    no absurdalna decyzja Mercedesa, zjechał Max to jadący za nim Lewis tez powinien. to też nie pierwszy raz, pamiętami GP wegier kiedy LH sam stał na polach startowych, kiedy inni zjechali po slicki. zawsze jakoś to tlumaczą, wtedy chodziło o to, że garaz merca jest pierwszy w alei i LH spadłby o kilka miejsc zanim opusciłby swoje stanowisko w zatłoczonej alei. tutaj tez było wytlumaczenie, żeby sprobować zyskac pozycje na torze po czym oddali jedno miejsce Maxowi ściągając Russella na miękkie. i na co liczyli, że Russell wyprzedzi Maxa?

    Merc tez czasem popelnia glupie bledy strategiczne, daleko im do Ferrari, ale jakoś Red Bull praktycznie zawsze dobrze wybiera. oczywiście maja najszybszy bolid z dobrymi predkościami maksymalnymi i dobrego kierowce, wiec jak masz tempo to pewne niedociągnięcia da sie naprawic na torze.

    w tym roku Max i Red Bull 100% zaslugują na tytuly i uczciwie przyzna to nawet fan LH, ale gp abu dhabi 2021 pozostanie w historii jako niesprawiedliwe rozstrzygnięcie tytułu.

  • 4. Quantana
    • 2022-09-06 19:32:46
    • *.play-internet.pl

    Michael Schumi - nawet sam*

  • 5. giovanni paolo
    • 2022-09-06 19:39:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tak jak napisał pan wyżej, o ile w Abu Zabi było niewiele okrążeń i decyzja o tym czy zjechać czy nie to była prawdziwa loteria o tyle tym razem było pewne, że samochód bezpieczeństwa nie będzie krążył przez kilkanaście okrążeń a obecna generacja bolidów raczej nie niszczy nowiutkich opon po jednym okrążeniu w bliskiej odległości za innym bolidem.
    Wygrana tego wyścigu nigdy nie leżała na stoliku Mercedesa, wielu chciało by tak było ale to było oszukiwanie samych siebie.

  • 6. goralski
    • 2022-09-06 19:56:28
    • *.

    Panowie @1 i @3 pełna zgoda - mercedes popełnił błąd i tłumaczenie tego jest słabe... Chociaż to pewnie element PR itp.
    Jednak Mercedes stracił P2 (HAM) i P3 (RUS)...
    Mimo wszystko życzę im (Mercedesowi) P2 wśród konstruktorów, Ferrari na to nie zasługuje, chociaż zbudowali świetny bolid, ale stratedzy i szef do wymiany - Binotto powinien zostać w dziale silnikowym, ale menedżer z innego kraju

  • 7. xandi_F1
    • 2022-09-06 20:01:22
    • *.datapacket.com

    Jos idź tam lepiej Citroena upalaj na rajdzie.

  • 8. oliwierson
    • 2022-09-06 21:23:44
    • *.play-internet.pl

    Całkowicie nieporównywalne sytuacje i tak samo chybione konkluzje.
    Jos strzelił z kapiszona Panu Bogu w okno...
    W AZ Merc postąpił całkowicie prawidłowo, nie ściągając HAM, bo miał pełne prawo wymagać od Masiego wykonania zapisów protokołu wyścigowego. Jeżeli ten nie złamałby na bezczela zapisów protokołu wyścigowego, wyścig skończyłby się zgodnie z regulaminem za SC. Strategia Merca była zupełnie prawidłowa.
    Decyzje, jakie podjął Masi, były wprost bezczelnym złamaniem protokołu, a on, nawet jako dyrektor wyścigowy. nie miał do tego prawa, bo zapisy protokołu były w tych kwestiach sztywne i nie dawały mu żadnych prerogatyw w tych kwestiach. Dzięki maFIA został papierowy tytuł A.D. 2021.
    Podczas GP NL Niemcy popełnili ewidentny błąd, nie ściągając HAM. Szkolny i dziecinnie głupi. Nie ma nawet sensu nad nim się rozwodzić, bo to piaskownica, wiaderko z wodą i ciapcianie w błotku...
    Jos Ver zawsze był chamem i prostakiem, poza tym damskim bokserem i osobowością czerpiącą przyjemność ze znęcania się nad innymi.
    Panu Bogu w okno... Jak ktoś zakłada błędnie zresztą, że 2+2 =5, to na tej podstawie "udowadnia", że 4+4=10.

  • 9. Globtrotter
    • 2022-09-06 23:18:24
    • *.satfilm.com.pl

    a Mercedes drwi z "osiągnięć" Josa :)

  • 10. Zaps
    • 2022-09-06 23:29:33
    • *.dynamic.mm.pl

    uwielbiam znaffców co się wypowiadają po fakcie. Gdyby wszyscy mieli kryształową kulę to by zawczasu podejmowali bezbłędne decyzje ale na szczęście nie żyjemy w bańce i takie errory dostarczają nam emocji a Ferrari to już w ogóle.

    Po 1 Jos to zawistny idiota, tak jak Marko obojga lepiej nie słuchać a przynajmniej gdy wypowiadają się o konkurencji. Obiektywizmu rzadko tu zaznamy.

    Po 2 to co mercedes skopał to albo powinien obu zostawić na pozycjach 1-2 i liczyć na to że Maksiu powalczy dłużej z Russelem i może będzie na tyle spowalniany że i Ferrari na plecach trochę go zajmie
    albo
    ściągnąć obu co było bezpieczne i dałoby bardzo prawdopodobne 2 + 3 i więcej punktów w konstruktorce.

    Przypominam że późną decyzję o zmianie podjął Russel i szczerze będąc na miejscu mercedesa nie dziwię się że podjęli taką decyzję. Mieli dotychczas najlepszy bolid w sezonie i malutki ale cień szansy na wygraną. Wygrana Młodego nawet kosztem Hamiltona (może liczyli że przetrzyma Maksa na restarcie i Russel go da radę dygnąć) i kosztem paru punktów była bardzo kusząca i na ich miejscu też bym to zrobił, tylko zostawił wariant że oboje zostają i nie zmieniają opon.

    Ale co ja się tam znam, nie zarządzam wielomilionowym przedsiębiorstwem z całym światem weekendowych pseudoznawców dyszącym na karku i nie jest na mnie wywierana gigantyczna presja. Zresztą zobaczcie na ferrari, serio dziwicie się Binotto że broni zespół i ściaga z nich presję? Naprawdę ma im dodatkowo dowalać do stresu krytycznymi wypowiedziami? Oni już teraz nie idą zrobić zmiany opon czy też nie ustalają strategii, tylko myslą co zrobić zeby nei spierdolić tematu a to nie pomaga w automatyzmach i Wy drogi czacie na pewno nie jesteście w ułamku procenta tak zorientowani jak każdy w padoku. pamiętajcie o tym, spekulujecie ale się nie znacie i ja również się nie znam.

    btw
    Rzygam już tematem Abu Dabi. Wbijcie sobie do głowy że nie robi się strategii pod SC. Ham nie miał wtedy na tyle olbrzymiej przewagi by zmienić opony a gdyby to zrobił to by za Maksa spadł i mógł się narazić na rozbicie w walce czy też SC i jak zapewne wiecie dzięki Latifiemu do tego doszło. FAKTY

  • 11. Zaps
    • 2022-09-07 00:19:05
    • *.dynamic.mm.pl

    swoją drogą zamiast bawić się w spekulantów, to polecam wejść na YT, i obejrzeć
    What If There Was No Safety Car? z oficjalnego kanału F1

    dokładna analiza na podstawie telemetrii przez byłego kierowcę

  • 12. VinniV
    • 2022-09-07 08:56:40
    • *.nowogrod.net

    Jaki ojciec, taki syn. W głowie Josa jedynie sznurek do podtrzymywania uszu.

  • 13. Krukkk
    • 2022-09-07 10:56:01
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    Wypowiedzi Jos'a publikowane sa po to, zeby Fanom Lewisa i Mercedesa nie bylo przykro.

  • 14. carrera 2013
    • 2022-09-07 12:26:13
    • *.146.12.175.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    MM pozadrawia wszystkich łącznie z JV;););)

  • 15. modafi
    • 2022-09-08 05:38:30
    • *.play-internet.pl

    Co do Abu Dhabi, to, Masi, naprawdę, znalazł się w patowej sytuacji. Wyobraźcie sobie ile hejtu wylało by się na niego, gdyby zakończył wyścig za SC.
    Oczywistym jest, że stres nie pozwolił podjąć mu jedynej słusznej i rozsądnej decyzji, jaka była czerwona flaga, a potem start z pół startowych. W tym przypadku nie byłoby problemu zdublowanych kierowców, ani różnicy ogumienia. Czysta walka, na równych zasadach, przez kilka okrążeń.

    Co do GP Holandii, to jasnym jest, że walczyli o P1, nawet kosztem utraty jednego bolidu na podium. Trochę nieudolnie, ale podjęli ryzyko. Tym razem nie wyszło. Koniec, kropka.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo