komentarze
  • 26. Sebco
    • 2022-06-12 21:36:02
    • *.gdansk.vectranet.pl

    Och znowu kwiik Hamiltonków. Kwik kwik płaczki. Plecki bolą średniaka? Oj biedny ten słaby kierowca w mercku. Nawet z debiutantem Rus przegrywa. Kwiiik :-)

  • 27. Krukkk
    • 2022-06-12 21:37:42
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @23. Google stoi przed Toba otworem.

    @24. Zawalil sie, ale dzieki "odbojnikom na tylnym zawieszeniu" nie spowodowal szkod.

  • 28. oliwierson
    • 2022-06-12 21:39:11
    • *.play-internet.pl

    @25: skoro nie widzisz problemów, to zupełnie nie oznacza, że ich nie ma. Oznacza to jedynie tylko, że ich nie dostrzegasz, albo świadomie nie chcesz widzieć. Tyle...
    Horner pier***i pod siebie i nic z tego nie wynika.

  • 29. Krukkk
    • 2022-06-12 21:44:00
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @28. Mercedes ma problemy i to powazne, ale to nie jest problem RBR czy FIA. To jest problem tylko i wylacznie Inzynierow Mercedesa.

  • 30. Davien 78
    • 2022-06-12 22:01:20
    • Blokada
    • *.116.132.58.vegawlan.pl

    I Horner na rację. Trzeba było lepiej samochodziki projektować. Sęk tylko w tym że Wolf plótł przez 5 wyścigów że jumping powoduje że muszą autko wyżej ustawiać. Teraz obniżyli aż szorowali w Baku asfalt i gdzie te osiągi? Jak byli 1.0 sek w Bahrajnie tak dalej są w plecy tyle samo po 8 wyścigach. Trzeba zacząć w końcu kopiować rozwiązanie RB bo widać po Vet że gdyby nie pech byłby na Mecie tuż za Rus. Wąskoboki Merc to kiepska koncepcja. Widać że nie mogą ustabilizować samochodu.

  • 31. Fan Russell
    • 2022-06-12 22:01:48
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Horner pilnuj twojego bolidu, Russell dobrze mówi ;)

  • 32. Gumek73
    • 2022-06-12 22:07:05
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @ 29
    Dokładnie tak.
    To jest praca dla inżynierów, a nie przedstawicieli zespołów odpowiedzialnych za kontakty z FIA.

  • 33. Gumek73
    • 2022-06-12 22:14:16
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    A tak w ogóle, to skąd ten temat się wziął, bo wygląda to tak, że Hamilton z Toto do spółki postanowili zagrać scenkę jaki to Hamilton zdruzgotany po wyścigu wyjść z auta nie może i teraz najlepiej by było wyciągnąć z garażu zeszłoroczne maszyny, bo wtedy szło nam znacznie lepiej.

  • 34. Gumek73
    • 2022-06-12 22:30:48
    • *.146.139.33.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    A tak na stan przepisów na dziś, to Mercedes powinien zostać zawieszony w zawodach, skoro ich bolid jest w stanie doprowadzić kierowcę do stanu, kiedy ten, w razie potrzeby nie byłby w stanie opuścić bolidu.

  • 35. TomPo
    • 2022-06-12 22:31:49
    • *.180.61.225

    @5
    Niezla hipokryzja.
    Jak byl problem z waga, to krzyczal najglosniej by podniesc limity i wtedy nie mialo znaczenia, ze inne zespoly sie zmiescily. I co? Limity podniesiono.
    Zaraz bedzie Horner pierwszy krzyczal o podniesienie budzetu, mimo ze inne zespoly moga nie miec takiego problemu.
    To jak to jest? Wybiorczo ma to dzialac, tak zeby Hornerowi i RBR pasowalo?

  • 36. MattiM
    • 2022-06-12 23:55:28
    • *.netusinternet.pl

    Doprawdy biedny ten mercedesik. Niech podniosą zawieszenie to nie będą mieć problemów z podskakiwaniem.

  • 37. Frytek
    • 2022-06-13 08:55:56
    • *.

    @35
    O podniesienie limitu wagi krzyczał nie tylko Horner, tylko większość zespołów, jedynie Alfa sobie z tym poradziła. Teraz krzyczy tylko Mercedes bo tylko oni mają z tym tak duży problem. Mają zmienić przepis bo jeden zespół nie potrafi sobie z tym poradzić?
    Jeśli mowa o budżecie to również Mercedes jest za tym aby go podnieść i z resztą nie tylko on. Jeśli większość zespołów sobie poradzi z takim budżetem to nie powinni go podnosić dla mniejszości.
    Pozatym każdy zawsze będzie kombinował aby dla niego było jak najlepiej. Czy to Horner czy to Wolff, wszyscy są sobie równi. Ale fanatyk jednego zespołu widzi takie rzeczy tylko w innym zespole

  • 38. Tomek_VR4
    • 2022-06-13 14:04:51
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @37
    Są trzy ekipy które chcą zwiększyć limit pieniężny

  • 39. Tomek_VR4
    • 2022-06-13 14:06:08
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Nawet McLaren mówi że sie nie zmiesci

  • 40. Frytek
    • 2022-06-13 14:51:57
    • *.147.65.8.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @39
    Trudno, jeśli nie podniosą budżetu może być ciekawie. Redbull i Ferrari pod koniec sezonu pewnie przez to zwolnią i inne zespoły może ich dogonią, byłoby ciekawie.
    Najgorzej chyba ma Mercedes, totalnie zawalili tą konstrukcję i koniecznie muszą ja ogarnąć. Jeśli nie rozwiążą problemu z podskakiwaniem to kolejny sezon też mogą mieć do D. A na to potrzebne są dolary, dużo dolarów.
    Czy potrzebny jest ten limit? Nie wiem, ale skoro się na to zgodzili to teraz trzeba się dostosować

  • 41. berko
    • 2022-06-13 16:43:45
    • *.

    "Niesprawiedliwe byłoby więc karanie tych, którzy wykonali dobrą robotę w porównaniu do tych, którzy nie podołali temu zadaniu."
    Panie Horner, co w zaistniałej sytuacji ma powiedzieć zespół Alfy Romeo, który jako jedyny zmieścił się w limicie 795kg masy, ale ze względu na lamęty RB limit został podniesiony o 3kg? Identyczna sytuacja jak teraz, jeden zespół podołał zadaniu ale przez narzekania innych został skarcony.

    Nie jestem za zmianą przepisów w trakcie sezonu, skoro część ekip nie ma problemu z podskakiwaniem, to widocznie jest na to sposób. Więc Mercedes lepiej niech się weźmie do roboty, a nie szuka rozwiązania po najmniejszej linii oporu.

  • 42. hubos21
    • 2022-06-13 18:19:07
    • *.204.12.227

    @41
    Niech wprowadzają zmiany ale teraz za poprawki wszystkich bolidów to Mercedes niech zapłaci

  • 43. berko
    • 2022-06-13 18:25:17
    • *.

    @42. hubos21
    Co do płacenia, to RB również ciągle lamentuje, że braknie im kasy jeśli limit budżetowy nie zostanie podniesiony. A co z zespołami, które celowo teraz zaciskają pasa, nie wprowadzają co wyścig poprawek, bo pilnują budżetu, aby zmieścić się w limicie. Czyli taki Haas ma być na straconej pozycji, bo teraz oszczędzają żeby im starczyło na koniec sezonu, a przecież mogliby szastać kasą na bardziej lub mniej udane poprawki bolidu tak jak RB. Jeśli limit zostanie zwiększony, to głównie przez lamenty Horneta i dziadka Helmuta.

  • 44. hubos21
    • 2022-06-13 18:34:22
    • *.204.12.227

    @43
    Tylko nie chodzą na boso po padoku, żeby wywierać presję na FIA

  • 45. berko
    • 2022-06-13 18:40:48
    • *.

    @44. hubos21
    Myślę, że prędzej czy później i taki pomysł im przez głowy przejdzie ;)

  • 46. Azazellomag
    • 2022-06-13 18:43:33
    • *.static.enf.net.pl

    Wszyscy którzy narzekają na Redbulla niech sobie uświadomią że jest to jedyny zespół który potrafi co sezon walczyć z potęgami. Po zmianie przepisów wyszło że merc jest dobry jak kupi sobie bolid od BrownGP. Tak naprawdę jeden Neway szachuje dziesiątki inżynierów i co roku pokazuje im miejsce w szeregu. Czapki z głów przed tym Panem. Merc skopał projekt i teraz oczekuje zmiany przepisów. Zabawni są. Dla miejsca w top 3sa gotowi poświęcić zdrowie kierowców - ich decyzja

  • 47. hubos21
    • 2022-06-13 19:13:51
    • *.204.12.227

    @46
    Chandhok pokazał Wolffowi, że RBR jedzie dużo wyżej nad ziemią to już mają rozwiązanie a to, że osiągów nie ma no cóż to inna kwestia, wychodzi na to, że jak podniosą wszystkim bolidy to może być tak, że RBR straci na tym najmniej a najbardziej Ferrari

  • 48. berko
    • 2022-06-13 20:34:40
    • *.

    @46. Azazellomag
    "Po zmianie przepisów wyszło że merc jest dobry jak kupi sobie bolid od BrownGP." Mercedes przejął zespół BrownGP od sezonu 2010. 8 tytułów mistrzowskich z rzędu zdobyli od sezonu 2014 po dużej zmianie przepisów. Bladzisz we mgle, tak samo zresztą jak z tym Neweyem. Adrian Newey to chyba jedyny inżynier, który pamięta bolidy z efektem przyziemienia sprzed kilkudziesięciu lat. To dało im (RB) dużą przewagę.

  • 49. Aeromis
    • 2022-06-14 00:45:28
    • *.bielsko.dialog.net.pl

    @48. berko
    Sorka, ale piszę wszystko z pamięci. Jednak...
    Newey nie miał żadnej przewagi nad innymi. Obecna bolidy tak mocno różnią się od poprzednich, nawet w kwestii silników, wagi jak i tego jak sprawdza się w tunelu aero te konstrukcje że tu nie ma żadnego istotnego związku.
    Brawn, nie Brown (Ross Brawn, nie Zak z McLarena) to po pierwsze. Ross Brawn miał znacznie większe znaczenie sukcesów Mercedesa niż może się wydawać. Jedyną przeszkodą, było wejście nowych opon Pirelli, bo to one pokrzyżowały plany Mercowi. Już w 2012 roku, gdy Ross Brawn nadal był szefem Mercedesa tenże dysponował mega szybkim bolidem - w kwalifikacjach, ale najbardziej z całej stawki zjadającym opony. W wyścigu mieli przerąbane. Choć już w takim mniej głodnym Monako Nico Rosberg wygrał (piszę z pamięci, ale chyba się nie mylę).
    Potem sam Ross Brawn mówił, że jego dużym błędem było skupienie się na zrozumieniu opon kosztem naturalnego przyspieszania bolidu. Zwłaszcza, że opony ewoluowały z sezonu na sezon.
    I teraz najważniejsze - Ross Brawn odszedł z Mercedesa w lutym 2014 roku, gdy mistrzowski bolid już był stworzony, oparty zresztą o poprzednie doświadczenia, tyle że tym razem opony nie były już problemem musiały być bardziej elastyczne dla zespołów, gdyż nadchodziła era nowych silników.

    Tam gdzie źle pamiętam liczę na poprawki, jednak temat Rossa Brawna jest dla mnie jednym z tych wisienek na torcie w historii F1.

  • 50. RiskyF1Fan
    • 2022-06-14 06:22:01
    • *.play-internet.pl

    @14

    Jak zawsze w dzisiejszych czasach mamy ,, ekspertów '' od wszystkich i wszystkiego, tylko w gruncie rzeczy od niczego. Naprawdę myślisz, ze w kokpicie bolidu jest tyle miejsca, że Lewis w Baku podskakiwał sobie na prostej dla zabawy? Niech każdy wsiądzie do jego bolidu i zrobi kółko po Baku, niech się wtedy wypowie.

    @20 A co do Covida : To tak zawsze gada ten co sam go nie doświadczył. Wielu mam znajomych, którzy też tak gadali. A potem widziałem jednego na FB ze zdjęciem ze szpitala, z aparatem tlenowym an twarzy i zmiana zdania o sto osiemdziesiąt stopni. No ale przecież wielu jest mądrzejszych od samych lekarzy. Nie wiem kiedy ukończyli studia medyczne, ale ok :-)

  • 51. RiskyF1Fan
    • 2022-06-14 06:23:05
    • *.play-internet.pl

    @14

    Jak zawsze w dzisiejszych czasach mamy ,, ekspertów '' od wszystkich i wszystkiego, tylko w gruncie rzeczy od niczego. Naprawdę myślisz, ze w kokpicie bolidu jest tyle miejsca, że Lewis w Baku podskakiwał sobie na prostej dla zabawy? Niech każdy wsiądzie do jego bolidu i zrobi kółko po Baku, niech się wtedy wypowie.

    @20 A co do Covida : To tak zawsze gada ten co sam go nie doświadczył. Wielu mam znajomych, którzy też tak gadali. A potem widziałem nie jednego na FB ze zdjęciem ze szpitala, z aparatem tlenowym na twarzy i zmiana zdania o sto osiemdziesiąt stopni. No ale przecież wielu jest mądrzejszych od samych lekarzy. Nie wiem kiedy ukończyli studia medyczne, ale ok :-)

  • 52. Denieru
    • 2022-06-14 06:46:34
    • *.117.99.7

    @44
    Jak to nie ? Kto inny jak nie Horner straszył możliwością opuszczenia końcowej części sezonu bo budżet im się nie spina ? Zarówno Wolf jak i Horner są siebie warci, innym będą rzucać kłody pod nogi ale sami będą domagać się specjalnego traktowania a głównym sposobem w jaki chcą osiągnąć swoje cele to szantaż.

  • 53. Krukkk
    • 2022-06-14 08:08:16
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @51. Twoj komentarz przypomnial mi scene z filmu "Chlapaki nie placza", kiedy gankster Fred pyta Bolca:
    -[Fred] Byles kiedys w Stanach?
    -[Bolec] Nie.
    -[Fred] No wlasnie. Ja tez nie bylem, ale znam kogos kto byl i opowiedzial mi to i owo.

    :D :D :D

  • 54. hubos21
    • 2022-06-14 09:42:13
    • *.8.182.156

    @52
    Powiedział, że kilka zespołów prawdopodobnie nie wystartuje w ostatnich wyścigach a nie straszył FIA, że RBR nie wystartuje bo teraz się nagle okazuje, że inne zespoły stoją jeszcze gorzej i na szczęście jest to McLaren, który o te limity walczył jak zły

  • 55. Denieru
    • 2022-06-14 10:40:22
    • *.117.99.7

    @54
    Polecam poczytać wypowiedzi zespołów na temat limitu budżetowego, tylko i wyłącznie RBR straszy koniecznością opuszczenia części sezonu przez bliżej niesprecyzowane zespoły, reszta albo mieści się w limicie albo prowadzi dyskusje z FIA i F1 szukając rozwiązań, wyjątkiem jest Ferrari gotowe na otrzymanie kary o ile zostanie ona sprecyzowana przez FIA.

  • 56. berko
    • 2022-06-14 18:02:15
    • *.

    @49. Aeromis
    Kolega z komentarza @46. pisał o tym, że Mercedes jest mocny jak sobie kupi bolid od BrownGP. Nie pisał nic o wkładzie Rossa Browna w późniejsze sukcesy Mercedesa. A bolid Mercedesa od sezonu 2014 miał tyle wspólnego z bolidem Browna z 2009, co przysłowiowy "piernik do wiatraka".


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo