Perez domaga się większego wpływu na ustawienia bolidu
Zespół Red Bulla wczoraj na torze Spa-Francorchamps sięgnął po pewne podwójne zwycięstwo, a Sergio Perez liczy, że wkrótce zespół pozwoli mu na nieco większą swobodę w ustawianiu swojego bolidu, aby wykrzesać z niego więcej osiągów.Meksykanki kierowca w Belgii zasugerował, że nie ma pełnej kontroli nad ustawieniami swojego RB18, twierdząc, że jego paramenty są zbliżone do tych w aucie Maksa Verstappena. Zawodnik z Guadalajary liczy, że wkrótce się to "trochę zmieni".
Perez ruszał do wyścigu i finiszował na drugim miejscu, blisko 20 sekund za Maksem Verstappenem, który rozpoczynał niedzielną rywalizację z 14. pola.
Po mocnym początku mistrzostw, zdobyciu pole position w Arabii Saudyjskiej i zwycięstwie w Monako, po którym potwierdzono przedłużenie z nim umowy z Red Bullem, Meksykanin nieco osiadł na laurach, sugerując, że RB18 został rozwijany w kierunku potrzeb Maksa Verstappena.
Obecnie mistrzostwa to już nie kwestia czy, ale kiedy Max Verstappen sięgnie po swój drugi tytuł mistrzowski, a Perez liczy, że w związku z tym zespół pozwoli na odrobinę kreatywności po jego stornie garażu.
Zawodnik Red Bulla jest na najlepszej drodze, aby zaliczyć swój najlepszy sezon startów w F1 i ma realne szanse na zdobycie wicemistrzostwa.
W zeszłym roku Perez kończył mistrzostwa z jednym zwycięstwem i łącznie pięcioma wizytami na podium ze 190 punktami na koncie. W tym roku zgromadził już 191 punktów, zwycięstwo, pole position oraz łącznie stał siedmiokrotnie na podium, a do końca sezonu pozostało przecież jeszcze 8 wyścigów.
Perez wierzy, że ma jeszcze możliwość na odblokowanie potencjału RB18.
"Na pewno bolid stał się szybszy od początku sezonu, ale nie czuję się w nim tak komfortowo, jak na początku roku" wyjaśnił Perez dla RacingNews365.com. "To coś nad czym muszę popracować po mojej stornie garażu, abym mógł w pełni wykorzystywać możliwości auta. Czasami wyciągniecie wszystkiego z bolidu przychodzi naturalnie."
"Czasami jednak trzeba się bardzo napracować i głęboko analizować, aby upewnić się, że wyciśnie się z niego wszystko. Wygląda na to, że obecnie jesteśmy w takim punkcie."
"Naprawdę liczę, że od tego weekendu zaczniemy jeździć bolidami różnie ustawionymi, tak abyśmy mogli dostrzec różnice, które mogą poprawić osiągi po mojej stronie garażu."
komentarze
1. hubertusss
Przecież może se ustawiać jak chce. A, że jest średniakiem i tak nie pokona Maxa.
2. hubos21
@1
Na początku niby jeździł na swoich ale odstawał mocno i później mieli mu narzucać ustawienia VER i pewnie dalej tak jest ale to tyle co pismaki donosili
3. giovanni paolo
Nie jestem do końca przekonany by to był właściwy kierunek wypowiadania się o zespole. Bolid RBR jest bardzo dobry a ustawiony pod Verstappena i z nim za kierownicą jest piekielnie skuteczny. Nikt by w takich okolicznościach nie postawił projektu na głowie by drugi kierowca czuł się lepiej skoro i tak osiąga najlepsze możliwe wyniki i zajmuje drugą pozycję w klasyfikacji kierowców. Ale widać w realiach F1 lepiej jest walczyć o okazyjne dostanie się do pierwszej dziesiątki ale w bolidzie który "leży kierowcy" niż stawać na pudle w takim, który "nieco uwiera w stopę". Przerobił to niedawno Bottas, przerabia to Perez.
Może przy innych przepisach aerodynamicznych i oponach to typ bolidu Pereza będzie preferowany, ale na razie to Verstappen nie ma sobie równych.
4. Davien 78
2@ Dokładnie. Na początku jeździł na swoich i mu nie szło i na 3 pierwsze wyścigi był lepszy niż miszcz w kwal. Ale teraz jeździ na ustawieniach pod Ver i idzie mu o niebo lepiej bo traci do Ver tylko po 0.8 sek. Nie ma to jak żelazna dedukcja.
5. kamil39
@ Davien 78 - skoncz sie udzielac, bo za kazdym razem piszesz glupoty i sie tylko motasz :
czasy 3 pierwszych wyścigów:
Bahrain Max 1:30.681, Checo 1:30.921, Arabia Max 1:28.461 Checo 1:28.200, Australia Max 1:18.154 Checo 1:18.240.
Wiec 2:1 dla Maxa, przy czym Checo sam wyszedł z bolidu i mówił, że to jego jedno kółko na 1000 :)
Twoja wiarygodność w pisaniu komentarzy jest żenująco niska - tak jak inne opinie o testowaniu nowego podwozia przez Checo na dyrektywę, oszukiwanie Red Bulla z elastycznością itp.. Każda Twoja smieszna teoria jest weryfikowana przez rzeczywistość,
jeśli 78 to Twój rocznik to brak mi słów.
6. hubertusss
@2 skoro nie umiał tego robić. To nie rozumiem dlaczego się tego domaga.
7. Iron Man
Deviant 78 nikt cię nie lubi
8. kozera
A nie było tak, że Perez jeździł z własnymi ustawieniami, ale w tamtym sezonie (nie w tym) i gdzieś w trakcie na tyle mu słabo szło że zaczęli używać ustawień VER?
Teraz od początku sezonu nie kojarzę by była o tym mowa na jakich ustawieniach jeździ, ale widzę wyraźny powód dla którego zespołowi mogłoby być nie po drodze, aby każdy ustawiał bolid jak chce:
Pierwsze wyścigi to poznawanie nowego bolidu,
później szybki rozwój, przywożenie nowych części i porównanie.
Dużo trudniej jest się uczyć/rozwijać bolid gdyby zezwolić kierowcom na szukanie swojej ścieżki w ustawieniach, to są w dużej mierze testy dla zespołu
9. Grzesiek 12.
8 kozera
Pewnie o to chodzi
2021-05-07Perez nie ukrywa, że na razie korzysta z ustawień bolidu Maksa VerstappenaSergio Perez w Hiszpanii zdradził, że korzysta ustawień Maksa Verstappena, aby "nie zagubić się" przy poznawaniu nowego bolidu RB16B.
R E K L A M A
Moto Fan Store - sklep F1
Meksykanin, podobnie jak większość kierowców zmieniających w tym roku zespoły, ma spore trudności w zaaklimatyzowaniu się w nowym środowisku pracy. Nie pomagały w tym skrócone do tylko trzech dni zimowe testy i nie pomagają w tym skrócone w tym roku do godziny piątkowe sesje treningowe.Perez ma także jeszcze jedną przeszkodę, a mianowicie przywyknięcie do koncepcji bolidu o podwyższonym tyle.Pod Barceloną Meksykanin przyznał, że samodzielne próby ustawiania trudnego w opanowaniu bolidu byłby zbyt dużym wyzwaniem i na razie skupia się jedynie na przywyknięciu do nowego auta, aby później próbować je dostrajać pod swoje potrzeby."Podchodzę do tego w ten sposób, że najpierw chcę przywyknąć do bolidu" mówił. "Dzięki nowym przepisom dotyczącym testów i treningów mamy ograniczony czas na torze z tymi bolidami w tym roku. Wszystko dzieje się bardzo szybko.""Ciężko jest wykonać pracę jak dawniej podczas treningów, gdy mieliśmy więcej czasu. Teraz mamy tylko kilka przejazdów i dzień się kończy.""Jednocześnie mam bardzo mocny punkt odniesienia w postaci Maksa. On od pierwszego treningu wyciska 110 procent możliwości auta i robi tak do samej niedzieli.""Uważam więc, że najpierw muszę dotrzeć do takiego poziomu, a potem zacząć sprawdzać różne rzeczy. Taka jest moja opinia. Nie ma sensu podążać w innym kierunku, gdyż tylko mogę zbłądzić. Pracuję więc na bardzo podobnych podstawowych ustawieniach co mój kolega z zespołu."
10. Davien 78
@5 Zapewne myślisz że cała wiedza o F1 bierze się od ,,ekspertów ze studia eleven''(po wpisie dedukuję że twoja na pewno). Otóż są strony sięgające tematyką do F1 bardzo głęboko z analizami zagadnień, zdjęciami i rysunkami poglądowymi itp.
Przemilczę fakt 3ch GP gdzie stwierdziłem że Per lał zad miszczowi bo uważam to za metaforę reflektującą do części sezonu który możemy zamknąć na Baku i słynnego bólu pleców. Nie mniej każdy traktujący poważnie to forum oraz mający choć trochę przysłowiowego oleju pod czaszką, wie że po Baku coś się zmieniło w jeździe Per. O ile średnio do Baku w 8 wyścigach Per tracił przeciętnie do Ver w kwal 0,17 sek, to od Kanady ta strata wzrosła do ponad 0,7 sek. SS marko ujął to dobitnie ,,Per udał się na wakacje już....''
Ale niestety przyczyna leży w innym miejscu , a konkretnie w podłodze zamontowanej od GP Kanady w bolidzie Per. Nie wiem jak tam z twoim angielskim, dukasz coś tam czy nie, ale poniżej masz mały wycinek z artykułu niejakiego Paulo Filisetti (chwilę mi zajęło nim odgrzebałem ten artykuł z przed 2 miesięcy, niestety wklejenie linku na tym forum to katastrofa):
,,.....the FIA has changed the rules for safety reasons via the Technical Advisory Committee. Adrian Newey is explainng. ,,We know obout the new regulations concerning the so called stiifness of the car floor.
Porpoising is something that we need to tackle for the future and try to reduce it. We need to do that through maybe technical changes. RB is testing a new down floor solutions since Canadian circuit race.
The floor improvements used in Checo car will let us find a final solution before Belgium race....''...''
Cały artykuł jest ogromny i dogłębnie traktuje o podłodze typu flexi wynalezionej przez Ferrari i stosowanej od GP Austri także przez RB (tam pierwszy raz RB puścił w padoku farbę że testuje nowy ,,amortyzator'' ograniczający efekt podbijania - czymś musieli usprawiedliwić nagły zanik podskoków) ale ja przytaczam ci tylko ten mały fragment aby nie zarzucał mi bredni na temat elastycznej podłogi.
Nim weźmiesz się do podważania opinii innych pogrzeb wpierw w necie, a nie w ,,studiu eleven''. A potem komentuj. Chyba że należysz to klanu przy....ów klasy kotwicy (który prezentuje taki poziom intelektu jakby jego starzy spotkali się 30 lat temu na imprezie po 4ch winach, a następnie poszli w krzaki i go spłodzili).
78 to nie mój wiek. A czy 39 to twoje IQ może?
11. Manik999
Tak samo było w Mercu i każdym innym zespole o aspiracjach mistrzowskich. No chyba, że jakaś ekipa totalnie dominuje (jak Mercedes w latach 2014-2016). Sergio niestety musi pogodzić się ze swoją rolą - jest "drugim", ale zwyczajnie nie ma ani talentu, ani jakichkolwiek argumentów wobec Maxa.
12. Davien 78
11@ To samo w Mercu?. Ile razy Bot, Ros testowali nowe części dla Hama? Ile razy Ros, czy Bot wymieniono tylne czy przednie skrzydło bo Ham pękło w jego samochodzie. Ile razy w Mercu Ham miał części w nowszej specyfikacji niż Ros czy Bot. Potrafi ktoś sypnąć liczbami? Niestety ja nie. Jedyne co mogę sobie przypomnieć to jak Bot na Monzy i w Soczi 2 x przepuszczał Hama (ale już w tym czasie nie liczył się w walce o majstra). Trzeci raz gdy go poproszono w Brazylii to olał to polecenie. To jest to samo? Analogia w RB - Per w momencie kiedy zobaczy Ver w lusterkach to o mało o bandę się nie rozwali robiąc przejazd. On tam nie jest nawet skrzydłowym. To królik doświadczalny. A Gas co powiedział po degradacji ,, moi mechanicy zajmowali się w pierwszej kolejności samochodem Ver...." To jest to samo.
13. hubos21
@12
NIgdy BOT się nie liczył w żadnej walce o majstra. PER jak źle to niech sobie zobaczy gdzie by się dzisiaj ścigał jakby nie RBR, na szczęście widać jest trochę mądrzejszy niż błazen z Australii
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz